Uzun süredir yatan motor ve usta sorunsalı
-
Herkese merhabalar yurt dışında ikamet etmekteyim Türkiye’de başıma gelen ilginç bir olayı paylaşmak istiyorum
2004 model Yamaya virago 250 sahibiyim
2018 de satın aldım, 2017 de baştan sona yenilenmiş
Alırken bize bütün bakım prosesini faturalarını teslim edildi 2019 a kadar sorunsuz sürdük aylarca yattı akü buji yenilendi tekrardan yola çıktık 2019 sonunda sübaplarda problem yaşadık ve sübaplar değişti tamir ettirdik
Sonra sarıp sarmaladık
2023 e kadar motor kapalı ortamda garajda saklandı tesisatta kozmetik problemler oluştuğu için sıfır tesisat yaptırmak istedim ve bir chopper ustasına gittim ilk günden itiibaren biel kolu şöyle problem böyle problem içerdeki bütün motorsikletlerde biel kolu muhabbeti dönüyor tesisat bitti
Gerekli prosesler yapıldı
Gerginlik!
Marşa vurduğumuzda ateşleme olmadiğinda saat gibi dönen motor ateşleme başladiğinda içerden patlama ve vurma sesi çıkarıyor ve manifolddan patlamayla duman atıyor çakmak gazı misali
Gün döndü usta başladı biel olabilir, piston olabilir makina çok yatmiş ,yapabilir subap olabilir e geldi bana döndü 10,000 e yakın fatura getirdi
Bunlar bu hafta olan gelişmeler sürec ilerledikçe buraya yazacağim önerilerilerinizi yorumlarınızı bekliyorum .
İmla hatarından dolayı üzgünüm telefondan yazıyorum
Herkese iyi forumlar
Reklamlar
-
Merhaba,
Uzun zamandir virago 250 kullanıyorum. Hic ustaya gitmedim, kendim hallediyorum ama neredeyse hic sorun da cikartmadi diyebilirim.
2017'de neler neden degismis acaba?
Anlattiklarinizdan atesleme problemi varmis gibi duruyor. Acaba motorun TCI (beyin) de sorun olabilir mi, o da degismis miydi?
-
Merhaba,
neden değiştiğine dayali bir bilgim yok fakat listeliyorum
-Ön arka jant göbeği rulmanları
-Zincir
-konjektör
-marş motoru
-marş dinamosu
-keçeler
-yağ
-filtreler
-
Konjektor sorunu olabilir. Bu motorlarda konjektor cok kucuk oldugundan bir de fazla hava almadigindan kronik olarak yanar. Benimki de yandi birkac sefer, sonra daha buyuk bir tane taktım, bir daha yanmadi. Alttaki linklerden o konuyu da gorebilirsiniz:
https://www.motosiklet.net/forum/mt-...konjektor.html
https://www.motosiklet.net/forum/mt-...jektor-hk.html
Motor calisirken voltmetreyle aku kutuplarından ölçüm yapmanız lazım.
Aku normalde motor calismazken 12.6 volt civari olması gerek, motor calisirken de 13-14.5V arasi (gazi actikca bu aralikta gidip gelmeli)
Eger bu degerleri veriyorsa konjektor ve stator saglam demektir.
-
Uzun süredir yatan motor hadi neyse de; uzun süredir yatan usta ironik olmuş...
-
Biyel (piston) kolundan olabilir, supaplar kaçırıyorsa olabilir. V motorlar çok hain...Ancak düzgün çalışan motorun zamanla bu duruma -yukarıdaki sebeplerden - gelmesi imkansız. Adamlar ABD de 50 yıl yatmış V8 leri sadece sıvılarını yenileyip sorunsuz marş basıyorlar. Bekleyince biyel koluna ne oluyormuş?
Eski platinli makine olsa direk zaman ayarı derdim, ama elektronik beyin. Komple sökülüp takılmadıysa sente ayarıda bozulmaz, tabi motor bloğunun tipini bilemiyorum cam nerede, eksantrik var mı...
Supap değişimi sonrası çalışmasında hiç sorun yok muydu?
-
Motorun icini su videodan gorebilirsiniz:
https://www.youtube.com/watch?v=8F1XYmzR1wU
-
merhaba anlattıklarınızdan bana sorun subaplarda daha doğrusu subapların zamanlamasından olabileceği gibi geliyor. En son subaplarını yaptırıp motoru kapatmışsınız, egzantrik zinciri diş atlamış olabilir, subap ayarı düzgün yapılmamış veya ayar civataları gevşemiş ve subaplarda aşırı boşluklu şekilde çalışıyor olabilir vurma sesi buradan gelir zaten. egzantrik gergisi devreden çıkmış olabilir.
külbütör kapağı açıp kontrol etmelisiniz motoru elle çevirerek ne zaman vurma yapıyor (subap piston temesine temas ediyor mu bakmalısınız.) eğer elle döndürdüğünüzde ses veya vurma hissi yoksa subap ayarı gibi basit bir problem olabilir.
-
fazil adlı üyeden alıntı
Tam motor kafalarını takacakları yer es geçmiş..🙂.. SOHC karakterde bir motor . Dolayısıyla sibop değişimi için üst cam, motor kafaları, külbütörler, egsantrik zincirleri vs hep sökülmüştür. Yani illaki toplayan, supap değiştiren usta bu sistemin ne zaman neyi açacağını, ateşleme sırasını, zamanını dişliler üzerindeki işaretlere uyarak toplamıştır zira egsantriklerden birinde bir diş bile atlasa sistem düzgün çalışmaz. Bir silindiri tam yapsa diğeri yanlış olsa yine olmaz...
Bir taraftan biyel kolu eğilmiş olsa yatakta da çaplık olur, zaten o şekilde çalıştırılsa yatakları anında bozar...
-
Herkese merhabalar şehir dışında olduğum için ne cevap verebildim ne içerik paylaşabildim çok üzgünüm
Ben biel kolu olduğunu düşünmüyorum sanırım subaplarda / sente de problem var
https://www.youtube.com/shorts/SeZ3IrCmGHg
2. video'da marş verirken bir vurma sesi alıyoruz
https://youtube.com/shorts/w9WnpFgcshE?feature=share
-
Eger ateslemede sorun yoksa, (bujilerde kivilcim varsa)
Öncelikle yapilmasi gerekenler:
1. Benzin filtresi takmissiniz, onu sokun, bu motorlar vakumla calistigi icin, sonradan takilan benzin filtresi vakumu bozuyor.
2.Karburatordeki pilot hava jeti kapalı olabilir, onu actiniz mi?
Kucuk bir vida var, onu önce sonuna kadar sıkın sonra 2.5 tur kadar acın.
https://www.hizliresim.com/jxl2woh
3. Benzin muslugunu "pri" ye getirin ve oyle marsa basin, uzun sure calismayinca hep oyle yapmak gerek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)