Bajaj Pulsar 200 NS gaz vermeden çalışmıyor
-
Merhaba,
Sıfır Bajaj Pulsar 200 NS aldım. Şu an 600 km'de, rodaj bakımını da yaptırdım.
Motosikleti akşamdan bırakıp sabah marşa bastığımda gaz vermezsem asla çalışmıyor. Servise sordum, gerekirse 5 dakika marşa bas dedi. Bana çok saçma geldi ama denedim, ne kadar marşa basarsam basayım eğer gaz vermezsem asla çalışmıyor. Gaz verirsem anında çalışıyor ama.
Eğer motor çok soğumamışsa, 1-2 saat bırakmışsam o zaman da gaz vermeden çalışıyor.
Servis bir yandan da gaz vererek çalıştırma, gaz vermeden çalışması lazım diyor. Bazı yerlerde enjeksiyonlu motosikleti gaz vererek çalıştırmak zararlı diye okudum. Yani ne yapacağımı şaşırdım.
Havalar biraz soğudu ama o yüzden bunun normal olduğunu sanmıyorum. Bu durumla karşılaşan var mı? Ne yapmamı önerirsiniz?
Reklamlar
-
Akünü tam şarj etmeden mi sana teslim ettiler ?
-
Enjeksiyonlu motorlarda gaz vererek çalıştırmak zarar vermez, ancak sizin motosikletinizin gaz vermeden çalışıyor olması lazım. 2014 model pulsarlar sıfır alındığında çok fazla rölanti dalgalanması vardı, 2016 yılında yeni yazılım çıkmıştı ve yazılımı yükleyince rölanti dalgalanması gidiyordu ancak motor sıcakken çalıştırmada gaz vermeden çalıştırmak için bayağı marş basmak gerekiyordu. Şu an en son yazılımda böyle bir sorun yok.
Soğuk çalıştırmada gaz vermeden çalışmıyorsa sübap ayarının kontrol edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Yazılımın tekrar yüklenmesini de talep edebilirsiniz.
-
Gaz vermeden çalıştırman lazım ve çalışması lazım .Sağlam motosikleti bozma sonra hep gaz vermek zorunda kalırsın.Sensör aracılığı ile kendisi gaz veriyor zaten sadece marşa bas.
-
Merhaba,
Uzun süre cevap veremedim, kusura bakmayın.
Sorun hala devam ediyor.
@TIGERSHARK: aküyü yetkili serviste ölçtürdüm. Ayrıca söylediklerine göre ateşlemeyi de ölçmüşler. Ölçümler normal dedi. Ancak uzun süre bekledikten sonra sağlıklı ölçüm olur, burada bırakman lazım motoru dediler. İmkanım olmadığı için bırakamadım.
@janset1604: yetkili servise götürdüğümde bu dediklerini yapmadılar, bir de oradaki arkadaş "gerekirse 5 dakika bas marşa" dedi (ki 1 dakikaya yakın basıp denediğim de oldu, çalışmıyor. 5 dakika bir şey değiştirmeyecek). Tamamen anlamsız ve marş motorunu yakmaya sebep olabilecek bu öneriyi duyunca zaten ne diyeceğimi bilemedim.
@tecrube0: hocam dediğim gibi sadece marş ile mümkün değil çalışmıyor. 1-2 dakika kısa aralar vere vere basıp denediğim de oldu ama çalışmıyor.
Motorun bekleme süresine (ve tahmin ediyorum ki havanın soğukluğuna) göre gaz verme miktarım da değişiyor. Örneğin geçtiğimiz gün 2-3 dakika gaz vere vere uğraşmama rağmen zar zor çalıştırdım.
Yetkili servis bile böyle garip öneriler veriyorsa ne yapmam lazım bilemedim.
-
Şu ara sensör değişimi yapıyorlar serviste bu konuyla ilgili görüşmenin yararı olabilir. Servisten memnun değilsen başka servise git.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Şu ara sensör değişimi yapıyorlar serviste bu konuyla ilgili görüşmenin yararı olabilir. Servisten memnun değilsen başka servise git.
bu dediğiniz genel bir değişim mi? yani genel bir fabrikasyon sorun mu var?
-
redbullah adlı üyeden alıntı
bu dediğiniz genel bir değişim mi? yani genel bir fabrikasyon sorun mu var?
Valla bildiğim kadarıyla dominar 250'lerde tps sensör değişimi oluyor. Belki sizin derdinize de bir çare olabilir. İyi bir servis ustasına sorun. Sensör arızası da olabilir sizin probleminiz. Çünkü domi 250 lerde de marş basınca çalışmıyordu motorlar. Sebebi tps gaz sensörü imiş.
-
Aynısını yaşadık, akü amperinin düşük olmasından kaynaklanıyor. Yakın çevrende varsa daha yüksek amperli aküye sahip bir motosiklet dene, sorunun bu olduğunu fark edeceksin.
Maalesef servis bize aynı aküden tekrar gönderdi ama o da aynı olduğu için sorun düzelmiyor. Çözüm yüksek amperli akü, kesin...
-
18 Aralık 2022, 09:01
#10
hulk94 adlı üyeden alıntı
Aynısını yaşadık, akü amperinin düşük olmasından kaynaklanıyor. Yakın çevrende varsa daha yüksek amperli aküye sahip bir motosiklet dene, sorunun bu olduğunu fark edeceksin.
Maalesef servis bize aynı aküden tekrar gönderdi ama o da aynı olduğu için sorun düzelmiyor. Çözüm yüksek amperli akü, kesin...
hocam peki sorun aküden olsa gaz verdiğimde neden çalışsın? akü zayıf ise gaz verdiğimde de çalışmaması gerekmez mi? ben orasını pek anlamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
hokahey adlı üyeden alıntı
Valla bildiğim kadarıyla dominar 250'lerde tps sensör değişimi oluyor. Belki sizin derdinize de bir çare olabilir. İyi bir servis ustasına sorun. Sensör arızası da olabilir sizin probleminiz. Çünkü domi 250 lerde de marş basınca çalışmıyordu motorlar. Sebebi tps gaz sensörü imiş.
hocam cevap için teşekkürler. tps dediğiniz throttle position sensor, gaz pozisyon sensörü yani sanırım? peki onda bir sorun olsa motorun rölantisinde veya gidişinde de sorun olması gerekmez mi? bende bu sorunlar yok gibi...
-
18 Aralık 2022, 11:20
#11
Senin yerinde olsam hiç uğraşmam. Hafif gaz vererek marşa basmanın zararı olmaz. Japon motoru değil. Ufak tefek şeyleri takmamak lazım.
-
18 Aralık 2022, 11:24
#12
Benşm ns 200 motorum olmuştu oda gaz vermeden çalışmazdı. bende her seferinde hafif gaz vererek çalıştırdım ve zararını görmedim. Bu motorlarda böyle bir kronik sorun var, ben olsam kurcalamam.
-
18 Aralık 2022, 12:20
#13
AzÇok adlı üyeden alıntı
Senin yerinde olsam hiç uğraşmam. Hafif gaz vererek marşa basmanın zararı olmaz. Japon motoru değil. Ufak tefek şeyleri takmamak lazım.
ben de zaten pek takmamaya çalışıyorum ancak geçenlerde 2-3 gün yattıktan sonra gaz vermeme rağmen çalışmadı. hatta baya baya fazla gaz verdim 3-5 dakika uğraştım, ancak zar zor çalıştırabildim. can sıkıcı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Benşm ns 200 motorum olmuştu oda gaz vermeden çalışmazdı. bende her seferinde hafif gaz vererek çalıştırdım ve zararını görmedim. Bu motorlarda böyle bir kronik sorun var, ben olsam kurcalamam.
teşekkürler. işin garip tarafı sorunun ne olduğunu bir türlü anlayamadım, zaten servisler umursamaz, internette de sağlam bir bilgi bulamadım. tps, akü, yazılım, ihtimaller havada uçuşuyor ama sorunun kaynağını anlayamamak sinir bozucu.
-
18 Aralık 2022, 16:43
#14
redbullah adlı üyeden alıntı
ben de zaten pek takmamaya çalışıyorum ancak geçenlerde 2-3 gün yattıktan sonra gaz vermeme rağmen çalışmadı. hatta baya baya fazla gaz verdim 3-5 dakika uğraştım, ancak zar zor çalıştırabildim. can sıkıcı.
O zaman iş değişir. Çalışma zorluğu var motorda o zaman. Diğer ihtimallere ek olarak sibob ayarları da bozulmuş olabilir.
-
18 Aralık 2022, 22:37
#15
2 sene önce bende ns200 almıştım sıfır. Aynı sorun bende de vardı. Servise sorduğumda sorun görünmüyor yapabileceğimiz birşey yok demişlerdi fakat zamanla düzelmişti , gaz vermeden çalışıyordu. Tahminim sizin de öyle olacaktır. Gaz vermeden çalıştırmaya çalışmaya devam edin , yemiyorsa bir süre daha gaz vererek devam. Düzelecektir. Sanırım arkadaşların dediğini gibi akü ile alakalı.
-
21 Aralık 2022, 11:55
#16
hokahey adlı üyeden alıntı
Valla bildiğim kadarıyla dominar 250'lerde tps sensör değişimi oluyor. Belki sizin derdinize de bir çare olabilir. İyi bir servis ustasına sorun. Sensör arızası da olabilir sizin probleminiz. Çünkü domi 250 lerde de marş basınca çalışmıyordu motorlar. Sebebi tps gaz sensörü imiş.
Bugün yetkili servisten bir arkadaş gelip baktı. Sorun aküde değil, TPS'de (gaz pozisyon/kelebek sensörü) dedi. Yani @hokahey'in dediğine geliyor gibi iş. Şimdi parça gelmesini bekleyeceğiz. Bir de bozuk TPS bujilere de zarar verir, onları da değiştireceğiz dediler.
Motorun son bir kaç gündür çalışmamasının sebebi ise, motoru çalıştırmaya uğraşırken boğmuşum. Eh, gaz vermeden çalışması gereken motora gaz vererek çalıştır denirse olacağı bu. Böyle olmaması lazım, bunu düzeltin dememe rağmen başından savan servisler yüzünden bu duruma geldik.
Ancak ben hala şunu anlamadım, çalıştıktan sonra rölantisi, gidişi iyi motorun. Sadece motoru çalıştırırken TPS'in bozukluğunu göstermesi şaşırttı beni. Umarım TPS değişimi ile hallolur iş. Sıfır motora takılan TPS nasıl bozuk oluyor onu da anlamadım ama neyse.
-
21 Aralık 2022, 12:48
#17
redbullah adlı üyeden alıntı
Bugün yetkili servisten bir arkadaş gelip baktı. Sorun aküde değil, TPS'de (gaz pozisyon/kelebek sensörü) dedi. Yani @hokahey'in dediğine geliyor gibi iş. Şimdi parça gelmesini bekleyeceğiz. Bir de bozuk TPS bujilere de zarar verir, onları da değiştireceğiz dediler.
Motorun son bir kaç gündür çalışmamasının sebebi ise, motoru çalıştırmaya uğraşırken boğmuşum. Eh, gaz vermeden çalışması gereken motora gaz vererek çalıştır denirse olacağı bu. Böyle olmaması lazım, bunu düzeltin dememe rağmen başından savan servisler yüzünden bu duruma geldik.
Ancak ben hala şunu anlamadım, çalıştıktan sonra rölantisi, gidişi iyi motorun. Sadece motoru çalıştırırken TPS'in bozukluğunu göstermesi şaşırttı beni. Umarım TPS değişimi ile hallolur iş. Sıfır motora takılan TPS nasıl bozuk oluyor onu da anlamadım ama neyse.
Yani ucuz etin suyu misali, hint malı ileride japon kadar sağlam olacak ama biz deney faresi gibi kullanılmış oluyoruz bu süreçte.
-
21 Aralık 2022, 13:13
#18
redbullah adlı üyeden alıntı
Bugün yetkili servisten bir arkadaş gelip baktı. Sorun aküde değil, TPS'de (gaz pozisyon/kelebek sensörü) dedi. Yani @hokahey'in dediğine geliyor gibi iş. Şimdi parça gelmesini bekleyeceğiz. Bir de bozuk TPS bujilere de zarar verir, onları da değiştireceğiz dediler.
Motorun son bir kaç gündür çalışmamasının sebebi ise, motoru çalıştırmaya uğraşırken boğmuşum. Eh, gaz vermeden çalışması gereken motora gaz vererek çalıştır denirse olacağı bu. Böyle olmaması lazım, bunu düzeltin dememe rağmen başından savan servisler yüzünden bu duruma geldik.
Ancak ben hala şunu anlamadım, çalıştıktan sonra rölantisi, gidişi iyi motorun. Sadece motoru çalıştırırken TPS'in bozukluğunu göstermesi şaşırttı beni. Umarım TPS değişimi ile hallolur iş. Sıfır motora takılan TPS nasıl bozuk oluyor onu da anlamadım ama neyse.
Dediğiniz gibi çalıştırmaya çalıştığınız için doğal olarak boğulma olmuştur, şimdi bajaj ın aküleri zaten iyi değil ha iyisi de çıkıyor ona da birşey diyemem, diğer bir husus tps sensörü sanmıyorum neden dersen son gelen d400 ve d250 de tps sensörü hatası oldu ve motor çalışsa bile hemen stop ediyor rolanti de durmuyordu değişince bu sorun gitti e sizin motor çalıştıktan sonra sıkıntı yok diyorsunuz burda ters durum var zaten kış geldi akü hepten golledi iyi bir akü alırsanız bu sizin için daha iyi olabilir veya aküyü şarj ettirin deneyin ona göre akü durumana el atarsınız. Cihaz da tps sensöründe sıkıntı varmı kontrol edilebiliyor zaten.
-
21 Aralık 2022, 13:54
#19
kdiner adlı üyeden alıntı
Dediğiniz gibi çalıştırmaya çalıştığınız için doğal olarak boğulma olmuştur, şimdi bajaj ın aküleri zaten iyi değil ha iyisi de çıkıyor ona da birşey diyemem, diğer bir husus tps sensörü sanmıyorum neden dersen son gelen d400 ve d250 de tps sensörü hatası oldu ve motor çalışsa bile hemen stop ediyor rolanti de durmuyordu değişince bu sorun gitti e sizin motor çalıştıktan sonra sıkıntı yok diyorsunuz burda ters durum var zaten kış geldi akü hepten golledi iyi bir akü alırsanız bu sizin için daha iyi olabilir veya aküyü şarj ettirin deneyin ona göre akü durumana el atarsınız. Cihaz da tps sensöründe sıkıntı varmı kontrol edilebiliyor zaten.
cevap için teşekkürler. kendimi tekrarlıyor gibi olacağım ama, sorun aküden olsa neden gaz vermeden çalışmama, gaz verdiğimde çalışma durumu olsun? bir de araba aküsünden takviye yaparak çalıştırmayı denedim (arabamın aküsü aynı voltaj ama daha yüksek amper), yine çalışmadı. tek fark şu oldu: kendi aküsüyle marşa bastığımda 1-2 saniye içinde marş motoru kendiliğinden durup gösterge resetleniyordu, araba aküsüyle takviye ettiğimde 5-6 saniye aralıksız marş basabiliyordum. ha sorun TPS'de demiyorum, o da gözümde kesin değil çünkü motorun rölantisi ve gidişi iyi.
beni bajaj'dan soğutan şey şu: 3 ayrı yetkili servise gittim, biri bile bilgisayara bağlayıp hata koduna falan bakmadı. tamam honda'da, yamaha'da da sorun olabiliyor ama garantisi devam eden araca bu kadar umursamaz yaklaşan başka bir marka görmedim hiç.
-
22 Aralık 2022, 11:54
#20
redbullah adlı üyeden alıntı
...kendi aküsüyle marşa bastığımda 1-2 saniye içinde marş motoru kendiliğinden durup gösterge resetleniyordu, araba aküsüyle takviye ettiğimde 5-6 saniye aralıksız marş basabiliyordum. ...
Soruna sebep olacak belirtileri eleyebiliyorsanız parça parça elemelisiniz; yukarıdaki cümlenizden dolayı bakılması ve bence değiştirilmesi gereken ilk şey akü olmalı. Motor marş basarken 2 sn'de akü bitiyorsa o akü bitmiştir zaten. Sonrasında yine tps'i de değiştirirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)