Öncelikle herkese selam arkadaşlar
2008 model enjeksiyonlu Yamaha YBR250 Motosikletim var.
MOTORUM BUJİ YAĞLANMASI VE BUJİ PATLATMASI YAPIYOR. BU SORUNU NASIL AŞABİLİRİM? İLGİNİZ VE DESTEĞİNİZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
Öncelikle herkese selam arkadaşlar
2008 model enjeksiyonlu Yamaha YBR250 Motosikletim var.
MOTORUM BUJİ YAĞLANMASI VE BUJİ PATLATMASI YAPIYOR. BU SORUNU NASIL AŞABİLİRİM? İLGİNİZ VE DESTEĞİNİZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
Motor kaç binde ve yağ yakıyor mu? Mavimsi duman atar mı?
Motorum 48,8xx km’dir. Soğuk iken ilk çalıştırmada redline soğuk yapınca hafif beyaz duman atıyor ama ısınınca her hangi bir şekilde duman atmıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:51 ----------
Motorum 48,8xx km’dir. Soğuk iken ilk çalıştırmada redline soğuk yapınca hafif beyaz duman atıyor ama ısınınca her hangi bir şekilde duman atmıyor.
Soğuk makineyi redline' a sokuyorsanız iyi bile dayanmış 48000 km.
Motor ısınana kadar olabildiğince sakin sürülür.
Bu arada arkadaşlar dipnot: Ustaya sorunu bilmeden gösteremiyorum. Çünkü bakım ve tamir ücretini farklı ve tuzlu istiyorlar. Ben Kahramanmaraş depremzedesiyim ve motorumun arızasını tecrübeli arkadaşlardan bilgi aldıktan sonra ona göre imkanları ayarlayıp yaptıracağım inş. destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim..
Öncelikle çok geçmiş olsun, allah bir daha yaşatmasın böyle acıyı...
Bujiye yağ geliyorsa gelebileceği yerler belli;
- piston etrafındaki segmanlar aşınmış ve aşağıdaki yağı yukarı kaçırıyordur.
- conta yanmıştır yağ kanalından üst kapağa (yanma odasının olduğu bujinin takılı olduğu kısım) yağ sızıyordur. Motorun sanırım hava soğutmalı, sulu olsa suyuna yağ karışırdı, yağdan anlardın.
- supapların gayd (guide) dedikleri hareket yolları var, supap bu pipet misali küçük boru içinde hareket eder, onlarda sürtünmeyle aşınır zamanla, boşluk oluşur. Buradanda supap her açıldığında yağ iner aşağı.
Yani bu üçünden biri olabilir bujiye yağ gelmesine sebep. Başka yok..Bu üç durumda da yağ yanma odasına indiği için yanar ve egsozdan atılır, benzinin aksine yağ yanınca mavi duman çıkarır.
Soğukta ilk marşta bir miktar beyaz duman normal, o su buharı. Ama sonra kesmesi gerek. Kesiyorsa motorun yağ yakmıyor. Ayrıca eğer yağ yakıyorsa zaten sürekli yağın eksilir, ordan da anlarsın. Hani derlerya CBF150 ler yağ yakıyor diye, onlara sürekli yağ takviyesi yaparlar...
50 binde iyi bakılmamış, hor kullanılmış motor bu duruma rahatça gelebilir. İyi bakılsa 100 bini bulurdu.
Buji patlamasından kasıt porselenin vs mermi gibi patlamasıysa inan hiç denk gelmedim bilmiyorum. Kalitesizdir belki diyeceğim ama zor. Yerinden fırlıyorsa yuvası diş kapmıştır... Bu kısım biraz muallak...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
İlave olarak yine supap lastikleri var, supap yayının içinde kalan, deforme olduysa onlarda direk aşağı bırakır yağı.
Maaşallah. Motor pek kullanılmamış. Yada hep geri geri gitmiş Kilometresi benim 10 yaş daha yeni motorum kadar.
Motorum yağ soğutmalı. Şehirler arası yolculukta motor otobüse sığmadığı için yatıraak getirdik. Kahramanmaraş'ta iken motor sadece buji patlatma sorunu yaşıyordum. Yan yatarak getirdikten sonra motor
Buji dağılmıyor ses çıkarmıyor yerinden de çıkmıyor. Sadece bujinin dibi yağlanıyor. Marş basmıyor. Vitese verince çalışıyor. Akü zayıf akü ile ilgili olabilir de elektrik düşük geldiğinden buji yağlar mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------
Birde buji patlatması neden olur? Üstadım destekleriniz için çok teşekkür ederim
Umarım sende forum trollemesi yapmıyorsundur.
Buji hasar görmüyor. Ama patlıyor. Ses çıkarmıyor. Ama patlıyor. Bir ustaya derdini bu şekilde anlatacaksan dikkat et de elinde büyük bir anahtar olmasın. Haşlamasını, kavurmasını biliyoruz da patlatması nedir?
Buji yağlanması subap lastiklerinin ve klavuzların ( sanayide gayt , gayıt derler) deformasyonundan olur , çok yüksek kilometrelerde piston gömlek sekman kötü durumdaysa da yağlanır , geçici olarak yapabileceğiniz öncelikle bujiyi söküp temizlemeniz ve bujinin altına ikinci bir pul koyup takmanızdır , kalıcı çözüm için önce kapak sökülür ölçüm yapılır silindir seti bozuksa revizyona gidilir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
Ek olarak buji patlatması diye bir şey yoktur , buji yağlandıktan sonra ateşleme yapamaz , silindire giren benzin yanamadan çıkar sıcak susturucuda tutuşur ve egzozda çatara patara diye tabir edilen o meşhur ve keyifli ses duyulur..
Sanırım bujinin dibinden yağ kaçırmasına buji patlatması diyorsun. Ya da şu gaz kesince çiğ atarken yaptığına benzer çata pata sesleri. Sonuç itibarıyle, bak burası çok önemli!
Eğer bujini sökemiyorsan, bujinin dibinden dışarı yağ çıkıyorsa, motor zor çalışıyorsa senin yanma odana, yani bujinin olduğu iç hazneye ciddi anlamda yağ geliyor demektir. Bu durumda motorun mutlaka yağ eksiltir ve mavi duman atar.
Yapman gereken
1 - motor ısındıktan sonra egsoza bakıp duman kontrolü yapmak.
2- yağını eksikse tamamla, 500 km sonra dinlenikken bak, azalma ne kadar.
Tekrar ediyorum, bujinin dibinden yağ geliyorsa yukarıdaki mesajlardan biri-bir kaçı sebebiyle olur. Başka türlü buji ile yağın birarada olması mümkün değil...
Şu iki dediğime bak sonra konuşalım. Duman varsa veya yağ eksiliyorsa illaki *segman, conta, supap lastiği ya da gayd* Bunlardan biridir...
Son soru, bujinin dibindeki benzin olamaz mı?
Üstadım motorun bujisinin dibinde siyah yağlanma var. Ve yağı değiştireli 1,5ay oldu 300km olmadı yağ kararmış
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)