Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bajaj Pulsar 200 NS gaz vermeden çalışmıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Tecrübeyle sabit diyorum, yüksek amper akü çözecek diyorum ama arkadaş çözüm yollarını denemeden duymak istediğini söylememizi bekliyor sadece... yüksek amperli başka bir aküyle deneyin lütfen, sonra diğer seçenekleri değerlendirin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Alıntı hulk94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübeyle sabit diyorum, yüksek amper akü çözecek diyorum ama arkadaş çözüm yollarını denemeden duymak istediğini söylememizi bekliyor sadece... yüksek amperli başka bir aküyle deneyin lütfen, sonra diğer seçenekleri değerlendirin
    kardeşim elbette deneyeyim, benim özellikle duymak istediğim bir şey yok ama teknik olarak şunun cevabını verirsen ben de öğrenmiş olurum: sorun akü akımından ise gaz verdiğimde niye çalışıyor? gaz verdiğimde akünün zayıflığından kaynaklanan sorun nasıl çözülüyor? bilmediğim için soruyorum, dediğin yanlıştır demiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruna sebep olacak belirtileri eleyebiliyorsanız parça parça elemelisiniz; yukarıdaki cümlenizden dolayı bakılması ve bence değiştirilmesi gereken ilk şey akü olmalı. Motor marş basarken 2 sn'de akü bitiyorsa o akü bitmiştir zaten. Sonrasında yine tps'i de değiştirirsiniz.
    teşekkürler. şehir dışına çıktım, dönünce ilk fırsatta arabanın aküsünden takviye ederek tekrar deneyeceğim.

  3. #23
    Ncanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2022
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR NS 200 ABS
    Aynı sorunu yaşıyorum arkadaşlar. Motoru aldığımda ilk kontrol ettiğim şeylerden biri de aküydü. Akü muhtelif markasız birşey. Üzerinde birşey yazmıyor. Hemen hemen her gün işe motorla gidip geliyorum. 8 saat dışarda 4-5 derece soğukta bekliyor motor. Gaz vermeden çalışmıyor. Marş motoru dönüyor ama bana ateşleme olmuyor. Soğukla mı alakalı akü ile mi ?

  4. #24

    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    1.5 hafta şehir dışındaydım, döndüm, motor gaz vererek çalıştı.

    "Sorun TPS sensörü ve bujide olabilir" diyen servisten ses çıkmadı, ben de oradan haber gelene kadar bakımları yaptırdığım servise götürdüm motoru, bıraktım. Bu sefer sorun aküden dediler, söylediklerine göre bir gece aküyü şarj etmişler, sonra tek marşta çalışmış. Motoru sıfır aldıktan sonra çok az kullanmışım, o yüzden akü yeterince şarj olmamış (haftada 70km yapmışım ortalama). Motorun gaz verince çalışmasının sebebi ise çalışma esnasında motordaki kompresyonu azaltıp rahatlatmasıymış. Eski motorum Honda PCX125 idi, haftalarca yattığı oldu, sıcak soğuk demeden her zaman tek marşta çalışmıştı. Neyse, üstelemedim.

    Dün garantiden yeni akü geldi, taktık. Akşam 6'da motoru kapının önüne bıraktım, sabah 8.30'da marşa bastım ve durum bu:

    https://streamable.com/pwwt1c

    Ne gaz vererek, ne de gaz vermeden çalışmıyor.

    Ivır zıvır sorunlarla uğraşmayayım diye sıfır aldığım Bajaj maceram tam gaz devam ediyor. Hayatım boyunca hep 5-10 yaşında araba/motor kullandım, bu kadar sanayiye gidip gelmedim. Bakalım şimdi ne olacak. Burayı güncellemeye devam edeceğim. Ha bu arada çekici parası da cebimden çıkacak tabii.

  5. #25
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Geçmiş olsun. Marş motoru çeviriyor. Ateşleme yapmıyor gibi. Bujiyi değiştirmişlermiydi? Servis işine hakim değil demek ki. Motoru bir-iki gün tutup denemeleri gerekirdi. Eski motorum serviste 15 gün kaldıktan sonra teslim edildiğinde eve giderken yolda aynı arızayı yapmıştı. Sabırla takip etmekten başka çareniz yok.

  6. #26

    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Marş motoru çeviriyor. Ateşleme yapmıyor gibi. Bujiyi değiştirmişlermiydi? Servis işine hakim değil demek ki. Motoru bir-iki gün tutup denemeleri gerekirdi. Yıllar önce motorum serviste 15 gün bekledikten sonra teslim edildiğinde eve giderken yolda aynı arızayı yapmıştı. Sabırla takip etmekten başka çareniz yok.
    Merhaba. Evet, marş dönüyor ama motor start almıyor. Bujiler değişmedi. Bu servis evime en yakın olduğu için oraya götürüyorum. 2 gün tuttu aslında ama aküyü şarj etmek dışında bir şey denedi mi bilmiyorum. Toplamda 3 farklı yetkili servise götürdüm, hiçbirinin gerekli özeni gösterdiğini düşünmüyorum.

  7. #27

    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Alıntı hulk94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynısını yaşadık, akü amperinin düşük olmasından kaynaklanıyor. Yakın çevrende varsa daha yüksek amperli aküye sahip bir motosiklet dene, sorunun bu olduğunu fark edeceksin.
    Maalesef servis bize aynı aküden tekrar gönderdi ama o da aynı olduğu için sorun düzelmiyor. Çözüm yüksek amperli akü, kesin...
    Söylediğime adım adım geliyorsunuz... Servis aynı amper aküyü tekrar taktı neyin değişmesini bekliyordunuz? Sıfır bajajla aynısını yaşadık, yüksek amper akü aldık sorun yok oldu. Boşuna kendinizi paralıyorsunuz...

  8. #28

    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Az önce tekrar çalıştırmayı denedim. Gazı sonuna kadar açıp marşa bir süre bastım ve ancak o zaman motor çalıştı. Videoda da görüldüğü üzere gaz vermeden veya biraz gaz vererek çalışmadı, ancak ve ancak gaz tam açıkken marşa basınca çalışıyor.

    Şimdi dördüncü bir servis buldum, aradım ve telefonda durumu anlattım. Üçüncü servis gibi bu servis de TPS ve buji değişimi önerdi. Şimdi oraya götüreceğim (üçüncü servise götüremiyorum, çünkü tam taşınıyorlardı ve şimdi nereye taşındıklarını bilmiyorum, aradığımda ulaşamıyorum).

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

    Alıntı hulk94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediğime adım adım geliyorsunuz... Servis aynı amper aküyü tekrar taktı neyin değişmesini bekliyordunuz? Sıfır bajajla aynısını yaşadık, yüksek amper akü aldık sorun yok oldu. Boşuna kendinizi paralıyorsunuz...
    Daha yüksek amper olan araba aküsünden takviye yaptım, yine çalışmadı...

  9. #29
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    N250 de denedim şimdi problem görünmüyor hiç dikkat etmemiştim

    https://streamable.com/ldnb4f

  10. #30

    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Yok mu hiç etrafında yüksek amperli aküye sahip motorcu arkadaşın aküsünü ödünç alıp denesen? Aynı sorunu vstromumda da yaşıyorum sırf sis farlarımı direkt aküye bağladım diye. 2.1amp akım çekiyor sislerim, özellikle soğuk havalarda gücü yetmiyor. Sisleri kapatıp marşa bastığımda bir hafta hiç çalışmamış olsa bile direkt alıyor marşı. 2021 model pulsarda da aynı şekilde çözdük sorunu ama güvenmiyorsun, elletme işte tps ye falan, şunu bir dene artık 😄😄

  11. #31
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    sen çalıştığına dua et. işe yaramaz bir motor. kronigi çok. keşke sıfır olarak buna o kadar para vermeseydin.

  12. #32
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı nigdeli48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen çalıştığına dua et. işe yaramaz bir motor. kronigi çok. keşke sıfır olarak buna o kadar para vermeseydin.
    işe yaramaz bir motor olduğuna katılmıyorum. Toplumumuzda refah seviyesi bu kadar düşmüş olmasaydı o zaman bu motora işe yaramaz derdim. Fakat, son zamanlarda Bajaj işçilerinin bir memnuniyetsizliği mi var diye düşünmeye başladım. Çünkü, üretim bandından daha çok sorunlu motor çıkmaya başladı. Bu çalışmama sorunu sadece NS200'de değil yeni çıkardıkları N250,F250 de de çok görülüyor. youtube de ararsanız şikayetleri görürsünüz.

    Örnek vermek gerekirse;

    Motorun çalışmama sorunu Bajaj Pulsar N250 (16 eylül 2022) Yorumlara bakarsanız aynı sorunu yaşadığını yazan var.

    https://www.youtube.com/shorts/lLUgx0NmIeE

    Motorun çalışmama sorunu Bajaj Pulsar N250 (11 ocak 2023) Yorumlara bakarsanız başkalarının da aynı sorunu yaşadığını görürsünüz.

    https://www.youtube.com/shorts/Vcyv5WfXlPg

  13. #33

    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Tekrar merhaba. Güncelleme yapmak istedim.

    Motosikletin garantiden TPS'i değişti. Aynı sorun devam ediyor. Havalar biraz ısındığından mıdır bilmiyorum ama biraz daha kolay çalışmaya başladı gibi. Ancak yine de gaz vermeden çalışmıyor ve ilk marşı basarken marş basma esnasında kendiliğinden marş kesip resetliyor (kontak kapatıp açmışım gibi).

    Servislerin hepsi motosikletiniz normal diyor. Artık diyorum ki galiba sorun bende, yapacak pek bir şey de kalmadı zaten.

    Yalnız dikkatimi çekti, bu süreçte 2 servis bana kontağı açtıktan sonra killswitchi 2-3 kere kapa-aç yapmamı önerdi. Bunu yaptığımda motordan gelen elektronik bir ses var, sanırım yakıt pompası çalışıyor (yanılıyorsam düzeltin?). Bana yakıt pompasında kronik bir sorun var gibi geliyor. Sadece ilk marşta pompa yakıt pompalayamıyor veya az pompalıyor olabilir. Marş basarken gaz verince çalışmasının sebebi bu olabilir.

    Şimdilik bu kadar. Başka bir şey bulursam yine yazarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işe yaramaz bir motor olduğuna katılmıyorum. Toplumumuzda refah seviyesi bu kadar düşmüş olmasaydı o zaman bu motora işe yaramaz derdim. Fakat, son zamanlarda Bajaj işçilerinin bir memnuniyetsizliği mi var diye düşünmeye başladım. Çünkü, üretim bandından daha çok sorunlu motor çıkmaya başladı. Bu çalışmama sorunu sadece NS200'de değil yeni çıkardıkları N250,F250 de de çok görülüyor. youtube de ararsanız şikayetleri görürsünüz.

    Örnek vermek gerekirse;

    Motorun çalışmama sorunu Bajaj Pulsar N250 (16 eylül 2022) Yorumlara bakarsanız aynı sorunu yaşadığını yazan var.

    https://www.youtube.com/shorts/lLUgx0NmIeE

    Motorun çalışmama sorunu Bajaj Pulsar N250 (11 ocak 2023) Yorumlara bakarsanız başkalarının da aynı sorunu yaşadığını görürsünüz.

    https://www.youtube.com/shorts/Vcyv5WfXlPg
    Hocam bu arada attığınız videoların ikincisinde sorun aküden gibi geliyor bana. Burada sorun aküden mi tartışması oldu ya, ondan belirtmek istedim. Buradaki ikinci videoda bariz bir şekilde marş motorunu döndüremiyor akü, cansız bir ses geliyor. Ama benim motorumda böyle bir sorun yok, marş motoru gayet yeterli biçimde çalışıyor.

  14. #34
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    redbullah geçmiş olsun.

    Bu ne kadar saçma sapan bir olay. Millet "servisi vardır, parçası vardır aman başım yanmasın" diye şu motora bir dünya para ödüyor ve gelinen noktaya bak; "herşey normal, kontak açıkken kill-switchi 2-3 defa aç kapa"

    2023 dünyasında neden bu arkadaşımız tarih öncesi motor sürüyormuş gibi gaz vermeden motorunu çalıştıramıyor? Bajaj servisleri neden bu arkadaşımızın sıkıntısını çözemiyor? Sıkıntıyı çözemiyorlarsa çok affedersin yemişim öyle yaygın servis ağını.
    espresso ve Karabulut bunu beğendiler.

  15. #35
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    redbullah geçmiş olsun.

    Bu ne kadar saçma sapan bir olay. Millet "servisi vardır, parçası vardır aman başım yanmasın" diye şu motora bir dünya para ödüyor ve gelinen noktaya bak; "herşey normal, kontak açıkken kill-switchi 2-3 defa aç kapa"

    2023 dünyasında neden bu arkadaşımız tarih öncesi motor sürüyormuş gibi gaz vermeden motorunu çalıştıramıyor? Bajaj servisleri neden bu arkadaşımızın sıkıntısını çözemiyor? Sıkıntıyı çözemiyorlarsa çok affedersin yemişim öyle yaygın servis ağını.
    abi sen cidden kuralkanı hıc sevmıyorsun :D
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  16. #36
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi sen cidden kuralkanı hıc sevmıyorsun :D
    Boşver Kuralkan'ı, ne yaptın daha kuvvetli motor işini? Yapacak mısın değişiklik?
    espresso bunu beğendi.

  17. #37
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşver Kuralkan'ı, ne yaptın daha kuvvetli motor işini? Yapacak mısın değişiklik?
    valla abi bendeki şanssızlık hiçkimsede yoktur. forumda okuyan da "bu cocuk boş boş soruyor birşey yapacagından değil" diye düşünüyordur.

    ns200 u satıp gv250, bi ihtimal 535 - dl650 yada direk kafa rahat olsundom400ug alayım dıyordum. kredi mredi hallederiz dedim. hanım freelance calısıyor, anasını satayım imac i bozuldu artık düzelmiyor. bilgisayar almamız gerekti. bilgisayarlarda maşallah 30 bin liradan başlıyor.

    kısaca benım motor parasını Apple yedi.

    eğer bir parti motorlara zam olayı daha olmazsa yaza kaldı benim hayaller.
    espresso bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  18. #38
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla abi bendeki şanssızlık hiçkimsede yoktur. forumda okuyan da "bu cocuk boş boş soruyor birşey yapacagından değil" diye düşünüyordur.

    ns200 u satıp gv250, bi ihtimal 535 - dl650 yada direk kafa rahat olsundom400ug alayım dıyordum. kredi mredi hallederiz dedim. hanım freelance calısıyor, anasını satayım imac i bozuldu artık düzelmiyor. bilgisayar almamız gerekti. bilgisayarlarda maşallah 30 bin liradan başlıyor.

    kısaca benım motor parasını Apple yedi.

    eğer bir parti motorlara zam olayı daha olmazsa yaza kaldı benim hayaller.
    Hayırlısı olsun, sıkma canını.

  19. #39

    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Reis kusura bakma da sana müstahak...
    Değil tps komple blok değiştirsen sorunun çözülmeyecek, elli kere dedik akü diye. Madem denemeyeceksin ne diye soru sorup debeleniyon ki? Yine kendi bildiğini okuyon sen, laf olsun torba dolsun misali

  20. #40

    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Alıntı hulk94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Reis kusura bakma da sana müstahak...
    Değil tps komple blok değiştirsen sorunun çözülmeyecek, elli kere dedik akü diye. Madem denemeyeceksin ne diye soru sorup debeleniyon ki? Yine kendi bildiğini okuyon sen, laf olsun torba dolsun misali
    Daha yüksek amperi olan araba aküsüne bağlayarak denediğimi ve aynı sorunun yine de yaşandığını önceden söylemiştim. Sonra önceden bir kere daha söyledğimi tekrar söyledim. Şimdi tekrar söylüyorum. Bunu kaç kere daha söylemem lazım bilemedim.

    Bu arada şunu belirtmek isterim. Benim motorun aküsü garantiden değişti ve takılan akü bildiğim kadarıyla 135 CCA değerine sahip (yine de ilk fırsatta bakacağım). Marşa etki etmesi için daha yüksek CA (cranking ampere) veya CCA (cold cranking ampere) değerine sahip bir akü almak gerekiyor ki, piyasada 135 CCA üstünde bir motosiklet aküsü ben bulamadım. Eğer "şu aküyü al" dediğin bir akü varsa markasını modelini linkini atarsan bakayım.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)