Scooterla köprüyü geçerken rüzgardan sarsılmak
-
03 Haziran 2023, 20:25
#1
125 cc paketçi motoru gibi retro görünümlü bir scooterım var. İş değiştirdim. Dolayısıyla köprüden geçiyorum. Ancak şu günlerde bile -kışın düşünemiyorum bile- geçerken rüzgardan kontrolde zorlanıyorum. Bu durumda ne yapabilirim? Scooterımda önde rüzgar camı yok. Arkada mini topcase var. Bu şekilde kışı düşünemiyorum. Yazın da riskli gelmeye başladı. Araçlara gölge gitmeye çalışıyorum. Tavsiyeniz ne olur? Bayiye bakıma gidince söyledim: abi motoru değiştirme zamanın gelmiş scooter çok ağır olmadığından kolay etkileniyorsun çünkü ön taraf hafif dedi. Bu bana bir yerde mantıksız geldi. Uzun yolda ters rüzgar diye bir kavram var. 600 cc ile düşen bir motosikletli videosu hatırlıyorum. Sizce ne yapmalı? Teşekkür ediyorum.
Elbette ben uzun yola gitmiyorum şu an ama o videoyu hatırlayanlar varsa belki ne demek istediğimi anlar diye söyledim.
Çözümü bayinin dediği gibiyse ve aramızda şu makinelerden benzeri ile geçen varsa: 400-600 cc eski maxi scooter kymco gibi yada 250 cc cf nk yada 250 cc honda cbr alabilirim. Bilgisi olanlar, bu modellerden hangisi sorunumu çözer? Teşekkür ediyorum.
Reklamlar
-
03 Haziran 2023, 20:46
#2
Scooter'ı satıp bir tane chopper al onlar ağır oluyor sarsılmaz.
-
03 Haziran 2023, 20:57
#3
Anadolu yakasında oturuyorum avrupa yakasında çalışıyorum. Sarsılma vs yok çünkü motorum ağır. Kuru ağırlığı 186 kg dolusu (benzin, topcase vs) 200 kg yu buluyor bende ağırım hiç bir sarsılma yaşamıyorum. Benim rüzgarı yediğim en çok yer tekirdağa giderken ki yediğim rüzgar köprüler yanında hava civa kalıyor. İlk aldığımda motorum ağır geliyordu şimdi ağır gelmiyor. Çoğu kişi ağır motoru dezavantaj olarak görür ama ben hep artı olarak görüorum aldığımdan beri.
Scooterı satıp maxi scooter alırsan sorunun çözülür. Üstteki arkadaşın dediğine katılmıyorum.
-
03 Haziran 2023, 20:59
#4
Rüzgarın yönüme bağlı olarak Metrobüsleri kendinize siper edebilirsiniz.
Bir diğer çözüm de rüzgardan etkilenen kütlenizi ufaltmaktır, yani görüşünüzü bozmayacak şekilde eğilmek işe yarayabilir.
-
03 Haziran 2023, 21:21
#5
Alman_ adlı üyeden alıntı
Anadolu yakasında oturuyorum avrupa yakasında çalışıyorum. Sarsılma vs yok çünkü motorum ağır. Kuru ağırlığı 186 kg dolusu (benzin, topcase vs) 200 kg yu buluyor bende ağırım hiç bir sarsılma yaşamıyorum. Benim rüzgarı yediğim en çok yer tekirdağa giderken ki yediğim rüzgar köprüler yanında hava civa kalıyor. İlk aldığımda motorum ağır geliyordu şimdi ağır gelmiyor. Çoğu kişi ağır motoru dezavantaj olarak görür ama ben hep artı olarak görüorum aldığımdan beri.
Scooterı satıp maxi scooter alırsan sorunun çözülür. Üstteki arkadaşın dediğine katılmıyorum.
Çok teşekkürler. Yorumunuza güvenerek muhtemelen yükselteceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Rüzgarın yönüme bağlı olarak Metrobüsleri kendinize siper edebilirsiniz.
Bir diğer çözüm de rüzgardan etkilenen kütlenizi ufaltmaktır, yani görüşünüzü bozmayacak şekilde eğilmek işe yarayabilir.
Fsm den geçiyorum maalesef.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------
Pureloverman adlı üyeden alıntı
Scooter'ı satıp bir tane chopper al onlar ağır oluyor sarsılmaz.
Yorumunuz için teşekkür ederim ama chopper tarz bir model bakmıyorum. Vakit ayırdığınız için teşekkürler.
-
03 Haziran 2023, 21:35
#6
170 kg. üstü bir motosiklete geçmediğiniz sürece rüzgardan etkilenmeniz biraz fazla olur..
-
03 Haziran 2023, 21:58
#7
Vista86 adlı üyeden alıntı
170 kg. üstü bir motosiklete geçmediğiniz sürece rüzgardan etkilenmeniz biraz fazla olur..
112 kg scooterım.
-
04 Haziran 2023, 11:18
#8
Yukarıda yazmışlar, ağırlık önemli.
185 kiloluk xmax 250 ile köprüler çok aşırı fırtınalı zamanlar hariç çok güzel geçiliyor. Çok aşırı fırtınalı günlerde valilik köprülerden motosiklet geçişini yasaklıyor zaten öyle günlerde havayı görüp trafiğe çıkası gelmiyor insanın.
-
04 Haziran 2023, 12:16
#9
ybr kullanıyordum 125 civarı ağırlığı vardı. benim kilo ise 95-98 arası.
allah var rüzgarlı havalarda köprüden geçerken ön ve arka teker bağımsız sağa sola havalanarak gidiyor gibi hissediyordum. çok garip bir his. motor değişecek güç yoksa o kadar hafif motorla(ki kilon benden yüksek değildir diye tahmin ediyorum) baya tehlikeli sipersiz geçmek. siper almak lazım büyük araçları.
ben ek olarak öne doğru yatıyordum rüzgarlı havalarda. rüzgarlı havalarda domalmak çok önemli. ne kadar iyi domalırsan o kadar iyi etki ediyor. ciddiyim. hatta o sıra hep düşünürdüm arkadan eminim götümü videoya çeken vardır diye.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler