Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

radyatör kapağı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    radyatör kapağı bozulursa ne olur.bozulduğunu nasıl anlarız.motosikletin suyu olmasına rağmen cabuk bir şekilde 100° oluyor.

    araştırma yaptım pek birşey bulamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Radyatör kapağı radyatörün iç basıncını düzenlemeye yardımcı olur şöyleki deniz ve dağ seviyesindeki basınç farkını düzenleme yarar ve bu sayede kaynama noktasını eşit tutmakta yardımcı olur, bozukluğunu ise ortasında bulunan mekanizmada aşırı boşluk olmasıdır veya bulunan plastik contasının eskimesidir.
    tommygun bunu beğendi.

  3. #3
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    bunun bozulması hızlı ısınma yaparmı

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun bozulması hızlı ısınma yaparmı
    Yaşadığınız rakım azda olsa etkiler ama sorun başka nedenlerde olabilir en basitinden gidecek olursam termostat arızası, devirdaim arızası, soğutma sıvısının kirliliği, radyötör iç dış peteklerin temizliğinin ve düzgünlüğünün durumu gibi şeyler motosikletinizin hararetini etkileyecektir.
    eray123 bunu beğendi.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Radyatör kapağı arızası iki şekilde gerçekleşir. İlki valf yaylarının torsiyonundaki bozulma veya çalışma yüzeyindeki (valf pimi/mili) deformasyon/korozyon/oksidasyon, ikincisi ise contalardaki sertleşme, yırtılma, şişme, oksidasyon(sistemdeki oksit contayı kaplar) gibi nedenlerle işini yapamaması.

    Testi basittir ama ona özel donanım gerekir, veya en azından kontrollü basınç uygulanabilecek bir düzeneğin motora bağlanıp motorun termostat açma derecesi de göz önüne alınarak valflerin çift yönde doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilebilir.

    Radyatör kapak arızalarında motor hararet yapar. Rezervuar tankına şarj ve deşarj doğru şekilde gerçekleşemez ve iç basınç genellikle düşer. Motor iç basıncının düşmesi motor hararetini yükseltir, devirdaimi zorlar, fana daha fazla yük binmesine neden olur.

    Kapak contası doğru çalışmıyor veya yay torsiyonunda düşüş varsa sıvı kaybı gözlenir. Kısa sürede eksilen soğutma sıvısı yine kapak işini doğru yapamadığından rezervuar tankından sıvı çekememesine, bu da sistemde sürekli sıvı kaybına neden olur, sonuçta kaçak genelliklikle aşırı hararet ve bunun doğuracağı çok çeşitli motor arızalarıyla sonuçlanır.

    İşin kötü kısmı ise radyatör kapak arızalı sistemde tam bir troldür. Motor yenilense de kapağın durumu fark edilmezse arıza aynı nedenlerle tekrarlanır. Motora basınç testi yapılsa da problem tespit edilemez, çünkü basınç testi radyatör kapağı sökülüp yerine takılan aparatla gerçekleştirilen bir testtir. Yani aslında tek arızalı parça teste tabi olmadığından arıza teşhisi de yapılamaz. Basit ama çok can sıkan, önemsenmeyen ama kritik parçalardan biridir radyatör kapağı. Pek bilinmez ama hararet yapan araçta ilk değiştirilip kontrol edilmesi gereken parçadır.

    Güzel başlık olmuş, bilmeyenler için umarım faydası olur
    Motoseverrr, Guven, DickName ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Konudan biraz bağımsız ama başımıza gelen bir durum vardı, motor hararetten dolayı üst kapak contası değişti radyatörde deli bir basınç birikiyordu ben sorunun üst kapağın hararetten dolayı yamulduğunu ve ondan dolayı basınç yaptığını söyledim ama pek inanmadılar ama daha sonrasında üst kapağın taşlanması ve contasının değişiminden sonra sorun çözüldü, hararet yapan motorların yüzeyleri mutlaka ölçülmeli ve yamulma varsa töleransta varsa tıraşlanıp geri takılmalı.

  7. #7
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Radyatör kapağı arızası iki şekilde gerçekleşir. İlki valf yaylarının torsiyonundaki bozulma veya çalışma yüzeyindeki (valf pimi/mili) deformasyon/korozyon/oksidasyon, ikincisi ise contalardaki sertleşme, yırtılma, şişme, oksidasyon(sistemdeki oksit contayı kaplar) gibi nedenlerle işini yapamaması.

    Testi basittir ama ona özel donanım gerekir, veya en azından kontrollü basınç uygulanabilecek bir düzeneğin motora bağlanıp motorun termostat açma derecesi de göz önüne alınarak valflerin çift yönde doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilebilir.

    Radyatör kapak arızalarında motor hararet yapar. Rezervuar tankına şarj ve deşarj doğru şekilde gerçekleşemez ve iç basınç genellikle düşer. Motor iç basıncının düşmesi motor hararetini yükseltir, devirdaimi zorlar, fana daha fazla yük binmesine neden olur.

    Kapak contası doğru çalışmıyor veya yay torsiyonunda düşüş varsa sıvı kaybı gözlenir. Kısa sürede eksilen soğutma sıvısı yine kapak işini doğru yapamadığından rezervuar tankından sıvı çekememesine, bu da sistemde sürekli sıvı kaybına neden olur, sonuçta kaçak genelliklikle aşırı hararet ve bunun doğuracağı çok çeşitli motor arızalarıyla sonuçlanır.

    İşin kötü kısmı ise radyatör kapak arızalı sistemde tam bir troldür. Motor yenilense de kapağın durumu fark edilmezse arıza aynı nedenlerle tekrarlanır. Motora basınç testi yapılsa da problem tespit edilemez, çünkü basınç testi radyatör kapağı sökülüp yerine takılan aparatla gerçekleştirilen bir testtir. Yani aslında tek arızalı parça teste tabi olmadığından arıza teşhisi de yapılamaz. Basit ama çok can sıkan, önemsenmeyen ama kritik parçalardan biridir radyatör kapağı. Pek bilinmez ama hararet yapan araçta ilk değiştirilip kontrol edilmesi gereken parçadır.

    Güzel başlık olmuş, bilmeyenler için umarım faydası olur
    Doğru bilgilendirme için teşekkürler Üstad, bize söyleyecek söz bırakmamışsın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)