Tekerin basıncı indikten sonra sabit kalıyor
-
Merhaba arkadaşlar, motorun ön tekerinde hiçbir hava kaybı olmazken arka tekerde olması gereken "28 psi" basınca en fazla 1 gün aynı kalıyor. Sonraki günlerde hava kaçırıyor. Ama gariptir sürekli kaybetmiyor. Belli bir miktar havayı saldıktan sonra sabit kalıyor. En son bir araba tamircisine gittiğimde "10 PSİ" çıktı. Kaçağını da bulamıyorum.
https://www.bajajyedekparcalari.com/...u-1000x750.jpg
Bunu alıp taksam sorun çözülür mü diyorum? Çünkü şuan ki aşağıdaki gibi bir sibop.
https://st1.myideasoft.com/idea/bm/6...ion=1611905995
Reklamlar
-
Bence farkli bir lastikciye gidin, yasadiginiz sey dogrudan olasi bir patlak veya sibop sorununu gosteriyor. En nihayetinde roket bilimi degil.
Arabada da motorda da yasadim bunu. Bazi siboplarin icerisinde igne dedikleri kucuk bir parca oluyor. En son o parca yerinden oynamisti. Lastigi sisiriyordum daha sonra sibop kapagini takinca igneyi iceri bastirdigi icin tum havayi bir dakika icinde kaybediyordu. Belki sizde de boyle bir durum vardir. Sorunu cozene kadar bence 2-3 lastikci daha gezin.
-
Ben de motosiklet lastik işi yapan bi rlastikçiye gidin, onlar nereden kaçırdığını daha kolay bulurlar.
-
Aslında arka tekerde sibop kapağı yok. Olmaması da hava kaçırmasına sebep mi bilmiyorum. Ama bajajdan bir tane şu siboptan alıp kendim takacağım. Ustaların "Yok ben bakmam, lastiğe bakmıyorum" demelerine, burun kıvırmalarına yeterince katlandığımı düşünüyorum.
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Aslında arka tekerde sibop kapağı yok. Olmaması da hava kaçırmasına sebep mi bilmiyorum. Ama bajajdan bir tane şu siboptan alıp kendim takacağım. Ustaların "Yok ben bakmam, lastiğe bakmıyorum" demelerine, burun kıvırmalarına yeterince katlandığımı düşünüyorum.
Buz motor (ve benzerleri) gibi düzgün bir motosiklet lastikçisine gidin demekte ısrar ediyorum.
Plastik sibop alıp taktırsanız o da bir zaman sonra eskiyecek. Metal ve L şeklindeki siboplar daha dayanıklı, hem lastik şişirirken pompa ucunu takması kolay oluyor. Sibop değiştirirseniz yine metal ve L şeklinde olanlardan alın.
Belki sibop'un janta bağlandığı yerden kaçırıyordur, orada da bir conta var o tam oturmamış olabilir. Ya da lastik ile jantın birleştiği yerden kaçak vardır. Önce kaçağın yerini tespit edin. Biraz deterjanlı su ve sünger ile bulabilirsiniz sanırım kaçağı.
Ben bir yıl önce lastiklerimi değiştirirken sizin fotosunu attığınız tipte metal sibop taktırmıştım, lastik havalarını çok sık kontrol ederim, hiç eksilme olmadı. Bu siboplar gayet iyi.
-
Lastiğe olması gereken havada biraz daha fazla hava basın, tekeri sökün, legene veya küvete doldurduğunuz suya tekeri kısmen veya tamamen daldırıp sabırla ve dikkatlice acele etmeden hava kaçaklarını izleyin bulursunuz. Lastiğe giren bir yabancı cisim yerine süpap/jant arasından, süpap iç valfinden, jant/lastik arasından da kaçırıyor olabilir. Süpapla ilgiliyse değiştirin, lastik/jant arasından ise muhtemelen jant veya lastiğin birleşim kısmındaki tortu ve oksidasyondandır. janta zarar vermeden tel fırçayla temizlenmeli, lastik ise bir düz tornavida yardımı ile çok dikkatlice ve lastiğe zarar vermeden yabancı maddelerden kazınarak temizlenmeli. Sorun süpap/jant arasından ise lastiğin sökülmesi gerekecektir, dışarıdan değiştiremeyeceğinizi bilerek hareket edin.
-
Motosiklet lastikçisine gitmekte fayda var öncelikle. Gidilmiştir belki bilemedim espresso'nun yazdığını görünce değinesim geldi.
Lastikçiler genel olarak en çok işlerinden anlamayan meslek grupları arasında, arabayla anlaşabildiğim bir lastikçi bulmaya çalışırken saçlarım beyazladı. O derece bilmiyorlar, ne söylediğin basıncı vururlar ne iki gram işten anlarlar. Fecahat.
Konuyla ilgili de, benim eski motorda olmuştu, 30psi'a inip kalıyordu orada hava. Küçük bir kaçak var, basınç azalınca kapanıyor muhtemelen.
Yalnız sabit kalıyor demişsin sonra da 10psi demişsin, 10psi artık bitmiş gitmiş demek pek sabit kalmalık bişey yok orada.
* sibop kapağı havayı tutmaz. iş ona kaldıysa zaten sibobun değişmesi lazım.
-
Bendede aynı sıkıntı vardı lastiğin janta bastığı çember kısıma zımpara attım düzeldi çapak vs vardı galba
-
Dostum himalaya dağlarında mı ikamet ediyorsun nasıl 10psi basınç olabiliyor açık hava basıncı zaten 14psi
-
tarikbaba02 adlı üyeden alıntı
Dostum himalaya dağlarında mı ikamet ediyorsun nasıl 10psi basınç olabiliyor açık hava basıncı zaten 14psi
benim arka tekerde aynı oluyor 30 basıyorum 2 hafta sonra bir bakmışım 10 13 :D köpük yaptım birşey çıkmadı lastiği daldırma yapıp kontrol edeceğim artık
-
Bir fısfısa su doldurun.
Motorun üstündeyken ve ileri geri oynatırken, başka birisi lastiğin jant birleşim yerlerine su sıksın.
Motoru ileri geri oynatırken ağırlıkta uygulayın.
Benim motordaki yanak-jant birleşim yerindeki kaçağı tamirci böyle bulmuştu.
Lastiğin janta denk gelen yanak kısmındaki kalıp çapakları, hareket halindeyken kaçağa sebep oluyordu.
-
Tubeless lastiklerde bu sorun olabiliyor, Genelde tam oturmayan lastiğin jant kenarından hava kaçırması. Bir diğer ihtimal lastik yanağındaki kılçal çatlak. Basınç yüksek olduğunda hava kaçırıyor, lastik indikçe çatlak kapanıyor ve kaçak duruyor.
-
tarikbaba02 adlı üyeden alıntı
Dostum himalaya dağlarında mı ikamet ediyorsun nasıl 10psi basınç olabiliyor açık hava basıncı zaten 14psi
Ben niye sabah lastiği 5psi'da bulup arabayla işe gitmiştim peki yıllar önce?
Lastiklerde bahsettiğimiz basınç mutlak basınç değildir, atmosferik basıncın üzerine olan fark o. Yani 36psi dediğimiz lastiğin içinde aslında gerçek basınç 50,7psi.
-
Köpüklü su olayını denedim. Kaçağı bulamadım. Bezdim ve en yakın benzinlikçiye gidip 95 tl verip öpüldüm ve lastik tamir kiti aldım. Uyguladım kiti. Hiçbir yerden sıvı çıkmadı. Akli melaikelerim uçtu uçacak. Yarın ki durumuna bakacağım. Şuan lastik max 15 psi vardır yoktur. Yine yazacağım buraya. Diğer arkadaşlara da rehber olsun.
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Köpüklü su olayını denedim. Kaçağı bulamadım. Bezdim ve en yakın benzinlikçiye gidip 95 tl verip öpüldüm ve lastik tamir kiti aldım. Uyguladım kiti. Hiçbir yerden sıvı çıkmadı. Akli melaikelerim uçtu uçacak. Yarın ki durumuna bakacağım. Şuan lastik max 15 psi vardır yoktur. Yine yazacağım buraya. Diğer arkadaşlara da rehber olsun.
Bu kadar uğraşana kadar düzgün bir motosiklet lastik tamircisine gidin. Onlar kaçağı bulur düzeltir.
-
Sanırım kendim uğraşmayı daha çok seviyorum.
https://resimyukle.io/r/578fbBAyoQ
Bu parçanın sağa sola oynaması normal mi parca yerinden çıkmıyor ama oynuyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ben niye sabah lastiği 5psi'da bulup arabayla işe gitmiştim peki yıllar önce?
Lastiklerde bahsettiğimiz basınç mutlak basınç değildir, atmosferik basıncın üzerine olan fark o. Yani 36psi dediğimiz lastiğin içinde aslında gerçek basınç 50,7psi.
Çok teşekkürler abi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)