Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marş verildiğinde motorun ileri ivmelenmesi hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Merhabalar,

    Başlığı uzun tutmamak adına o şekilde yazdım fakat sorunum tam olarak şu şekilde;

    Debriyaj çekili olduğu halde marş verdiğimde motosiklet 5-10cm ileri ivmeleniyor.

    Yaklaşık %10-15 oranında bir yokuşta 1. viteste park ediyorum motosikletimi. Bu durumu genelde ilk marşta yaşıyorum.

    Bu duruma ek olarak boşa almak için hareket ettirmeye çalıştığımda da debriyaj tamamen çekili olduğu halde motosiklet kendini bırakmıyor aksine zorlamam gerekiyor.

    Sürüş esnasında vites geçişlerinde bir sorun yaşamıyorum. Debriyaj ayarının yerinde ve dengeli olduğunu düşünüyorum. Bu bahsettiğim ayıramama problemini sadece motosiklet soğuduğunda yaşıyorum.

    Motosikletim TNT-249S 23 binde şu an alalı henüz bin 1500 km falan kullanmışımdır. Benden önceki sahibi yağının yeni değiştiğini söylemişti fakat bu durum acaba yağdan kaynaklanıyor olabilir mi diye düşünüyorum.

    Düşünceleriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    1- Motosikletin en sağlıklı çalıştırılma yöntemi debriyaj maneti çekili ve boş vitesteyken olduğu haldir.
    2- Debriyaj çekili dahi olsa vitese takılı motosiklet hafif bir kavrama yapar, bu da bir miktar atalet üretebilir.

    Sonuç olarak bu yaşadığınız olay normaldir. Yağın doğru olmayışı kavrama farklılığı sorunlarına yol açabilir.

  3. #3
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Normal. Zaten debriyaj çekiliyken bile boştan 1'e atarsan hafif bir sarsıntı hissedersin, motoru ileri götürecek kadar olmasa da.

  4. #4
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Debriyaj tel ayarın bozulmuş gibi duruyor. Debriyajın kavramayı bırakmıyor. Eğer bir süredir bu devam ediyorsa bir ustaya götür baktır, balataları yanmış olabilir. Yanık balatanın tozları yağ süzgecini tıkar ve motorun yağsız kalmasına sebep olabilir ki buda motorun yatak sarmasına sebebiyet verebilir.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Debriyaj tam ayirmiyor olabilir, yag kalın oldugundan debriyaj ayirsa bile az bir miktar ileri hareket yapabilir.

    Kontrol icin motor calisir vaziyette 1. Vitese alin ve ayagi kalkin, eger motor ileriye dogru hareket ediyorsa debriyaj tam ayirmiyordur. Motor hareket etmiyorsa calistirmada ileri atilmasinda sorun yoktur, ancak yinede onlem olarak boş viteste calistirabilirsiniz

  6. #6
    Orhan ARI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2020
    Motosikleti
    NS200
    Merhabalar,

    Motosikletinizi eğim olan yerlerde stop ettikten sonra ayaklığı açıp sonrasında viteste bırakmak yerine, 1. viteste stop edip debriyajı bırakıp sonra ayaklığa alıyorsanız olması muhtemel bir durumdur. Çünkü tüm yükü şanzuma bırakmış olursunuz. Bu durumda, motosikleti çalıştırmadan önce boşta ya da debriyaj sıkılı iken biraz ileri geri yapın, sorun tekrar etmeyecektir.

    Ek olarak şunu belirtmek istiyorum; ikinci el aldığınız araçlarınızın yağını hemen değiştirin. Peki neden?
    Bu zamana kadar 2 kez alış-satış yaptım. Her ikisinde de yağ sorunu yaşadım. İlk motosikletin KM'si biraz fazlaydı ve çok bakımlı değildi. Almadan önce ustaya götürdüm ve hiçbir şekilde yağ ile ilgili bir şey söylememişti ve ön dişli contasından yağ kaçırıyordu (sonradan farkettiğim olay). Teslim alıp (başka bir ilden aldım) ustama götürdüğümde neler olduğunu görmüştük. İçerisinden az bir yağ çıkmıştı.
    2 alışverişimde nispeten daha düşük KM ve güya "servis bakımlı" olarak aldığım motosikletin yağı belki 3k, belki 4k KM olmuştu değiştirmeyeli. Doğru, simsiyah yağ çıktı içerisinden.
    Ülkecek güven sorunu yaşamamızdan ötürü, Avrupa'da belki en çok yağ değiştiren ülke biziz. Bir videoda bu konuya denk gelmiştim.

    Diğer yanıt veren arkadaşlarımızın dedikleri de bir ihtimal. Debriyaj telini, ayarını ve duruma göre balataları kontrol ettirin.
    yamtareroglu ve sedattemiz bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Normal. Bu güne kadar tüm kullandığım debriyajlı motorlar da vardı bu durum.

  8. #8
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal. Bu güne kadar tüm kullandığım debriyajlı motorlar da vardı bu durum.
    Yanlış bilgi nakletmeyelim. Motosiklet vitese takılıyken debriyajı çekerek motoru çalıştırmak istediğinizde öne doğru atlıyorsa bu normal değildir. Debriyajınız kavramayı bırakmıyor demektir. Debriyaj tel ayarı ve eğer debriyaj tel ayarınız kavrama sorununu düzeltmiyorsa, debriyaj baskı ve balatalarınızın veya debriyaj yaylarının değişmesi gerekiyor demektir.

  9. #9

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Yağlı debriyaj Çinli +japon bir çok motor kullandım. Sabah soğukken ilk marşta ileri atılma yapıyor. Hatta trafikte motoru boştan 1 e atarken şanzımandan tak diye ses çıkıyor.

  10. #10
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağlı debriyaj Çinli +japon bir çok motor kullandım. Sabah soğukken ilk marşta ileri atılma yapıyor. Hatta trafikte motoru boştan 1 e atarken şanzımandan tak diye ses çıkıyor.
    1. vitese atarken nerdeyse her motor onu yapıyor. İlk marşta motorunuz ileri atılıyorsa üstte de bahsettiğim üzere kavramanız ayırmıyordur. Normal değil.

  11. #11
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Alıntı Orhan ARI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Motosikletinizi eğim olan yerlerde stop ettikten sonra ayaklığı açıp sonrasında viteste bırakmak yerine, 1. viteste stop edip debriyajı bırakıp sonra ayaklığa alıyorsanız olması muhtemel bir durumdur. Çünkü tüm yükü şanzuma bırakmış olursunuz. Bu durumda, motosikleti çalıştırmadan önce boşta ya da debriyaj sıkılı iken biraz ileri geri yapın, sorun tekrar etmeyecektir.

    Ek olarak şunu belirtmek istiyorum; ikinci el aldığınız araçlarınızın yağını hemen değiştirin. Peki neden?
    Bu zamana kadar 2 kez alış-satış yaptım. Her ikisinde de yağ sorunu yaşadım. İlk motosikletin KM'si biraz fazlaydı ve çok bakımlı değildi. Almadan önce ustaya götürdüm ve hiçbir şekilde yağ ile ilgili bir şey söylememişti ve ön dişli contasından yağ kaçırıyordu (sonradan farkettiğim olay). Teslim alıp (başka bir ilden aldım) ustama götürdüğümde neler olduğunu görmüştük. İçerisinden az bir yağ çıkmıştı.
    2 alışverişimde nispeten daha düşük KM ve güya "servis bakımlı" olarak aldığım motosikletin yağı belki 3k, belki 4k KM olmuştu değiştirmeyeli. Doğru, simsiyah yağ çıktı içerisinden.
    Ülkecek güven sorunu yaşamamızdan ötürü, Avrupa'da belki en çok yağ değiştiren ülke biziz. Bir videoda bu konuya denk gelmiştim.

    Diğer yanıt veren arkadaşlarımızın dedikleri de bir ihtimal. Debriyaj telini, ayarını ve duruma göre balataları kontrol ettirin.
    Tekrar merhaba,

    Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tam olarak dediğiniz şekilde park ettiğim zaman motor viteste oluyor stop ediyorum sonra ayaklığı indiriyorum. Daha sonra çalıştıracağım da öne atılacağını bildiğimden debriyaj tamamen çekiliyken biraz önce ve arkaya zorlu bir hareket yapıyor sonra marş veriyorum ve öne atılmadan sorunsuz bir şekilde çalışıyor.

    Bu durumu yaşamamak adına doğru hareket nedir peki sizce?

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Debriyaj manetini özellikle kışın 5-6 defa çek bırak çek marşa bas atlama yapmaz...ayrıca vitesi boşa atıp marşa basmak daha zararlı vitesi 1 e tak çalıştır..

  13. #13
    Orhan ARI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2020
    Motosikleti
    NS200
    Merhabalar,

    Rica ederim. Yanıt için bir hayli gecikmişim, üzgünüm. Bu durumu yaşamamak adına yokuşlarda boşa almak çözüm olabilir ancak bir hayli risklidir. Motosikleti durdurmadan önce boşa alıp ayaklığı açıp stop edip park etmek sorunu çözmeli. Ancak dediğim gibi motosikletin ileri - geri kayması muhtemel. Eğer motosikleti boşa aldığınız sabahı sorun yaşamadan çalışıyorsa ve birinci vitese geçerken büyük bir atılma olmuyorsa tamamdır. Yine benzer durum yaşarsanız debriyaj plakaları yapışıyor demektir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)