Kardeşim saķın alinma gücenme,
Ilk açtigin konuda,artik bakimlarimi kendim yapacagim dedin.ve gayette mantikli bir yaklaşim
Bu mekanik ve motor bakim işleri,
Teorik bilgilerin yaninda,pratik ve el yatkiniligi ile de dogrudan ilişkili.
El yatkinligi bazen sonradan kazanilmiyor(bu sözum dogrudan sana değil)
Bir ihtimal de teorik bilgilerden dolayi kafan karişti bu da olabilir.
Yanliş hatirlamiyorsam,
Sente ile alakali actigin konuda yazdim,motorun calismasinda bir sorun vs yoksa çalisan sisteme dokunma.
Tekrar konuya dönersek,
Karburator ayari yapilirken
Motor tam sicak olacak
Youtube de ,
Rtr150 carburateur settigns/air settings vb.tarzinda hint videolarina bakman
https://youtu.be/q2bswFHU1KQ
Rtr lerin karburatoru diyaframlidir.
Motor sicak iken ayar vidasini tam kapatacaksin ve yavas yavas acarak calisma sesini dinleyeceksin
Veya,
Asagida ki gaz seviye civatasini(gaz telinin bagli oldugu) motor 3.000 rpm e ulasana kadar arttiracaksin(bu isi iki kisiylede yaparsin ama el hassasiyeti rpm sabitlemeye yardimci olmaz)
Ayni anda hava ayarinida kapatacaksin
Ve vidayi sola dogru yavas yavas cevirerek bir gozunde rpm de olacak 1.500 rpm e dusene kadar bekleyeceksin.
Daha sonra asagidaki gaz seviye civatasini normale alacaksin
Kisaca 1.500 rpm de calisacak ki bu da fabrika degeridir.
Supap ayarida motor tam soguk olacak
https://youtu.be/C5kIkvpcoVE