Sevgili forum arkadaşım senin yaş 39 du yanlış hatırlamıyorsam kaç motorun oldu bu zamana kadar bilmiyorum bildiğim yenisin daha motorda öyle aklımda kalmış ..
ben 1998 yılından beri ehliyetli motorsiklet süren biriyim hayatımda daha Çin malını bırak 250cc motorum bile olmadı en son sattığım motorum cb600f hornet di ondan önce tdm850 idi ondan önce fazer 8 di ondan önce silverwing 600 dü unuttuğum bir sürü makine var bazılarını ara ara aldım sattım 3 ay 4 ay sürdüm..
Benim hayatım boyu ne Çin ne hint malı motorum olmadı alabilirmiyim alabilirim öyle egolarım yok katiyen almam diye adamlar kaliteli güzel makine yapar alırız o başka mesele ama şimdiye kadar olmadı …
Ben kime gidin Japon alıcağınıza Çin malı alın demişim sen bana bir tane Japon alıcağınıza Çin malı alın diye yazımı çıkar vallahi billlahi tillahi 2004 den beri olan bu hesabımı kapatıcam ama bulamassan sen gidersin bak
Ağzımdan çıkmayan lafları sanki ben demişim gibi söylememeni rica ediyorum …
Evet modelli mümkünse sıfır alın diyorum inatla da diyicem bu çin malı alın demek değil tam aksine burda konum var konu açdım paranız yetiriyorsa Japon yetmiyorsa hint onada yetmiyorsa ancak Çin oda cf moto Çin derken başka marka değil alın diyorum sıralamam bu ama asla gidin direk Japon alıcağınıza Çin malı alın demedim hiç bir zaman..
Millete git 10 yaşında motor al Japon japondur diyorsun ben seni anlıyorum ama yanlış bir yoldan gidiyorsun .. ülkenin koşullarını görmezden gelip sanki herkes motorunu 10 yaşında bile olsa resmî servise sokup düzenli en kaliteli orjinal parçaları kullanıp geziyorlar mantığın var öyle olsa emin ol senden çok ben tavsiye ederim bırak 10 yaşını 30 yaşındaki japonu bile tavsiye ederdim ama burası Türkiye bizde garanti süresi bittimi kolay kolay kimse resmî servise gitmez .. ondan sonrası muallak zaten hangi servise gidiyor hangi parça kullanılıyor ..
sonra kefil oluyormusun deyince ekspertize soksunlar diyorsun o ekspertizi çok gözünde büyütme o ekspertize de çıkarmadan önce bir sürü hile hurda yapıyorlar yataklar dan ses geliyorsa yağa teflon katkısı maddesi atıyorlar amortisörler artık bitikse değişmesi gerekiyorsa içine geçici dolgu malzemesi sıkıyorlar jant ta iç kısımda düzeltme varsa görülmez daha neler neler var onların hiç biri ekpsertizde çıkmaz ekpertiz gidip amortisörleri söküp içine bakıcak hali yok yada motorlu söküp parçalayıp yataklara bakıcak hali yok ..
Kısaca gidip sanki çok iyi eminmiş gibi Japon al deyip iinsanların başını yakıcak canını sıkıcak ilerde ekonomik olarak en ufak arızada çok büyük sorunlar yaşatacak tavsiyelerde bulunma diyorum
valla içimde kötü niyet yok seni iyiliğine diyorum ..
10 yaşındaki Japon Alman fark etmez geçmişini bilmediğin geçmiş sahiplerinin nasıl sürdüğünü bilmediğin hangi yağ konulmuş hangi aralıklarla değiştirilmiş motor hormu kullanılmış daha öncesinde blok tamir görmüşmü krank ne durumda üst kapak daha önce taşlamaya gitmişmi ön düzen de boşluk varmı amortisör maşa jantlar bir tamirat görmüşmü şase daha önceden bir işlem görmüş mü kaç sahip değiştirmiş bakım seceresi varmı bunları bilmeden etmeden bırak Japonu insanlara hiç bir motoru tavsiye etme vebal altında kalırsın..bu işin japonu mu var …
Bugün 4 silindir herhangi bir makinenin sadece krankı sıfır 30 bin tl den başlar inanmıyorsan ara sor istediğin servisi istediğin 4 silindir model için de ki elimde misal örnek veriyorum cbr650 var krank lazım ne kadar .. ben minumum fiyatı yazdım…
O yüzden Bu işin Japon’la alakası yok
bana bırak japonu dünyanın en sağlam motorunu getir 1 ay yağsız geziyim bak bakalım motorun egzantrik den yataklardan nasıl ses geliyor heleki 10 yaşında motordan bahsediyoruz motoru kötü hor bakımsız kullanırsan geçmişini bilmiyorsan bu işin japonu almanı İtalyan’ı Amerika’nı yok hepsi başına iş açar …
Türkiye de insanların çoğu motor sürmeyi biliyor seviyor ama çoğu bakmıyor kaliteli yağa para vermek bile bazılarının gözünde büyüyor gidiyor nerde ucuz adı sanı bilinmeyen marka var onu kullanıyor heleki esdikçe el değiştirdikçe bu oran dahada artıyor …
Motorsiklet araba gibi değil motorda yeni her zaman iyidir bak scooter bunun dışında tutarım istersen 2000 model burgman al yapısı basit revizesi basit yürütürsün .. ama vitesli farklı dersin ki ben 10-20 yaşında 4 silindir aldım köşede paramda var 40-50 bin tl bir şey olursa gerekirse komple motoru yaptırırım sorun değil onada lafım yok dersin ki ben bu motoru restore etmek için aldım toplıycam zaten kelepire almışsındır onada lafım yok aksi halde diğerleri her daim benim için saatli bombadır heleki eski 4 silindir makine ..
Son olarak burası araba forumu değil arabada honda fanatikleri var vw fanatikleri var Mercedes BMW Jaguar fanatikleri var .. motorda bunun fanatikliği olmaz olmamalıdır da zaten..
motorsiklet dediğin 2 lastik ve canımız hayatımız onun üstünde kaportada sensin her şey sensin bunun ne çini ne Japon’u ne 250cc si ne 1200cc si hepsi eşittir bunda öyle ncap standartı diye bir şey yok araba vurursa Çin malı motorunda olsa Japon motorunda olsa aynı darbeyi alırsın bir yerden düşersen Allah korusun çini japonu fark etmez hacimi de farketmez uçarsın …
O yüzden motorda marka fanatizmi yapılmanın mantığı yok ..
Adam Japon alır satar Amerikan harley alır satar İngiliz Triumph alır satar İtalyan aprilla piaggio alır satar Alman bmw alır satar tekrar Japon alabilir motorsiklet böyle bir şeydir ..