2016 Model R25 için 40.000 TL hasar bedeli çıktı. Pert olma durumu hk.
-
Merhabalar, emanet verdiğim ortağım motosiklet kazası geçirdi, ceket eldiven ve kask gibi korumalara sahip olduğu için küçük çiziklerle kazayı atlattı şükür. Karşı araç %100 kusurlu bulundu.
Ancak motosiklet az önce yetkili servisten 36.750 TL masraf çıkardığını hatta zam geleceğinden dolayı dosyayı güncelleyeceklerini bildirdiler.
40.000 TL'yi aşacağı bilgisini aldım.
2016 model R25 için 40.000 TL hasar kayıtlı demek aracın değerini ciddi anlamda düşürecektir.
İrtibatta olduğum kurum Türkiye Sigorta, hakkında da pek sağlıklı yazılar okumadım. Böyle bir durumda motorun perte çıkma durumu sizce nedir?
Sigorta şirketi tarafından mağdur olmamak için nelere dikkat etmeliyim?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
Muhtemel bir kaza sonrasında araçta % 70 ve üzeri oranlarda hasar oluşması halinde, araç pert olarak nitelendirilir. Aynı zamanda araç için gerekli onarım masraflarının sigorta değerine yakın olması şartı aranmaktadır. Kullanılamaz hale gelen bu araç, tam hasarlı konumda değerlendirilir.
Büyük ihtimalle perte çıkmaz.Ama sigorta şirketlerinin yukarıda yazan haricinde araçları perte çıkarmak için belli koşulları var.
Aracın tamir masrafı > (Aracın kasko değeri) - (Aracın pert satışından elde ettiği para) Bu durumunda aracı perte çıkartıyor.Yani sigorta şirketleri ceplerinden en az para çıkacak şekilde hareket ediyor.Atıyorum aracın değeri 100.000 TL.Aracın kazalı pert halde satış bedeli 40.000 TL bu durumda sigorta firmasının cebinden 60.000 TL çıkar.Tamir masrafları 60.000 TL yi geçerse sigorta aracı perte çıkartır.Ama tamir masrafları 50.000 tutarsa firmanın cebinden sadece 50.000 TL çıkacağı için aracı perte çıkartmaz.Biraz karışık oldu.Umarım anlatabilmişimdir.
Mağdur olmamak için,sigorta şirketinin hangi servis ile anlaşmalı olduğunu,tamir işlemi için orjinal mi yoksa yan sanayii parça mı kullanılacağına dikkat edin.Bazı sigorta firmaları ucuza kaçmak için yetkili olmayan özel servislere yan sanayii ile onarım yaptırabiliyor.Bunlara ek olarak aracınızın değer kaybı için de para talep edin.
Son olarak araba olsun motosiklet olsun hiç bir zaman size ait motorlu bir taşıtı başkasına emanet vermeyin.Onun işlediği suçlardan siz sorumlu olurusunuz.
-
geçmiş olsun.
araba/motor neden başkasına verilmemeli? sorusunun cevabı niteliğinde bir olay olmuş.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Büyük ihtimalle perte çıkmaz.Ama sigorta şirketlerinin yukarıda yazan haricinde araçları perte çıkarmak için belli koşulları var.
Aracın tamir masrafı > (Aracın kasko değeri) - (Aracın pert satışından elde ettiği para) Bu durumunda aracı perte çıkartıyor.Yani sigorta şirketleri ceplerinden en az para çıkacak şekilde hareket ediyor.Atıyorum aracın değeri 100.000 TL.Aracın kazalı pert halde satış bedeli 40.000 TL bu durumda sigorta firmasının cebinden 60.000 TL çıkar.Tamir masrafları 60.000 TL yi geçerse sigorta aracı perte çıkartır.Ama tamir masrafları 50.000 tutarsa firmanın cebinden sadece 50.000 TL çıkacağı için aracı perte çıkartmaz.Biraz karışık oldu.Umarım anlatabilmişimdir.
Mağdur olmamak için,sigorta şirketinin hangi servis ile anlaşmalı olduğunu,tamir işlemi için orjinal mi yoksa yan sanayii parça mı kullanılacağına dikkat edin.Bazı sigorta firmaları ucuza kaçmak için yetkili olmayan özel servislere yan sanayii ile onarım yaptırabiliyor.Bunlara ek olarak aracınızın değer kaybı için de para talep edin.
Son olarak araba olsun motosiklet olsun hiç bir zaman size ait motorlu bir taşıtı başkasına emanet vermeyin.Onun işlediği suçlardan siz sorumlu olurusunuz.
Açıklamanız için teşekkür ederim. Olayın matematiğini anladım. O halde bekleyip sonucu görmekten başka durumumuz yoktur. Konu sonuçlanınca buradan da konuyu düzenleyerek diğer kişilere örnek olması açısından paylaşacağım.
-
Eğer perte çıkarılmazsa değer kaybı davası açarsın. Arkadaşlar yazmış duruma göre hareket edilecek bir durum.
-
Geçmiş olsun, Thracian arkadaşımız süreci özetlemiş.
Motorunuzun piyasa rayiç bedeli 100,000 ise ve onarım maliyeti 40,000 ise perte çıkması için sigorta şirketinin 60,000 TL üzerinde sovtaj teklifi alması gerekiyor.
Ekleme yapacağım diğer hususlar;
Hasar dosyası kusurlu aracın trafik sigortasından açıldı ise o firma ile irtibat halinde olmalısınız.
Sovtaj ihalesi sonunda sigorta firması size motorunuzun onarılması daha ekonomiktir yada şu kadar bedel üzerinden pert edilebilir şeklinde bilgi verecektir.
-
Arkadaşlar a dan z ye gerekli her şeyi yazmış..
Ben ekstra iyi yanından yazıyım motorun benim piyasa motoru dediğim peynir ekmek gibi cumhuriyet altını gibi satılan değer yapan modellerden biri …
bunun ekmeğini motorunu yaptırsan dahi yersin ..
Tabiki değer kaybı olur ama çok olmaz elden çıkarmı hemen çıkar satılığa koy 5 günde biri alır gider… Buda piyasa motoru olmasının avantajı ..
Piyasada tutmayan bir model olsa hem satmakta aşırı zorlanır belki ayların giderdi hemde fiyatta çok fazla kırman gerekebilirdi belki piyasa fiyatının yarı fiyatına kadar bile düşürmen gerekebilirdi ..
O yönden en azından şanslısın .. iyi yanından bak.. arkadaşına da bir şey olmamış zaten ..
-
Arkadaşlar detayları belirtmiş
Önemli bir hususu'da ben belirteyim,
Sig.eksperi ile servis arasındaki teknik süreç önemli,
Örnek,
Ön maşada küçük bir darbesel hasar var diyelim,servis değişim der ama eksper tamir yapılsın diyebilir.
veya,karenaj tırnaklarından birisi kırılmıştır,servis değişim der,ama eksper plastık kaynağı yapılsın der gibi gibi.
(Motorun yetkili servise çekildiği için orjinal parça kullanılacağını varsayıyorum)
şahsi düşüncem motorun perte ayrılacağı yönünde.
Zaten pert işlemi sonunda sig.şirketleri o aracı satıyor.
-
40.000 TL hasar çıkacak kadar darbe gelmişse zaten şasi de nasibini almıştır. Şasinin kendisi ve işçiliği dünya para. Servis şaside problem var dediği an perte çıkar. Servisle iletişimi güçlü tut bence. 40.000tl'de zaten 100000 TL olan bir aracın perte çıkması için tek başına yeterli bir rakam.
Şansınıza r25 motosiklet, değer kaybını alır motoru da çok öldürmeden satarsınız perte çıkmazsa.
-
Millet şase si oynanmış işlem görmüş demiyor alıyor Pertlisi bile üç beş günde satılıyor hemde çok değer kaybetmeden sadece R25 için değil bütün piyasa motorlarının avantajı bu…
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Millet şase si oynanmış işlem görmüş demiyor alıyor Pertlisi bile üç beş günde satılıyor hemde çok değer kaybetmeden sadece R25 için değil bütün piyasa motorlarının avantajı bu…
Perte çıkarsa parça olarak satılır daha fazla para eder ki? Şasisiyle oynanmış motoru bile bile alan kullanmaya almıyordur bence...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Perte çıkarsa parça olarak satılır daha fazla para eder ki? Şasisiyle oynanmış motoru bile bile alan kullanmaya almıyordur bence...
Pert sanayi ağzı şasesi işlemli ağır hasar kayıtlı motorlar.. yok sürmek için alıyorlar şaşsesi işlemli kafa demiri kaynaklı bir sürü r25 var alma nedenlerini de yazarım da uzun hikaye herkes az çok tahmin eder ..
-
Cevaplar için çok teşekkür ederim. Motorun parası ile iş kurmayı planlayacağımız gece arkadaşım benim evime gelirken bu kazayı yaptı. Vardır bir hayır dedik. Hala dönüş bekliyorum.
-
Yan sanayii parça kullanmakta kanunen sıkıntı yokmuş bir yer de okumuştum
-
Konuyu güncelliyorum, arkadaşlar
perte çıktı motor, gerçekten hakkını verdiler; 85.000 TL
-
minatu adlı üyeden alıntı
Konuyu güncelliyorum, arkadaşlar
perte çıktı motor, gerçekten hakkını verdiler; 85.000 TL
85 bin tl bana düşük geldi. motorun kazadan önceki durumu neydi km, değişen, boya v.s
-
-ZERO- adlı üyeden alıntı
85 bin tl bana düşük geldi. motorun kazadan önceki durumu neydi km, değişen, boya v.s
TSB rayiç bedel listesinde 68.500₺ görünüyor. Bunun üzerinde bir tazminat verilmiş. Düşük denemez...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
TSB rayiç bedel listesinde 68.500₺ görünüyor. Bunun üzerinde bir tazminat verilmiş. Düşük denemez...
ben sahibindene bakınca düşük gördüm. TSB satıcıların hızına yetişemedi büyük ihtimalle onlar da haklı.
-
Hocam aynı olay bu yıl başıma geldi perte çıktı aracım sigorta ve ekspertiz işleriyle epey uğraştım özelden numaranızı atın bana elimden geldiğince size durumları anlatıp yardımcı olayım. Çok çekmiştim çünkü bu olaydan aylarca uğraştım. Bana kalırsa satışı kabul etmeyin hemen neden derseniz başıma gelmişti cbr 250 motorum geçen nisan ayında perte çıktı. bana o ay içinde 50 bin tl teklif ettiler ve gayet uygundu ozaman için ancak ben parayı temmuzda aldım ve gelen parayla tekrar bir cbr 250 alamadım malesef.
-
Andrei216 adlı üyeden alıntı
Hocam aynı olay bu yıl başıma geldi perte çıktı aracım sigorta ve ekspertiz işleriyle epey uğraştım özelden numaranızı atın bana elimden geldiğince size durumları anlatıp yardımcı olayım. Çok çekmiştim çünkü bu olaydan aylarca uğraştım. Bana kalırsa satışı kabul etmeyin hemen neden derseniz başıma gelmişti cbr 250 motorum geçen nisan ayında perte çıktı. bana o ay içinde 50 bin tl teklif ettiler ve gayet uygundu ozaman için ancak ben parayı temmuzda aldım ve gelen parayla tekrar bir cbr 250 alamadım malesef.
45 GÜN bekleme süresi var diye işi biraz uzatabiliyorlar işte teklif al ihaleye çıkar vs bu arada da piyasa uçuyor gidiyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)