Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Ekonomik Kriz ve Küçük CC ile Başlama Muhabbeti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Bilirsiniz klasik mevzu vardır, 125 ile başla sonra yavaş yavaş yükselt. birden yüksek cc ile başlama vs.

    Ben bu konunun mecburi sebeplerle artık ülkemizde uygulanamayacagını düşünüyorum.


    Kücük cc olarak hadi çin ile başlasın; 125 cc driftler 80 bin tl.

    Bir yüksek olarak 250 cc e geçsin, japon alsın ikinci el. 225 bin.

    bir üstü 400 - 500 cc, oraya geldiği zaman 300 bin + gözden cıkarması gerekecek.


    Motosiklete yeterli binen bir insan 600 cc lik tecrübeye 1.5 senede ulaşacaktır; ülkede kaç kişi bunu yapabilir ki?

    Mesela ben 200 cc kullanıyorum, bir büyüğü 400 cc D400. 25 beygirden 40 beygire geçmek bir anlam ifade etmiyor. 200'den sonra 600+ yapmanız lazım ki olayı fark edelim.


    Açıkçası artık kücük cc den başla demek yerine 250 - 400 cc arası başlayıp, ikinci motor olarak 600 cc üstü ile devam etmek gerekiyor.

    Bu ekonomi de böyle olmalı
    mertowski, espresso, Beto87 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    Hunk
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilirsiniz klasik mevzu vardır, 125 ile başla sonra yavaş yavaş yükselt. birden yüksek cc ile başlama vs.

    Ben bu konunun mecburi sebeplerle artık ülkemizde uygulanamayacagını düşünüyorum.


    Kücük cc olarak hadi çin ile başlasın; 125 cc driftler 80 bin tl.

    Bir yüksek olarak 250 cc e geçsin, japon alsın ikinci el. 225 bin.

    bir üstü 400 - 500 cc, oraya geldiği zaman 300 bin + gözden cıkarması gerekecek.


    Motosiklete yeterli binen bir insan 600 cc lik tecrübeye 1.5 senede ulaşacaktır; ülkede kaç kişi bunu yapabilir ki?

    Mesela ben 200 cc kullanıyorum, bir büyüğü 400 cc D400. 25 beygirden 40 beygire geçmek bir anlam ifade etmiyor. 200'den sonra 600+ yapmanız lazım ki olayı fark edelim.


    Açıkçası artık kücük cc den başla demek yerine 250 - 400 cc arası başlayıp, ikinci motor olarak 600 cc üstü ile devam etmek gerekiyor.

    Bu ekonomi de böyle olmalı

    Söylediklerinize ekonomik anlamda tamamen katılmakla beraber, 20 yaşlarında kanı deli akan ve kararları daha çok beyin dışında farklı bir organın kan basıncı ile alan genç kardeşlerimizin, ivmelenmesi yüksek motorlar ile başlaması hem kendi canlarını hem de başka insanların canlarını tehlikeye sokabilir. O yüzden tın tın giden bir 100-125cc aralığında başlayıp tecrübe kazanmaları daha iyi olur bence.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Ben kursta 180lik Mondial kullanıyorum
    Debriyaj, dönüşler, durma falan derken kendimi düşecek gibi hissediyorum sürekli bi tedirginlik var. Hele bir de bunla trafikte olduğumu düşününce daha da ürkütücü geliyor.

    O yüzden 100lük Cg kopyası bi tane alıp 3-5 ay düşe kalka öğreneyim diye düşünüyorum.
    Hem ön kaldırmayı da çalışırım ucuz motosikletle

    Sonrasında 200-250lik alıp 1 yıl falan kullanırım. Şehiriçi ve köy-yayla için bu seviye bana yetecektir zaten.
    Daha büyük CC için şimdilik bir şey düşünemiyorum, kullandıkça olacak demek ki.

    Ekonomi zaten zorluyor bizi. Bu yüzden 50likler çok satıyor. Masraf, yakıt, ehliyet falan neredeyse bedavaya geliyor. Martı, hop gibi skuter yerine 50lik alıp şehiriçi kullanılabilir. Ki böyle de yapıyorlar gördüğüm kadarıyla.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ehliyet sınıfımız yeterliyse 250-400 cc motor da başlangıç motoru sınıfında sayabiliriz. Öyle devasa kuvvet farklılıkları yok. Hangi motorla başlarsak başlayalım öncesinde kendi motorumuzla bir kapalı alan hakimiyet eğitimi almamız adaptasyon sürecimizi hızlandırır.

    Biz bir de tecrübe ve kademeli cc artışını yanlış anlıyoruz. Tamamen niceliğe bakıp niteliği es geçiyoruz. Atıyorum sürekli gündüz, açık bir hava, trafiksiz bir yolda fıtı fıtı süren adamın melekeleri, yeteneği "bence" gelişemeyeceği için bu adamın 10-15.000 km sürüp üzerine 600 küsür cc motor alması çok doğru olmayabilir.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Fikirlerim ektedir :p





    22dk, gereksiz tık kazandırmak istemeyenler için;
    250cc ile başlanabilir tabi ama 400cc bence hala gereksiz risk ve bu biraz da kişinin el ayak koordinasyonu, sportif kabiliyetleri gibi şeylere dayanıyor ama bu konu açıldığında memlekette "benim elim ayağım iyidir reflekslerim iyidir" demeyen var mı?

    Ben halen motora başlamak isteyen arkadaşlarıma 250cc öneriyorum. Evet bu bir mali ek külfet, ama para yerine koyulabilen bir şey.

  6. #6

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Ekonomik durumdan bahsediyorsak büyük motorun büyük masraflarını da hesaba katmak gerek.
    Büyük motor demek daha yüksek vergi, daha yüksek yakıt, kuvvetle muhtemelen daha yüksek bakım masrafı demek. 600cc-1000cc bir spor motor ortalama otomobilden daha az yakıt tüketmiyor hatta daha fazla tüketiyor.


    250cc civarı motorlarla başlatılabilir bence de veya belki bir tık daha üstüyle de. CC yükseltmek işinde çok elzem bir şey değil 250cc bir MT25 trafikteki çoğu arabadan hızlı. Bu motorlarla başlanılabilir ama başlangıç motoru
    Olarak adlandırmak biraz haksızlık gibi geliyor bana.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    nyk işletme maliyetleriyle ilgili güzel bir yere parmak basmış. Ben kendi motorumdan örnek vereyim.

    Benim motor 650 cc çift silindir ve 5000 km.de bir yağ ve yağ filtresi değiştiriyorum. Ancak benim motor 250 cc bir motor gibi az yağ alıyor. 2 tane 1'er lt Liqui Moly Street 10-40 yağ bir de Hiflo Hf 303 yağ filtresi alıyorum. Kendi ustamda yağ değişimlerini yaptırtıyorum. Şimdi size ustama ödediğim işçilik bedeli aşağı yukarı değişmemişken enflasyon nedir rakamlarla göstereyim.

    23.08.2021'de yağ ve yağ filtresi değişimine 273 TL ödemişim.
    08.11.2021'de yağ ve yağ filtresi değişimine 312 TL ödemişim.
    28.04.2022'de yağ ve yağ filtresi değişimine 465 TL ödemişim.
    16.09.2022'de yağ ve yağ filtresi değişimine 544 TL ödemişim.
    10.01.2023'de yağ ve yağ filtresi değişimine 555 TL ödemişim.
    25.05.2023'de yağ ve yağ filtresi değişimine 610 TL ödemişim.
    07.07.2023'de yağ ve yağ filtresi değişimine 667 TL ödemişim.
    12.09.2023'de yağ ve yağ filtresi değişimine 959 TL ödemişim.

    Arada farklı işlemler yaptırtıp yağ ve filtre değişimini aradan çıkarttığım durumlar olmuş. Bu nedenle sadece yağ ve filtre değişimi yaptırdığım işlemlerin kayıtlarını buraya ekledim.

    Motorum 3 ya da 3 lt'nin üzerinde yağ alsa maliyetim artacaktı. Motorumun yağ değişim aralığı 2-3000 km olsaydı maliyetim artacaktı. Ben bunları giderden saymıyorum sürdüğüm güzel günlerin zekatı olarak düşünüyorum ama kafada bir fikir olsun diye rakamları yazayım istedim.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Gençlik, gaza gelme konusuna pek birşey diyemem. sadece elinin ayarını yapamayacak ergenlikteyse binmesinler derim.


    Ancak söyle birşey var; ortalama bir insan yılda en fazla 10 bin km yol yapar (işe gidip gelme vs. yapmayan vs.) , yani en fazla 2 kere bakıma sokar.
    (elbette cok binenlerde vardır yok değil)

    125 cc binen adam zaten 6 aylık dönemlerde 18 ay sonra 600 cc üstü istemeye başlayacak.

    yani bakıma girme olayınının yüksek cc'lerde daha yüksek oldugunu düşünerek yorumlarsak 18 ayda 3 kere bakıma giren düşük cc motor , en başta biraz daha yüksek cc alınsaydı 5 kere girmiş gibi fiyata mal olacak. ama 18 ayda muhtemel alacagı büyük motor 300 binden 400 bine cıkacagı için her türlü zararda olacak.

    yani bakım maliyeti vs. bence sadece "zaten 80'i gecmiyorsun edenl 600 cc lik motor masrafı ile ugrasıyorsun" tayfası için geçerli sadece.

    parası var ise 125 250 500 800 gitsin.

    ancak böyle bir enflasyonda kendinden emin insanlar için 250 - 600 diye gitmesi daha mantıklı.

    kendini bilmiyorsa 50lik bile sürmemeli.

  9. #9
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Mevcut ekonomik bolluk içinde ideali 50cc'yle başlayıp tecrübelenince üst segment olan 250cc'ye geçmek. 500+cc zengin halkın neyine?
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevcut ekonomik bolluk içinde ideali 50cc'yle başlayıp tecrübelenince üst segment olan 250cc'ye geçmek. 500+cc zengin halkın neyine?

    50 cc motorları bile 70 bin den satıyorlar :D

    motoru büyütmek için deli gibi ilan takip ediyorum 200 bin bütçe ayırdım; ama arkadaş yeni model D400 ya da 15 yıllık 600cc+ motor alabiliyorum.
    ARtık cc yükseltmek zenginlik işi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #11
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende mesela büyük cc nin herkes i mutlu edeceğine inanıyorum bazı insanlar ybr ile dünya yı geziyor bu insanlar fakir mi ?
    motosiklete vereceği parayı seyehat etmeye harcıyor ki doğru yapıyor bir arkadaş vardı süper tenere 1200 satıp 660 aldı aradaki para ile afrikaya gitti sonra 660 satıp crf aldı aradaki para ile asya yı gezdi
    yani motosiklete başlayanlar belki de cc büyütmeye ihtiyaç duymayacak 250 cc ile gayet güzel geziler yapacak işe gidip gelecek mutlu mesut takılacaklar böyle
    yani motosiklet keyfini yaşamak için bence 400 500 bine gerek yok

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende mesela büyük cc nin herkes i mutlu edeceğine inanıyorum bazı insanlar ybr ile dünya yı geziyor bu insanlar fakir mi ?
    motosiklete vereceği parayı seyehat etmeye harcıyor ki doğru yapıyor bir arkadaş vardı süper tenere 1200 satıp 660 aldı aradaki para ile afrikaya gitti sonra 660 satıp crf aldı aradaki para ile asya yı gezdi
    yani motosiklete başlayanlar belki de cc büyütmeye ihtiyaç duymayacak 250 cc ile gayet güzel geziler yapacak işe gidip gelecek mutlu mesut takılacaklar böyle
    yani motosiklet keyfini yaşamak için bence 400 500 bine gerek yok

    saglam bir 125 cc ile bile yol yapılır yapılmaz değil tabi ki. önemli olan beklenti.

    Mesela normal şartlarda şehirlerarası yollar hariç 200 cc ile problem yaşamıyorum. şehir içi gayet yeterli. zaten motor cok rahat 120 130 yapıyor; bu da tır kamyon sollamak için yeterli.
    CC yükseltmek hız seven tayfa hariç de bir ihtiyac bence. mesela eskisehir ankara arası dümdüz yolda gidiyordum; 2 şerit yol. sağ şerit komple kamyon geçişleri nedeniyle engebeli ve bozuk. soldan gitsen trafik 150 ile akıyor. mesela böyle bir yolda düşük cc tehlikeli.

    ya da grup sürüşlerinde ya da en olmadı şehir içi gücü yeterli olsa bile sürekli vites değiştirmek gerçekten yorucu. kırmızıda duruyorsun 600 cc motor tak tak 2 vites atıp 100e cıkıyor, sen hadi babam 2, 3, 4, 5, 6 sürekli viteslerle oynuyorsun. rahatsız edici.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ağustos 2023
    Alıntı jackknife adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem ön kaldırmayı da çalışırım ucuz motosikletle
    Altın elbiseli adamın da dediği gibi... Kız arkadaşın var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

    Kanının biraz deli aktığını düşündüğümden dolayı, yaşının benden genç olduğunu düşünüyorum değerli kardeşim. Yapmayın gözünüzü seveyim. Küçük cc olsun, büyük cc olsun. Altımızdaki makineler şakası olmayan makineler. Ben Devlet Hastanesinde çalışan bi sağlık personeliyim. Görevim icabı ayda 5-6 defa da Acil serviste nöbetimiz oluyor. Ve buraya gelen hastaları, yaralıları, kazazedeleri canlı gözle gören biri olarak, hatta morgda dolaba koyup, morgdan teslim eden biri olarak acizane uyarıyorum. Şahsen, ölen bir gencin hastane önünde, morg önünde, kendini parçalayan yakınlarını görünce 2 gün kendime gelemiyorum.
    Bak ben de Motor camiasına yeni girdim. Yaşım 42. Haa gençlik yıllarımdan beri kullanmayı bilirim, ama motora heves etmedik. Daha bu yılbaşından beri kullanıyorum diyebilirim. Ama inan son zamanlarda artan motosiklet kazalarını görünce ve hayatını kaybeden gençleri görünce üzülüyorum ve gözüm korkmuyor değil.
    Küçük cc olsun, büyük cc olsun... Efendi gibi binin motorunuza. Efendilikten zarar gelmez. Kusura bakmayın konuyu dağıtmış gibi oldum... Bizim buralarda meşhur bir sözle noktalayayım. "Ağır taşı ne yel atar, ne sel atar"
    F54 ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı RamazanBural adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altın elbiseli adamın da dediği gibi... Kız arkadaşın var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

    Kanının biraz deli aktığını düşündüğümden dolayı, yaşının benden genç olduğunu düşünüyorum değerli kardeşim. Yapmayın gözünüzü seveyim. Küçük cc olsun, büyük cc olsun. Altımızdaki makineler şakası olmayan makineler. Ben Devlet Hastanesinde çalışan bi sağlık personeliyim. Görevim icabı ayda 5-6 defa da Acil serviste nöbetimiz oluyor. Ve buraya gelen hastaları, yaralıları, kazazedeleri canlı gözle gören biri olarak, hatta morgda dolaba koyup, morgdan teslim eden biri olarak acizane uyarıyorum. Şahsen, ölen bir gencin hastane önünde, morg önünde, kendini parçalayan yakınlarını görünce 2 gün kendime gelemiyorum.
    Bak ben de Motor camiasına yeni girdim. Yaşım 42. Haa gençlik yıllarımdan beri kullanmayı bilirim, ama motora heves etmedik. Daha bu yılbaşından beri kullanıyorum diyebilirim. Ama inan son zamanlarda artan motosiklet kazalarını görünce ve hayatını kaybeden gençleri görünce üzülüyorum ve gözüm korkmuyor değil.
    Küçük cc olsun, büyük cc olsun... Efendi gibi binin motorunuza. Efendilikten zarar gelmez. Kusura bakmayın konuyu dağıtmış gibi oldum... Bizim buralarda meşhur bir sözle noktalayayım. "Ağır taşı ne yel atar, ne sel atar"
    yavaş gidin doğru düzgün kullanın kurallaya uyun diye telkinde bulunuyoruz gençlere umarım büyük kazalar geçirmeden bunu öğrenirler
    50 cc de olsa motor motor dur bir kardeşimiz 100 cc cub la kanala uçtu kafa güzel ee 50 gün yoğun bakımda kaldı değdi mi yani yani ağır kaza için büyük cc ye gerek yok el kadar motor bile ölmekten beter edebilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saglam bir 125 cc ile bile yol yapılır yapılmaz değil tabi ki. önemli olan beklenti.

    Mesela normal şartlarda şehirlerarası yollar hariç 200 cc ile problem yaşamıyorum. şehir içi gayet yeterli. zaten motor cok rahat 120 130 yapıyor; bu da tır kamyon sollamak için yeterli.
    CC yükseltmek hız seven tayfa hariç de bir ihtiyac bence. mesela eskisehir ankara arası dümdüz yolda gidiyordum; 2 şerit yol. sağ şerit komple kamyon geçişleri nedeniyle engebeli ve bozuk. soldan gitsen trafik 150 ile akıyor. mesela böyle bir yolda düşük cc tehlikeli.

    ya da grup sürüşlerinde ya da en olmadı şehir içi gücü yeterli olsa bile sürekli vites değiştirmek gerçekten yorucu. kırmızıda duruyorsun 600 cc motor tak tak 2 vites atıp 100e cıkıyor, sen hadi babam 2, 3, 4, 5, 6 sürekli viteslerle oynuyorsun. rahatsız edici.
    grup sürüşleri çok tehlikeli memlekette bunun kural ve kaidelerini bilen pek motorcu yok en güzeli 2 3 kişi takılmak
    hem yanındakinin ne tepkiler vereceğini öğreniyorsun oda seni biliyor akıp gidiyorsunz
    125 cc ile yol yapanlar yanlzı takılıyor büyük motoru olanlarda o motorların borcunu ödemek için köle gibi çalışıyor
    iptaluyelik03 bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    48 ay kredi ile büyük motor alıp büyük motor 6-8 litre yakıyor diye binemeyen arkadaşlarım var
    F54 ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendini bilmiyorsa 50lik bile sürmemeli.
    Olay sadece kendini bilmek değil ama.
    "iş bilekte bitiyor" yaklaşımını ben çok tehlikeli buluyorum. E o zaman alma ve yürütme maliyetine gücü yetiyorsa 125cc ile başlayıp Hayabusa ile devam etsin? Sonuçta iş bilekte, açmazsa yürümez :D
    Videoda da bundan bahsettim, motosikleti bir yerden bir yere kazasız belasız götürebilmek motoru sürebilmek olmuyor. O güzelim frenleri abs'yi devreye sokmadan BAM diye oturtamıyorsa, önüne çıkabilecek bir tehlikenin yanından zbam diye gazı açarak uzayamıyorsa, o taşıtı kullanamıyordur o kişi. Bizde ehliyet vatandaşlık hakkı diye dağıtılıyor ama konuya biraz uçak pilotluğu gözünden bakmak lazım. O taşıtı maksimum performansında kullanamayan kişi o taşıtı kullanamayan kişidir benim gözümde.
    E 125cc ile 18 ay takıldıktan sonra 600cc'nin gazını açamaz kimse.
    Ya zaten yarınlar yok mottosuyla yaşıyordur, yarın Hayabusa versen onda da çevirir kolu; ya da korkutucu geleceği için ve alışkın olmadığı için gazı açamayacaktır. Gazı açamayan kişi de gelişemez, iyi süremez. Ben bunu 600cc'ye erken geçip yaşadım, 1 senem heba oldu delikanlı yaşlarımda olmadığım için. Burası en gözden kaçan ve en tehlikeli kısım bence.
    tommygun, arndiol, DickName ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  17. #17
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    abi kendini biliyorsa 1100 cc ile başlasın demedim ki, kendini bilen adam 250 ile baslayıp 600 e gecebilir dedim

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi kendini biliyorsa 1100 cc ile başlasın demedim ki, kendini bilen adam 250 ile baslayıp 600 e gecebilir dedim
    Kendini gerçekten biliyorsa 250cc'den 600cc'ye geçerken biraz düşünmelidir diyorum ben de.
    Genelde cc yükseltip sonrasında da artık büyük cc'nin biraz gediklisi olanlar bunun kolay olduğunu söylüyor ama trafiğe kapalı alanda ciddi şekilde antreman yapılmadığı müddetçe bu işler hep sakatlık taşıyor.
    Ben en hızlı 250'likten en yavaş 600'e geçtim, olmuyor o kadar kolay :D
    espresso bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  19. #19
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendini gerçekten biliyorsa 250cc'den 600cc'ye geçerken biraz düşünmelidir diyorum ben de.
    Genelde cc yükseltip sonrasında da artık büyük cc'nin biraz gediklisi olanlar bunun kolay olduğunu söylüyor ama trafiğe kapalı alanda ciddi şekilde antreman yapılmadığı müddetçe bu işler hep sakatlık taşıyor.
    Ben en hızlı 250'likten en yavaş 600'e geçtim, olmuyor o kadar kolay :D
    ben sadece ekonomik olarak yorum yapıyorum :D

    kendini bilmeyen ya da parası olan adam elbette yavaş yavaş yükseltsin dogrusu bu. ama kaç baba yiğit var tecrübe oranıyla stabil motor yükseltecek ekonomiye sahip?
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    ben de 250cc'den 650cc'ye geçmeye niyetleniyorum ama en azından kapalı alanda hakimiyet eğitimi almadan kalkışmam buna. Eğitim şart.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)