Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zafer akçay hocanın virajda fren muhabbeti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125,altai pro max 50
    Zafer hoca viraj icinde durmak gerekiyorsa motoru dikleştirmek için arka freni sıkmamızı söylüyor ön basarsak ise düşeceğimizi.

    Ben de bunu yapmayı denedim ama döner ada içinde mi virajda mı yer ıslak mı değil mi hiç hatırlamıyorum maalesef tek hatırladığım arka freni sıktım teker kaydı motor da dikleşmedi kaydığı için.(düşmedim freni bıraktım direkt)
    Merak ettiğim neden böyle oldu
    1 frene sert basmak
    2lastik ömrü (motor daha yeni lastiklerin bitmesi çok zor)
    3 zafer hoca motosiklette gösteriyor benim ki scooter etkisi olur mu acaba.
    4 scooterda nasıl yatıyorlar kontradan daha eğimli halini demek istiyorum.ben vucudumu yönlendirsemde sanki motor yatmıyormuş gibi hissediyorum bacaklarımı sarsa daha kolay hareket ettircem de scooter olduğu için belimi sırtımı bacağımı bir bütün olarak düşünüp öyle eğim vermeye çalışıyorum ama beceremiyorum derdim yan yatïrmak degil gerekli durumda o şekil sürerek yol almak. Motosiklrtin görünüsü diğerlerine göre daha büyük fiziksel olarak yine bir etkisi olabilir mi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Motosikletinizin üstündeki lastiklsr büyük ihtimal nylon hamur yapısına lastik, nylon lastik kolay kolay ısınmaz kolay kolayda yol tutmaz, viraj dikleşme konusu daha çok yüksek süratlerde oluyor (25-30 km/h başlıyor diyebilirim), viraj yeteneğinizi geliştirmek isterseniz bol bol 8 çizin ve slalom yapın.

  3. #3
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    ön basarak düşülseydi şimdiye 100 kere düşüp ölmüştüm
    herkes herşeyi en iyi biliyor
    nick.dll ve numan bunu beğendiler.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Viraj içinde sürekli durmanız gerekiyorsa da muhtemelen başka sıkıntılarınız var demektir. Aman dikkat.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Zafer akcay hoca adam arka fren diklestirir demez .On fren motoru diklestirir.on fren sikarsaniz dusersiniz de demez her zaman dusmezsin cunku.iki frende de dusebilirsin ama en saglami viraja girmeden hizini ayarlamak limit noktasina gore.yolun durumu lastiklerin tutuşu bir suru sey var etkileyen.Sen yanlis anlamissin bence

    Gecen yagmurda dustum bende on teker frensiz kendinden gecti panik yaptim gazi biraktim hafif arka frene dokunmamla kitledi ve suruklendim.



    Kuru zeminde denersen eger ve freni yavas yavas ezerek sıkarsan on fren seni diklestirecektir.


    Bunlar benim deneyimlerim dogrudur demiyorum ama cogunlukla karsilastigim seyler bunlar
    espresso ve zihnigonen bunu beğendiler.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mayıs 2023
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön basarak düşülseydi şimdiye 100 kere düşüp ölmüştüm
    herkes herşeyi en iyi biliyor
    Zafer hocayi teke tekte tokatlarim.Hodri meydan.,yuregi yetiyosa ucmak dereye gelsin.

  7. #7
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı C++ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zafer hocayi teke tekte tokatlarim.Hodri meydan.,yuregi yetiyosa ucmak dereye gelsin.
    oraya geleyim o zaman

  8. #8
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    gazı kesik iken arka frenle oynamayın, gaz eşliğinde viraj çizgisini tutturmak için arka frene basarsın. amaç yavaşlamak ya da durmaksa o zaman gazı kesip hafiften bir ön fren yaparsın.

    7-8 yıldır bu şekilde sürerim, fren yaparım, bir kere bile bi terslik olmadı.

    bi de, motora yön gidonla verilir, öyle sarkacam yok efendim diz değdirecem falan onlar bizim bu ölümlü halimizle farkını hissedebileceğimiz şeyler değil. pisttesindir, motorun yatış limitine gelmişsindir, o zaman sarkarsın motordan; onun içinde sadece gövdeni kaykıltman yeter de artar bile, kıçını attırmana hiç gerek yok.

  9. #9
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı C++ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zafer hocayi teke tekte tokatlarim.Hodri meydan.,yuregi yetiyosa ucmak dereye gelsin.
    Muhtemelen asfalti yokken gecmistir o yoldan
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Gunluk hayatta bide ustelik scooter la boyle ince teknikler kullanmayi gerektirecek nasil motor kullaniyorsun merak ettim.

    Viraja girmeden hizini dusurursun,virajda frenle isin olmaz bitti gitti tertemiz. Ustelik abs de yok motorunda lastik kitledigine gore.

    Bu kadar zorlamaya ne gerek var?
    birbilent ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Videoyu izlemedim arka fren motoru dikleştirir dememiştir ama arka fren sıkılı iken abs devreye girerse motor diklenmeye çalışıyor , bunu söylemiş olabilir , yada motoru virajda diklerken arka freni kullan demiş olabilir ama buda mantıksız zira virajda motoru diklemeye başladığın an dışarı açılırsın , çizgiden çıkmadan anlık fren yapıp yavaşlamak için güçlü fren yani ön fren lazım..

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Sanırım yanlış anlama olmuştur. Bir viraj videosu yorumlarken şu minvalde bir şey demişti; " yatık halde frene asılmayın, dikleştirip fren yapın. "
    Zafer Akçay vs hocalara bile akıl verilen bir ortamda benim akıl vermem söz konusu olamaz ama bildiğim şey şu ki; her virajın ve motorun dinamikleri ( hız, keskinlik, daralma, zemin, hava durumu, lastik, tecrübe vs ) farklıdır. O yüzden her tecrübeyi kendi oluşma ve sonuç sürecine göre değerlendirmek gerekiyor.
    Kazasız sürüşler dilerim..
    zihnigonen ve otopsici bunu beğendiler.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı C++ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zafer hocayi teke tekte tokatlarim.Hodri meydan.,yuregi yetiyosa ucmak dereye gelsin.
    Ulen Hırbo sen önce gel bizi tokatla sonra hocaları gözüne kestirirsin :D
    gerçi bu hoca tayfası pistte rüzgar gibi essede Uçmakdere gibi trafiğe açık yollarda fıtı fıtı giderler..
    espresso, stubborn ve otopsici bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125,altai pro max 50
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gunluk hayatta bide ustelik scooter la boyle ince teknikler kullanmayi gerektirecek nasil motor kullaniyorsun merak ettim.

    Viraja girmeden hizini dusurursun,virajda frenle isin olmaz bitti gitti tertemiz. Ustelik abs de yok motorunda lastik kitledigine gore.

    Bu kadar zorlamaya ne gerek var?
    Cidden anlayışınız kıt izlediğim video bir eğitim videosu ve virajda motoru neden dikleştirmek istersin durumu kurtarmak için değil mi viraj içinde yaşanılan herhangi bir olaya karşı dikleştirmek için arka fren videosu.
    ben de kendime pratiklik olsun diye gayet düşük hızda trafik buna müsait iken denemek istedim ilerde böyle bir sorun olursa nasıl bir senaryo yol izleyebilirim diye.

    Sonuçta bu ince teknikler şimdi ve ileride motosikletimi yükselteyim veya yükseltmeyim beni kurtaracak bilgiler

  15. #15
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulen Hırbo sen önce gel bizi tokatla sonra hocaları gözüne kestirirsin :D
    gerçi bu hoca tayfası pistte rüzgar gibi essede Uçmakdere gibi trafiğe açık yollarda fıtı fıtı giderler..
    pistte kurtlarını döken adam ne diye trafiğe açık yolda risk alsın ki? mantıklı mı?
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    dreams82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2016
    Şehir
    Bahçeşehir
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 300 ABS / 2018
    Alıntı burak r25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zafer hoca viraj icinde durmak gerekiyorsa motoru dikleştirmek için arka freni sıkmamızı söylüyor ön basarsak ise düşeceğimizi.

    Ben de bunu yapmayı denedim ama döner ada içinde mi virajda mı yer ıslak mı değil mi hiç hatırlamıyorum maalesef tek hatırladığım arka freni sıktım teker kaydı motor da dikleşmedi kaydığı için.(düşmedim freni bıraktım direkt)
    Merak ettiğim neden böyle oldu
    1 frene sert basmak
    2lastik ömrü (motor daha yeni lastiklerin bitmesi çok zor)
    3 zafer hoca motosiklette gösteriyor benim ki scooter etkisi olur mu acaba.
    4 scooterda nasıl yatıyorlar kontradan daha eğimli halini demek istiyorum.ben vucudumu yönlendirsemde sanki motor yatmıyormuş gibi hissediyorum bacaklarımı sarsa daha kolay hareket ettircem de scooter olduğu için belimi sırtımı bacağımı bir bütün olarak düşünüp öyle eğim vermeye çalışıyorum ama beceremiyorum derdim yan yatïrmak degil gerekli durumda o şekil sürerek yol almak. Motosikltin görünüsü diğerlerine göre daha büyük fiziksel olarak yine bir etkisi olabilir mi
    1- ABS olsun olmasın fren sert sıkılmaz, limon sıkar gibi sıkılmalı.
    2- Lastik ömrü etkilidir ancak asfalt durumu, motorun hızı, asfaltın ve lastiğin sıcaklığı vs. bir çok etken var kayma sağlayabilecek.
    3- Fizik kanunları iki tip motosiklet içinde aynı, Scooter içinde geçerli. Gerekli tedbirleri alarak daha uzun bir virajda yavaş yavaş arka freni sıktığınızda dikleştiğini farkedebilirsiniz.
    4- Viraja giriş hızınız, bakışınız, motorunuzun ağırlık merkezi vs. gibi yine bir çok etken olabilir. Scooter da orta sehpayı yere sürttürmek hiç de zor değil kendinize tecrübe ve eğitim için süre tanıyın.
    stubborn bunu beğendi.

  17. #17
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Forum yönetimi etkinlik düzenlesin bence. Türkiye'nin en ünlü motosiklet eğitmenlerini bir araya toplasın da forum üyeleri eğitim versin onlara. Güvenli sürüş eğitmenini uçmakdere'de yarışa davet eden de var, sırf adama b.k atıcam diye virajda stoppie yapan da var. He mg en iyi pilotlar sizlersiniz biraz da ötede yarışın.
    espresso bunu beğendi.

  18. #18
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı dreams82 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- ABS olsun olmasın fren sert sıkılmaz, limon sıkar gibi sıkılmalı.
    2- Lastik ömrü etkilidir ancak asfalt durumu, motorun hızı, asfaltın ve lastiğin sıcaklığı vs. bir çok etken var kayma sağlayabilecek.
    3- Fizik kanunları iki tip motosiklet içinde aynı, Scooter içinde geçerli. Gerekli tedbirleri alarak daha uzun bir virajda yavaş yavaş arka freni sıktığınızda dikleştiğini farkedebilirsiniz.
    4- Viraja giriş hızınız, bakışınız, motorunuzun ağırlık merkezi vs. gibi yine bir çok etken olabilir. Scooter da orta sehpayı yere sürttürmek hiç de zor değil kendinize tecrübe ve eğitim için süre tanıyın.
    Reis aklıma şey takıldı, şimdi herkes aynısını diyor, virajda arka fren sıkarsan dikleşirsin diye.

    Bunda bir yanlışlık olabilir mi? Tecrübemden yola çıkarak soruyor, söylüyorum, ben viraj içinde arka fren atınca motor yattığı yöne daha çok yatıyor.

    Ön fren atınca ise motor dikleşmeye başlıyor. Benim bildiğim ve tecrübe ettiğim viraj içinde giderken arka atarsanız motor daha da yatar, ön atarsanız motor dikleşir.

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Zincir yağlama konularından sonra en sıkıldığım ikinci konu virajda fren konusu, böğk geliyor artık.

    Arkadaşlar Platon'un "İdealar Evreni"nde yaşamadığınız sürece virajda fren sıkmak zorunda kalacağınız durumlar olacaktır - bu özellikle Türkiye vb. insansı varlıkların yoğunlukta olduğu ülkelerde daha da muhtemeldir. (Bu arada "fren" kelimesi "ön fren"i de kapsamaktadır, hatta %90 ön frendir. Arka freni ön ile kombine kullanmadığım çok spesifik ve sınırlı senaryolar var sadece: Trafikte yavaş hızlı seyir ve manevra yaparken denge unsuru olarak, trafikte yavaş seyirde durmak için veya durakladığımda, kalkış yaparken...) Dolayısıyla "Virajda fren zinhar kullanılmaz!" diye bir önerme yapılamaz. (Yapılması bana eblehlik gibi gelir açıkçası - öznel yorumum bu şekilde...) "Yapılması ihtiyaç ve ihtimalini en düşüğe çekmek gerekir." diye anlatılırsa amenna! Başımın üstünde yeri var.

    He zamanki gibi paylaşıyorum: (Başlangıç görseline dikkat ediniz: "How to brake in a turn?" yani "Virajda nasıl frenleme yapılır?" yazılmış, "Virajda fren yapılır mı?" değil, çünkü - yukarıda belirttiğim gibi - bu soru esas itibarıyla eblehçe...)

    https://www.youtube.com/watch?v=JgcBkvlE6lo
    Alpbatur, tommygun, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #20
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Keyfime düşkünüm.
    Yumuşak süspansiyonlu motor kullanmayı seviyorum.
    Yumuşak süspansiyonsa viraja hiç uygun değil.
    O yüzden viraja girmeden hızımı düşürüp, fazla yatmadan çıkmaya bakarım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)