Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mt-25 Rodaj hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2022
    Merhaba arkadaşlar öncelikle herkese kolay gelsin, herkese iyi sürüşler, 25 yaşındayım ilk defa motosiklet kullanıyorum, 1 ay önce 0 mt-25 aldım şu anda 500km civarındayım, rodaj hakkında bir şeyler sormak istiyorum, ekstra olarak önerisi fikri bilgisi olan varsa her türlü açığım. internetten baktım, kullanıcı kitabını okudum, bunları uygulamaya çalıştım ama yine de emin olmak istediğim için yazmak sormak istedim.

    500km boyunca 7 bin devri neredeyse hiç geçmedim geçtiysem bile max 10 saniye içerisinde tekrar düşürdüm, 100km/h ı da aynı şekilde neredeyse hiç geçmedim. hızlandıkça devir 7 bine geldikçe vites attım.

    genelde şehir içinde kullandığım için 2dk üstünde aynı devirde gitmemişimdir, 4-7 bin devirler arasında gidip geldim ağırlıklı olarak.

    ama bazen ışıklarda durduktan sonra hızlı vites atarak 7 bin devri geçmeden hızlı kalkışlar yaptığım oldu. bundan dolayı biraz çekindim açıkçası acaba doğru yapmıyor muyum, rodaj bittikten sonra söyledikleri gibi motor sağır kalır mı? 500km oldu burdan sonra daha sakin sürmeye çalışsam da iş işten geçti mi olur yoksa ben yine de sakin mi kullanayım?

    yaptıklarımda hata var mı ya da eklemek istediğiniz bir şey var mıdır?

    herkese teşekkürler, tekeriniz düz bassın :d


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Kasım 2020
    Motosikleti
    CB250R
    Benim tavsiyem rodajın ortalarına doğru biraz daha basıp motoru açman olur.
    Hızlı kalkmanda bi sıkıntı yok erken vites attığın sürece.

  3. #3
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Yeni nesil motorlarda sağırlık diye bir kavram yok.Eskilerde kaldı onlar.Tüm herşey beyinle yönetiliyor.Nasıl kullanırsanız kullanın motorun karakterini ve gidişini değiştiremezsiniz.

  4. #4

    Üyelik
    01 Kasım 2020
    Motosikleti
    CB250R
    Elbette var arkadaşımla bende aynı motor vardı 2020 r25 ikiside aşşağı yukarı aynı kmlerde ikisiylede denedim benım motorum çok rahat 185 190 civarı görürken o motor 170 i çok zor geçti aynı yolda.Ciğerli motor farkı

  5. #5
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    190 gormeyen R 25, Ar Yirmi Beş degildir.

    Ne o öyle 170 falan .. Çöp.. Yol mu biter o hızla..
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  6. #6

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    verilen değer aralıklarında kaldığın sürece problem olmaz. tüm direktiflere uyarak rodajını bitirirsen uzun ömürlü sağlıklı bir motosikletin olur. basma zorlama vs işlerine rodaj süresince girme, he 3-5 sn devir arttı diye bişey de olmaz sıkıntı yok

  7. #7

    Üyelik
    10 Ağustos 2022
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tavsiyem rodajın ortalarına doğru biraz daha basıp motoru açman olur. Hızlı kalkmanda bi sıkıntı yok erken vites attığın sürece.
    teşekkürler, 1000-1600km arasında 8-9 bin devirlere çıkmayı düşünüyorum, 2021 kullanıcı kitabında da o şekilde yazıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------

    Alıntı Barisozde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    verilen değer aralıklarında kaldığın sürece problem olmaz. tüm direktiflere uyarak rodajını bitirirsen uzun ömürlü sağlıklı bir motosikletin olur. basma zorlama vs işlerine rodaj süresince girme, he 3-5 sn devir arttı diye bişey de olmaz sıkıntı yok


    öyle yapmaya çalışıyorum, uzun süre kullanmak istiyorum motorumu da o yüzden sağlıklı olması için uğraşıyorum o yüzden buraya da sorup iyice fikir almak istedim.

    dediğim gibi 7 bin devri geçmiyorum ama hızlı kalkıp seri vites atmakta da problem olmaz o zaman, teşekkürler.

    ayrıca motoru ilk çevirdiğimde motor sıcaklığı 2 birim yanmadan sürmüyorum ve sürdükten sonra motoru kapattıktan sonra da fan çalışırken kontağı kapatmıyorum fan bitmeden, bunlar da doğru uygulama mıdır?

  8. #8
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette var arkadaşımla bende aynı motor vardı 2020 r25 ikiside aşşağı yukarı aynı kmlerde ikisiylede denedim benım motorum çok rahat 185 190 civarı görürken o motor 170 i çok zor geçti aynı yolda.Ciğerli motor farkı
    Yüksek cc'lerde yok,düşük cc'de değişebiliyor o zaman
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  9. #9
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette var arkadaşımla bende aynı motor vardı 2020 r25 ikiside aşşağı yukarı aynı kmlerde ikisiylede denedim benım motorum çok rahat 185 190 civarı görürken o motor 170 i çok zor geçti aynı yolda. Ciğerli motor farkı
    Beyle mi?

    espresso ve CRF bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Yil olmus 2022 daha hala motor açmaktan cigerden bahsediliyor
    blueway2 bunu beğendi.

  11. #11
    HappyPuppy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Aaa böyle rodaj olmaz ki, her viteste kesiciye sokman lazım, en az 10 saniye vutututu yaptırıp yanlaman veya teker yapman lazım

    Şaka bi yana anlattığından gördüğüm kadarıyla gayet düzenli bi rodaj süreci yapıyorsun dostum tebrik ederim. Motor rodajı denildiğinde benim anladığım en önemli nokta silindir ve sekmanların en uygun şekilde aşınarak uyumlu şekilde çalışması. Bu durumda patlamayla oluşan kompresyon kaçakları en aza iner ve patlamayla oluşan güç en az kayıpla aktarılır. Tabii ki valflerin, egzantrik zincirinin, şanzıman dişilerinin, krank, yatak ve diğer pekçok parçanın da birbirine alışması rodaj kapsamına girer. Bana kalırsa rodaj asla bitmez, çünkü zaten sürekli birbirine temas eden metal parçalardan bahsediyoruz. Mikron düzeyinde de olsa aşınmalar her zaman olacaktır. Motosikletin zaten MT-25, marka ve model kendini ispat etmiş. Kitapçığı uyduğun ve bakımlarını da düzgün yaptığın sürece sorun yaşayacağını sanmıyorum.

    Tekerin düz bassın, iyi sürüşler.

    AEA - Rodaj nasıl yapılır?
    https://youtu.be/RVAEFFBVrCU

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------

    Ekleme: Fan açma konusuna gelecek olursak, bu konuyla ilgili pekçok görüş var. Ben asla kesin bi bilgiye ulaşamadım Fakat basit bi mantık yürüterek şu kanıya vardım. Silindir içinde ateşleme olduğu sürece ısı artmaya devam edecektir. Fan açtığında ise esintiyle birlikte radyatör sıvısı daha hızlı soğuyor ve dolayısıyla motor sıcaklığı daha hızlı düşüyor. Bu durumda bi yandan benzin yakarak motoru ısıtıyorsun, bi yandan da fan açarak soğutuyorsun. Başlı başına bi ikilem. Ben neredeyse her zaman stop etmeden önce birkaç saniye beklerim. Bunun sebebi motorun rölanti devrine gelip yağ, yakıt ve su devirdaim pompalarının normal çalışma hızlarına dönmesini beklemek. Fanın çalışıyor veya çalışmıyor olmasını dikkate almıyorum. Bugüne kadar da sıcaklıkla veya fanla ilgili en ufak bir sorun yaşamadım. 40+ sıcaklıklarda stop ettiğimde de, tekrar marşa bastığımda da motor gayet sağlıklı çalışmaya devam etti.
    espresso, Mr.wind ve kingstone bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    10 Ağustos 2022
    Alıntı HappyPuppy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aaa böyle rodaj olmaz ki, her viteste kesiciye sokman lazım, en az 10 saniye vutututu yaptırıp yanlaman veya teker yapman lazım

    Şaka bi yana anlattığından gördüğüm kadarıyla gayet düzenli bi rodaj süreci yapıyorsun dostum tebrik ederim. Motor rodajı denildiğinde benim anladığım en önemli nokta silindir ve sekmanların en uygun şekilde aşınarak uyumlu şekilde çalışması. Bu durumda patlamayla oluşan kompresyon kaçakları en aza iner ve patlamayla oluşan güç en az kayıpla aktarılır. Tabii ki valflerin, egzantrik zincirinin, şanzıman dişilerinin, krank, yatak ve diğer pekçok parçanın da birbirine alışması rodaj kapsamına girer. Bana kalırsa rodaj asla bitmez, çünkü zaten sürekli birbirine temas eden metal parçalardan bahsediyoruz. Mikron düzeyinde de olsa aşınmalar her zaman olacaktır. Motosikletin zaten MT-25, marka ve model kendini ispat etmiş. Kitapçığı uyduğun ve bakımlarını da düzgün yaptığın sürece sorun yaşayacağını sanmıyorum.

    Tekerin düz bassın, iyi sürüşler.

    AEA - Rodaj nasıl yapılır?
    https://youtu.be/RVAEFFBVrCU

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------

    Ekleme: Fan açma konusuna gelecek olursak, bu konuyla ilgili pekçok görüş var. Ben asla kesin bi bilgiye ulaşamadım Fakat basit bi mantık yürüterek şu kanıya vardım. Silindir içinde ateşleme olduğu sürece ısı artmaya devam edecektir. Fan açtığında ise esintiyle birlikte radyatör sıvısı daha hızlı soğuyor ve dolayısıyla motor sıcaklığı daha hızlı düşüyor. Bu durumda bi yandan benzin yakarak motoru ısıtıyorsun, bi yandan da fan açarak soğutuyorsun. Başlı başına bi ikilem. Ben neredeyse her zaman stop etmeden önce birkaç saniye beklerim. Bunun sebebi motorun rölanti devrine gelip yağ, yakıt ve su devirdaim pompalarının normal çalışma hızlarına dönmesini beklemek. Fanın çalışıyor veya çalışmıyor olmasını dikkate almıyorum. Bugüne kadar da sıcaklıkla veya fanla ilgili en ufak bir sorun yaşamadım. 40+ sıcaklıklarda stop ettiğimde de, tekrar marşa bastığımda da motor gayet sağlıklı çalışmaya devam etti.
    Teşekkürler hocam, evet izlediğim videolarda da bu şekilde anlatılıyor hep, ilk çıktığı için de çoğu metal parça pürüzlü çıktığı için bizim o pürüzleri düzgün bi şekilde giderecek şekilde yapmamız gerektiği söyleniyor. evet dediğiniz gibi metal parça mikron düzeyinde elbet olacaktır ancak ilk 1600km gibi ilk kmler olduğu için çok daha önemli sanıyorum.
    evet kitapçığı baştan sona okudum, 1000km dolunca da rodaj bakımına götüreceğim. dediğinz gibi umarım sorun yaşamam, motor sağlıklı ve uzun ömürlü olur :d

    fan konusunda ben de çok araştırdım bulduğum en doğru cevap bu şekildeydi, ben motor çalışırken değil de stop edince ama anahtarı kapatmadan fan açılıyor bikaç saniye bekleyince, motor çalışırken değil dediğim gibi stop etmiş sadece kontak açık şekilde bırakıp fanın durmasını bekliyorum o yüzden dediğiniz gibi benzin yakarak motoru ısıtma olmuyor aslında, o açıdan da daha sağlıklı geliyor bana. teşekkür ederim yorumlarınız için

  13. #13

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    Alıntı kingstone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler, 1000-1600km arasında 8-9 bin devirlere çıkmayı düşünüyorum, 2021 kullanıcı kitabında da o şekilde yazıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------





    öyle yapmaya çalışıyorum, uzun süre kullanmak istiyorum motorumu da o yüzden sağlıklı olması için uğraşıyorum o yüzden buraya da sorup iyice fikir almak istedim.

    dediğim gibi 7 bin devri geçmiyorum ama hızlı kalkıp seri vites atmakta da problem olmaz o zaman, teşekkürler.

    ayrıca motoru ilk çevirdiğimde motor sıcaklığı 2 birim yanmadan sürmüyorum ve sürdükten sonra motoru kapattıktan sonra da fan çalışırken kontağı kapatmıyorum fan bitmeden, bunlar da doğru uygulama mıdır?
    Marşa basar basmaz gazlamamak elbette faydalı oradaki sıcaklık göstergesine uymak iyi tabii ama temel mantığı aslında motorun her yerine yağın ulaşmış olması gerekiyor. Yağın viskozite değerleri uygun ve yağın da kaliteliyse çok uzun sürmeyecektir. Zaten soğukken marş bastığında enjeksiyon zengin karışım göndererek çabucak motoru ısıtacaktır. Biraz bekleyip ilk 2-3 dk yumuşak sürersen yeterli. hafif tempo koşarak ısınmak maçtan önce olduğun yerde zıplamaktan evladır

    Fan konusunda da çeşitli görüşler var ama zaten fan açtığında ''optimal çalışma sıcaklığına'' çekecek kadar soğutacaktır. Dolayısıyla kendi kendine soğumasında da problem olmayacaktır mantıken. Umarım faydalı olabilmiştir yorumlarım, selamlar

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Rodaj mı kaldı denmeden ben de kusayım zehrimi.

    Evet bu şekilde kullanmaya devam edersen ömrün boyunca, motor sağır kalır. Ömrü boyunca böyle mi kullanacaksın? Hayır.
    Sıkıntı edeceğin bir şey yok. Trafiğe ben girmeyi sevmiyorum rodaj sırasında, evet şehir içinde devir değişiyor falan filan da, şehir içi trafiği uyum sağlamak zorunda olduğumuz bir yer, binlerce değişken var hızı konumu belirleyen. Böyle bir ortamda motosikletin motoruna istediğim şeyleri yaptırmam zor o yüzen akşam saatlerinde riva yolu şile yolu gibi yerleri tercih ediyorum ben.

    Fan bitmeden kontağı kapatmana hiç gerek yok. O kadar beklemene gerek yok.
    İlk 4-5 marşta 2 çizgiye kadar bekleyebilirsin, ama sonrasında o kadar beklemenin bir anlamı yok, hatta bekleme de. Rölanti iyi bir şey değil motor için.

    500km'de de olan olmuştu zaten takılma artık, canın istediği gibi kullan. Soğukken yüksek devir çevirmemek çok gaz açmamak falan hiç bir zaman yapmaman gereken şeyler, ondan bahsetmeye gerek yok zaten.

    Hayırlı olsun güle güle kullan

  15. #15
    Av.Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mt-25 Abs
    Rodajın nasıl yapılacağı kitapçıkta yazıyor. Ani gazlama yapma. İlk 200 km 5 bin devri geçme, sonra 7 bin, trafikte ise sakin kullanacaksın. Vitesleri bol değiştireceksin.

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Çok yüksek ve çok alçak devirde kullanmadığınız sürece sorun yok. Motorun ferah hareket ettiği devir aralığında kaldığınız sürece rodaj güzel olacaktır.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Rodaj konusu sadece motosikletle sınırlı degil.

    Kullanicininda rodaji vardir,surus dinamikleri,fren,gidon vb.unsurlara alişma sureçleri şeklinde.

    Scooterin surus dinamigi farkli,nakedin,ss nin,crossun ve enduronun farkli,diye liste uzar gider.

    Sonuc olarak,rodaj doneminde,fren balatasinin disk flanşina alişmasindan tutun,motor yaginin tum elemanlara ulasip optimum yaglamasina kadar olan tum detaylar onemlidir.

    Her devir araliginda ve her viteste gaz koluna abanmadan kullanim önerilir.

    Hee,rodaj yapiyorum ayağina,

    6.viteste 3.000rpm de gitmekte ciddi problem,kranga yük biner ve motoru yiğdirarak vuruntulu çalişma gerçeklesir.

    Veya alt vitesler de kompresyona bindirmekte sıkıntı,

    orta karar devirli ve tempolu kullanim en saglikli olandir.

  18. #18

    Üyelik
    10 Ağustos 2022
    Alıntı Barisozde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marşa basar basmaz gazlamamak elbette faydalı oradaki sıcaklık göstergesine uymak iyi tabii ama temel mantığı aslında motorun her yerine yağın ulaşmış olması gerekiyor. Yağın viskozite değerleri uygun ve yağın da kaliteliyse çok uzun sürmeyecektir. Zaten soğukken marş bastığında enjeksiyon zengin karışım göndererek çabucak motoru ısıtacaktır. Biraz bekleyip ilk 2-3 dk yumuşak sürersen yeterli. hafif tempo koşarak ısınmak maçtan önce olduğun yerde zıplamaktan evladır

    Fan konusunda da çeşitli görüşler var ama zaten fan açtığında ''optimal çalışma sıcaklığına'' çekecek kadar soğutacaktır. Dolayısıyla kendi kendine soğumasında da problem olmayacaktır mantıken. Umarım faydalı olabilmiştir yorumlarım, selamlar
    evet dediğiniz gibi teknik olarak bana da mantıklı geliyor, zaten ben motorun başına gelip motoru çalıştırdıktan sonra kaskı eldivenleri takıp oturana kadar ısınıyor genelde, ısınmazsa bile zaten otoparktan yavaş yavaş çıkana kadar kesin ısınıyor :d

    fan konusunda da her zaman olmuyor zaten 5 kez kullanıyorsam 1inde ancak fanı açıyor motor, onda da 2-3dkya duruyor bekliyorum problem olacağını sanmıyorum ben de, teşekkürler faydalı yorumlarınız için.

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj mı kaldı denmeden ben de kusayım zehrimi.

    Evet bu şekilde kullanmaya devam edersen ömrün boyunca, motor sağır kalır. Ömrü boyunca böyle mi kullanacaksın? Hayır.
    Sıkıntı edeceğin bir şey yok. Trafiğe ben girmeyi sevmiyorum rodaj sırasında, evet şehir içinde devir değişiyor falan filan da, şehir içi trafiği uyum sağlamak zorunda olduğumuz bir yer, binlerce değişken var hızı konumu belirleyen. Böyle bir ortamda motosikletin motoruna istediğim şeyleri yaptırmam zor o yüzen akşam saatlerinde riva yolu şile yolu gibi yerleri tercih ediyorum ben.

    Fan bitmeden kontağı kapatmana hiç gerek yok. O kadar beklemene gerek yok.
    İlk 4-5 marşta 2 çizgiye kadar bekleyebilirsin, ama sonrasında o kadar beklemenin bir anlamı yok, hatta bekleme de. Rölanti iyi bir şey değil motor için.

    500km'de de olan olmuştu zaten takılma artık, canın istediği gibi kullan. Soğukken yüksek devir çevirmemek çok gaz açmamak falan hiç bir zaman yapmaman gereken şeyler, ondan bahsetmeye gerek yok zaten.

    Hayırlı olsun güle güle kullan
    teşekkürler zaten 1000km sonrasında 1600kmye kadar 8bin devir, sonra her 100km de 1000 devir arttırıp 2bin kilometre sonrasında otoban gibi bir şeye girip her viteste kesiciye gelip vites atarak bi süre tapagaz gidip motoru iyice açmayı düşünüyorum, sanırım bu şekilde daha doğrusu, yanlışım varsa yine düzeltebilirsiniz, teşekkür ederim.

    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yüksek ve çok alçak devirde kullanmadığınız sürece sorun yok. Motorun ferah hareket ettiği devir aralığında kaldığınız sürece rodaj güzel olacaktır.
    vites düşürüp yükselterek buna dikkat etmeye çalışıyorum 4-7bin devirler arasında gidip gelerek, teşekkürler.

    Alıntı Av.Rider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodajın nasıl yapılacağı kitapçıkta yazıyor. Ani gazlama yapma. İlk 200 km 5 bin devri geçme, sonra 7 bin, trafikte ise sakin kullanacaksın. Vitesleri bol değiştireceksin.
    okudum 1-2 kez kitapçığı zaten ama takdir edersiniz ki tüm detaylar yazmıyor rodaj için yarım sayfa ayrılmış sadece misal, teşekkürler.

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj konusu sadece motosikletle sınırlı degil.

    Kullanicininda rodaji vardir,surus dinamikleri,fren,gidon vb.unsurlara alişma sureçleri şeklinde.

    Scooterin surus dinamigi farkli,nakedin,ss nin,crossun ve enduronun farkli,diye liste uzar gider.

    Sonuc olarak,rodaj doneminde,fren balatasinin disk flanşina alişmasindan tutun,motor yaginin tum elemanlara ulasip optimum yaglamasina kadar olan tum detaylar onemlidir.

    Her devir araliginda ve her viteste gaz koluna abanmadan kullanim önerilir.

    Hee,rodaj yapiyorum ayağina,

    6.viteste 3.000rpm de gitmekte ciddi problem,kranga yük biner ve motoru yiğdirarak vuruntulu çalişma gerçeklesir.

    Veya alt vitesler de kompresyona bindirmekte sıkıntı,

    orta karar devirli ve tempolu kullanim en saglikli olandir.
    teşekkürler yorumunuz için, dikkat etmeye çalışıyorum 700kmye geldim zaten 2 haftaya kalmadan da rodaj bakımına giderim muhtemelen, teşekkürler.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yanlış yok, ama o kesici civarı devirleri görmek için o kadar beklemeye gerek yok aslında. Yapmışsın bir plan böyle devam edebilirsin.
    kingstone bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)