https://www.instagram.com/reel/CZAPo...dium=copy_link
Bana biraz acemi gibi geldi.
https://www.instagram.com/reel/CZAPo...dium=copy_link
Bana biraz acemi gibi geldi.
. Bu bajajın çoğu motorunda kronik sorun stop etme benim rs de ışıklarda beklerken stop ederdi bazen. Bunun ki birazdaha ileri seviye geçmiş olsun. Keşke o an debriyajı cekseydi arkayi rahatlatırdı belkide toplardı
Teker kitleyince, zemin de ıslak olunca, sürücüsüne çok da kabahat bulmamak lazım.
Kronik olması kötü. Böyle bir durumda markanın tüm motorlarını kafadan elerdim alacak olsam.
İnanılmaz kötü bir durum. Hız yüksek olsa, yakınında başka bir araç olsa belki de arkadaşın hayatını kaybetmesiyle sonuçlanacaktı. Ben de Bajaj kullanıyorum, henüz başıma böyle bir şey gelmedi ama şu videodan sonra motorda böyle bir arızayla ilgili emare görsem bir daha binmeden elden çıkarırım.
Üzücü bir durum, çok da kibar biri, konuşmalarından anlaşılıyor.
Ama arka teker neden kitlesin ki, panikle fren yapmadiysa kitlemeden devam etmesi gerekmez mi?
İyice yavaşlayınca da debriyajla durulabilirdi herhalde.
Geçmiş olsun arkadaşa. Çözümü varsa bu işin bence paylaşılsın. En azından farklı bir arkadaşı kaza yapmaktan koruruz.
Mahkemelik durum.
Üzerindeki lastikler fabrika çıkışlı ise, motor freni ile yağışlı zeminde kayması kaçınılmaz.
Sol omuz köprücük kemiği kırılmış, çok geçmiş olsun.
Bu sorunu ben de birkaç kere yaşadım ancak genelde durmaya yakın hızlarda debriyaja basınca oluyordu. 2000 KM'den sonra olmaz dedi servis, gerçekten de olmadı. Ancak belli ki bir problem var ve ne olduğunu kimse bilmiyor. Hem telegram gruplarında hem de facebook gruplarında çok fazla denk gelmeye başladık bu olaya. Bir gün allah göstermesin biri vefat ederse bunun vebalini kim ödeyecek.
Bu tip ciddi sorunlar için firmadan geri çağırmalar yapılması, aradan onlarca sene dahi geçse ilgili sorunun "Kampanya" veya "Garanti" adı altında giderilmesi gerekir. Siz araçta "kronik sorun varmış, kaza da yapılıyormuş o zaman satayım" mantığı ile kolaya kaçtığınız sürece firma da ekmeğine ballı kaymak sürmeye devam eder. Sorunu yaşayanlar sorunu birey birey değil de topluca mahkemeye taşıyıp küçük bir avukat ordusuyla üstlerine gitse belki birşeyler değişirdi. Ama malesef böyle alıştırılmışız.
çok şükür motorumda stop edince tekeri kitleyebilecek kadar kompresyon yok.
yaşayana çok geçmiş olsun.ben olsam değiştireceğim zaman kesinlikle bajaj bakmam.
Hadi rölantide stop etmesini bi yere kadar anlarım, motor soğuktur, yakıt hava karışımı düzgün ayarlanamamıştır falan filan da hareket halindeki motorun stop etmesi nedir ya?
Birde bu motora binen adamın süper usta sürücü olmasına da gerek yok zaten düşük cc motor, acemi olması da doğal.
(yanlış görmediysem motor dominar 250)
Durduk yere motordaki kronik sorun yüzünden adam kaza yapmış.
Peki böyle bir durumda kazadan nasıl kurtulursunuz?
Hemen açıklayayım; bu tüm motorlar için geçerli bi yöntemdir, yavaşlarken sol eliniz mutlaka debriyaj maneti üzerinde hazırda olsun. Motor stop ettiği gibi debriyaj manetini sıkın!!! arka tekerinizi kilitlenmekten kurtarırsınız. Çünkü debriyaj manetini sıkınca motodan gelen güç ile arka teker arasındaki güç bağlantısı sonlanır, güç aktarımı veya motor freni etkisi kalmaz.
Bunu alışkanlık haline de getirin, özellikle panik frenlemede acemi arkadaşlar debriyajı sıkmayı unutuyor, fren yaparken farkında olmadan o panik anında gaz vermeye devam eden çok kullanıcı oluyor.
Böyle konuları görünce scooter candır diyorum.
Benim için sol el arka fren ne de olsa.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)