Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklete Turbo Takmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mayıs 2020
    Merhabalar. Daha önce toplamış olduğum motosikletime el yapımı turbo takma fikrine kapıldım. Yarın bakımını yapıp işlemlere koyulacağım. Gelişmeleri buradan paylaşacağım, sağlıklı günler.
    berk_cglr bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AleniDesais - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul - Kazan
    Motosikleti
    Primavera150 - KTM DUKE 390 2020
    motosikletiniz nedir? sabırsızlıkla süreci bekliyorum umarım güzel sonuç alırsınız

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Daha önce aklıma geldi fakat genelde küfür yedim arkadaş ortamında, yapabilirseniz güzel bir karşı tezim olur 😌

  4. #4
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı AdM1n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Daha önce toplamış olduğum motosikletime el yapımı turbo takma fikrine kapıldım. Yarın bakımını yapıp işlemlere koyulacağım. Gelişmeleri buradan paylaşacağım, sağlıklı günler.
    süreci video çekersen youtube da belki keyfi işinin ücretini bile çıkarırsın motor ne

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    zamanında turboda supercharge da takmıştım motora turboyu rhb131 di sanırım çok ufak boyutlu bundan kullanmıştım super chargerı taktığım motorada aisin amr300 model supercharger tapmıştım , sizdeki motor ne bilmiyorum ama sadece turbo taktım oldu bitti yapma daha büyük karbüratör subap yuvalarını kuru ya da ıslak durumunua göre port polish ve yanma odasını pürüzsüz yapmanı tavsiye ederim bir de eğer karbüratör kullanıcaksan yüzde yüz geniş bant hava yakıt ölçen göstergelerden tak yoksa karbüratörde yaptığın ayarın asla düzgün olmuyor

    bu arada genelde böyle şeyleri eleştirmeyi seven çoktur vida sıkmayı bilmeden ibiş gibi atıp tutanlar olur ipleme onları

    özellikle bu forum ve face gruplarında kaynıyorlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:36 ----------

    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    süreci video çekersen youtube da belki keyfi işinin ücretini bile çıkarırsın motor ne
    o bizim ülkede çok zor ya şartlar ve kazancın izlenme başına getirisi çok çok komik rakamlar ha oradan hayran kitlesi yapar devam ederse vloglara belki sponsor vs vs gelir olur ama bir turbo projesi ile sanmam devamlılık şart youtube da
    dundanbiri bunu beğendi.
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  6. #6

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    karbüratörlü motora turbo vs uğraşılmaz zaman kaybı. 10 km düzgün çalışır sonra ayar tutmaz.
    motorun yağlaması basınçlı tip olması gerekiyor. aksi yine olmaz tuboyu bozar. yani cg hiç olmaz. yağ filtreli olması gerekli.
    su soğutmalı motor olsa iyi olur.
    şahsi görüşüm yağ soğutucu da iyi olur. bir eşanjör koymak gerekebilir.

  7. #7
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Piyasada elektrikli (35 $ civarı bir fiyat) turbolar var az araştırınca gördüm ama sorun tahriğini egzozdan alan dinamik turbo gibi iş görür mü orası meçhul ayrıca turbolu düşük cc dyno testi ben 2 tane bulabildim.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratörlü motora turbo vs uğraşılmaz zaman kaybı. 10 km düzgün çalışır sonra ayar tutmaz.
    motorun yağlaması basınçlı tip olması gerekiyor. aksi yine olmaz tuboyu bozar. yani cg hiç olmaz. yağ filtreli olması gerekli.
    su soğutmalı motor olsa iyi olur.
    şahsi görüşüm yağ soğutucu da iyi olur. bir eşanjör koymak gerekebilir.
    Yağlama konusu gerekirse elektrikli pompa ile haricen çözülebilir, yağın soğutulması zorunluluğuna ise aynen katılıyorum.

    Karbüratörlü de olsa turbo kullanabilir, bunda herhangi bir sorun göremedim. Ayar da tutar, yağ filtreli olmak zorunda da değil, hiç alakası yok.

    Motorun su soğutmalı olması da şart değil, tabi ısıl stabilite ve kontrol için daha iyi bir seçenek olabilir, ama şart değil. Eşanjörü bilemem ne denli işe yarar, lakin uygun boyutta bir intecooler kesinlikle az da olsa fark yaratacaktır.

    Bu arada, belki sistemi egzoz gaz basıncı ile beslemek yerine küçük bir çılgın projeyle el tipi elektrikli blover da deneyebilirsiniz. Elektrik sorununu hallettikten sonra, özellikle düşük hacimli motorlarda verimli olacağından emin olun. Hem böylelikle emiş havasının ısınması ve intercooler gereksinimini de aşmış, sistemi basitleştirip maliyeti de düşürmüş olursunuz. Denemeye değer

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piyasada elektrikli (35 $ civarı bir fiyat) turbolar var az araştırınca gördüm ama sorun tahriğini egzozdan alan dinamik turbo gibi iş görür mü orası meçhul ayrıca turbolu düşük cc dyno testi ben 2 tane bulabildim.
    Malesef, onlar yalandan ibaret. Bir işe yaramaz. Ama blover kullanırsa iş değişir.
    oldcockroach bunu beğendi.
    ...

  9. #9
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Youtube büyük nimet :D baktım videolara millet demediği bırakmamış elektrikli turboya :D

  10. #10
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250

  11. #11
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Cuff cuff yapar mı ki bu acaba, blow off mu ne deniyor, motorda ilginç olabilir di.

    Konu sahibi arkadaş, bu işlere ne derecede hakimsin bilmiyorum. Her parça elimde var, her işimi kendim hallederim dersen, güzel bir deneyim olur, yap. Lakin sırf turbo uygulaması için harcayacağın para, aynı, belki de daha fazla bir güç alacağın stock bir motordan daha pahalıya malolabilir.
    Maalesef ülkemizde bu konuda insanlar bu işleri biraz tabiri caiz ise uyduruk yapıyor. Adam arabaya turbo uygulaması yapıyor, işte 100 beygirlik aracı 150 beygir yaptım diyor, 500 km sonra motoru eline alıyor.
    Misal turbo takmaktan bizim milletin anladığı kit al, tak. Veya görüyorum, motorcu arkadaşlar, cc büyütüyor, sonra motor pert. Hatta burada bir arkadaş rx3 evoda denedi, sonuç hüsran. Hiç kimse (veya %90 ı diyeyim), bunun yağlamasını, soğutmasını, parça üstüne binecek ektra gücü veya ne bileyim yazılım ı hesap etmiyor.
    Dediğim gibi, zamanın ve yeteri kadar paran varsa uğraş, yok amacın daha fazla güçse daha güçlü bir motor al.

  12. #12
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cuff cuff yapar mı ki bu acaba, blow off mu ne deniyor, motorda ilginç olabilir di.

    Konu sahibi arkadaş, bu işlere ne derecede hakimsin bilmiyorum. Her parça elimde var, her işimi kendim hallederim dersen, güzel bir deneyim olur, yap. Lakin sırf turbo uygulaması için harcayacağın para, aynı, belki de daha fazla bir güç alacağın stock bir motordan daha pahalıya malolabilir.
    Maalesef ülkemizde bu konuda insanlar bu işleri biraz tabiri caiz ise uyduruk yapıyor. Adam arabaya turbo uygulaması yapıyor, işte 100 beygirlik aracı 150 beygir yaptım diyor, 500 km sonra motoru eline alıyor.
    Misal turbo takmaktan bizim milletin anladığı kit al, tak. Veya görüyorum, motorcu arkadaşlar, cc büyütüyor, sonra motor pert. Hatta burada bir arkadaş rx3 evoda denedi, sonuç hüsran. Hiç kimse (veya %90 ı diyeyim), bunun yağlamasını, soğutmasını, parça üstüne binecek ektra gücü veya ne bileyim yazılım ı hesap etmiyor.
    Dediğim gibi, zamanın ve yeteri kadar paran varsa uğraş, yok amacın daha fazla güçse daha güçlü bir motor al.
    Zaten bu işi yapıcak adam ciddi ciddi araştırmıştır vede edeceği maliyet alacagı güçü karşılamayacagını zaten biliyodur bu tür işler sırf zevk için yapılır

    Yoksa youtubea bakarsanız birçok motosiklete turbo örneği var twin turbolar filan var adamlar eğlenmek için yapıyolar

    Şunun görüntüsü yeter
    tommygun bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    24 Mayıs 2020
    Fikirleriniz için teşekkürler. Şuan ufak denemeler yapıyorum büyük ihtimalle elektrik beslemeli bir supercharger ünitesi mantığında çalışan bir sistem yapacağım. Manifolt beslemeli turbo yapmak zevkli olacaktır ancak bu işi hem eğlence hemde biraz performans merağı doğrultusunda yapacağımdan kararımı bu şekilde kıldım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)