B sınıfı Ehliyet ile 125cc motosiklet artık kullanılabilecek mi?
-
arkadaşlar Merhaba...
haberlerde denk geldim. sizin düşünceleriniz bu konularda nelerdir merak ettim.
''Geçen hafta İstanbul'da Türkiye Motosiklet Çalıştayı yapıldı.
Çalıştaya Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'la, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya ve eski dünya şampiyonu motosiklet yarışçısı AK Parti Milletvekili Kenan Sofuoğlu da katıldı.
Çalıştayda Türkiye'de motosiklet kullanımının yaygınlaşması için sektörden talepler geldi. Motosiklet Endüstrisi Derneği'nin öne çıkan talepleri arasında B Sınıfı Ehliyetle kullanılabilecek motosiklet hacminin büyütülmesi yer aldı. Sektör temsilcileri B Sınıfı ehliyette motosiklet sınırının 50 CC'den 125 CC'ye kadar yükseltilmesini talep etti. Bu düzenlemenin Avrupa'da bazı ülkelerde var olduğu belirtildi.
Ayrıca 250 CC ve üzerine motosikletler için artan Özel Tüketim Vergisi'nde otomobiller gibi kademeli bir artış istenildi. Hız sınırlarının otomobillerle aynı hale getirilmesi önerildi. Ayrıca motosiklette de hurda teşviği fikri dile getirildi.''
kaynak:NTV
Reklamlar
-
Çalıştayın yapıldığı haberini 2 3 gün önce ben de okuyup, küfür etmiştim. Gene ettim. Daha yararlı olabilecek şeyler için bir toplanamadı şu çalıştaylar. Bayii toplantısı havasında hepsi... Vatandaşın can sağlığı ve güvenliği hiç önemli değil anlaşılan.
-
B sınıfı ehliyet ile 50 cc motosiklet sürmek kabul edilebilir ama 125 cc vitesli bir motosiklet sürülmesi doğru değil. Kazalar ve ölümler artabilir, küçük anadolu ilçelirende gerçekleşen ölümlü kazaların çoğu malesef 125 cc motosikler kullanan gençler tarafından yapılıyor. Bu 50 cc motorlar zaten 80 cc ye çıkarılıyor, çıkaranlarda haklı tatli bir rampada bile 25-30 km hızla zor gidiyor. B sınıfı ehliyetle kullanma limiti 80 cc olursa hem yasal olarak kullanılmasında bir sakınca olmaz.
ÖTV'nin kademeli olması çok mantıklı olur, 80 binliralık bir motosikletle 500 binliralık motosikletin aynı vergi matrahında olması doğru değil, yalnız en son güncellemede arabanın değerine göre vergi düzenlemesi yapılacak dendi, bütün arabaların vergisi yükseltildi evdeki bulgurdan olunmaz inşallah.
Hız sınırının yükseltilmeside çok hayırlı ve yerinde olur.
-
Almanya da b sınıfı ile 125cc sürülebiliyor.
ama öyle direk değil.
bunun için sürücü kursuna gitmek gerekiyor.
kurstan belge almak gerekiyor.
o belge ile ehliyete 196 rakami ekleniyor.
bu belge icin sözlü ve yazılı sinav yok.sadece sürücü kursu hocası kanaat getirip o belgeyi veriyor.bunun için talep eden kişi Motor sürebildigini ispatlanması gerekiyor.önde aday arkada araba ile hoca birkaç saat sürüş yapıyor.
ücreti 700 eur.
aranan sart belgeyi isteyen kişinin 24 yasindan büyük ve en az 5 senelik ehliyet sahibi olması.
ve o 196 no lu ehliyet sadece Almanya içinde geçerli oluyor.yurtdisinda geçersiz
-
O paragoz dernek sallamasin iskembeden. Avrupa ulkelerinin bazilarinda B sinifi surucu belgesi sahipleri "ozel kosullarla" 125cc ve alti kullanabiliyorlar diyor Wikipedia. Tum 125cc ve altini kullanabilirler demiyor. Tek dusundukleri daha fazla motosiklet satmak, yoksa motosiklet kullaniminin yayginlasmasi degil dertleri.
Bahsedilen ozel kosullardan birini biliyorum;
- Fransa'da filan 3 tekerli motosikletler, ayakla basilan pedala sahip ve bu pedal ile combine fren uygulayan bir frenleme sistemine sahipse B sinifi ehliyetle kullanilabiliyordu, su an durum ne tam bilmiyorum.
"In some countries, holders of a B driver licence are also entitled (sometimes with special conditions) to ride motorcycles <= 125 cubic centimetres (7.6 cu in) and power <= 11 kilowatts (15 hp) and ratio power/weight <= 0.1 kilowatts per kilogram (0.061 hp/lb)"
-
B sınıfı ile 50cc kullanılabilmesi normal 50cc'lerin zaten mevzuatta motorlu bisiklet olarak geçmesi ile ilgili. Bunlar zaten kolay kolay öldürecek hızlara çıkamazlar ama bizde 50cc diye satıp daha bayideyken 80cc'ye çıkartılıyor. Bunu daha sıkı denetlemeleri gerekirken bu denetimsiz ortamda iki tekerli araç trafikte nasıl sürülür bilmeyen bir sürü B sınıfı ehliyetlinin 125cc sürebilecek olması ölümlü kazaları arttırır yalnızca.
-
Çalıştay yapıpta bizim için yararlı birşey çıkaracak değiller ya.Daha çok motor nasıl satarız çalıştayı.
-
-
Ben şahsen bunun olmasını isterim çünkü işin ucunda güzel motosiklerde artıyor, Çinli 50cc motosikletlere vermektense Japon 125cc motosikletlere vermek daha iyi olur Duke 125 Abs gibi modellerin kullanılması diğer 50 cc motosikletlerdem hem yakıt olarak avantajlı olur hemde güvenlik açısından daha avantajlı olur. Şuan 50cc motosikleti kimse orijinal halinde kullanmıyor 80-100-110-125cc lere yükseltenler var şimdi bu motosikletlerde artık 80-100 gibi hızlara daha çabuk çıkabiliyor ama duramıyor ama orijinalinden örnek verirsem Cbr125R gibi motosikletler hacimi yükseltilmiş motosikletlerden daha güvenlidir.
-
absolit adlı üyeden alıntı
Çalıştaya Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'la, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya ve eski dünya şampiyonu motosiklet yarışçısı AK Parti Milletvekili Kenan Sofuoğlu da katıldı.
Bu heriflerin katıldığı bir şeyden hayırlı bir sonucun çıkması mümkün değil. "Seyreden" ve senatörü biliyoruz. Vali abi de işte bu emmi.
-
DickName adlı üyeden alıntı
sarı kula getirin bana
-
Daha öncede yazdım 125cc lik bloklarla 150cc lik bloklar hemen hemen aynıdır misal rx1 125cc dir birebir aynı blok rks nin bir modelinde vardı 150cc.
Özellikle Çinliler ekonomi yapma amaçlı tek bloktan iki üç farklı hacim çıkarabiliyor .
250cc lik bloklara kadar 125cc olabilir değişken şey piston silindir kapağı varsa yazılım ..
Nasıl ki 50cc alırken alır almaz bazı yerler 80cc-100cc yapalım mı diyor benzeri olur yüksek ihtimal 125cc alır vatandaş bazı yerler diyebilir 150cc , 200cc,250cc yapalım mı diye …
Yani demem o ki motorsiklet ehliyeti almanın manası kalmaz .. satışlar patlar o bir gerçek yolda 100 araba varsa 500 motorsiklet olur farazi diyorum anlaşılması açısından ..
Ama motorsiklet ehliyeti alınmasının çok bir manası kalmaz ..
-
125 cc ye ordan ek vergi yapistirin evladim
-
ehliyetsiz diye 50 cc kullananlar zaten tupcu fikret gibi dolanıyorlar trafikte.
serseri mayın %90'ı
boyle bisey olursa su tipleri daha cok gorebiliriz
-
Ben 50cc veya 125cc fark etmez her kullanıcının motosiklet ehliyetinin olması gerektiğini (gerçekten iyi bir ehliyet sınavına tabi tutulmalı) düşünüyorum. bu işin küçük cc'si, büyük cc'si yok. 20 yıldır motosiklet üzerindeyim. mobilyette de kullandım, racing motosiklet de... hepsinin ayrı ayrı hassas, dikkat edilmesi gereken durumları var. düşük cc motosiklette bana göre kaza yapma olasılığın çok daha yüksek. ara hızlanmalarda sıkıştırılabilirsin, ya da bir an aklına 'amaan bu zaten ne kadar hız yapıyor ki, sanki racing kullanıyoruz diyip kaskını takmadan 40km hız ile bir yere çarpıp başını da vurabilirsin. zaten trafikte gördüğüm bu 50cc kullanıcılarının %80i kask ekipman kullanmıyor. bence daha bilinçli motosiklet kullanıcıları yetiştirmemiz gerekirken, sırf bir yerlerden devletin kasasına bir şeyler girsin diye abuk sabuk uygulamalara geçiliyor. kararın yanlış olacağını düşünüyorum....
-
50cc zaten motorsiklet değil motorlu bisiklet olarak geçer ona neyse bir şekilde ok diyoruz da 125cc makine bildiğin motorsiklet tir ..
Onun enduro adv tarzıda olur bakınız rx1 evo onun ss racing modelide olur ki burun kıvırtılmaz bakınız aprilla rs125 2 zamanlı eskiler bilir 600 lük makinelerin kıçına yapışıyprdu cruiserı da olur naked di de olur
Scooter ayağında maxi scooterı da olur ..
Yani 125cc öyle burun kıvrılacak bir hacim değil özellikle üstündeki blok motoru Upgrade etmeye yeterse 150-200-250cc ye kadar yolu var ..
Ve bu tip motorları B tipi ehiliyettle sürülmesine onay çıkarsa kapış kapış motor satılır ama etrafta motor sürmeyi bilmeyen tonla insanlardan geçilmez .. her gün artık herhalde bir kaza haberi duyarız..
Bu arada A1 A2 ehliyetine de hiç bir gerek kalmaz .. Hatta süren adam yüksek hacime geçmiycekse ki bana kalırsa %90 geçmez A ya bile gerek kalamaz
-
B ehliyete 125cc getirirlerse o zaman o karar tarihine kadar A1 alanları a2 yapsınlar a2 alanları da a yapsınlar
-
hsk31 adlı üyeden alıntı
Ağzına sağlık hocam kusursuz ifade ettiniz.
Bu arada Hatay'lı mısınız?
-
B sınıfı ehliyetle 125 cc kullanılması demek, yaya can güvenliğinin hiçe sayılması ve motosikletlilere olan saygının düşmesi demek olur.
O kadar eğitime ve A sınıfı ehliyete rağmen 125 cc bile bazan başa dert oluyorken, hiçbir bilgisi olmadan 125 cc motosiklete oturan bir grup kasap sürücüyle aynı yolda güvenli sürüş yapılabileceğini düşünen varsa başarılarının devamını dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)