Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yüksek devirde ateşleme kesme sorunu.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    çoğu kez sorulmuş ve çoğu cevap hava filtresi karbüratör şeklinde cevaplanmış. Şöyle bir durum var, 150cc jinlunum var birkaç gün önce yüksek devşrde sarsıntılı ateşleme kesme yapmaya başladı. Krbüratörü temizledim aynı. Hava filtresini temizledim aynı. Hava filtresini söktüm aynı. Karbüratörü değiştirdim aynı. Benzin musluğu filtresini ve ara filtreyi temizledim aynı. Bujiyi değiştirdim aynı.Hava ayarının her varyasyonunu denedim aynı.Manifoldda çatlak yok. Sorun aynı şekilde devam ediyor. yarın depoyu alıp elektrik sistemine bir göz atıcam. Tecrübesi yada tavsiyesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi. Lütfen?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    'Devir kesici'yi arıza sanmış olabilir mısınız?

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Buji piposunu çikartin,marş yapin seri ve guclu kivilcim atacak mi?

    Atmiyorsa,sirasiyla,

    Pipo
    Enduksiyon bobini
    Konjektor
    Stator

    Veya bir yerde kaçak var şase yapiyor.

    Sigortalarida kontrol edin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    'Devir kesici'yi arıza sanmış olabilir mısınız?
    Dostum,Karburatorlu motor da devir kesici olmaz.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Sayın levend84'ün bahsettiği gibi sorununuz pipo ve ateşleme bobininde olabilir, benim tahminimce piponuz eskiyse elektriğin bir kısmını bloğa vererek size üst devirlerde tekleme sorununu yaşatıyor olabilir, yine denildiği gibi sorunu ucuzdan pahalıya doğru çözmek en iyisi olacaktır.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Supap ayarlarinida bakmakta fayda var.

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Manifold oringine bakın zarar görmüş olabilir. Üst kapüğa tam oturmayıp hava kaçırıyodur oradan. Aynı sorunun kaynağını burada bulmuştum daha önce.

  7. #7
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    https://youtu.be/21b-MH-dpx8

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

    Levent84 bey, telden yazıyorum. Alıntılayamadım sanırım mesajınızı.
    Ybr belli bi devire gelince ateşlemeyi keser. Emin değilim sanırım 10bin 11bin arası olacak.
    Bu devir kesicidir diye bilirim ben.
    Siz de bilirsiniz ki Ybr karbüratörlü bi motorumuzdur.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ben de onu merak ettim şimdi; elektronik ateşleme varsa karbüratörlü bir motora devir kesici uygulamak mümkün olabilmeli sanki?

    Ama ateşlemeyi kesince bu sefer de motor boğulacak, sanırım mümkün olsa bile ondan konmuyor...

  9. #9
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Ateşlemeyi kesmiyor, sinirlandırıp belli bi devri geçemiyor

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Buji piposunu çalışırken biraz geri çek kıvılcımın rengine bak , parlak mavi renk iyi kırmızı renk kötü durumda bir bobini işaret eder , yüksek devirde sarsıntılı kesiklikler elektrik kaynaklıdır , yakıt sistemindeki sorunlar daha yumuşak tepkiler verir..
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  11. #11
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Karbüratöre büyük meme taktığımda yaşadım. Benzin yetişmiyordu çok yüksek devirlerde. Ufak memeyi takınca çözmüştüm sorunu.

  12. #12
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    Buji kablosu, bobin ve pipodan oluşan bir set aldım takıp deneyelim bakalım.. Olmazsa CDI, regülatör, statör şeklinde gidecez.

  13. #13

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Arkadaşın problem yaşadığı motordan bağımsız ;karbüratörlü motor'da devir kesici olmadığını(olmayacağını) nereden çıkardınız?
    statörü kontrol ettin mi?statörden çıkan akım düzenli mi?Bobinin kontrolü kolay ,cdi'dan şüphelenirdim.

  14. #14
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    2 ihtimal var yüksek devirde yakıt yetişmiyor, yüksek devirde ateşleme kesiyor.

    Söylenen yerlere baktıktan sonra Manyeto okuyucu pick up parçasını değiştirin.ısınınca yüksek devirde iş görmüyor olma ihtimali var.içinde Çok ince bobin telli sarım var.Yeni bir beyinlede denenebilir tabiki ilkin karbüratörü temizleyip iğne konnumuna bakın.

    boştaykende devir kesiyormu onada bakın motor sıcakken boşta gazı 4 5 sn verik tutun.Kesecek motor o haldede keser ister boşta ister 4.5. viteste.Depo yakıt filtresinide temizleyin.

  15. #15

    Üyelik
    31 Mart 2022
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2015 HONDA CBR125
    Aynı sorun bendede vardı düşük devirde sıkıntı yoktu yüksek devirde motor stop ediyordu gaz veriyordum sanki kontak kapanmış gaz veriyormuş gibises çıkıyordu ben benzin pompası dedim fakat bujiymiş sıkıntı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)