Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet ortalama devirlerdeyken gaz kesmek mi? Fren yapmak mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Selamın Aleyküm benim sorum şu r25 motosikletimle gezerken haliyle 250 cc pek bir şeyi yok ama biraz gaz açıyorum sonra 8-10 Devirde yavaşlamam gerektiğini düşünüyorum trafiğin durumuna göre gazı kesiyorum. İşte meselem bu gazı kesmemde sakınca var mı? Yoksa gazı kesip fren mi yapmalıyım ya da debriaj fren mi yapmalıyım inince lastik yanmış gibi bir koku oluyor bazen normalmidir 3 tane r25'im oldu bu güne kadar diğerlerinde de oluyordu ben motordan çok kendimi geliştirmek adına soruyorum bu durumda ne yapmak gerekir lütfen eleştiri yapmayın sorum açık.

    Extra olacak eskiden zayıftım şimdi bayağı kilo aldım eşimde aynı şekilde dostlar motosiklete 2 kişi binip uzun yol yapmamın zararı varmıdır?(Güveli taşıma kapasitesinin üstünde yükle yoksa sıvı soğutmalı makine uzun yolda sorun olmaz Bildiğim 150 KG max taşıma kapasitesi var ancak biz ikimiz zaten o kiloyu aşıyoruz üstüne uzun yol birde ufak sırt çantaları alsak sizce zararı olur mu daha önce aynısını yaptık ama 30 KG kadar daha zayıftık toplam bir önce ki motosikletimde.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    motorun 150 kilo max taşıma kapasitesi var ise bunu aşmayın motorun şasi amortisör motor vs yormayın zorlamayın.kısa mesafeler şehir içi yine bi nebze ama uzun yola vs gitmeyin motoruda kendinizide riske atmayın.o kilonun üzerinde motor gitmicek zaten o önemli değil ama bu sefer acil frende motor duramicak yada güzel bir çukura girip amortisörlere zarar vericeksin.
    hayır frenlemen doğru motor freni öncelikli kullanmak gerekiyor.motoru kompresörde frenlemek zaten motor sağlığı içinde sürüş güvenliği içinde balata ömrü içinde iyi.debriyajı muhtemelen çok yavaş kullanıyorsun o yüzden aşınıyor koku yapıyor yada yarım debriyaj da yapıyor olabilirsin.kokmaması gerekiyor çünkü
    MeehMT bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Hocam bazı şeyleri bilirsin de anlatamazsın, uygularsın ama tarif edemezsin

    Gaz kesmek motordaki ağırlık dengesini ön tarafa doğru değiştirir. Dolayısıyla bence viraj ortasındaysanız ve motor yatıksa orada tehlike yaratabilir ama düz yolda gaz kesmenizin motorunuza zarar vereceğini düşünmüyorum. Tabi ki motorda bir çok şeyi "hart" diye "lakkk" diye değil de yumuşak yumuşak yapmalıyız.

    150 kg yük ile sıkıntı yaşamazsınız ama arka amortisörünüz ayarlanabiliyorsa belki bir iki ayar değişikliği, arka lastik basıncınızda da bir iki oynama faydalı olabilir.
    MeehMT ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Aleyküm selam.
    Hayır, hiç bir şey yapmana gerek yok, (trafik müsaitse,amaç durmak değilse) gazı kes yeter. Sabit hızla gitmenin en pratik yolu şudur; misal senin motor 8k devirde 100 ile gidiyor, sen de 100 ile sabit gitmek istiyorsun, gazı kesip 6500 devirde yeniden gazı hafiften açıp sabit bırakırsan istediğin devir aralığına yakın bir yerde sabit kalır. (Bu değerler her motorda değişir,bunu sen tatbik ederek öğreneceksin.)
    Kokunun bir çok sebebi olabilir, alet yeni ise bloğa yakın plastik aksamda veya egzost ta hatta contalarda bir süre koku normaldir. Balata kokusu ise tabi olay ayrı.

    Daha önce binmişsiniz herhalde ama, bu motorda uzun yol sürücü için sıkıntı yok, ama arkadakine 50-60 km den sonra ızdırap olur biraz.
    MeehMT bunu beğendi.

  5. #5
    Sawtelle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2021
    Üstat, zaten yavaşlaman gerekiyorsa gazı kesersin önce :D (gazdayken nasıl fren yapcan ki tam anlayamadım.),
    Sonra da frenaja başlarsın. Belli devre düştüğünde de vites düşürürsün ara gazı verip. Aynı şeyi duruncaya kadar yapabilirsin. Motor her zaman viteste olmalı taki çok düşük süratlere ininceye kadar. Debrajı çektiğin an o devirlerdeyken motor zaten daha çok akmaya başlar. Tam tersi daha da hızlanabilir. O yüzden vitesi düşürüpa motor devri yardımı alırsın frenlenlerken.
    Ha gaz kesmek de ani olmamalı. Gaz kademeli olarak kesilir o esnada manetteki parmaklarla fren dozajlaması başlar. Derajla tek vites düşürüp aynı süreç istediğin sürate düşünceye kadar yapılabilir.

    Şöyle de olur 10 bin devirdesindir. Gazı kademeli keserken frenlersin o esnada motor hala vitestedir 3 bin devre kadar da yavaşladıktan sonra debrajla ara gaz vermeden de yavaşlamak mümkün. Ara gaz verme durumu sert frenajda daha çok motor devri, daha çok motor freni ihtiyacı için üst devirde motoru yakalamak için veriliyor. Arka tekeri kitlemiyorsun bu sayede. Devri eşitleyip daha hızlı duruyorsun. Karar senin. Güvenlik balonuna veya takşp mesafene göre kararı sen vericeksin.

    İnince lastik yanma kokusu belki arka freni sert basmışsan kaymıştır lastik yanmıştır ordan gelebilir.

    İyi sürüşler.
    MeehMT bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    performanslı sürüş ise anında gaz kesmek.
    pürüzsüz sürüş ise yavaş yavaş gazı kesmek. devir zaten düşer motor hiç sarsılmaz. sonra ara gaz vererek veya deviri öldürerek vites düşürülür böyle böyle dünyanın en pürüzsüz sürüşüyle bir noktaya varılır. yağmurlu havalarda böyle sürüyorum çok da eğlenceli.

    amacım virajdan viraja olan noktada hızlı gidip son anda ama tehlikesiz şekilde viraja hazırlıksa hemen gazı bırakıp fren yapıp anında vites düşüp viraja girmek de çok zevkli ama o zaman koku geliyor işte benden de.

    edit: adama sorarlar ybr ile ne performansı. bizim de performansımız bu. risksiz şekilde viraj yollarından ziyade istanbul içi ama yayanın olmayacağı noktalarda böyle yollar bulduğumda o aralıkta hızlanıp son an yavaşlamak bazen çok zevkli. ruh haline göre
    MeehMT bunu beğendi.

  7. #7
    Sawtelle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2021
    Üstat son dediğiniz koku şeyi sert frenlemeyse balata olabilir. Arkadaş da kilo dediğine göre motor yüksek bir ağırlığı durdurmaya çalıştığından balatadan gelen koku olabilir o. Bunun için düz yolda yavaşlamak istiyorsa da viraja hazırlıksa da daha erken planlayıp motor freninden yardım alması lazım. Balata çok yük binmiş görünüyor gibi geldi bana.

  8. #8

    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun 150 kilo max taşıma kapasitesi var ise bunu aşmayın motorun şasi amortisör motor vs yormayın zorlamayın.kısa mesafeler şehir içi yine bi nebze ama uzun yola vs gitmeyin motoruda kendinizide riske atmayın.o kilonun üzerinde motor gitmicek zaten o önemli değil ama bu sefer acil frende motor duramicak yada güzel bir çukura girip amortisörlere zarar vericeksin.
    hayır frenlemen doğru motor freni öncelikli kullanmak gerekiyor.motoru kompresörde frenlemek zaten motor sağlığı içinde sürüş güvenliği içinde balata ömrü içinde iyi.debriyajı muhtemelen çok yavaş kullanıyorsun o yüzden aşınıyor koku yapıyor yada yarım debriyaj da yapıyor olabilirsin.kokmaması gerekiyor çünkü
    Bu harika bir cevap olmuş bazen debriyajı yavaş kullanıyorum demek ondan daha seri vites atmaya özen göstereceğim. Diğer bilgileri çinde teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bazı şeyleri bilirsin de anlatamazsın, uygularsın ama tarif edemezsin

    Gaz kesmek motordaki ağırlık dengesini ön tarafa doğru değiştirir. Dolayısıyla bence viraj ortasındaysanız ve motor yatıksa orada tehlike yaratabilir ama düz yolda gaz kesmenizin motorunuza zarar vereceğini düşünmüyorum. Tabi ki motorda bir çok şeyi "hart" diye "lakkk" diye değil de yumuşak yumuşak yapmalıyız.

    150 kg yük ile sıkıntı yaşamazsınız ama arka amortisörünüz ayarlanabiliyorsa belki bir iki ayar değişikliği, arka lastik basıncınızda da bir iki oynama faydalı olabilir.
    Teşekkür ederim lastik basıncını bir tık aşağıda tutacağım o halde ne olur ne olmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aleyküm selam.
    Hayır, hiç bir şey yapmana gerek yok, (trafik müsaitse,amaç durmak değilse) gazı kes yeter. Sabit hızla gitmenin en pratik yolu şudur; misal senin motor 8k devirde 100 ile gidiyor, sen de 100 ile sabit gitmek istiyorsun, gazı kesip 6500 devirde yeniden gazı hafiften açıp sabit bırakırsan istediğin devir aralığına yakın bir yerde sabit kalır. (Bu değerler her motorda değişir,bunu sen tatbik ederek öğreneceksin.)
    Kokunun bir çok sebebi olabilir, alet yeni ise bloğa yakın plastik aksamda veya egzost ta hatta contalarda bir süre koku normaldir. Balata kokusu ise tabi olay ayrı.

    Daha önce binmişsiniz herhalde ama, bu motorda uzun yol sürücü için sıkıntı yok, ama arkadakine 50-60 km den sonra ızdırap olur biraz.
    Teşekkür ederim ara ara mola veriyorum arka taraf cidden konforsuz ve motor 3000 KM'de dedikleriniz olabilir ama diğer motorumda da oluyordu sanırım vites geçişlerim çok kötü ve yavaş o sebepten olduğunu düşünmeye başladım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    performanslı sürüş ise anında gaz kesmek.
    pürüzsüz sürüş ise yavaş yavaş gazı kesmek. devir zaten düşer motor hiç sarsılmaz. sonra ara gaz vererek veya deviri öldürerek vites düşürülür böyle böyle dünyanın en pürüzsüz sürüşüyle bir noktaya varılır. yağmurlu havalarda böyle sürüyorum çok da eğlenceli.

    amacım virajdan viraja olan noktada hızlı gidip son anda ama tehlikesiz şekilde viraja hazırlıksa hemen gazı bırakıp fren yapıp anında vites düşüp viraja girmek de çok zevkli ama o zaman koku geliyor işte benden de.

    edit: adama sorarlar ybr ile ne performansı. bizim de performansımız bu. risksiz şekilde viraj yollarından ziyade istanbul içi ama yayanın olmayacağı noktalarda böyle yollar bulduğumda o aralıkta hızlanıp son an yavaşlamak bazen çok zevkli. ruh haline göre
    Bende viraj yok risk almıyorum virajı görünce gazı kesiyorum arka frenle tatlı tatlı yavaşlayıp etrafa hani basarımda basmıyorum imajı verip viraj bitene kadar öyle devam ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------

    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    performanslı sürüş ise anında gaz kesmek.
    pürüzsüz sürüş ise yavaş yavaş gazı kesmek. devir zaten düşer motor hiç sarsılmaz. sonra ara gaz vererek veya deviri öldürerek vites düşürülür böyle böyle dünyanın en pürüzsüz sürüşüyle bir noktaya varılır. yağmurlu havalarda böyle sürüyorum çok da eğlenceli.

    amacım virajdan viraja olan noktada hızlı gidip son anda ama tehlikesiz şekilde viraja hazırlıksa hemen gazı bırakıp fren yapıp anında vites düşüp viraja girmek de çok zevkli ama o zaman koku geliyor işte benden de.

    edit: adama sorarlar ybr ile ne performansı. bizim de performansımız bu. risksiz şekilde viraj yollarından ziyade istanbul içi ama yayanın olmayacağı noktalarda böyle yollar bulduğumda o aralıkta hızlanıp son an yavaşlamak bazen çok zevkli. ruh haline göre
    Bende viraj yok risk almıyorum virajı görünce gazı kesiyorum arka frenle tatlı tatlı yavaşlayıp etrafa hani basarımda basmıyorum imajı verip viraj bitene kadar öyle devam ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

    Alıntı Sawtelle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat son dediğiniz koku şeyi sert frenlemeyse balata olabilir. Arkadaş da kilo dediğine göre motor yüksek bir ağırlığı durdurmaya çalıştığından balatadan gelen koku olabilir o. Bunun için düz yolda yavaşlamak istiyorsa da viraja hazırlıksa da daha erken planlayıp motor freninden yardım alması lazım. Balata çok yük binmiş görünüyor gibi geldi bana.
    Yok tek başıma sürüyordum kilom 90 Civarı ama kesin olarak cevabımı buldum debriyajı yavaş kullanıyorum bazen vites geçişlerimde motor git gel yapıyor bu konuda gelişmem lazım. Psikopat gibi tak tak viteş değiştireceğim fazla yumşak davranıyorum galiba...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Konu hakkında gerekli cevapları aldım herkese çok teşekkür ederim tekerinize taş değmesin...

  9. #9
    Sawtelle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2021
    Bol bol vites değiştirin acemiliğinizi atın. Motorunuzun vitesi nerde istediğini kullandıkça anlıyorsunuz. Risk atmadan hızlı vites değiştirmek motor ve debraj balata vs sağlığı için daha iyidir. Ben de araba gibi vites atardım eskiden :D
    Hııııınn sesi gelir ağır vasıta gibi debrajı çek vitesi at yavaş bırak ağır çekimde, öyle atardım :D
    Ama araştırdıköa tecrübe arttıkça çok daha profesyonelleşiyorsunuz.
    Viraj için de acele etmeyin. Yavaş yavaş üstüne koyun çünkü en sık kazalar oralarda oluyor. Mutlaka o konuda eğer eğitim alsanız iyi olmur ama alamazsanız da çok tecrübeli birinden yardım alabilirsiniz.

    Ride safe!

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Simdi dinamik ve performansli surus var.bu durumda gaz kesilir,fren yapilir debriyaj fren yapilir,tam gaz verilir vs vs ama hepsinin durumu yol ve trafige goredir...surunun ve motosikletin mukemmel oldugunu varsayiyoruz tabi...
    Onun disinda guvenlikli,yavas ekonomik ve konforlu surus vardir.bu durumda mumkun oldugunca az gaz az fren az debriyaj fren yapilir...ama hepsinin yeri zamani durumu vardir...sizin sordugunuzun cevabi cok basit...
    Yavaslamak istiyorsaniz once gaz kesilir sonra iihtiyac halinde frene basilir,tam durma ihtiyaci varsa debriyaj frene basilir...

  11. #11
    freedom25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2021
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250 (2017)
    Alıntı MeehMT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamın Aleyküm benim sorum şu r25 motosikletimle gezerken haliyle 250 cc pek bir şeyi yok ama biraz gaz açıyorum sonra 8-10 Devirde yavaşlamam gerektiğini düşünüyorum trafiğin durumuna göre gazı kesiyorum. İşte meselem bu gazı kesmemde sakınca var mı? Yoksa gazı kesip fren mi yapmalıyım ya da debriaj fren mi yapmalıyım inince lastik yanmış gibi bir koku oluyor bazen normalmidir 3 tane r25'im oldu bu güne kadar diğerlerinde de oluyordu ben motordan çok kendimi geliştirmek adına soruyorum bu durumda ne yapmak gerekir lütfen eleştiri yapmayın sorum açık.

    Extra olacak eskiden zayıftım şimdi bayağı kilo aldım eşimde aynı şekilde dostlar motosiklete 2 kişi binip uzun yol yapmamın zararı varmıdır?(Güveli taşıma kapasitesinin üstünde yükle yoksa sıvı soğutmalı makine uzun yolda sorun olmaz Bildiğim 150 KG max taşıma kapasitesi var ancak biz ikimiz zaten o kiloyu aşıyoruz üstüne uzun yol birde ufak sırt çantaları alsak sizce zararı olur mu daha önce aynısını yaptık ama 30 KG kadar daha zayıftık toplam bir önce ki motosikletimde.
    neden bilmiyorum ama motor freni bana hiç sağlıklı gelmiyor yanlışta düşünüyor olabilirim

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hangisine ihtiyacın varsa o. Gazı kapattığında önündeki trafikle aynı hıza iniyorsan fren yapmana gerek yoktur. Gazı kapattığın halde önündeki trafiğe fazla hızlı yaklaşıyorsan fren kullanmalısın. Ben soruyu anlamadım

  13. #13

    Üyelik
    12 Şubat 2022
    Arkadaşlar ben de acemi bir sürücü olarak yeni başlık açmak istemedim , r-25 sahibiyim ve ilk motorum yeni öğreniyorum vites atarken eğer hızlı şekilde debriyajı bırakırsam bir yığılma oluyor yavaş şekilde bırakırsamda baya hız kaybediyorum devir düşüyor vites atmam saçma olmuş oluyor vites çalışmam için önereceğiniz bir teknik video vs var mı acaba?

  14. #14

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    devir düşükken atıyor olabilir misin acaba? veya elini tam olarak gazdan çekmemiş olabilirsin bir bunlara dikkat et.
    vites atarken bazen elim gazda kalıyor öne sarsılıyor motor.
    onun dışında vites yükseltirken devrin yüksek olduğuna, vites küçültürken devrin düşük olduğuna dikkat et.
    vites yükseltirken de, düşürürken de çok hızlı bırakıyorum şahsen. saniye sürmüyor.
    düşürürken 2 ihtimal var ya aragazı yaparak vites düşeceksin ya da devri çok öldüreceksin. şahsen ben ara gazla vites düşüyorum. deneye deneye alışırsın.

    aragaz yaparak vites düşürme olayı da şu yüzden oluyor. misal 4. viteste 6k devirde giderken birden vites düşürürsen motor bağırır 8-9klara çıkar çünkü daha küçük viteste o hızlara ulaşman için daha çok basman daha çok devir yükseltmen gerektiği için. bu yüzden devri 4lere kadar düşürüp ara gaz ile anlık devri 6k getirip devir düşürdüğünü varsayarsak örnek sallıyorum ne motor bağırır ne sarsılma olur.

  15. #15

    Üyelik
    12 Şubat 2022
    Devir düşükken atmıyorum rodajda motor 7 bin sınırı var diye genelde 6 -7 binde atıyorum vitesi fakat dediğiniz gibi sanırım hızlı davranmak adına elim gazı tamamen bırakmadan atıyorum dikkat edeceğim buna , vites düşürürken uygulamaya çalışıyorum ara gazı fakat sanırım ara gaz değilde fazla gaz veriyorum onu tutturamıyorum şimdilik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    Bir de şunu sormak istiyorum malum motor rodajda bu şekilde fazla devirlendiremiyorum ve işe giderken ankara da 6. Viteste 7 bin devirde 110 falan oluyor bazen geçmem gerekiyor daha güvenli yere geçebilmek adına rodaj sınırı olduğu için geçmemem mi gerekiyor son viteste dahi olsa yoksa son viteste böyle bir sıkıntı olmaz mı ?

  16. #16

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı Mavicasper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir düşükken atmıyorum rodajda motor 7 bin sınırı var diye genelde 6 -7 binde atıyorum vitesi fakat dediğiniz gibi sanırım hızlı davranmak adına elim gazı tamamen bırakmadan atıyorum dikkat edeceğim buna , vites düşürürken uygulamaya çalışıyorum ara gazı fakat sanırım ara gaz değilde fazla gaz veriyorum onu tutturamıyorum şimdilik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    Bir de şunu sormak istiyorum malum motor rodajda bu şekilde fazla devirlendiremiyorum ve işe giderken ankara da 6. Viteste 7 bin devirde 110 falan oluyor bazen geçmem gerekiyor daha güvenli yere geçebilmek adına rodaj sınırı olduğu için geçmemem mi gerekiyor son viteste dahi olsa yoksa son viteste böyle bir sıkıntı olmaz mı ?
    tahmin yürütmek istemiyorum bilgim yok rodaj üzerine bilen biri cevaplar. up niyetine yazmış olayım

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Mavicasper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir düşükken atmıyorum rodajda motor 7 bin sınırı var diye genelde 6 -7 binde atıyorum vitesi fakat dediğiniz gibi sanırım hızlı davranmak adına elim gazı tamamen bırakmadan atıyorum dikkat edeceğim buna , vites düşürürken uygulamaya çalışıyorum ara gazı fakat sanırım ara gaz değilde fazla gaz veriyorum onu tutturamıyorum şimdilik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    Bir de şunu sormak istiyorum malum motor rodajda bu şekilde fazla devirlendiremiyorum ve işe giderken ankara da 6. Viteste 7 bin devirde 110 falan oluyor bazen geçmem gerekiyor daha güvenli yere geçebilmek adına rodaj sınırı olduğu için geçmemem mi gerekiyor son viteste dahi olsa yoksa son viteste böyle bir sıkıntı olmaz mı ?
    Rodaj demek o devir limitini asla geçme demek değil. Türkiye'de şöyle bir algı var, diyelim rodaj 1000km.
    İlk 1000km 7bin deviri geçme, km 1001 olduğu anda 14bin'e yapıştır. Öyle değil o iş.
    Kontrollü bir şekilde yavaş yavaş devir artmalı ki yavaş dediğim de ben 1000km falan beklemem tam devri çevirmesi için. Özellikle de son iki viteste daha yukarı devirlere çıkmakta bir sıkıntı yok, esas uzak durulması gereken anlık olarak tam gaz aç kapat şeklinde huzursuz hareketler.

  18. #18
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı MeehMT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamın Aleyküm benim sorum şu r25 motosikletimle gezerken haliyle 250 cc pek bir şeyi yok ama biraz gaz açıyorum sonra 8-10 Devirde yavaşlamam gerektiğini düşünüyorum trafiğin durumuna göre gazı kesiyorum. İşte meselem bu gazı kesmemde sakınca var mı? Yoksa gazı kesip fren mi yapmalıyım ya da debriaj fren mi yapmalıyım inince lastik yanmış gibi bir koku oluyor bazen normalmidir 3 tane r25'im oldu bu güne kadar diğerlerinde de oluyordu ben motordan çok kendimi geliştirmek adına soruyorum bu durumda ne yapmak gerekir lütfen eleştiri yapmayın sorum açık.

    Extra olacak eskiden zayıftım şimdi bayağı kilo aldım eşimde aynı şekilde dostlar motosiklete 2 kişi binip uzun yol yapmamın zararı varmıdır?(Güveli taşıma kapasitesinin üstünde yükle yoksa sıvı soğutmalı makine uzun yolda sorun olmaz Bildiğim 150 KG max taşıma kapasitesi var ancak biz ikimiz zaten o kiloyu aşıyoruz üstüne uzun yol birde ufak sırt çantaları alsak sizce zararı olur mu daha önce aynısını yaptık ama 30 KG kadar daha zayıftık toplam bir önce ki motosikletimde.
    Yanlışlıkla düşük vitese atsan bile motosiklet kendini korur. Yol durumuna göre buna karar verebilirsin. (acil panik fren, motor freni vb.)



    Motosikletin gerçek kütlesi sürücü dahil 245KG'dir. (sürücüyü 75kg olarak hesaplıyorlar) Max yükleme kapasitesi ise 160kg'dır. Dolayısıyla; ön aks 110kg ve arka aks 220 kg olmak üzere 330kg max izin verilebilir kütle ağırlığını geçmemeni şiddetle tavsiye ederim.

    330kg'ı aştığın her bir kilogram için güvenlikten çok ciddi derecede ödün vermiş olursun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------

    Alıntı Mavicasper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir düşükken atmıyorum rodajda motor 7 bin sınırı var diye genelde 6 -7 binde atıyorum vitesi fakat dediğiniz gibi sanırım hızlı davranmak adına elim gazı tamamen bırakmadan atıyorum dikkat edeceğim buna , vites düşürürken uygulamaya çalışıyorum ara gazı fakat sanırım ara gaz değilde fazla gaz veriyorum onu tutturamıyorum şimdilik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    Bir de şunu sormak istiyorum malum motor rodajda bu şekilde fazla devirlendiremiyorum ve işe giderken ankara da 6. Viteste 7 bin devirde 110 falan oluyor bazen geçmem gerekiyor daha güvenli yere geçebilmek adına rodaj sınırı olduğu için geçmemem mi gerekiyor son viteste dahi olsa yoksa son viteste böyle bir sıkıntı olmaz mı ?
    ilk 1.000km 7.000 deviri, 1.000-1.600km arasında ise 8.400 deviri geçmemen motorun ömrünün uzun olması ve parçaların düzgün şekilde birbirine alışması için önemli.

    110kph oldukça yüksek bir sürat. Sağ şeritte sorunsuz şekilde sürebilmen gerekir.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  19. #19
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Trafik durumuna ve o andaki ihtiyaca göre bunu tecrübelendikçe otomatik olarak refleks gibi yaparsın. Normal düz yolda sıradan bir sürüşte motor üst devirlerdeyken yavaşlamak istediğinde hemen frene abanmazsın önce gazı kapatırsın motor ivmesini kaybedip normale döner sonra da gerektiği kadar fren yaparsın. Hızında göre de debriyajı çekip ara gaz vererek vites küçültebilirsin motor kompresyonundan faydalanır ve motor devrini eşitleyip arka tekerleğin kilitlenmesini engellersin. Sürüşün tam da bu kısmı mesela benim en keyif aldığım kısmıdır.

  20. #20
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Gazı köklemek


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)