Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Işıklarda Sürekli Duyduğum Marş Sesleri..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Sizin dikkatinizi çektimi bilmiyorum son 1 aydır özellikle son bir haftadır , ışıklarda ışık yeşile dönünce mutlaka bir kaç araçtan marş sesi duyuyorum..Eskiden ben yapardım arkadaşlar gülerdi..Işıklarda kontak kapatır hale gelmişiz artık..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motosiklet dahil birçok araçta start stop sistemi var artık , durunca otomatik stop ediyor gaza dokununca marş yapıyor yakıt tasarrufu amaçlı..
    stubborn ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    İstanbul trafiğinde nefret edilesi bir özellik start-stop, kontağı açtıktan sonra ilk yaptığım şey bunu kapatmak.
    mavellen, espresso ve mattiadestro bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul trafiğinde nefret edilesi bir özellik start-stop, kontağı açtıktan sonra ilk yaptığım şey bunu kapatmak.
    Benim arabada da malesef hatırlamıyordu start-stop kapatma seçimini. Arabayı kodlarken ilk yaptığım iş bunu değiştirmek oldu. Artık kapatırsam veya açık bırakırsam bir sonraki çalıştırmada en son nasıl bıraktıysam öyle kalıyor. Bir tek EcoPro diye bir sürüş modu var, ona geçtiğim zaman otomatik açıyor.

    İstanbul gibi dur kalk yerlerde küllüyen zarar da esasen bu sistem, acayip konforsuz olmasının yanında. Belki yeni nesilleri daha iyidir ama yaklaşık 60sn kadar durulduğu zaman bir anlam ifade ediyor. Uzun olduğunu bildiğim bir ışığa geldiysem anca tekrar aktifleştiriyorum kendim. Her durduğunda kapanırsa ne marş motoru bırakır ne bişey :D
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    ışık +70saniye ise ben de kontak kapatıyorum

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Mild hybrid dedikleri marş motorsuz sistemde nefis çalışıyor start stop , daha doğrusu çalıştığı bile anlaşılmıyor..
    fancydriver ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Benim aracımda da var start-stop...çok uzun duraklamalarda yarayışlı ama sürekli devrede olmasını ben de istemiyorum. Çoğunlukla ilk yaptığım iş o düğmeye basıp kapatmak. Arada bir hala çalışıyor mu diye açık bırakıyorum

    Motosikletlerde de var artık. Motosiklette bence en gereksiz donanımlardan. O değil de, benim dandik Kanuni Seha 150 bile var bu özellik Üst segment motorlarda pek denk gelmedim. Var mı bilen?

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim arabada da malesef hatırlamıyordu start-stop kapatma seçimini. Arabayı kodlarken ilk yaptığım iş bunu değiştirmek oldu. Artık kapatırsam veya açık bırakırsam bir sonraki çalıştırmada en son nasıl bıraktıysam öyle kalıyor. Bir tek EcoPro diye bir sürüş modu var, ona geçtiğim zaman otomatik açıyor.

    İstanbul gibi dur kalk yerlerde küllüyen zarar da esasen bu sistem, acayip konforsuz olmasının yanında. Belki yeni nesilleri daha iyidir ama yaklaşık 60sn kadar durulduğu zaman bir anlam ifade ediyor. Uzun olduğunu bildiğim bir ışığa geldiysem anca tekrar aktifleştiriyorum kendim. Her durduğunda kapanırsa ne marş motoru bırakır ne bişey :D
    Dur kalk trafikte bize değil akücülere ve servisçilere çalışır bu sistem.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bizim Clio'da da var bu sistem, motoru çalıştırınca ilk işim kapatmak oluyordu.
    İstanbul'dan küçük bir kasabaya taşındım, burada dur kalk trafik fazla yok, ışıklar en az 70-80 saniye yanıyor, burada işe yarıyor, artık kapatmıyorum.
    Metehan48 bunu beğendi.

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir youtube kanalında ayrıntılı hesabını yapmışlardı, kanalın ismi "Engineering explained" galiba. Motor durduktan yaklaşık 8 saniye sonra tekrar çalışma enerjisini eşitliyormuş. Yani 8 saniyeden fazla duruyorsanız benzin sarfiyatınız azalıyor.

    Bir de bu özellikte olan arabaların durduktan sonra çalışma mekanizması farklıymış. Bu özelliğe sahip olmayan arabalar gibi değilmiş. Sürekli durup çalışmaya uygun ve dayanıklı dizayn ediliyorlarmış. Lakin ayrıntılarını bilmiyorum.

    Bu özellik hiç bir arabamda olmadı. Ama bir sonraki arabalardan biri illa ki ya elektrikli ya da hibrit olacak, ki ikisi de elektrikle kalkıyor.
    computeus bunu beğendi.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Soğutma sistemi , akü kapasitesi , rölanti devri , kompresyon oranı gibi parametreler farklı tasarlanıyor , birde bazı markalarda motor durduğunda marş motoru krankı yavaşça çevirip senteye getiriyor ki milisaniyeler içinde çalışmaya hazır bekletiyor , adamlar %15 gibi bir tasarruf için bu kadar arge harcamışlar kafa patlatmışlar kapamayın sistemi yahu :D
    espresso ve computeus bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    10 Haziran 2020
    Şehir
    NRW
    Motosikleti
    nc750x
    Benim bildiğim kadarıyla bu sistem yakit tasarrufu için tasarlanmış birsey değil.
    Burdaki asıl amac durduk yerde motor çalışırken atmosfere salinan atık gazları azaltmak.
    He bendede var bu Start Stop sistemi.ben hep kapatiyorum.bundan önceki arabada daha bir sene dolmadan aküyü bozdu bu sistem.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı manifest adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim kadarıyla bu sistem yakit tasarrufu için tasarlanmış birsey değil.
    Her ikisi için de... Benzin harcamadan emisyon oluşması mümkün değil. Devlet kurumları tarafından EURO5 gibi emisyon kuralları uygulandığı gibi CAFE (Corporate average fuel economy) gibi benzin tasarrufu amaçlı kurallar da uygulanıyor.

    Hatta bunun için Aston Martin, Toyota Yaris bazlı bir araba ürettiydi

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğutma sistemi , akü kapasitesi , rölanti devri , kompresyon oranı gibi parametreler farklı tasarlanıyor , birde bazı markalarda motor durduğunda marş motoru krankı yavaşça çevirip senteye getiriyor ki milisaniyeler içinde çalışmaya hazır bekletiyor , adamlar %15 gibi bir tasarruf için bu kadar arge harcamışlar kafa patlatmışlar kapamayın sistemi yahu :D
    Dur kalklı istanbul trafiğinde zor oluyor. Duruyorsun motor stop ediyor 1sn sonra öndeki araç yürüyor hadi bir daha çalış, 3-5sn sonra tekrar stop et falan çekilecek şey deyip kapatma düğmesine basıyordum. İstanbul gibi kalabalık trafiği olan yerlerde zor ama şimdi küçük kasabadayım, burada çok işe yarıyor, bütün kırmızı ışıklar en az 70sn yaniyor hatta 90sn olan yerler var, haliyle işe yarıyor. Kırmızı ışıklar dışında da durmalı bir trafik yok burada.

  15. #15
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Bu arada Konya'da trafik polisinin birisinin kırmızı ışıkta otomobil beklerken start-stoptan dolayı motoru duran bir sürücüye ceza yazdığını duyduk. Trafik kurallarımıza göre trafik ışıklarında kırmızıda beklerken motoru stop etmek yasakmış meğer. Sürücü her ne kadar ben stop etmedim bu arabanın özelliği bu diye izah etmeye çalışsa da polis bu özelliği kapatmalıydın diyerek baskın da gelmiş. Her ne kadar kendim start stop taraftarı bir sürücü olsam ve aktif olarak kullansam da bundan dolayı ceza yemek de istemem yani.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada Konya'da trafik polisinin birisinin kırmızı ışıkta otomobil beklerken start-stoptan dolayı motoru duran bir sürücüye ceza yazdığını duyduk. Trafik kurallarımıza göre trafik ışıklarında kırmızıda beklerken motoru stop etmek yasakmış meğer. Sürücü her ne kadar ben stop etmedim bu arabanın özelliği bu diye izah etmeye çalışnasına rağmen polis bu özelliği kapatmalıydın diyerek baakın da gelmiş. Her ne kadar kendim start stop taraftarı bir sürücü olsam ve aktif olarak kullansam da bundan dolayı ceza yemek de istemem yani.
    Böyle saçmalık mı olur yahu. Eğer ülke olarak böyle bir yasa uygulamak istiyorsan her kontağı çevirdiğinde bu özelliği aktif hâle getiren araç sattırmazsın. Hem izin ver, hem ceza yaz. Saçmalığın dik alası.

    Üstelik her ne sebeple konmuş olursa olsun geçerliliğini yitirmiş bir yasa. Hibrit araçların çoğu durduğunda komple kapatıyor motoru ve bunu iptal etmek mümkün değil. Elektrikli araçlara n'apacaklar? TOGG'a kırmızı ışıkta zorunlu rölanti yaptıracak sistem eklesinler bari... Yuh.

    Velhasıl ceza fasa fiso. Dava açılsa çok kolay kazanılır bence.
    espresso bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Kırmızı ışıkta oldu mu bilmiyorum ama dönel kavşaklarda bu yaşandı ve cezalar da yazıldı bir dönem.

    PSA grubunun ilk nesil start-stopları çok kötüydü, araba artık gazın da tamamen bırakıldığı, frende olunan ama aracın "tam olarak" durmadığı son 1 saniyede falan motoru kapatıyordu, milim milim ilerleyip durmak üzere noktasındayken, ki bu da hakkaten sakat bir durum.

    Elektrikli araçta motorun çalışması kapanması gibi bir tespit yapılamayacağı için böyle bir ceza yazamazlar =) Benzinli cayır cayır krank çeviriyor oradan yakalanabiliyor.

    Ceza maddesi de şu: "Kavşaklarda gereksiz olarak duraklamak, yavaşlamak, taşıttan inmek veya araçların motorunu durdurmak,"

    Haber aradım:
    Samsun'da bir kişi yemiş, ışıklı bir dört yol kavşakta olduğunu söylüyor. Böyle ise cezayı kesen fahri müfettişin iş bilmezliği. İçeriği daha net yazılabilir olmakla birlikte aslında ceza maddesi uygun. Dönel kavşakta geçiş üstünlüğü kavşağın içindekindedir, bekleme de kavşağa gelmeden önceki kuyrukta yapılır, bir araç kavşağın içine girdiyse artık kavşaktan çıkana kadar durmamalıdır.
    Tabi uygulama şenlik =)
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)