Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

250 lik başlangıç motoru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Eylül 2021
    Merhabalar herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Ben Emre. 250 CC başlangıç motoru arıyorum (japon hariç). Neden hariç diye soranlarınız olacaktır. Bu motoru başlangıç için alcam yani 4-5 ay alışıp satıp japon alcam. Yani basamak olarak kullancam. Daha önceden 2 yıllık 100 CC Cg tecrübem var. Ama onu satalı 1.5 yıl oldu. Hem motora tekrar alışmak hem de r25 mt25 falan bunları sürmek için basamak olarak kullanacağım az yakan yedek parça sıkıntısı çekmeyeceğim bir şey arıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Seçenek çok çünkü kafam çok karışık.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    kolay satılabilirlik önemli bir kriter olduğundan aklıma pulsar ns200'den başka bir şey gelmedi. 50 cc feragat ederek satış esnasında rahatlık yaşayabilirsin.
    -Black- ve Jeansque bunu beğendiler.

  3. #3
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Belli başlı 250cc. lerin listesi burada.

    Son dönemde en çok dikkatimi çeken, sıkça tavsiye edilen 200cc alternatif ise hero x-pulse. Değerlendirmeye alman faydalı olabilir.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  4. #4
    Dxsec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Pulsar RS 200
    Bence bütçen R25 veya MT-25 e yetiyorsa direkt onu al düzgün kullandığın sürece çok sıkıntı olmaz. Düzgün kullanılmayan her motosiklet ölümcüldür. Günümüz şartlarında piyasaların durumuna bakarsak daha sonra Japon motosiklet alıyım diye düşünüp alamayabilirsin. 2 yıllıkta tecrüben var bence ara motor alma.

  5. #5
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    250cc ara motor diye alıp 600 lüğe filan geçiçen zannettim geçiçeğin motorda r25 arasında bi fark yok alıcaksan direk al istediğin motoru oda r25
    acemiliğilim vs diye çok korkuyosan 50cc de seni öldürmeye yeter sonuçta kendi ayakları üzerinde duramayan bir alet bunlar sen nasıl kullanırsan öyle gider riski sen belirlersin

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    R25/MT25 en hızlı 250'lik motorlar, ama alışmak için ara basamağa ihtiyaç olmayacaktır. Ben bunu anlamamışım 3 paragraf yazdım, ara motoru falan övdüm, ben de 600'lüğe falan geçilecek sandım
    Bir de 250'lik Yamaha zaten eski Vtec gibi çok keskin bir geçiş noktasına sahip, yüksek devirde çok güzel güç verse de aşağılarda çok kolay kullanımlı. Direkt MT25 alabilirsin bence de.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Abartma sanki 4 silindir 600 lük 650 lik motora geçeceksin al mt mi r25 mi ne istiyorsan bak yoluna zaten 100cc cg falan fark etmez tecrüben varmış yeni de değilsin sıfırdan başkamıycaksın ..

  8. #8

    Üyelik
    25 Eylül 2021
    Düşünceleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar direkt almak istediğimi alcam ara motordan vazgeçtim

  9. #9
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    2 yıllık tecrüben var, trafikte kullanmayı öğrenmişsin, kendini bildikten sonra ne satın aldığın önemli değil, kendini bilmiyor isen yine 100cc cg ile devam et belki 3. yılında patlarsın ve ölmek için 100cc yeterli bence...

    R25 senin gözünde ney ben bilmiyorum ama benim için performanslı bir makine değil, yani gaz elciğini dikkatsiz açar isen yanlayabilir fakat öyle kafana geçecek kuvvete sahip değil... ben o motora bindiğimde dip gaz yapmaktan çekinmem mesela...

    hayatımda 150cc den büyük motor sürmedim ve bir kaç hafta önce 0 tecrübe ve eğitim ile gsr600 aldım. motoru satan kişi direk çalıştığımız yere getirdi makineyi yani sürpriz oldu ve hemen orada noter takası yaptık. sanki yıllardır sürüyormuş gibi aldım bindim götürdüm eve... hatta yolda giderken stop etti motor ve akü bitik olduğu için marş basmayınca 2. vitese alıp elimle ittirerek vurdurup çalıştırdım motoru, yokuş yoktu çünkü o yüzden elimle ittirip çalıştırdım...

    mesele dikkatli kullanmaktan geçiyor, birde yeni aldığım motorun hız göstergesi de bozuk ve kaç km hız ile gittiğimi bilmiyorum... 6. vites 10 bin deviri gördüm düz yolda ve rüzgar beni bayrak gibi sallayacak hale geldiği için daha fazla çıkmadım.... 6. vites 10 bin devirde kaç yapıyor gsr600? bak bir de kaç km hız yaptığımı bilmeden kullanıyorum :D viraj dönerken sorun oluyor sadece, çünkü kaç km hızla döndüğümü ezberliyorum ben virajlarda.

    not: arkadaşım R25 aldı geçen ay 99 bin liraya, onun motosiklet tecrübesi bir kaç ay falandır ve R25 performansından memnun kalmamış, benim gibi 55 bin liraya yarısı olmayan 600cc makine alacak kadar da cesareti yok, kadere boyun eğmiş durumda... R25 ile bassa gitmiyor frenlese durmuyor, atsa atılmaz satsa satılmaz garibim

    250cc motora da motosiklet diye biniyorlar ne bileyim işte. gitmiyor kardeşim, motosiklet dediğin gaz elciğini tamamen çeviremediğin motordur benim gözümde... param yok ya, sj4000 gariban tarzı bir aksiyon kamera alıp tek tük tecrübe ve ilginç şeyler paylaşmak istiyorum,

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayatımda 150cc den büyük motor sürmedim ve bir kaç hafta önce 0 tecrübe ve eğitim ile gsr600 aldım.
    Tekrardan hayırlı olsun ve güzel günlerde hiç bir sıkıntı yaşamadan kullan. Bunun gibi çokça hikaye mevcut, ancak bu yapılanın yanlış olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Ben Panigale 959 ile motosiklete başlayan insanla da tanıştım (umarım hala hayattadır), Hayabusa ile motora başlanır diyen Amerikalı youtuber da gördüm. Şaka değil duruyordur Youtube'da video

    Motosiklet otomobil değil, tamamen farklı prensiplerle hareket eden bir araç ve bir motosikleti iyi kullanabilmek hızlı da kullanabilmekten geçiyor. Hızlı gitmeyi gazlamayı övüyor falan değilim de.. Zafer Akçay 5S'in biri olan Speed'i "Doğru Hız" diye çevirmiş de.. Speed speed'dir Bunun felsefesine çok girmeyeceğim şimdi ama bir motosikleti hızlı ve akıcı kullanamadan iyi kullanmak mümkün değil. Virajdan çıkarken motosikleti mutlu eden konumun gaz açılan ve dikleşene kadar da kapatılmayan bir konum olduğunu unutmamak lazım.

    600cc bütün dünyada bütün küllüyatta "big bike" kategorisinin başlangıcıdır, en kötü 600cc motor bile köppek gibi gider. Biz şımarıklığımızdan yürümüyor kesmiyor falan diyoruz da, yok öyle bir şey. Bu kategoriye yeterince km yapmadan geçildiği zaman seçenekler çok belli. İşimiz gücümüz sürüşümüzü geliştirmekse güzel bir eğitim alıp haftada 3-4 gün sürüp sürekli olarak bir iyileştirmenin peşinde doğru noktaya belirli bir sürede gelebiliriz, ama ben bunun örneğini daha görmedim, kendim dahil.

    Motosiklete tekrar başladıktan sonra MT-25 aldım ve 6-7bin km oldu olmadı XJ6F aldım, en güçsüz 600'lük motor işte, ama oturup kendime çok disiplinli bir gelişim programı da çıkarmadığım için gelişimim çok yavaş oldu, ilk sene sürekli korkarak sürdüm motoru. Korkarak dediysem yine sokakta sürüyorum diye gezen bilinçsiz bir çok insandan çok iyi sürdüğümün farkındayım da, o gücü üretebilen motosikleti kullanamamak çoğu kişinin zaten farkında olmadığı bir şey. Ben yavaş giderim kendimi bilirim kısmı maalesef kocaman bir yalan, yavaş gideceksen niye 600'lük alıyorsun o zaman? Kaldı ki herhangi bir taşıtı güvenli şekilde kullanabilmenin gereksinimlerinden biri de herhangi bir problem durumunda oradan uzakaşmayı da içerir. Roket gibi gidebilen bir motorda gazı açamayacak durumdayken nasıl güvende olacağız? R25 bir çok 600'lük motora göre durmuyor evet, peki 600'lük motorla gezen kaç kişi fren yapmayı biliyor? Çıkalım sokakta bulduğumuz motorcuları kapalı bir alana götürüp panik fren yaptıralım, değme Deep Humor videolarından büyük komedi malzemesi çıkar.

    Eh bu gelişimi daha hızlı şekilde yapabilmenin başka yolu yok mu? Var. Genellikle tatsız kazalarla sonuçlanıyor, deşmeye gerek yok o kısmı zanırım.

    O yüzden motosiklete MT-25 ile de başlanabilir belli başlı başka tecrübeler ve kabiliyetler varsa, ancak 100-150cc'den 600cc'ye geçiş için bir ara basamak motoru mutlaka ama mutlaka gerekli. Benim yanlışım MT-25 ile yeterince km yapmamak idi. Eğer MT25 falan değil daha güçsüz bir motordan geliniyorsa bir 400cc falan ara bir şey mutlaka gerekli. Senin özelinde değil bu söylediğim şeyler yanlış anlama, ancak bu şekilde bir ilerleme yanlış.
    oguz1327, Motoseverrr, fatih.met ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 yıllık tecrüben var, trafikte kullanmayı öğrenmişsin, kendini bildikten sonra ne satın aldığın önemli değil, kendini bilmiyor isen yine 100cc cg ile devam et belki 3. yılında patlarsın ve ölmek için 100cc yeterli bence...

    R25 senin gözünde ney ben bilmiyorum ama benim için performanslı bir makine değil, yani gaz elciğini dikkatsiz açar isen yanlayabilir fakat öyle kafana geçecek kuvvete sahip değil... ben o motora bindiğimde dip gaz yapmaktan çekinmem mesela...

    hayatımda 150cc den büyük motor sürmedim ve bir kaç hafta önce 0 tecrübe ve eğitim ile gsr600 aldım. motoru satan kişi direk çalıştığımız yere getirdi makineyi yani sürpriz oldu ve hemen orada noter takası yaptık. sanki yıllardır sürüyormuş gibi aldım bindim götürdüm eve... hatta yolda giderken stop etti motor ve akü bitik olduğu için marş basmayınca 2. vitese alıp elimle ittirerek vurdurup çalıştırdım motoru, yokuş yoktu çünkü o yüzden elimle ittirip çalıştırdım...

    mesele dikkatli kullanmaktan geçiyor, birde yeni aldığım motorun hız göstergesi de bozuk ve kaç km hız ile gittiğimi bilmiyorum... 6. vites 10 bin deviri gördüm düz yolda ve rüzgar beni bayrak gibi sallayacak hale geldiği için daha fazla çıkmadım.... 6. vites 10 bin devirde kaç yapıyor gsr600? bak bir de kaç km hız yaptığımı bilmeden kullanıyorum :D viraj dönerken sorun oluyor sadece, çünkü kaç km hızla döndüğümü ezberliyorum ben virajlarda.

    not: arkadaşım R25 aldı geçen ay 99 bin liraya, onun motosiklet tecrübesi bir kaç ay falandır ve R25 performansından memnun kalmamış, benim gibi 55 bin liraya yarısı olmayan 600cc makine alacak kadar da cesareti yok, kadere boyun eğmiş durumda... R25 ile bassa gitmiyor frenlese durmuyor, atsa atılmaz satsa satılmaz garibim

    250cc motora da motosiklet diye biniyorlar ne bileyim işte. gitmiyor kardeşim, motosiklet dediğin gaz elciğini tamamen çeviremediğin motordur benim gözümde... param yok ya, sj4000 gariban tarzı bir aksiyon kamera alıp tek tük tecrübe ve ilginç şeyler paylaşmak istiyorum,
    Fatih aman dikkat. Sen ne yapacağını iyi bilirsin ama yeni motorun az biraz sapık motorlardan.
    espresso ve fatih.met bunu beğendiler.

  12. #12
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Ben yavaş giderim kendimi bilirim kısmı maalesef kocaman bir yalan, yavaş gideceksen niye 600'lük alıyorsun o zaman.

  13. #13
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Ben yavaş giderim kendimi bilirim kısmı maalesef kocaman bir yalan, yavaş gideceksen niye 600'lük alıyorsun o zaman? Kaldı ki herhangi bir taşıtı güvenli şekilde kullanabilmenin gereksinimlerinden biri de herhangi bir problem durumunda oradan uzaklaşmayı da içerir. Roket gibi gidebilen bir motorda gazı açamayacak durumdayken nasıl güvende olacağız?
    iyi dileklerin için teşekkürler, ben yavaş süreceğim demiştim ve yavaş sürüyorum zaten ama ara hızlanma konusunda agresif sürüyorum yani hiçte yavaş değilim. büyük makineyi almamın en büyük sebebi sesini sevmek ve 100 km hıza anında çıkabilmek yani ara hızlanmalarda agresif olabilmek. zaten ben top speed sevmeyen insanlardanım ve top speed yapan biri neden gsr600 alsın ki? rüzgar yiyeceğini ufak bir araştırma ile öğrenir. hem yolda genelde kuryeler beni solluyor, sadece yol güvenli ise ben onlara toz yutturuyorum ve birde ara hızlanmalarda yol açık ise yanlarından ciuuvv ediyorum, hoşlarına da gidiyordur tahminimce :D geçen gün ışıklarda 2 tane kuryeyi dumana boğdum, biri annesini çağırıyordu en son. şaka yapıyorum ama yol ve o an güvenli ise köklüyorum.

    kendini bilme kısmı yalan değil doğru. benim arkadaşımın R25 aldığını söylemiştim, tabi öncelerinde benim 150cc motosikletime biniyordu ara sıra ve o binerken ben kızıyordum çünkü tehlikeli sürüyordu, ben ona "çok hız yapıyorsun" diyordum... bizim sokakta 50 km hıza çıkmıştır o anda, halbuki T şeklinde 90 derecelik bir yol bağlantısı var ve evin duvarı yüzünden yola bağlantı yeri görünmüyor ve bazen oradan kargo araçları çıkıyor. onların geçtiği zamana denk gelse 50 km hız ile ne olur? muhtemelen bir yerleri kırılır kazada. zaten geçenlerde yazmıştım, o arkadaşım yaya geçidinde bir kadına çarptığını söyledim... 70 km ile gidiyormuş sokakta ve yaya geçidine kadar duramamış ve kadına çarpmış.

    - - -olası kaza risklerinden bir kaç madde yazayım mesela, kimimizin başına gelmiştir.
    -tozlu virajda motoru yatırıp low side düşme
    -yoldaki beyaz şeritlerin üzende kayıp düşme
    -ileride su birikintisi olduğu halde üzerinden geçip kayıp düşme
    -ilerisini göremediği virajlarda duramayacak hızda gitme(belediye çim sulaması çıkıyor bu virajlarda yada yerde başka cisim)
    -yayaların bol olduğu yerde duramayacak hızda sürme
    -motorun ön kaldıracağını bilemeyip gazı kökleyip ve sonra kendi bir yana ve motor öbür yana(dayım abimin motosikletiyle yaşadı bunu)
    -ileride viraj olup da yavaşlamayı unutup sonra virajda döner iken vites düşürüp yada fren yapıp kayma ve sonra high side olup uçma
    -ışıklarda yeşil yandı diye yola bakmadan kökleyip ve böylece diğer kırmızıda geçen araç ile çarpışma
    -öndeki araca fren mesafesi koymayıp ve öndeki aracın frenlemesiyle ona arkadan girme

    maddeler uzar gider, öngörebileceğimiz o kadar çok kaza şekli ve riski var ki bunları ön görmek için bilinçli olmak gerek. Şimdi Emre arkadaşım bunları ve daha saymadığım olası riskleri yoksayarak sürecek ise bence R25 değil ona bajaj discovery st125 bile fazla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:02 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih aman dikkat. Sen ne yapacağını iyi bilirsin ama yeni motorun az biraz sapık motorlardan.
    kırık ayak ile 2 ay alçıda yatalak oldum, 6 ay işimden gücümden oldum, çocuk gibi annem babam baktı. 60 km hız ile geldi başıma bunlar. Bunun bilincinde olduğum için altımızda motosikletin gücü ve hızından ziyade bizim trafikteki pozisyonumuz ve o anki riskler önemli, yoksa pistte yarış yapan adamlar 200 km hızla bile düştüğünde bir sorun olmayabiliyor.

    benim merak ettiğim şey acaba kaza istatistiklerinde motosiklet kazaları en çok ana yollarda mı oluyor yoksa cadde ve sokaklarda mı? bu istatistiği bilmiyorum ama tahminimce cadde ve sokaklarda oluyordur.

  14. #14
    oguz1327 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    2001 honda cbr 600f4i
    2 yıllık cg tecrüben varsa yamaha r25 veya mt 25 almanda bir sakınca yok; alabiliyorsan abs li olsun ve lastiklerin iyi olsun.koruyucu ekipmanların tam olsun.

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Eskiler bilir 90 lı yıllarda ve 2000 li yılların ortasına kadar Türkiye de doğru düzgün düşük hacim motor yoktu başlayanlar 500-600 lük motorlardan başlardı bu düşük hacim furyası Çin mallarının piyasaya girmesiyle yayıldı başladı genel olarak .. daha sonra Japon’larda daha fazla düşük hacim getirmeye başladı ..
    fatih.met bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Diğerlerini kullanmadım, ama kendi motorumu önerebilirim. Blokta kendini kanıtlamış bir blok. Her devirde tork var, ki bence gayet önemli. 6.vites 7 bin devirde 110 la sabit bir şekilde gidebiliyorsun.

  17. #17
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    Honda CB250R sizin için güzel bir alternatif olacaktır.

  18. #18

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    MT-25 ve R25’in alt devirleri 125cc bir motorla aynı güçtedir. Alışma konusunda sıkıntı yaşamazsın. Arkadaşların dediği gibi direk almak istediğini alman daha mantıklı.

  19. #19

    Üyelik
    25 Eylül 2021
    Harun abininde dediği gibi kararımı değiştirdim cb250r almayı düşünüyorum
    harun27 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler