Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratör büyütmek doğru tercih mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    Herkese selamlar motosikletim 150cc üzerinde pz24 shengwey marka karbüratör var sanırım orjinalin de böyle, ben alt devirler biraz iyileşsin çekişi 2 kişi biraz daha iyi olsun diye shengwey marka pz27 karbüratör takmayı düşünüyorum sizce faydası olur mu sağlıklı çalışır mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Silindir çapını yukseltmen gerek . Silindir çapına göre karbüratöru yukseltmen gerek . Artan beygir gücüne göre kranki bile değiştirmen gerekabilecek. Başka türlü yaptığın değişimler faydasız olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:33 ----------

    Ön disliyi 1 diş kucultursen veya arkayı 3 diş büyütursen Torku biraz daha artirabilirsin. 2 kişi rahat edersin. Ancak son hızında 8 km kadar düşme olur ve vites araliklarin kısalır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:35 ----------

    Ön dişliyi 1 diş küçük tak. Dene hoşuna giderse devam et

  3. #3

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    Tamam da silindir çapım karbüratörüme göre büyük değil mi? bildiğim kadarıyla pz24 karbüratör 125cc den bile ufak 150cc için pz27 takılıyo diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen

    onun dışında zaten arka dişlim 42t ve 5. vites de 70 civarını geçtikten sonra bağırmaya başlıyor dişli büyültmem mantıklı olmaz.

  4. #4

    Üyelik
    13 Ekim 2020
    pz27 takabilirsiniz benim 100'lük motorumun orijinalinde keihin pz26 var şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım

  5. #5
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Bendede 150cc kuba motosiklet var ön 17t arka 42t dişli var 5. Vites 6000 devirde 70 yapıyor bence senin motorunda bir sıkıntı var

  6. #6
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Hocam bende pz26 vardı ve 8bin devirden sonra motor gidebilecek durumda olmasına rağmen karbüratör benzin yetiştiremeyip motor tekleme yapıyordu. İnternette araştırdığımda karbüratörü değiştirip bu problemi çözenler olmuştu. Eğer sende de üst devirlerde tekleme oluyorsa sebepsiz o zaman değiştirebilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    15 Ağustos 2011
    Şehir
    Çankırı
    Motosikleti
    Jawa 250+LEDOW 250
    Karbüratörü büyütmenize gerek yok karbüratör şamandırasında iğne vardır iğne küçük sekmen ile Bi ayara sabirlenmiştir sekmanı çıkarıp 1 tık aşağı takın yakıt karışımı fazla olacaktır 150cc nin ayarını bulacaktır olmadı 2 tık aşağı kaydır sekmanı
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    benim de 6000 civarı devir de yapıyor ama titreşim vs arttığı için bağırıyormuş gibi geliyor zaten 9.500 civarı çeviriyor maksimum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    Önceden bakmıştım benim karbüratörüm de öyle bir ayar yok malesef.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    Tekleme vs yok hocam ama hem karbüratörüm eskidi hem de contaları falan bozuldu o yüzden mecbur değiştiricem ama hazır değiştirmişken büyüğünü alsam performansa katkısı olur mu diye düşündüm

  9. #9
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Motor kaç bin kmde acaba ?

  10. #10

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    16.500 km de

  11. #11
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Cg tipi motorlarda debriyaj balatalarındanda olabiliyor performans düşüklüğü bayagı etkiliyor bundan önce 2012 mondial 125agk vardı onun debriyaj balataları bittiği için 60 ı geçmiyordu ve felaket şekilde yakıyordu debriyajı bir kontrol ettir istersen. Yada karbüratörün gaz kütüğünü çıkardığında içinde gaz iğnesi var üstündeki pulu bir tık aşşağı kaydırırsanda fark eder hızda ama biraz daha fazla yakar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------

    Yazmayı unutmuşum illa ki karbüratör değiştireceğim diyorsan KEIHIN tavsiye ederim elimden 6 adet çin malı motor geçti kimisi 250 cc yapılı motordu kimisi 100 cc idi KEIHIN den başkasından randuman alamadım

  12. #12

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    16.500 km de debriyaj balatası değişimi doğru olur mu? kaçırdığını hiç görmedim ama kalkışlarda falan bazen titrediği veya 2 kişi kalkarken zor kalktığı oluyor bazen onun dışında alt devirler de ölü gibi

    karbüratörün o gaz iğnesine baktım önceden fakat pul yoktu yaylı bir sistem vardı ve ayarlanabilir değildi bu arada keihin ve shengwey arasında fark olur mu aynı ölçü de alsam bile ya da hangisi daha kalitelidir?

  13. #13
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    O iğnedeki pul hemwn hemen hepsinde var youtube a cg karbürör ayarı yazın birsürü video çıkar karşınıza balatankn kmyle alakası var ama kullanım ilede alakası var sen en iyisi bildiğin güvendiğin bir motorcuya göster ama ilk başta sadece göster ve tek bir ustayla sabit kalma birkaç farklı yere göster ve uataların dediklerine bakarak bir analiz yap. Ben ustalara güvenmediğim ve bu tip motorların tamiri bayağı kolay olduğu için tamirlerini kendim yapıyorum. Sengwey bence keihinden 1 tık aşagı kalitede yapılan ayarları pek koruyamıyor

  14. #14

    Üyelik
    28 Haziran 2022
    Şehir
    Osmaniye
    Motosikleti
    Honda innova 125 wave 110i lifan emisol
    Ayni sorun bndede mevcut lifan emisol 150 ustundeki pz24 karbüratör takili üst devirleri cansiz kaliyor pz27 taksak farkeder mi
    Motor şuan 260 km de

  15. #15
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Alıntı Yns80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayni sorun bndede mevcut lifan emisol 150 ustundeki pz24 karbüratör takili üst devirleri cansiz kaliyor pz27 taksak farkeder mi
    Motor şuan 260 km de
    hele bismillah bir rodajın bitsin ondan sonra bakarız istersen beraber
    Çiftçi- Ekonomist

  16. #16

    Üyelik
    28 Haziran 2022
    Şehir
    Osmaniye
    Motosikleti
    Honda innova 125 wave 110i lifan emisol
    Alıntı salih dalkıl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hele bismillah bir rodajın bitsin ondan sonra bakarız istersen beraber
    Olur tamam abi 🤗


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)