Tecrübeyle sabit diyorum, yüksek amper akü çözecek diyorum ama arkadaş çözüm yollarını denemeden duymak istediğini söylememizi bekliyor sadece... yüksek amperli başka bir aküyle deneyin lütfen, sonra diğer seçenekleri değerlendirin
Tecrübeyle sabit diyorum, yüksek amper akü çözecek diyorum ama arkadaş çözüm yollarını denemeden duymak istediğini söylememizi bekliyor sadece... yüksek amperli başka bir aküyle deneyin lütfen, sonra diğer seçenekleri değerlendirin
kardeşim elbette deneyeyim, benim özellikle duymak istediğim bir şey yok ama teknik olarak şunun cevabını verirsen ben de öğrenmiş olurum: sorun akü akımından ise gaz verdiğimde niye çalışıyor? gaz verdiğimde akünün zayıflığından kaynaklanan sorun nasıl çözülüyor? bilmediğim için soruyorum, dediğin yanlıştır demiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
teşekkürler. şehir dışına çıktım, dönünce ilk fırsatta arabanın aküsünden takviye ederek tekrar deneyeceğim.
Aynı sorunu yaşıyorum arkadaşlar. Motoru aldığımda ilk kontrol ettiğim şeylerden biri de aküydü. Akü muhtelif markasız birşey. Üzerinde birşey yazmıyor. Hemen hemen her gün işe motorla gidip geliyorum. 8 saat dışarda 4-5 derece soğukta bekliyor motor. Gaz vermeden çalışmıyor. Marş motoru dönüyor ama bana ateşleme olmuyor. Soğukla mı alakalı akü ile mi ?
1.5 hafta şehir dışındaydım, döndüm, motor gaz vererek çalıştı.
"Sorun TPS sensörü ve bujide olabilir" diyen servisten ses çıkmadı, ben de oradan haber gelene kadar bakımları yaptırdığım servise götürdüm motoru, bıraktım. Bu sefer sorun aküden dediler, söylediklerine göre bir gece aküyü şarj etmişler, sonra tek marşta çalışmış. Motoru sıfır aldıktan sonra çok az kullanmışım, o yüzden akü yeterince şarj olmamış (haftada 70km yapmışım ortalama). Motorun gaz verince çalışmasının sebebi ise çalışma esnasında motordaki kompresyonu azaltıp rahatlatmasıymış. Eski motorum Honda PCX125 idi, haftalarca yattığı oldu, sıcak soğuk demeden her zaman tek marşta çalışmıştı. Neyse, üstelemedim.
Dün garantiden yeni akü geldi, taktık. Akşam 6'da motoru kapının önüne bıraktım, sabah 8.30'da marşa bastım ve durum bu:
https://streamable.com/pwwt1c
Ne gaz vererek, ne de gaz vermeden çalışmıyor.
Ivır zıvır sorunlarla uğraşmayayım diye sıfır aldığım Bajaj maceram tam gaz devam ediyor. Hayatım boyunca hep 5-10 yaşında araba/motor kullandım, bu kadar sanayiye gidip gelmedim. Bakalım şimdi ne olacak. Burayı güncellemeye devam edeceğim. Ha bu arada çekici parası da cebimden çıkacak tabii.
Geçmiş olsun. Marş motoru çeviriyor. Ateşleme yapmıyor gibi. Bujiyi değiştirmişlermiydi? Servis işine hakim değil demek ki. Motoru bir-iki gün tutup denemeleri gerekirdi. Eski motorum serviste 15 gün kaldıktan sonra teslim edildiğinde eve giderken yolda aynı arızayı yapmıştı. Sabırla takip etmekten başka çareniz yok.
Merhaba. Evet, marş dönüyor ama motor start almıyor. Bujiler değişmedi. Bu servis evime en yakın olduğu için oraya götürüyorum. 2 gün tuttu aslında ama aküyü şarj etmek dışında bir şey denedi mi bilmiyorum. Toplamda 3 farklı yetkili servise götürdüm, hiçbirinin gerekli özeni gösterdiğini düşünmüyorum.
Az önce tekrar çalıştırmayı denedim. Gazı sonuna kadar açıp marşa bir süre bastım ve ancak o zaman motor çalıştı. Videoda da görüldüğü üzere gaz vermeden veya biraz gaz vererek çalışmadı, ancak ve ancak gaz tam açıkken marşa basınca çalışıyor.
Şimdi dördüncü bir servis buldum, aradım ve telefonda durumu anlattım. Üçüncü servis gibi bu servis de TPS ve buji değişimi önerdi. Şimdi oraya götüreceğim (üçüncü servise götüremiyorum, çünkü tam taşınıyorlardı ve şimdi nereye taşındıklarını bilmiyorum, aradığımda ulaşamıyorum).
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Daha yüksek amper olan araba aküsünden takviye yaptım, yine çalışmadı...
N250 de denedim şimdi problem görünmüyor hiç dikkat etmemiştim
https://streamable.com/ldnb4f
Yok mu hiç etrafında yüksek amperli aküye sahip motorcu arkadaşın aküsünü ödünç alıp denesen? Aynı sorunu vstromumda da yaşıyorum sırf sis farlarımı direkt aküye bağladım diye. 2.1amp akım çekiyor sislerim, özellikle soğuk havalarda gücü yetmiyor. Sisleri kapatıp marşa bastığımda bir hafta hiç çalışmamış olsa bile direkt alıyor marşı. 2021 model pulsarda da aynı şekilde çözdük sorunu ama güvenmiyorsun, elletme işte tps ye falan, şunu bir dene artık 😄😄
sen çalıştığına dua et. işe yaramaz bir motor. kronigi çok. keşke sıfır olarak buna o kadar para vermeseydin.
işe yaramaz bir motor olduğuna katılmıyorum. Toplumumuzda refah seviyesi bu kadar düşmüş olmasaydı o zaman bu motora işe yaramaz derdim. Fakat, son zamanlarda Bajaj işçilerinin bir memnuniyetsizliği mi var diye düşünmeye başladım. Çünkü, üretim bandından daha çok sorunlu motor çıkmaya başladı. Bu çalışmama sorunu sadece NS200'de değil yeni çıkardıkları N250,F250 de de çok görülüyor. youtube de ararsanız şikayetleri görürsünüz.
Örnek vermek gerekirse;
Motorun çalışmama sorunu Bajaj Pulsar N250 (16 eylül 2022) Yorumlara bakarsanız aynı sorunu yaşadığını yazan var.
https://www.youtube.com/shorts/lLUgx0NmIeE
Motorun çalışmama sorunu Bajaj Pulsar N250 (11 ocak 2023) Yorumlara bakarsanız başkalarının da aynı sorunu yaşadığını görürsünüz.
https://www.youtube.com/shorts/Vcyv5WfXlPg
Tekrar merhaba. Güncelleme yapmak istedim.
Motosikletin garantiden TPS'i değişti. Aynı sorun devam ediyor. Havalar biraz ısındığından mıdır bilmiyorum ama biraz daha kolay çalışmaya başladı gibi. Ancak yine de gaz vermeden çalışmıyor ve ilk marşı basarken marş basma esnasında kendiliğinden marş kesip resetliyor (kontak kapatıp açmışım gibi).
Servislerin hepsi motosikletiniz normal diyor. Artık diyorum ki galiba sorun bende, yapacak pek bir şey de kalmadı zaten.
Yalnız dikkatimi çekti, bu süreçte 2 servis bana kontağı açtıktan sonra killswitchi 2-3 kere kapa-aç yapmamı önerdi. Bunu yaptığımda motordan gelen elektronik bir ses var, sanırım yakıt pompası çalışıyor (yanılıyorsam düzeltin?). Bana yakıt pompasında kronik bir sorun var gibi geliyor. Sadece ilk marşta pompa yakıt pompalayamıyor veya az pompalıyor olabilir. Marş basarken gaz verince çalışmasının sebebi bu olabilir.
Şimdilik bu kadar. Başka bir şey bulursam yine yazarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------
Hocam bu arada attığınız videoların ikincisinde sorun aküden gibi geliyor bana. Burada sorun aküden mi tartışması oldu ya, ondan belirtmek istedim. Buradaki ikinci videoda bariz bir şekilde marş motorunu döndüremiyor akü, cansız bir ses geliyor. Ama benim motorumda böyle bir sorun yok, marş motoru gayet yeterli biçimde çalışıyor.
redbullah geçmiş olsun.
Bu ne kadar saçma sapan bir olay. Millet "servisi vardır, parçası vardır aman başım yanmasın" diye şu motora bir dünya para ödüyor ve gelinen noktaya bak; "herşey normal, kontak açıkken kill-switchi 2-3 defa aç kapa"
2023 dünyasında neden bu arkadaşımız tarih öncesi motor sürüyormuş gibi gaz vermeden motorunu çalıştıramıyor? Bajaj servisleri neden bu arkadaşımızın sıkıntısını çözemiyor? Sıkıntıyı çözemiyorlarsa çok affedersin yemişim öyle yaygın servis ağını.
valla abi bendeki şanssızlık hiçkimsede yoktur. forumda okuyan da "bu cocuk boş boş soruyor birşey yapacagından değil" diye düşünüyordur.
ns200 u satıp gv250, bi ihtimal 535 - dl650 yada direk kafa rahat olsundom400ug alayım dıyordum. kredi mredi hallederiz dedim. hanım freelance calısıyor, anasını satayım imac i bozuldu artık düzelmiyor. bilgisayar almamız gerekti. bilgisayarlarda maşallah 30 bin liradan başlıyor.
kısaca benım motor parasını Apple yedi.
eğer bir parti motorlara zam olayı daha olmazsa yaza kaldı benim hayaller.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reis kusura bakma da sana müstahak...
Değil tps komple blok değiştirsen sorunun çözülmeyecek, elli kere dedik akü diye. Madem denemeyeceksin ne diye soru sorup debeleniyon ki? Yine kendi bildiğini okuyon sen, laf olsun torba dolsun misali
Daha yüksek amperi olan araba aküsüne bağlayarak denediğimi ve aynı sorunun yine de yaşandığını önceden söylemiştim. Sonra önceden bir kere daha söyledğimi tekrar söyledim. Şimdi tekrar söylüyorum. Bunu kaç kere daha söylemem lazım bilemedim.
Bu arada şunu belirtmek isterim. Benim motorun aküsü garantiden değişti ve takılan akü bildiğim kadarıyla 135 CCA değerine sahip (yine de ilk fırsatta bakacağım). Marşa etki etmesi için daha yüksek CA (cranking ampere) veya CCA (cold cranking ampere) değerine sahip bir akü almak gerekiyor ki, piyasada 135 CCA üstünde bir motosiklet aküsü ben bulamadım. Eğer "şu aküyü al" dediğin bir akü varsa markasını modelini linkini atarsan bakayım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)