Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Değişenli mi? Yüksek km mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Arkadaşlar pazartesi motor alacağım
    Yamaha tricity125

    1 motor var 12binde garaj motoru sıkıntısız

    1 motor var 1300km de virajda düşme söz konusuymuş.

    1300 km'de olan motorun değişen birden fazla parçası var, ama sigortadan yapılmamış yani gözükmüyor*

    İkiside aynı fiyat. Sizce hangisini almalıyım? Motordan anlayan birisi olmadığı için sizlere soruyorum. Değişen parçalar burada




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    12000 km yüksek km sınıfına girmez kazasız olanı tercih et....

  3. #3

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Evet girmez, peki o motorda kaza yapmış onlarda değiştirmiş olabilirler plakadan çıkmaz o kumara girer diye düşündüm böyle bir motor karşılaştırması da ilk motorum olacak

  4. #4
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Biri kumara girer diğeri direkt yapmış. Ayrıca motor virajda sadece düşmemiş bir yere de çarpmış.
    ilk motora garaj motoru sıkıntısız yazmışsın ??

  5. #5

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Evet motor elinden kaçıyor. Ve rufuja çarpıyor. İlk motor sıkıntısız yazmamın sebebi satıcının öyle demesi ptesi gidip bakacağım.

  6. #6
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Değişen parçalara bakınca pek refüj işine benzemiyor... Diğer motoru iyi bir servise gösterebilirsin. 12000 km kafana takacağın bir km değil...

  7. #7

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Değerli yorumun için teşekkürler. Dediğim gibi ben motordan anlamadığım için. Değişen parçaları gösterdim. 2022de yapılmış bu zamana kadar hala sürülmemiş ki 1300kmde bakalım ne olacak ilk motorum olduğu için heyecanlıyım

  8. #8

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    Kazalı olana bakmaya gitme, gidersen alırsın. Diğerini iyi bir ustaya göster al, 12k km çoğumuz için bir sezonda yapılan km

  9. #9

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Kazalı olan bir yere sağlam patlamış öyle virajda düşüp basit bir sürüklenme olayına benzemiyor

  10. #10
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Bence de 12.000 km kafaya takılacak bir km değil. Ben olsam 12.000 km olanı bir ustaya götürür baktırırdım. Sorun yoksa alırdım.

    Motorların yaşları da tabi göz önünde bulundurmak lazım ama ön janttan arka kuyruğa kadar değişen var kazalı motorda. Yani yattıktan sonra güzel bi temas yaşamış artık bariyerle yada refüjle neyse... Valla kendim alacak olsam yüksek kmli ama sıkıntısız olanı alırdım tabi bi ustaya gösterip...
    Bütün Sosyal Medya Mecralarında DoganLokman işte... lokmandogan.com

  11. #11

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazalı olan bir yere sağlam patlamış öyle virajda düşüp basit bir sürüklenme olayına benzemiyor
    Alıntı AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence de 12.000 km kafaya takılacak bir km değil. Ben olsam 12.000 km olanı bir ustaya götürür baktırırdım. Sorun yoksa alırdım.

    Motorların yaşları da tabi göz önünde bulundurmak lazım ama ön janttan arka kuyruğa kadar değişen var kazalı motorda. Yani yattıktan sonra güzel bi temas yaşamış artık bariyerle yada refüjle neyse... Valla kendim alacak olsam yüksek kmli ama sıkıntısız olanı alırdım tabi bi ustaya gösterip...
    Teşekkürler ediyorum. Aklım çok karışıcak

  12. #12
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Bu yazılanlardan sonra aklın hala karışıyor mu ?. Kazalı olan motoru sakın ama sakın alma.
    AsyMeTRiQue bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazalı olan bir yere sağlam patlamış öyle virajda düşüp basit bir sürüklenme olayına benzemiyor
    Ben herşeyi düşünüyorum mesela gerçekten kadın doğru söylüyorsa? Çünkü tamirde fotoğraflarında ön camlarda ön grenajda çizik bile yoktu. 1300kmde motor nereden bulacam birdaha diye, ya 12bin küsürde olan motor sahibide her şeyini değiştirmiştir bana söylemiyor da olabilir. Bilemedim

  14. #14
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Alıntı ersevin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben herşeyi düşünüyorum mesela gerçekten kadın doğru söylüyorsa? Çünkü tamirde fotoğraflarında ön camlarda ön grenajda çizik bile yoktu. 1300kmde motor nereden bulacam birdaha diye, ya 12bin küsürde olan motor sahibide her şeyini değiştirmiştir bana söylemiyor da olabilir. Bilemedim
    Haklısın, bu yüzden iyi bi servisine göster motoru diyoruz. Orada değişmiş ama sahibinin söylemediği şeyler varsa sana söylerler diye düşünüyorum.

    Ben motoru alalı 1 ay oldu tam. 2bin km oldu. Kurye vs de değil sadece gezme tozmada. Bu tarafından bakınca 12bin de çok değil.

    Tamamen tahminler üzerinden konuşuyoruz. Bence motoru hatta motorları al servisine bi götür. Garaj motoru gerçekten sorunsuz derlerse serviste ne olacak peki? Dediğim gibi varsayımlar üzerinden yani olursa, olmuşsa, yapmışsa, söylememişse üzerinden düşünerek hiçbir yere varamayız.

    Kişisel fikrim servise götürdükten sonra, yazıldığı gibi sorunsuz bi 12bin km'de olan bir motor mu? Yoksa 1.300 km'de kazalı değişenli mi? Bu ikisi arasında ben 12bin km'de olanı alırdım. 1.300 km'de kazalı değişenli motor alınmaz demiyorum yanlış anlama. Bu ikisi arasından benim tercihim kazasız olan olurdu. Ben şahsi olarak tamir görmüş cep telefonundan da, değişeni olan arabadan da (değişensiz halide bendeyken yapıyorum bu kıyaslamayı) tat alamadım bugüne kadar.

    Sonuç olarak karar da para da senin
    Bütün Sosyal Medya Mecralarında DoganLokman işte... lokmandogan.com

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yüksek km dediği de 12000 millet bi çıkmaya 20 25 k teker çeviriyor yani doğru düzgün kullanılmış tek silindir japon motosikletleri bile 100000 km yol yapıyor
    10 20 bin çok yüksek km ler değil iyi bir ustaya baktır al istanbulda motosiklet expertiz yapanlar var

  16. #16

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    değişenler şöyle.ön jant problem olmaz.rot dediği jantın içindeki mil olması lazım.aks onun aparatı baglantı.iki amortisör değişmiş.bu 3 parça yürüyen.geri kalan çok basit kaporta parçaları.
    2 motosikletde alınır ama ikiside ekspere sokmak lazım.
    kazalı olan çok basit eksperi.herşeyi sıfır sadece giderken saga sola çekme varmı bakıcaksın bir de 2 amortisör gerektigi gibi çalışıyormu diye bakıcaksın.
    12bin kmde olanı da çok uzun eksper olmaz ama masrafları daha çok olur.balata + lastik + filtreler
    hangisi içine sinerse

  17. #17

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değişenler şöyle.ön jant problem olmaz.rot dediği jantın içindeki mil olması lazım.aks onun aparatı baglantı.iki amortisör değişmiş.bu 3 parça yürüyen.geri kalan çok basit kaporta parçaları.
    2 motosikletde alınır ama ikiside ekspere sokmak lazım.
    kazalı olan çok basit eksperi.herşeyi sıfır sadece giderken saga sola çekme varmı bakıcaksın bir de 2 amortisör gerektigi gibi çalışıyormu diye bakıcaksın.
    12bin kmde olanı da çok uzun eksper olmaz ama masrafları daha çok olur.balata + lastik + filtreler
    hangisi içine sinerse
    Ustam teşekkür ederim. Diğer 12binde olan motorun açıklaması bu yönde
    2024 Ocak'a kadar muayenesi vardır.
    Yedek anahtarı, kitapçıkları mevcut. Lastikler Michelin City Grip.
    Bakımları yapılmıştır, Akü yeni değişti.
    Yüksek Tur camı üzerinde takili, orijinal camı mevcut, Alıcıya verilecek. Orjinal aluminyum ayak paspası vardır.

    İlk sahibinden

  18. #18
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değişenler şöyle.ön jant problem olmaz.rot dediği jantın içindeki mil olması lazım.aks onun aparatı baglantı.iki amortisör değişmiş.bu 3 parça yürüyen.geri kalan çok basit kaporta parçaları.
    2 motosikletde alınır ama ikiside ekspere sokmak lazım.
    kazalı olan çok basit eksperi.herşeyi sıfır sadece giderken saga sola çekme varmı bakıcaksın bir de 2 amortisör gerektigi gibi çalışıyormu diye bakıcaksın.
    12bin kmde olanı da çok uzun eksper olmaz ama masrafları daha çok olur.balata + lastik + filtreler
    hangisi içine sinerse
    Sende haklısın. Ama yineliyorum. Kazalı motor da alınmayacak motor değil. Motor bloğu değişmiş olsa bile iyi tarafından bakılacak olursa motoru sıfırlamış denir...

    Lakin ben şu yönünden bakıyorum; kaza yapan motor jantı kıracak/yamultacak ve hasarı amortisörleri (aman aman motor pert oldu denecek seviye değil bak yanlış anlama) değiştirecek boyutta olan motor o kazadaki darbeyi kemiklerine kadar(!) hissetmiştir. Bu neye sebep olacak açıklayayım. Kazasız motor 100binde orasından burasından zırıltı vermeye başlayacakken yada hiç başlamayacakken (motorun genel kullanıcılarından ortalama km ve yol bilgisi alınabilir bunun için) o kazalı motorda yüksek ihtimal 12bin olduğunda ustaya gidip "Ustam bunun gösterge panelinin (benim PCX de gösterge panelinden zırıltı geldiği için burayı örnek verdim, başka bir yerden de olabilir...) oradan bi zırıltı geliyor ama bi baksak mı?" demeye başlayacak arkadaş... Ustalarımız da sağolsun büyük bi sıkıntı değilse eğer o zırıltı, kaynağını bulma konusunda pek bi ilgililer ve buluyorlar sıkıntıyı(!)... Yoğunluklarından olacak ki o zırıltıların kaynağını bulmak için zaman harcamak istemiyorlar diye düşünüyorum yanlış anlaşılmasın.

    Benim PCX deki zırıltıyı (sıfır almıştık aldığımızdan beri var o) ben ustaya bile söylemedim, umursamam çok fazla ama adam pert motora biniyor yanımda benim motordan gelen o zırıltı yüzünden "hurdaya ver abi ne bu böyle" düzeyinde tepki veriyor. Direkt bunu söylemiyor tabi de tepkileri çok yüksekte olanlarda var. Zırıltı dediğimde düşük devirde çıkan hızlanınca giden minnak bi ses. Bir çok kişinin sorun ettiği bir ses. Ben o zırıltıdan çok, o zırıltının çevreden çıkarttığı şangırtılardan rahatsız oluyorum

    Benim kişisel fikrim belli. Hangisini alacağına sen karar vereceksin...

  19. #19

    Üyelik
    24 Ağustos 2022
    Alıntı AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sende haklısın. Ama yineliyorum. Kazalı motor da alınmayacak motor değil. Motor bloğu değişmiş olsa bile iyi tarafından bakılacak olursa motoru sıfırlamış denir...

    Lakin ben şu yönünden bakıyorum; kaza yapan motor jantı kıracak/yamultacak ve hasarı amortisörleri (aman aman motor pert oldu denecek seviye değil bak yanlış anlama) değiştirecek boyutta olan motor o kazadaki darbeyi kemiklerine kadar(!) hissetmiştir. Bu neye sebep olacak açıklayayım. Kazasız motor 100binde orasından burasından zırıltı vermeye başlayacakken yada hiç başlamayacakken (motorun genel kullanıcılarından ortalama km ve yol bilgisi alınabilir bunun için) o kazalı motorda yüksek ihtimal 12bin olduğunda ustaya gidip "Ustam bunun gösterge panelinin (benim PCX de gösterge panelinden zırıltı geldiği için burayı örnek verdim, başka bir yerden de olabilir...) oradan bi zırıltı geliyor ama bi baksak mı?" demeye başlayacak arkadaş... Ustalarımız da sağolsun büyük bi sıkıntı değilse eğer o zırıltı, kaynağını bulma konusunda pek bi ilgililer ve buluyorlar sıkıntıyı(!)... Yoğunluklarından olacak ki o zırıltıların kaynağını bulmak için zaman harcamak istemiyorlar diye düşünüyorum yanlış anlaşılmasın.

    Benim PCX deki zırıltıyı (sıfır almıştık aldığımızdan beri var o) ben ustaya bile söylemedim, umursamam çok fazla ama adam pert motora biniyor yanımda benim motordan gelen o zırıltı yüzünden "hurdaya ver abi ne bu böyle" düzeyinde tepki veriyor. Direkt bunu söylemiyor tabi de tepkileri çok yüksekte olanlarda var. Zırıltı dediğimde düşük devirde çıkan hızlanınca giden minnak bi ses. Bir çok kişinin sorun ettiği bir ses. Ben o zırıltıdan çok, o zırıltının çevreden çıkarttığı şangırtılardan rahatsız oluyorum

    Benim kişisel fikrim belli. Hangisini alacağına sen karar vereceksin...
    Sagolasın abim
    AsyMeTRiQue bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ersevin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben herşeyi düşünüyorum mesela gerçekten kadın doğru söylüyorsa? Çünkü tamirde fotoğraflarında ön camlarda ön grenajda çizik bile yoktu. 1300kmde motor nereden bulacam birdaha diye, ya 12bin küsürde olan motor sahibide her şeyini değiştirmiştir bana söylemiyor da olabilir. Bilemedim
    1300km'de motoru nerden bulucam ne demek? 1300km'de olunca noluyor?
    12bin km'yi yüksek km olarak görüyorsan motorlu taşıta binme nolur.

    Ayrıca o motor virajda falan düşmemiş. Jant değişmiş jant..
    Kim topladı o motoru? Yetkili servis ise 10 kere daha kaçmak gerek.

    Burada en ufak bir şüphe, arada kalma, hangisini alsam kararsızlığı yaşanacak durum yok.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)