Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Vida-Cıvata Katilleri !...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Canım sıkıldı, motorun varyatör ve motor hava sünger filtrelerini yıkayıp yerine takayım dedim. Varyatör muhafazasını tutan vidaları açmaya çalıştım. Açılmıyor. Ölümüne sıkılmış. Vida başlarıda aşırı zorlama sonucu bozulmuş. Servis manuelinde 10 veya 12 nm tork yazıyor sanırım. Plastik parça 100 nm tork olacak değil. Ama sanırım kırmacasına sıkılmış. Neyse L kol gücü ile açmaya başladım. Sonuncusu adeta kaynamış yerine. Bütün çabalarına rağmen açamayınca vazgeçip eve döndüm. Vidalar son bakıma gidene kadar düzgündü. Kendi kendime söylenip durdum. Her aldığım motorda böyle bir durum oluyor. Ne yapacağız arkadaş? Bakıma gittiğimizde motoru ustanın eline vermeden önce sınav mı yapacağız?

    Evde biri canımı sıksa da ona çemkirsem diyorum. İnadına suyuma gidiyorlar. Şiştim kaldım. :(
    espresso, erensel, Green Arrow ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Sen dua et kötünün iyisine denk gelmişsin. Bide bunların "civatayı gevşek bırakan" kesimi var ki bazı parçalarda direkt kaza yaptırır adama.

    Birçok özel servise "tork anahtarınız var mı?" diye sorsan çoğu daha adını duymamıştır bile. Birçok yerde elle sıkmak yerine havalı tabanca kullanıyolar ve genelde bu tabanca çok yüksek torkla sıkıyor. Bu tabancayı her ebatta civatada kullanıyorlar, sonra ufak civataları sökmek gerekince civatalar sökülmüyor.

    Japonların servislerini genelde o yüzden seviyorum. Adamlar önemli kısımlardaki civataları hep tork anahtarıyla sıkıyorlar. Ama çinli ve hintlilerin servislerinin çoğunda bu hassasiyet yok.

    Ha illa tork anahtarı da lazım değil, civatayı "tatlı sıkı" denen şekilde sıksalar yine bi sorun olmayacak ama nerdee.

    Sırf böyle kasap ustalarla muhatap olmamak için alet edevat aldım, ufak tefek tamirat ve bakım işlerimi kendim yapıyorum.
    Kriptex, espresso ve birbilent bunu beğendiler.

  3. #3
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Ben bu yüzden uzun zamandır kendim yapıyorum. Yoksa illaki rızına geçiyorlar

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Ben o yüzden varyatör kapağının 3 civatasını avuç taşlamayla kesip, birini de tornacılık beceri(ksizlik)lerimle onarmıştım. Bir varyatör kapağı açmak bana 2 saat kadar zamana, edilen bol küfürler nedeniyle diğer tarafta daha sıcak bir ortama ve bol su kaybına mal olmuştu. Haliyle o motosiklet de bir daha servise gitmedi. Sorun servisin kendisi kadar çalışanlarından kaynaklı. Peki sorun çalışanlardaysa şirketin ne suçu var derseniz, adamların denetimleri ve müşteri geri dönüşlerine göre yaptırım, ödüllendirme ve eğitim tekrarları konuları diyerek açıklık getirmiş olayım.

    not: Mevzubahis motosiklet sadece yetkili servislerin en bilindiklerinden birine verilip bakımları yapılan makineydi.
    espresso ve SuleymanE bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Birde bunun civatayı yuvasında birkaç tur döndürmeden direk matkapla abanan versiyonu var. Adam civatayı matkabın ucuna takıp direk deliğine sokup döndürüyor. Diş tuttu mu, tutmadı mı, yalama olur mu umrunda değil. Böyle sıkılan civata söküldüğünde yuvanın içinden metal talaşı çıkıyor, tekrar takarken ister istemez yalama yapıyorsunuz. Bu tür adamlar yüzünden usta olmama ramak kaldı. Doğru, düzgün ve kitabına uygun iş yapmak İçin yanıp tutuşan adamlara ihtiyaç var ama kalmadı onlardan.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    Kriptex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    Batman
    Motosikleti
    600RR
    Arka fren diskimdeki bir civata fren balatama takıldı ve yolda kaldım bi kaç hafta önce o gün 190 ı da görmüştüm kadranda süratle o civata şase yada balataya takılsa idi neler olurdu hesaplamak zor değil...

  7. #7
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Yapılan bakım yüzünden tamire gitmek. Tam olarak durum bu. Bugün tekrar işe giriştim. Bu sefer youtube da dersime çalışmış olarak işe başladım. Vidanın üzerine lastik parça koyma taktiğini denedim. Fos çıktı. "Yılmam ulan" diyerek devam ettim. Yıldım. Sonunda tamircinin yolunu tuttum. Biraz uğraştı. "Bunu mahvetmişler. Tornacıya gideceksin" dedi. Önce cıvatacıdan yeni üç vida aldım.Tornacıda vidayı söktürdüm. Eve döndüm varyatör kapağı, debryaj kapağı, fitreler hepsini söktüm. Temizlik yaptım. Bir sonraki adım varyatör ve debriyaj balatası sökmek ve bakımını yapmak. Ben tamircilere gitmek istiyordum. Duruma bakılırsa onlar benim gelmemi istemiyor. Sıkıntı yok. Şimdi arabanın radyatör, termostat, hararet müşürü değişimini de kendim yapsam mı diyorum.
    Tamircilere çemkiriyoruz. Haklıyız. Fakat, haklarını teslim edelim. İşleri zor. İki büklüm çalışmaktan belim ağrıdı. Yoruldum.

  8. #8
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Vida-cıvata katilleri serisine devam ediyorum. Dün motorun arka fren balatalarını değiştireyim dedim. İşe başladım. Egzos cıvataları hayvani modda sıkılmamış. Egzosu kolay söktüm. Önceki motorumda bu cıvatalara helikoil yaptırmak zorunda kalmıştım. Kaliper tesbit cıvataları 2 adet 5mm. alyen. Fabrika verisi 26 nm tork ile sıkılmış olması gerekiyor. Fakat ben diyeyim 200, siz deyin 400 nm tork ile sıkılmış. wd40 sıkıp biraz yumuşamasını bekledim. Yok. Sonunda alyen ikiye ayrıldı. Paşa paşa egzosu yerine takıp eve çıktım. Dünden beri ağzım biraz bozuldu. Bundan sonra montaj için eline tabanca alanı görürsem elimden gelir mi bilmem ama o tabancayı arka cebine sokmaya niyet ederim

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vida-cıvata katilleri serisine devam ediyorum. Dün motorun arka fren balatalarını değiştireyim dedim. İşe başladım. Egzos cıvataları hayvani modda sıkılmamış. Egzosu kolay söktüm. Önceki motorumda bu cıvatalara helikoil yaptırmak zorunda kalmıştım. Kaliper tesbit cıvataları 2 adet 5mm. alyen. Fabrika verisi 26 nm tork ile sıkılmış olması gerekiyor. Fakat ben diyeyim 200, siz deyin 400 nm tork ile sıkılmış. wd40 sıkıp biraz yumuşamasını bekledim. Yok. Sonunda alyen ikiye ayrıldı. Paşa paşa egzosu yerine takıp eve çıktım. Dünden beri ağzım biraz bozuldu. Bundan sonra montaj için eline tabanca alanı görürsem elimden gelir mi bilmem ama o tabancayı arka cebine sokmaya niyet ederim
    O durumda yapılacek doğru hareket; ilk iş alyan civata ağzı bozulmuş ise yenisini sipariş ediyorsunuz. Ardından biraz fren hidroliği alıp kenara koyuyorsunuz. Civaya geldiğinde kaliperi söküp tornacıya gidiyorsunuz, civatayı orada çıkartıyorlar. İşlem öncesinde "Isıtmadan yapın" diye belirtin, aksi halde piston "O"Ringleri bozulabilir. Civata çıktığında yeni civatasıyla kaliperi yerine takıp balatalar değiştirildikten sonra fren havasını da alıp hayata devam ediyorsunuz.

    Sonuç: Bol masraf ve sinirle hayatınızdan çalınan en az bir gün sonrasında sağlanan fren güvenliği

    İkinci seçenek olarak; o balatayı son değiştiren servise gidip hiç geri durmadan, ortalığı karıştırmaktan çekinmeden bağıra bağıra isyan ediyorsunuz. Servis müdürünü çağırıp işlemi yaptırıyor ve aynı anda onların hemen önünde firmanın müşteri ilişkilerini arayıp şikayet ediyorsunuz. Balata parası hariç bir kuruş vermeyeceğinizi de belirtip ısrara devam ediyorsunuz.

    Sonuç: Daha az masraf ve psikolojik bir rahatlama ile hatanın sorumlularının bulunup bedelini ödemeleri sonrasında sağlanan fren güvenliği

    Birini seçin. Tercih sizin
    ...

  10. #10
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O durumda yapılacek doğru hareket; ilk iş alyan civata ağzı bozulmuş ise yenisini sipariş ediyorsunuz. Ardından biraz fren hidroliği alıp kenara koyuyorsunuz. Civaya geldiğinde kaliperi söküp tornacıya gidiyorsunuz, civatayı orada çıkartıyorlar. İşlem öncesinde "Isıtmadan yapın" diye belirtin, aksi halde piston "O"Ringleri bozulabilir. Civata çıktığında yeni civatasıyla kaliperi yerine takıp balatalar değiştirildikten sonra fren havasını da alıp hayata devam ediyorsunuz.

    Sonuç: Bol masraf ve sinirle hayatınızdan çalınan en az bir gün sonrasında sağlanan fren güvenliği

    İkinci seçenek olarak; o balatayı son değiştiren servise gidip hiç geri durmadan, ortalığı karıştırmaktan çekinmeden bağıra bağıra isyan ediyorsunuz. Servis müdürünü çağırıp işlemi yaptırıyor ve aynı anda onların hemen önünde firmanın müşteri ilişkilerini arayıp şikayet ediyorsunuz. Balata parası hariç bir kuruş vermeyeceğinizi de belirtip ısrara devam ediyorsunuz.

    Sonuç: Daha az masraf ve psikolojik bir rahatlama ile hatanın sorumlularının bulunup bedelini ödemeleri sonrasında sağlanan fren güvenliği

    Birini seçin. Tercih sizin
    Cevabınız için teşekkür ederim. Özellikle cıvatanın ağzını bozmamaya dikkat ettiğim için bozulmadı. Şimdilik tek zararım kırılan alyen anahtar. Montajı yapan yer İstanbul'da. Yetkili servis değil. Kadıköy'de küçük bir dükkan. Şu anda gidip çemkirme şansım yok. Montajı tabancayla yapmak yerine elle yapsaydı bu durum olmayacaktı. Yarın cırcır kola takabileceğim 5mm alyen uç lokma alıp tekrar deneyeceğim. Kolay sökülmesi için bir tavsiyeniz olursa sevinirim.

  11. #11
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    X-Treme Maxx 200i
    Şu an ki pozisyonda düz allen ile sarjlı matkap en kolay çözme yöntemi olur.

    Kaliperi söküp düz bir zemin üzerinde sarjlıya kuvvet uygulayarak yapar iseniz sıyırma ihtimalini en aza indirebilirsiniz

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkür ederim. Özellikle cıvatanın ağzını bozmamaya dikkat ettiğim için bozulmadı. Şimdilik tek zararım kırılan alyen anahtar. Montajı yapan yer İstanbul'da. Yetkili servis değil. Kadıköy'de küçük bir dükkan. Şu anda gidip çemkirme şansım yok. Montajı tabancayla yapmak yerine elle yapsaydı bu durum olmayacaktı. Yarın cırcır kola takabileceğim 5mm alyen uç lokma alıp tekrar deneyeceğim. Kolay sökülmesi için bir tavsiyeniz olursa sevinirim.
    Sökmeden önce küçük bir torç yardımıyla civatanın dışına tekabül eden kısmı kaliperden ısıtmanızda yarar var.Bu şekilde deneyebilirsiniz. WD-40 giib delici bir yağla da desteklemeye devam edin. Ayrıca sökmek için takacağınız alien lokmayı yuvaya iyice oturttuktan sonra çekiçke birkaç kez fazla korkmadan lokma başına vurmanızda yarar var. bu hareketler civatayı yuvasında hafifçe harekete zorlayıp sökmeyi kolaylaştırabilir.

    Hiç biri işe yaramadıysa kaliperi sökün ve civatanın açıkta kalan kısmını mengeneyle(evet, mengene) sıkıştırıp kaliperi elle çevirerek çıkartmayı deneyin. Bu da olmazsa "civatanın kaliper yuvasını hafifçe ezercesine" sökülmüş kaliperi sert bir zeminde hafifçe çekiçleyerek işlemi tekrar denemeniz gerekebilir. Bu ikinci işlemde kaliperin kırılma veya çatlama ihtimalleri de var, göz ardı etmeyin.
    SuleymanE bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    bende kendi motorumun civata vida katiliyim. sürekli yalama yapıyorum bozuyorum :d sürekli yeni alıyorum yine akıllanmıyorum.

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L
    adventure ve endoruların kartel korumayı sökmek genelde imkansıza yakın olur bakımda afrika nın kartel korumayı sökemedik ve çekiç ve tornavida yardımı ile söktük orj vida yalan oldu değişik model taktık arada bir söküp temizliyorum ön tekerden gelen bütün yağmur çamur vidayı içerden kilitliyor
    yani o vidaların geldiği yere fabrikasyon kapak yapılabilir şapka gibi ama bunu düşünemiyorlar mı işinemi gelmiyor bilmiyorum

  15. #15
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sökmeden önce küçük bir torç yardımıyla civatanın dışına tekabül eden kısmı kaliperden ısıtmanızda yarar var.Bu şekilde deneyebilirsiniz. WD-40 giib delici bir yağla da desteklemeye devam edin. Ayrıca sökmek için takacağınız alien lokmayı yuvaya iyice oturttuktan sonra çekiçke birkaç kez fazla korkmadan lokma başına vurmanızda yarar var. bu hareketler civatayı yuvasında hafifçe harekete zorlayıp sökmeyi kolaylaştırabilir.

    Hiç biri işe yaramadıysa kaliperi sökün ve civatanın açıkta kalan kısmını mengeneyle(evet, mengene) sıkıştırıp kaliperi elle çevirerek çıkartmayı deneyin. Bu da olmazsa "civatanın kaliper yuvasını hafifçe ezercesine" sökülmüş kaliperi sert bir zeminde hafifçe çekiçleyerek işlemi tekrar denemeniz gerekebilir. Bu ikinci işlemde kaliperin kırılma veya çatlama ihtimalleri de var, göz ardı etmeyin.
    Bugün işi hallettik. Kendim yapmaya cesaret edemedim. Ustaya götürdüm. Bütün iş cıvata başına sertçe bir tıklamakmış. Ben de çekiçlemiştim. Fakat zarar veririm korkusuyla biraz kibarca çekiçlemiştim. Benim derdim ustaya para vermemek değil. Bir işin düzgünce yapılması.


    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende kendi motorumun civata vida katiliyim. sürekli yalama yapıyorum bozuyorum :d sürekli yeni alıyorum yine akıllanmıyorum.
    Eninde sonunda elinizden düzgün iş çıkar.


    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adventure ve endoruların kartel korumayı sökmek genelde imkansıza yakın olur bakımda afrika nın kartel korumayı sökemedik ve çekiç ve tornavida yardımı ile söktük orj vida yalan oldu değişik model taktık arada bir söküp temizliyorum ön tekerden gelen bütün yağmur çamur vidayı içerden kilitliyor
    yani o vidaların geldiği yere fabrikasyon kapak yapılabilir şapka gibi ama bunu düşünemiyorlar mı işinemi gelmiyor bilmiyorum
    Bu tür yerleri sık sık söküp temizlemek lazım. Sıkmadan önce cıvatalara suya dayanıklı gres sürmek işe yaramaz mı acaba?


    Not : 3 yıl 17 bin km.dir kullandığım arka balata bitik zannediyordum. Daha %50 aşınmış. Çıkan balatayı da atmadım. Önceki motorum XCITY250'de 4 bin km.de bir balata değiştirmeye alıştığım için şaşırdım. Suzuki mühendisliği fena değilmiş diyorum.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    10 Ağustos 2020
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Fazer 800 ABS
    Merhaba, ne yaptıysam koruma demiri civatasını sökemedim; WD40, ısıtmak,çekiçle hafifçe vurmak, anahtar ve lokma takımı banamısın demedi.Ustanın sertçe vurduğunu söylediniz başka bir işlem yaptı mı acaba?

  17. #17
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen dua et kötünün iyisine denk gelmişsin. Bide bunların "civatayı gevşek bırakan" kesimi var ki bazı parçalarda direkt kaza yaptırır adama.

    SuleymanE bunu beğendi.

  18. #18
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Of of of, Allah korusun, çok feci bir hata. Direkt cana kasıt. En iyisi arada sırada motorun belli başlı tüm civatalarının sıkılığını kontrol etmek.

    Ülkede işini iyi yapan servis sayısı çok az.

  19. #19
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Geçmiş olsun servis harici sözleşme yapılmadığı içi bu isklerin arttığını düşünüyorum çünkü kaza olsa şu usta cıvatayı sıkmadı diye mahkeme açma şansın olmuyor. Bu yüzdende adamlar sallamıyor.

  20. #20
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Alıntı ChopperZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, ne yaptıysam koruma demiri civatasını sökemedim; WD40, ısıtmak,çekiçle hafifçe vurmak, anahtar ve lokma takımı banamısın demedi.Ustanın sertçe vurduğunu söylediniz başka bir işlem yaptı mı acaba?
    WD40 sıktı. Cıvata başını çekiçledi. Bunları ben de yapmıştım. Fakat ustalık farkı oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

    Dün tamircide gördüm böyle bir motor. Ön disk kırılıp dağılmıştı. Belli bir hızın üzerinde sonuçları felaket olur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler