Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tekerin basıncı indikten sonra sabit kalıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ncanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2022
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR NS 200 ABS
    Merhaba arkadaşlar, motorun ön tekerinde hiçbir hava kaybı olmazken arka tekerde olması gereken "28 psi" basınca en fazla 1 gün aynı kalıyor. Sonraki günlerde hava kaçırıyor. Ama gariptir sürekli kaybetmiyor. Belli bir miktar havayı saldıktan sonra sabit kalıyor. En son bir araba tamircisine gittiğimde "10 PSİ" çıktı. Kaçağını da bulamıyorum.
    https://www.bajajyedekparcalari.com/...u-1000x750.jpg
    Bunu alıp taksam sorun çözülür mü diyorum? Çünkü şuan ki aşağıdaki gibi bir sibop.
    https://st1.myideasoft.com/idea/bm/6...ion=1611905995


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800 XCX
    Bence farkli bir lastikciye gidin, yasadiginiz sey dogrudan olasi bir patlak veya sibop sorununu gosteriyor. En nihayetinde roket bilimi degil.

    Arabada da motorda da yasadim bunu. Bazi siboplarin icerisinde igne dedikleri kucuk bir parca oluyor. En son o parca yerinden oynamisti. Lastigi sisiriyordum daha sonra sibop kapagini takinca igneyi iceri bastirdigi icin tum havayi bir dakika icinde kaybediyordu. Belki sizde de boyle bir durum vardir. Sorunu cozene kadar bence 2-3 lastikci daha gezin.
    Ncanpolat bunu beğendi.

  3. #3
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ben de motosiklet lastik işi yapan bi rlastikçiye gidin, onlar nereden kaçırdığını daha kolay bulurlar.

  4. #4
    Ncanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2022
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR NS 200 ABS
    Aslında arka tekerde sibop kapağı yok. Olmaması da hava kaçırmasına sebep mi bilmiyorum. Ama bajajdan bir tane şu siboptan alıp kendim takacağım. Ustaların "Yok ben bakmam, lastiğe bakmıyorum" demelerine, burun kıvırmalarına yeterince katlandığımı düşünüyorum.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Ncanpolat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında arka tekerde sibop kapağı yok. Olmaması da hava kaçırmasına sebep mi bilmiyorum. Ama bajajdan bir tane şu siboptan alıp kendim takacağım. Ustaların "Yok ben bakmam, lastiğe bakmıyorum" demelerine, burun kıvırmalarına yeterince katlandığımı düşünüyorum.
    Buz motor (ve benzerleri) gibi düzgün bir motosiklet lastikçisine gidin demekte ısrar ediyorum.

    Plastik sibop alıp taktırsanız o da bir zaman sonra eskiyecek. Metal ve L şeklindeki siboplar daha dayanıklı, hem lastik şişirirken pompa ucunu takması kolay oluyor. Sibop değiştirirseniz yine metal ve L şeklinde olanlardan alın.

    Belki sibop'un janta bağlandığı yerden kaçırıyordur, orada da bir conta var o tam oturmamış olabilir. Ya da lastik ile jantın birleştiği yerden kaçak vardır. Önce kaçağın yerini tespit edin. Biraz deterjanlı su ve sünger ile bulabilirsiniz sanırım kaçağı.

    Ben bir yıl önce lastiklerimi değiştirirken sizin fotosunu attığınız tipte metal sibop taktırmıştım, lastik havalarını çok sık kontrol ederim, hiç eksilme olmadı. Bu siboplar gayet iyi.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Lastiğe olması gereken havada biraz daha fazla hava basın, tekeri sökün, legene veya küvete doldurduğunuz suya tekeri kısmen veya tamamen daldırıp sabırla ve dikkatlice acele etmeden hava kaçaklarını izleyin bulursunuz. Lastiğe giren bir yabancı cisim yerine süpap/jant arasından, süpap iç valfinden, jant/lastik arasından da kaçırıyor olabilir. Süpapla ilgiliyse değiştirin, lastik/jant arasından ise muhtemelen jant veya lastiğin birleşim kısmındaki tortu ve oksidasyondandır. janta zarar vermeden tel fırçayla temizlenmeli, lastik ise bir düz tornavida yardımı ile çok dikkatlice ve lastiğe zarar vermeden yabancı maddelerden kazınarak temizlenmeli. Sorun süpap/jant arasından ise lastiğin sökülmesi gerekecektir, dışarıdan değiştiremeyeceğinizi bilerek hareket edin.
    Ncanpolat, AleniDesais ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Motosiklet lastikçisine gitmekte fayda var öncelikle. Gidilmiştir belki bilemedim espresso'nun yazdığını görünce değinesim geldi.
    Lastikçiler genel olarak en çok işlerinden anlamayan meslek grupları arasında, arabayla anlaşabildiğim bir lastikçi bulmaya çalışırken saçlarım beyazladı. O derece bilmiyorlar, ne söylediğin basıncı vururlar ne iki gram işten anlarlar. Fecahat.

    Konuyla ilgili de, benim eski motorda olmuştu, 30psi'a inip kalıyordu orada hava. Küçük bir kaçak var, basınç azalınca kapanıyor muhtemelen.

    Yalnız sabit kalıyor demişsin sonra da 10psi demişsin, 10psi artık bitmiş gitmiş demek pek sabit kalmalık bişey yok orada.

    * sibop kapağı havayı tutmaz. iş ona kaldıysa zaten sibobun değişmesi lazım.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Bendede aynı sıkıntı vardı lastiğin janta bastığı çember kısıma zımpara attım düzeldi çapak vs vardı galba

  9. #9

    Üyelik
    21 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 500R '17
    Dostum himalaya dağlarında mı ikamet ediyorsun nasıl 10psi basınç olabiliyor açık hava basıncı zaten 14psi
    Barisozde bunu beğendi.

  10. #10
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı tarikbaba02 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum himalaya dağlarında mı ikamet ediyorsun nasıl 10psi basınç olabiliyor açık hava basıncı zaten 14psi
    benim arka tekerde aynı oluyor 30 basıyorum 2 hafta sonra bir bakmışım 10 13 :D köpük yaptım birşey çıkmadı lastiği daldırma yapıp kontrol edeceğim artık

  11. #11
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Bir fısfısa su doldurun.
    Motorun üstündeyken ve ileri geri oynatırken, başka birisi lastiğin jant birleşim yerlerine su sıksın.
    Motoru ileri geri oynatırken ağırlıkta uygulayın.

    Benim motordaki yanak-jant birleşim yerindeki kaçağı tamirci böyle bulmuştu.
    Lastiğin janta denk gelen yanak kısmındaki kalıp çapakları, hareket halindeyken kaçağa sebep oluyordu.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Tubeless lastiklerde bu sorun olabiliyor, Genelde tam oturmayan lastiğin jant kenarından hava kaçırması. Bir diğer ihtimal lastik yanağındaki kılçal çatlak. Basınç yüksek olduğunda hava kaçırıyor, lastik indikçe çatlak kapanıyor ve kaçak duruyor.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tarikbaba02 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum himalaya dağlarında mı ikamet ediyorsun nasıl 10psi basınç olabiliyor açık hava basıncı zaten 14psi
    Ben niye sabah lastiği 5psi'da bulup arabayla işe gitmiştim peki yıllar önce?
    Lastiklerde bahsettiğimiz basınç mutlak basınç değildir, atmosferik basıncın üzerine olan fark o. Yani 36psi dediğimiz lastiğin içinde aslında gerçek basınç 50,7psi.

  14. #14
    Ncanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2022
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR NS 200 ABS
    Köpüklü su olayını denedim. Kaçağı bulamadım. Bezdim ve en yakın benzinlikçiye gidip 95 tl verip öpüldüm ve lastik tamir kiti aldım. Uyguladım kiti. Hiçbir yerden sıvı çıkmadı. Akli melaikelerim uçtu uçacak. Yarın ki durumuna bakacağım. Şuan lastik max 15 psi vardır yoktur. Yine yazacağım buraya. Diğer arkadaşlara da rehber olsun.
    oldcockroach bunu beğendi.

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Ncanpolat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Köpüklü su olayını denedim. Kaçağı bulamadım. Bezdim ve en yakın benzinlikçiye gidip 95 tl verip öpüldüm ve lastik tamir kiti aldım. Uyguladım kiti. Hiçbir yerden sıvı çıkmadı. Akli melaikelerim uçtu uçacak. Yarın ki durumuna bakacağım. Şuan lastik max 15 psi vardır yoktur. Yine yazacağım buraya. Diğer arkadaşlara da rehber olsun.
    Bu kadar uğraşana kadar düzgün bir motosiklet lastik tamircisine gidin. Onlar kaçağı bulur düzeltir.
    Ncanpolat bunu beğendi.

  16. #16
    Ncanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2022
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR NS 200 ABS
    Sanırım kendim uğraşmayı daha çok seviyorum.
    https://resimyukle.io/r/578fbBAyoQ
    Bu parçanın sağa sola oynaması normal mi parca yerinden çıkmıyor ama oynuyor.
    espresso bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    21 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 500R '17
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben niye sabah lastiği 5psi'da bulup arabayla işe gitmiştim peki yıllar önce?
    Lastiklerde bahsettiğimiz basınç mutlak basınç değildir, atmosferik basıncın üzerine olan fark o. Yani 36psi dediğimiz lastiğin içinde aslında gerçek basınç 50,7psi.
    Çok teşekkürler abi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)