Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklette vites aralıkları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Arkadaşlar Selam

    Merak ettiğim birşey var.

    ns200 kullanıyoru, kaba tabir ile vites aralıkları bu sekilde (ortalama devir ile kullanım)

    1-15 km 1. vites
    15-30 km 2. vites
    30-55 km 3. vites
    55-75 km 4. vites
    75-90 km 5. vites
    90-150 km 6. vites.


    Vites aralıkları cok dar, yani grup sürüşünde yüksek cc'ler hızlı gitmese bile vites atıp onlarla denk gitmek için sürekli ugrasıyorum.

    Merak ettiğim şey şu; kullandıgım birkaç modelde de benzer bir durumda idi. 250 cc max motosikletlerde (tip fark etmez) vites aralıgı daha geniş olan modeller var mıdır?

    Motoru almak için değil bilgi amaclı soruyorum, çin hint japon fark etmez bu nedenle


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Motor torkuna bağlı bir durum. Yüksek torklu olan bir motosiklet her viteste uzayabilir. Üreticinin vites oranı seçimleri de önemli. Yada benim gibi skuter kullanacaksın. Vites değiştirmeden top speed görürsün
    Metehan48 ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Selam

    Merak ettiğim birşey var.

    ns200 kullanıyoru, kaba tabir ile vites aralıkları bu sekilde (ortalama devir ile kullanım)

    1-15 km 1. vites
    15-30 km 2. vites
    30-55 km 3. vites
    55-75 km 4. vites
    75-90 km 5. vites
    90-150 km 6. vites.


    Vites aralıkları cok dar, yani grup sürüşünde yüksek cc'ler hızlı gitmese bile vites atıp onlarla denk gitmek için sürekli ugrasıyorum.

    Merak ettiğim şey şu; kullandıgım birkaç modelde de benzer bir durumda idi. 250 cc max motosikletlerde (tip fark etmez) vites aralıgı daha geniş olan modeller var mıdır?

    Motoru almak için değil bilgi amaclı soruyorum, çin hint japon fark etmez bu nedenle
    Bu üreticiden üreticiye değişir, vites dişli oranlarına göre ve motorun torkuna göre değişiklik gösterir.

    Genelde uzun yol grup sürüşleri 90-130km arasında seyrediyor kendi tecrübem, 6. viteste rahatça dolaşabilmeniz lazım aslında.

    Nasıl bir hız dalgalanması oluyor da sürekli yetişmek zorunda kalıyorsunuz tam kavrayamadım.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Vites oranları üreticinin bir araca biçtiği kullanım senaryolarına göre belirlenen birşey. NS200'ün temel kullanım alanı uzun ve nispeten tempolu şehirler arası yollar olmadığı için buralarda rahatsız hissettirmesi, muhtemelen yep yüksek devirde kalması çok normal.

    Bir kaç sene önce bir Skoda Fabia kiralamıştım, sanırım 1.0 motorlu falandı, şehirlerarası yolda tam bir eziyet, 120kmh ile giderken 3500-4000rpm arasında çalışıyor, safi gürültü. Çünkü bu aracın kullanım senaryosun şehir içinde pratik şekilde sağa sola gitmek üzerine, kısa vites aralıkları düşük torklu motorun zayıflığını da gizleyerek düşük hızlarda fırt fırt kolayca hızın ayarlanabilmesini sağlıyor.

    Ben de mesela kendi kullanım senaryoma göre RS 660'ın viteslerini kısaltmayı düşünüyorum. Otobanda uzun şehirler arası yolda kullanım için negatif olacak bu da, ama benim kullanımımda az olduğu için de umursamıyorum.

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    teknik özellik değil de model merak edıyorum aslında denemek için.

  6. #6
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    gsr600 kullanıyorum,
    000-120 arası 1. vites
    120-200 arası 2. vites

    şaka bir yana 50km hızdan sonra 6. vites iş görüyor. yani dur kalk trafiğine girmedikçe 6. vites rahat.

    tvs apache rtr 150 sürerken 70km den sonrası 5. vites yetiyor fakat tork az olduğu için seri hızlanma amacıyla 4. vitese düştüğüm oluyor... 4. viteste 105 falan yapıyor ve 5. viteste 120 civarı. tvs apache rtr 150 ile grup sürüşü mümkün olmaz o zaman. rüzgarda yada hafif yukarı eğimli yolda 110km hızı geçemediği oluyor ve yavaş çıkıyor o hıza zaten.

    1. vites 9 bin devirde 38km
    2. vites 9 bin devirde 58km
    3. vites 9 bin devirde 80 ile 90km arasıydı galiba
    4. vites 9 bin devirde 102km yada 105 km falandı
    5. vites 9 bin devirde 120km

  7. #7
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teknik özellik değil de model merak edıyorum aslında denemek için.
    Yağ soğutması için görüşün neydi hatırlamıyorum ama 5 vites doğal olarak daha geniş aralıklı olacaktır. (Pulsar 250)
    6 vites 250cc 'nin tamamı kısa aralıklarda olmak durumunda.
    Belki top speed'i yüksek olan modellerde veya 6. vitesi daha yüksek hızda değiştirmek durumunda olduğun modellerde, motoruna kıyasla daha olumlu bir fark görebilirsin.

    Biraz torklu makinalarda deviri yükselttikten sonra vites de atlayabilirsin. (1'den 3'e toparlamaz belki ama, 2. vites dolu ise 4 rahat toparlar.)
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  8. #8

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Ne kadar yüksek motor hacmi, o kadar az vites değişim ihtiyacı.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Size en az 600cc crusier motosiklet lazım, vites değişmeden heryere gidebilirsiniz .

  10. #10
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    Pulsar N250 vites oranları güzel

    1.vites 44km
    2.vites 73km
    3.vites 98km
    4 ve 5 i deneyemedi eleman
    Ama hep devir kesicide vites atıyor
    Benim motorda rodaj da o yüzden ben basamıyorum ama
    5. Vites 5.000dd de 78km hız yapıyor

  11. #11
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar yüksek motor hacmi, o kadar az vites değişim ihtiyacı.
    70 le 6.vites giden nc
    birbilent bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motosikletlerin vites araları geniş olsa bir üst vitese geçmek için sürekli red line a kadar çıkmak gerekecektir , mesela 5000 devirde 4 e attık motor 3500 e düşecek ve çekmediği için tekrar 3 e almak zorunda kalacaktık , ama vites araları dar olunca küçük devir değişimleriyle motorun üzerine fazla yük bindirmeden yürüyebiliyoruz , hacmi arttıramıyorsak veya turbo gibi aşırı besleme kullanmıyorsak geriye tek seçenek kalıyor o da vitesleri mümkün olduğunca birbirine yaklaştırmak..

  13. #13

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    cb250r 6. viteste soyle oluyor;

    5bin devir---80 km
    6bin devir---95 km
    7bin devir---110 km

  14. #14

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cb250r 6. viteste soyle oluyor;

    5bin devir---80 km
    6bin devir---95 km
    7bin devir---110 km
    Aynen. 6bin devirde benim gözlemlerim (1,2 7bin deviri görmüş olabilir);
    6 da 90-100 km/s
    5 te 80-90 km/s
    4 te 70-80 km/s
    3 te 55-70 km/s
    2 de 30-55 km/s
    1 de 0-30 km/s.
    Mr.wind bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)