Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

planlı eskitme ve motosiklet ilişkisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    uzun zamandır forum kısmına yazmıyorum ama ara ara aklıma takılan şeyler diyorum cün ki belli belirsiz oluşan, birbirinden bağımsız farklı konularda bunu ilk kim bulmuştur mesela barut un bulunma hikayesi, ilk motosiklet in icadı, ilk ayakkabı bağcığını kim icat etmiştir v.s gibi konuları araştırıyorum

    foruma çok yazmıyorum ama mesajlara çok çok yoğun değilsem gün içinde mutlaka bakarım ve uzun zamandır da dikkatimi çeken konular genelde yol hikayeleri, gezi paylaşımları, motor tadilatı dıy projeleri, sıklıkla gördüğüm konular ise bu motora bu kadar para verilir mi?, 30 bin km yapmış motor alınır mı? tavsiye verin 3 motor arasında kaldım(gelen tavsiye ise ooo 25 bin km de motor çöp olmuş o paraya sıfır motor al daha iyi şeklinde olmakta) v.s gibi mesajlar

    gel gelelim bu konuların başlıkla alakasına ...aklıma yine bir konu takıldı ki sorma gitsin forum ahalisi. annemlerde arçeliğin leydi model (arçeliğin planlı eskitmeden haberinin olmadığı yıllar)bulaşık makinesi var yaklaşık 20- 25 yıl olmuştur makine ne bakım ne servis yüzü gördü benim evdeki arçelik bulaşık makinesinden(1 defa servis geldi ve değişime gitti) de daha iyi yıkıyor yeminle...konu aklıma takılınca başladım araştırmaya, araştırma dediysem bilimsel tezler, yuksek lisans tezleri filan sanmayın bildiğin google hazretlerine sorduk, planlı eskitme ilk ne zaman ortaya çıktı diye... ekşi sözlükten




    ve onları izlemeye başladım olay 1920 lere dayanmakta ve ampul çalışma saatleri için bir kartel kapalı kapılar ardında toplanıyor ve ilk ampullerin çalışma saatleri 2500 saatleri bulurken 1000 saatlarde sınırlandırmaya çalışıyorlar.

    şimdi forumda arama butonua dokununca yurt dışı turlarına katılanlarda, festivallere giden arkadaşların yazılarına bakarsanız, atıyorum @ridetoworld un Agnellotreffen(hızlıca baktım ki bölüm 14 diye aratırsanız 5. dakikalardan itibaren eski efsanelerle insanların bu festivallere gittiğini görürsünüz) turunda, yada forumda 340.000 deki motosiklet konusunda görürsünüz, eski motorlar dayanıklılık ve sağlamlık üstüne kuruluyken şu anda ise insanlara hep bir şeylerin yetersiz olduğu düşüncesi aşılanıyor ve çoğunlukla şartlandırılmış ön yargımız alım süreçlerimizi buna göre değerlendiriyor, birde bakmışız daha parasını kenara koymadan krediler, borçlar sarmalında hayat geçirdiğimizi sanıyoruz...

    evet yeni yapılan motosikletlerde de plamlı eskitmeden nasibini alıyor, hiç bozulmayan bir motosiklet yapsalar kime satacaklar, seri üretim bandı icat oldu mertlik bozuldu...motosikletlerde planlı eskitme ne zaman yapılmaya başlandı bilen varsa yazarsa ve konu hakkındaki yorumlarınızı görmek de sevindirir.

    herkese iyi forumlar,
    birbilent bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    2500 saat mi?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Centennial_Light

    Planlı eskitme içinde bulunduğumuz ekonomik sistemin bir parçası maalesef. Teorik olarak kurtulabiliriz, bu biraz da 1980'lerde ABD finans piyasalarında değişen ekonomi anlayışı ile hızlandı; ama pratikte çok büyük değişiklikler olmadığı müddetçe böyle devam edecektir. Motosiklet değil üretilen hemen her şey bu şekilde üretiliyor.

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    arkadaşlar planlı eskitme bence tamamen üretim maliyeti ile alakalı
    kendim koltuk işi yapıyorum 2002 de 2008 de yaptığımız koltuklar dan daha kötü bir dönüş almazken bu gün yaptığımız ürünler en fazla 3 yıl sonra dağılır
    eskiden yaptığımız işler malzeme kalitesi olarak bu günden 2 3 kat daha iyi şuan mesela profilden yapılan iskeletler o zamanlar fırınlı kayın ağaçından yapılıyordu yani su görse demir pas yapar çürür ama fırınlı ağaça hiçbir şey olmaz yani demirden daha uzun ömürlü
    şuan kullanılan ağaçlarda yaramaz kaliteli değil dönüyor atıyor yamuluyor tabiri caizse 8 oluyor
    eski kalite koltuk isteyen parayı verse bile eski kaliteyi alamaz şuan çünkü herşey kullan at sistemine döndü kaliteli iş yapan usta da kalmadı
    daha ucuzunu arayan müşteri böyle esnaflarında batmasını değişmesini sağladı

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Ben bu konulara çok takılmıyorum nedeni ise bir gün bende eskiyeceğim ve bu dünyadan göçüp gideceğim, belkide herkesin gençliğinin baharı dediği yaşta burdan göçüp gideceğim konu böyle oluncada bir şeyin ömürlük olması benim için bir şey ifade etmiyor. Bir parça eskidiyse söküp yenisini takar devam ederim.
    Voltaren bunu beğendi.

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Planlı eskitme vardır, bilemiyorum.

    Ama ömür boyu motosiklet nedir? Bir içten yanmalı motorun ömürlük olması mümkün mü? Her şeyin bir ömrü var.

    Koltuk örneğinden gidecek olursak, insanların çoğu bir şeyi ucuza isterse, kalite azalır ve kaliteli ürünün fiyatı artar. Ama çoğunlukla yok olmaz. Sadece fiyatı artar.

    Eski müzik setleri de güzel bir örnek. Fiyatları da yüksekti ama. Artık iyi çalan müzik seti yok mu? Alası var. Ama fiyatları yüksek.

  6. #6

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    motosiklet için planlı eskitme işine pek ihtimal vermiyorum. daha çok motosikleti hafifletmek için çok dayanıklı ama çok ağır malzemelerden vazgeçip daha hafif görece dayanıklı malzemelere geçiyorlar. yani motor bloğunuzu dökme çelik olarak düşünsenize, veya şasenizi. örneğin bir festivalde gördüğüm caponord etv 1000 vardı km'si 550 bin i geçmişti. sahibi olan eleman bakımlar hariç tamir görmediğinden bahsetmişti. bence kullanım ve bakım hassasiyetine göre halen çok uzun ömürlü malzemeler.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  7. #7

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Planlı eskitme ekonomik tüketim ömrü olarak çıktı zengin hemde çok zengin ülkeler için gayet güzel bir şey ekonomik tüketim ömrü biten şey değişir sıfır o günün en son teknolojisi şeyi gelir ..

    Anlamadığınız sanırım ekonomik tüketim dahilinde üretilen her şeyin tabiki bir kullanım ömrü vardır bu bazı ürünlerde 5 yıldır bazılarında 10 yıl yani süpürgede 5 yıl olabilir yada tv de bir arabada 10 yıl olabilir .. o yüzden eski ürünler dayanıklı yeniler dayanıksız diye bir şey yok yeni ürünler belli bir zaman ömrü merkezinde üretiliyor haliyle hiç bir firma kısıtlı bir kullanım ömrü olan cihazlara yüksek kalite malzeme kullanmıyor ..
    Eskiden 2000 lilerinden başına kadar böyle bir mantık yoktu ekonomik kullanım ömrü diye firmalar genelde ellerinden geldiğince ömürlük kaliteli mal üretmeye bakarlardı o malların üst kalitesi zaten torununa bırakabileceğin kalitede olurdu ..

    Mesela İzmir’deki evde Arçelik 2001 yılında aldığım buzdolabı var her daim çalışır şu anda o evde kimse yok yazları gideriz genelde ama şu anda bile çalışıyor bir kere tamir yüzü görmedi keza dolu tüplü tv lerimiz vardı hiç biri bir günden bir güne arıza vermedi LCD led teknolojisi çıkınca değiştirdik.. İstanbul’daki eve 2021 de sıfır buzdolabı aldım 3 kere servis tamire götürdü dolu yıllar içinde aldığım plazma LCD tv ler tamire gitti gölgelenme yapması piksel ölmesi panel arızası falan filan .. zaten servis geldimi eğer aldığın ürün 5 seneyi geçmişse abi bunların ömrü bu kadar artık eskisi gibi yapmıyorlar diyor ..

    En son ekonomik kullanım ömrüne bir örnek verip kapatıcam yaklaşık Ağustos gibi ofisimdeki duvarda asılı led tv 5-6 yaşında falandı tv .. arıza yaptı altta uzun uzun çizgiler çıktı durup dururken bu arada marka çok üst kalite bir marka servis bana bir fiyat verdi o zaman panel değişecek dedi size samimi diyorum verdiği fiyatın üstüne bin lira falan eklesem zaten o zaman piyasada gayet kaliteli orta ayar led tv modelleri alabiliyordum işte ekonomik kullanım ömrü elinizdeki ömrü bittimi tamir değil sizi yenisini almaya yönlendirir tamir etmeye kalkarsanız size nerdeyse yenisi fiyatına gelir o yüzden size yenisine teşvik eder ..

    O eski ömürlük dediğiniz şeyler ise tamir olabilir şeylerdir bunu yeni nesil arabalarda görebilirsiniz yeni nesil araçlarda artık çoğunda rektifiye motor revize kalmadı motor blokunda ciddi sorun çıkarsa motor sökülüp sıfır sandık motor yenisi takılıyor ..
    Çünkü eskiden döküm Demir Çelik kullanılırken artık daha hafif alüminyum plastik muhteviyatlı malzemeler kullanılıyor bu malzemelerin tamiri söz konusu değil ..

    Motorsiklet içinde aynısı geçerli

  8. #8
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    planlı olarak yapıldığını duymuştum.. hatta bunun için anlaşmalar yapılmış olduğunu okumuştum. bence sıfır ürün alındığında garanti kapsamındayken çok fazla arıza vermiyor, fakat ne zaman garantisi bitti arkasından arızalar başlıyor.. ben alacağım ürünün garanti süresinden, ona biçtikleri arızasız ömrü anlıyorum daha çok bu planlamanın motosiklet parçaları içinde yapılması çok mümkündür bencede...

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir örnek te ben vereyim: Henry Ford, "model T ömrünü tüketip çöpe gittiğinde hangi parçalar halen işler ve çalışır halde" diye araştırıp, o parçaları daha ucuza ve kalitesiz üretmeyi planlamış.

    Ama bu planlı eskitme değil. Aracın ömrünü azaltmadan, zaten ömrü sınırlı olan araçtaki parçaların fiyatını düşürme.

    Modern TV'ler bildiğiniz bir bilgisayar. Eski tüplü TV'lerle alakası yok. Ki onların da tüp ömrü var.

    Alıntı ..YaNKee.. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    planlı olarak yapıldığını duymuştum.. hatta bunun için anlaşmalar yapılmış olduğunu okumuştum.
    Bariz komplo teorisi bence bu. Japonlar dayanıklı motor ve araç ürettikleri için çok daha iyi satıyorlar. Diğer firmalar da onlar gibi yapabilseler çok daha iyi rekabet ederler.

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni nesil araçlarda artık çoğunda rektifiye motor revize kalmadı motor blokunda ciddi sorun çıkarsa motor sökülüp sıfır sandık motor yenisi takılıyor.
    1. Hangi aracın motor bloğunda plastik kullanılıyor?

    2. Hangi "yeni nesil araçlarda" servis kitapçığında piston, sübap ya da silindir değiştirmek yerine motoru olduğu gibi değiştirin yazıyor?

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir örnek te ben vereyim: Henry Ford, "model T ömrünü tüketip çöpe gittiğinde hangi parçalar halen işler ve çalışır halde" diye araştırıp, o parçaları daha ucuza ve kalitesiz üretmeyi planlamış.

    Ama bu planlı eskitme değil. Aracın ömrünü azaltmadan, zaten ömrü sınırlı olan araçtaki parçaların fiyatını düşürme.

    Modern TV'ler bildiğiniz bir bilgisayar. Eski tüplü TV'lerle alakası yok. Ki onların da tüp ömrü var.



    Bariz komplo teorisi bence bu. Japonlar dayanıklı motor ve araç ürettikleri için çok daha iyi satıyorlar. Diğer firmalar da onlar gibi yapabilseler çok daha iyi rekabet ederler.



    1. Hangi aracın motor bloğunda plastik kullanılıyor?

    2. Hangi "yeni nesil araçlarda" servis kitapçığında piston, sübap ya da silindir değiştirmek yerine motoru olduğu gibi değiştirin yazıyor?
    Zaten hiç bir resmî servis blokta çatlak yada ciddi bir sorun olursa tamir etmez direk komple sandık motor takıyorlar

  11. #11
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Konu tamamen maliyet konusu. Maliyetleri düşürmenin yolunu arıyorlar. Aramaya da devam edecekler. Örneğini Suzuki Burgman 200'ü egsoz ses yaptığı için tamirciye götürdüm. Egsozun içine ulaşmak için bir pencere açtı. Ve bana gösterdi. Üretim sürecini hızlandırmak için her yere tek punto atarak geçmişler. Usta "sıkıntılı yerlerin tümünü boydan boya kaynaklayacağım. Orijinalinden daha sağlam olacak. Hiç ses yapmayacak" dedi. Gerçekten öyle oldu.

    Para-para-para. İşte bütün mesele bu.
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #12
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    Planlı eskitmeye bende şahit oldum
    Bosch marka buzdolabı kullanıyoruz soğutma ile alakalı sorun oldu servisi çağırdım
    Bana bir parçanın değişeceğini onun açık kaldığı için soğutmadigi söylendi tamam dedik getirdi parçayı söktü eski parçayı inceledim
    Çok basit bir step motor ve ucuna bağlanmış plastik klape var klapenin tırnağı 1mm aşınmış motor döndüğünde tam itecekken tik diye atıyor
    Bunun için komple motorla birlikte mekanizma değişti
    O tırnak metalden galvanizden yada daha sert plastikten yapılabilirdi ama üretici o parçanın kaç hareket sonra 1mm aşınacağını biliyor
    Ve yedek parçasında satıyor onu daha kaliteli hale getirmek gibi bir dertlerinde yok belkide ileride şimdi 10.000 ise ilerde 5.000 döngüye denk getirecekler
    fatih.met bunu beğendi.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten hiç bir resmî servis blokta çatlak yada ciddi bir sorun olursa tamir etmez direk komple sandık motor takıyorlar
    Çünkü demirin aksine alaşım bloğun üretimi de, tamiri de o kadar kolay hatta mümkün değil. Ama motorun içinde ciddi bir sorun olduğunda motoru değiştirmek yerine piston, sübap, silindir değiştiriyorlar hâlâ.

    Motor bloğunda plastik kullanılması iddian fasa fiso galiba değil mi?

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü demirin aksine alaşım bloğun üretimi de, tamiri de o kadar kolay hatta mümkün değil. Ama motorun içinde ciddi bir sorun olduğunda motoru değiştirmek yerine piston, sübap, silindir değiştiriyorlar hâlâ.

    Motor bloğunda plastik kullanılması iddian fasa fiso galiba değil mi?
    Demir blok tamir edlirdi ama artık o el zaanatı yapan usta kalmadı eskiden soğuk kaynak denilen yöntemle metalin üstündeki genelde saplama altlarından oluşan çatlaklar törpülenip özel bir dolgu sıvısıyla doldurulup tamir edilir o blok on yıllarca götürürdü sorun çıkarmadan ama o el zanaati kalmadı ..

    Motorun içinde ciddi bir sorun oldumu resmî servislerin fiyatları genelde sıfır sandık motor fiyatlarına bayağı yaklaşa biliyor bazen sandık motor daha ucuza bile gelebilir marka modelle göre
    Motordan örnek vermek gerekirse geçen işte YouTube da ustanın elinde 1000 lik ss makine varmış motor yapılıcak 2008 model resmî servis motor sahibine 260 bin tl motoru komple revize için para istemiş … motorun kendi zaten ikinci elden aynısını almaya kalksan 180-200 bin tl arası ..

    Özellikle euro5 motor ve sonralarında motorların içinde yeni nesillerde artık rulman yatakları külbürtör kapakları subablar gibi pek çok parça alüminyum plastik kaukçuk muhteviyatlar kullanılıyor .. hatta lpg takılan yeni nesil araçlarda sübablar o yüzden Çelik olanlarla değiştiriliyor lpg nin ısısına dayanmıyor çünkü eriyor ..

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Bir içten yanmalı motorun ömürlük olması mümkün mü?....
    ömürlük dediğin süre insan ömrüyse evet var , bizde 1946 yılında imal edilmiş iki zamanlı dizel Sulzer marka gemi motoru var hala çalışıyor , bakımı ihmal edilmezse 50 yıl daha çalışır , değişenleri : silindir gömlekleri , sekmanları , krank ve piston kol yatakları..

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle euro5 motor ve sonralarında motorların içinde yeni nesillerde artık rulman yatakları külbürtör kapakları subablar gibi pek çok parça alüminyum plastik kaukçuk muhteviyatlar kullanılıyor .. hatta lpg takılan yeni nesil araçlarda sübablar o yüzden Çelik olanlarla değiştiriliyor lpg nin ısısına dayanmıyor çünkü eriyor ..
    Intake manifoldu, sübap kapağı başka, blok başka. Velhasıl iddia ettiğin üzere motor bloğunda plastik kullanılan bir araç söz konusu değil.

    Alüminyumu plastikle bir arada saymışsın da, alüminyum kullanımı demirden daha zor ve pahalı olmasına rağmen hafifliği için tercih ediliyor... Ucuz olduğu için değil.

  17. #17
    Psyduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Intake manifoldu, sübap kapağı başka, blok başka. Velhasıl iddia ettiğin üzere motor bloğunda plastik kullanılan bir araç söz konusu değil.

    Alüminyumu plastikle bir arada saymışsın da, alüminyum kullanımı demirden daha zor ve pahalı olmasına rağmen hafifliği için tercih ediliyor... Ucuz olduğu için değil.
    Alüminyum tamir edilemez bir malzeme olduğu için onu saymış. Edilemez demeyelim de edilmemesi gereken diyelim. Çünkü alüminyum tamir edildiği taman eski mukavemetini yakalayamıyor. Bunun yanında dökme demir ve çeliğe göre daha yumuşak bir malzeme. Özellikle arabalarda efsane olmuş motorlara bakarsan çoğu blok dökme demirdir.

    Hatta zamanında şöyle bir videoya rastlamıştım. Çelik ve alüminyum kasanın farkı diye. Her me kadar motor bloğu üzerinden konuşulmasa da farkı bence güzel ortaya koyuyor.

    https://m.youtube.com/watch?v=ox71UK...3s&pp=2AF7kAIB

  18. #18
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    iphone marka telefonlar geldi aklıma, biraz eski modellerde yıl geçtikçe cpu gücü kısılıyormuş yazılımsal olarak. hatta apple bunu "eskiyen batarya için şarj dayanımını arttırmak amacıyla yaptık" gibi bir şey de söylemişti galiba.

    planlı eskitme yoktur diyenler bence etrafına iyi baksınlar, böyle çakal bir kapitalist sistemde planlı eskitmenin hesaplandığı eşyalar kesin vardır. 10 firmanın 1 tanesi yapar yine yapar bunu. işini düzgün yapmayan ve şark kurnazlığı peşinde olan insanların soyu tükenirse o zaman planlı eskitmenin adını anmayız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------

    Alıntı Psyduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alüminyum tamir edilemez bir malzeme olduğu için onu saymış. Edilemez demeyelim de edilmemesi gereken diyelim. Çünkü alüminyum tamir edildiği taman eski mukavemetini yakalayamıyor. Bunun yanında dökme demir ve çeliğe göre daha yumuşak bir malzeme. Özellikle arabalarda efsane olmuş motorlara bakarsan çoğu blok dökme demirdir.

    Hatta zamanında şöyle bir videoya rastlamıştım. Çelik ve alüminyum kasanın farkı diye. Her me kadar motor bloğu üzerinden konuşulmasa da farkı bence güzel ortaya koyuyor.

    https://m.youtube.com/watch?v=ox71UK...3s&pp=2AF7kAIB
    ford markasının arabasının kasa deliniyor habire ve chevrolet marka aracın kasa delinmiyor. acaba aralarında fiyat farkı ne kadar? birde bu delinmelerden ötürü o kısımların altına sıvı girip içeri kısımları çürütmesi de var.

    amerikadan nefret ediyorum, kapitalizm deyince aklıma amerika geliyor, çökmesi lazım o ülkenin.

  19. #19
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı Psyduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alüminyum tamir edilemez bir malzeme olduğu için onu saymış. Edilemez demeyelim de edilmemesi gereken diyelim. Çünkü alüminyum tamir edildiği taman eski mukavemetini yakalayamıyor. Bunun yanında dökme demir ve çeliğe göre daha yumuşak bir malzeme. Özellikle arabalarda efsane olmuş motorlara bakarsan çoğu blok dökme demirdir.

    Hatta zamanında şöyle bir videoya rastlamıştım. Çelik ve alüminyum kasanın farkı diye. Her me kadar motor bloğu üzerinden konuşulmasa da farkı bence güzel ortaya koyuyor.

    https://m.youtube.com/watch?v=ox71UK...3s&pp=2AF7kAIB
    Bu arada alüminyum ile pik demir arasındaki ısınma - soğuma özelliği farkı da etkenlerden biri.
    bursevi

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Intake manifoldu, sübap kapağı başka, blok başka. Velhasıl iddia ettiğin üzere motor bloğunda plastik kullanılan bir araç söz konusu değil.

    Alüminyumu plastikle bir arada saymışsın da, alüminyum kullanımı demirden daha zor ve pahalı olmasına rağmen hafifliği için tercih ediliyor... Ucuz olduğu için değil.
    Ben motor bloku demedim .. yukarda yazdığım yazımı buraya kopyalıyorum

    bunu yeni nesil arabalarda görebilirsiniz yeni nesil araçlarda artık çoğunda rektifiye motor revize kalmadı motor blokunda ciddi sorun çıkarsa motor sökülüp sıfır sandık motor yenisi takılıyor ..
    Çünkü eskiden döküm Demir Çelik kullanılırken artık daha hafif alüminyum plastik muhteviyatlı malzemeler kullanılıyor

    Ben Motor blokunda plastik kullanılıyor diye idda yada ifade etmedim yazım yukarda motor genelinde kullanılıyor yukarda da kullanılan bazı parçaları yazdım ayrıca alüminyum deme sebebim arkadaşda yazmış tamir olmayan bir parça tamir yapıyorlar ama dikiş tutmaz .. artık yeni nesil araçlarda sadece motor değil alüminyumu kaput falan dahil pek çok yerde araçlarda kullnıyorlar


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)