Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Her Çinliye ön yargıyla yaklaşanlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    İyi işler yapan firmalarda var mesela Cf Moto gibi,geçmişte Lifan vardı güzel,ucuz böyle hiç beklenmedik kalitede motorlar üretiyorlardı sonra bi anda kayboldu.

    Mesele elbette bütçe meselesi adamın parası ona yetiyordur çinli alıyordur,ne yapsın motor zevkinden mahrum mu kalsın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi işler yapan firmalarda var mesela Cf Moto gibi,geçmişte Lifan vardı güzel,ucuz böyle hiç beklenmedik kalitede motorlar üretiyorlardı sonra bi anda kayboldu.

    Mesele elbette bütçe meselesi adamın parası ona yetiyordur çinli alıyordur,ne yapsın motor zevkinden mahrum mu kalsın.
    lifan kaybolmadı. türkiye'ye pek gelmiyor artık.
    çünkü kaliteli motosiklet yapabilmek için minimum maliyetler belli.
    lifan mecbur mondial'den pahalıya satacak.
    fakir gene mondial alacak. az daha parası olan ya ikinci el canı çıkmış japon ya da hintli alıyor. lifan'a pazar payı kalmıyor.

  3. #23
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    İstisnalar kaideyi bozmaz...

  4. #24

    Üyelik
    08 Şubat 2020
    Kisaca parası olan japon alsin olmayan cinli hintli alsin. Ama parasi olanda cikip cinli soyle dandik boyle dandik diye kafa patlatmasin

  5. #25
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Lifan Türkiye'de Hatta Düzce'de fabrikası var. Distribütörü yok, direkmen kendisi bulunuyor. Birkaç yıldır yeni model sürmediler piyasaya. Ellerindeki Kp150 stoğu bitti. Lifan yeni ürettiği modelleri Euro4'e ya ayarlıyor yada ayarladı. Belki bu veya önümüzdeki sene 1-2 yeni model getirirler.
    maktama bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lifan Türkiye'de Hatta Düzce'de fabrikası var. Distribütörü yok, direkmen kendisi bulunuyor. Birkaç yıldır yeni model sürmediler piyasaya. Ellerindeki Kp150 stoğu bitti. Lifan yeni ürettiği modelleri Euro4'e ya ayarlıyor yada ayarladı. Belki bu veya önümüzdeki sene 1-2 yeni model getirirler.
    gerçekten aydınlandım.

    lifan'ın global sitesini inceledim. türkiye'de gerçekten ofis falan değil baya baya fabrika varmış.

    üstelik lifan'ın ürettiği otomobiller falanda varmış.

    keşke yeni modeller üretseler piyasada çeşitlilik olsa. lifan'ı çinlilerin kalitelileri olarak biliyoruz...

    global sitesinde 350cc'lik yakışıklı bir model var. 350cc'ye göre gücü düşük. 27 beygir falan. biraz daha geliştirilmesi gerekiyor.

  7. #27

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Olay tamamen maddi ve psikolojik. İki adet aynı Honda motosikletten alın. Birinin etiketini sökün yerine Çinli bir markanın etiketini yapıştırın ve Çinliye 20 bin lira deyin Japon'ada 25 bin deyin bakalım hangisinden kaç tane satıyorsunuz.

  8. #28
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olay tamamen maddi ve psikolojik. İki adet aynı Honda motosikletten alın. Birinin etiketini sökün yerine Çinli bir markanın etiketini yapıştırın ve Çinliye 20 bin lira deyin Japon'ada 25 bin deyin bakalım hangisinden kaç tane satıyorsunuz.
    Tabii ki Japon. Marka itibari ve guveni kazanilan bir sey, haybeye verilen degil. Yillar alan zorlu bir mesele.

  9. #29
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    6 YIL CUB kullandım bi o kadar da ybr cbf spacy kullandım (cbf 0 km aldım 15000 km kullandım spacy0 aldım 2 yıl 100000 km kullandım )
    bütçe az olursa cub alınır ama ortalama bi bütçem olursa japondan şaşma

  10. #30

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olay tamamen maddi ve psikolojik. İki adet aynı Honda motosikletten alın. Birinin etiketini sökün yerine Çinli bir markanın etiketini yapıştırın ve Çinliye 20 bin lira deyin Japon'ada 25 bin deyin bakalım hangisinden kaç tane satıyorsunuz.
    Bu örnekte japonu seçmek daha mantıklı görünüyor tabi ki, ancak aynı örneği ; "Çinliye 20 deyin Japon'a da 35 deyin(ya da 40 deyin, 45 deyin... uçuyor fiyatları çünkü) bakalım" şeklinde günümüz çinli-japon motor fiyatlarına benzer şekilde değiştirirseniz önceki satış oranları ne kadar çinli yönüne değişir diye düşünmeden edemiyorum.

    Motorun geçmişini,bakımlarını,kullanımını bilmiyorsam,öğrenemiyorsam, neler yapıldığı fotoğrafla vs ile gösterilemiyor, belgeyle ıspatlanamıyor ise Türkiye'de 2. el almak ne çinlide ne hintlide ne japonda ne almanında başınıza dert almak ile aynı şey neredeyse(riski yüksek yani), mantıklı değil bana göre. Genel olarak kullanıcılar düzgün/motoruna bakan kullanıcı DEĞİL, ustalarımız düzgün usta değil(az sayıda olan ama benim artık aramaktan vazgeçtiğim düzgünleri tenzih ederim). O yüzden değil 10 senelik japon motor almak, geçmişini öğrenemiyorsam 1-2 senelik olanına bile yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı yanaşmıyorum.

  11. #31

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Motosikleti
    T7
    Çinliler de insandır, (çinli üzerinden popülizm denemesi)) Şaka bir yana şimdi yere göğe sığdıramadığımız Japon mallarıyla 1960 larda japon malı tapon malı diye dalga geçiliyordu. Çinliler de taklit olmanın ötesine geçiyorlar, arge harcamaları açısından dunyada ikinci sıradalar. Japon kalitesini yakalayacak belki de geçecekler. Ama henüz o günlerde değiliz

  12. #32
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Loveless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba 2016 model mondial zone 150 kullanıyorum 15.000da. Motorda giderken ön tekerden ses geliyordu ustaya götürdüm balata sert dedi balatayı değiştirdi ses kesildi ama bir hafta sonra freni sıkınca ses yapmaya başladı. 3 kutu balata spreyi bitirdim bir haftada ama sıktıktan yarım saat sonra tekrar ses başlıyor. Yıkayınca tazzikli su tutuyorum sabaha tekrardan başlıyor fren yaptığımdaki ses hatta 2 gün ilgilenmediğimde ses aşırı şekilde artıyor. Geceleri diski ve kaliperi poşete bağlayıp bırakıyorum yine de ses yapıyor. Disk gayet iyi duruyor üzerindeki birkaç çizgi haricinde incelme yamulma frende tutmama görmedim. Son çare olarak balata yakmayı önerdi usta gaza basarken ön freni de tut dedi 1 kere yaptım sesten durulmuyor. Kışın bu problemi yaşamamıştım. Durduk yere 200tl disk parası da vermek istemiyorum sizce problem nedir şimdiden teşekkürler.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/203809-on-frenden-gelen-ciyaklama-sesi.html

    1 takım balata 30 tl olsa, 3 kutu balata spreyi 30 tl olsa etti 60 tl, her gün ilgi alaka, gece kaliperi poşete sarma ritüeli...

    Çinli iyidir, güzeldir...

  13. #33
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Japon, Alman, vs teknolojisini en üst seviyede görmek ayrı bir şey.
    Bu motosikletleri alacak parası olmak ayrı bir şey.
    Ekonominin gidişatı böyle devam ederse Çin malı diye burun kıvıranların önemli bir kısmı "hepimiz Çin'liyiz" naraları atmaya başlayacak

  14. #34
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    Hunk
    0 KM aldığım Çinli motor 2000 KM olmadan defalarca yolda kaldı ve gittiğim servisler pekte bir yardımcı olmadı. Bu olay Japon markası ile de olabilirdi ama servisleri en azından daha alakalı olurdu diye düşünüyorum.

  15. #35
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon, Alman, vs teknolojisini en üst seviyede görmek ayrı bir şey.
    Bu motosikletleri alacak parası olmak ayrı bir şey.
    Ekonominin gidişatı böyle devam ederse Çin malı diye burun kıvıranların önemli bir kısmı "hepimiz Çin'liyiz" naraları atmaya başlayacak
    sıfır cinli alacagıma 1980 model japon alırım diyenler var :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  16. #36

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim için kaliteli motosiklet
    10 yaşından büyük olsada mutlulukla kullanılıp
    orası burası nedensiz dağılmayıp
    yaşına rağmen performans sağlayıp parçası hala bulunuyorsa
    ve bunu sağlayan marka hala yeni motosikletler yapıyorsa
    ben tercihimi bu markalardan yana kullanmak isterim.

    her sene motosiklet değiştiren bir insan değilim.
    3. motosikletimi aldım ve bu son aldığım motosikletim tüm gereksinimlerimi karşılıyor
    bundan sonra ikimizde birbirimizin gereksinimlerini karşılıcas
    ben onun bakımlarını üstlencem o da benim ihtiyaçlarımı üstlencek
    maddi açıdan sıkıntı yaşamadıkça da satmaya niyetim yok.

    çinli motosikletlerde bu yapmak istediklerimi yapamam diye düşünüyorum.
    ama cfmoto dan ümitliyim. çin olsada kaliteli bir alt yapısı var
    Çok güzel bir yorum ancak en başa dönüp eldeki bütçenin 10000 TL olduğunu varsayarak bir daha yorumlayın derim. İmzasındaki motorların şu andaki fiyat ortalaması 80 bin TL olan ve hiç Çin motoru sahibi olmamış bir kişinin durumu bu konunun çok dışında kalıyor.

    Bu konuda bir genelleme yapayım. Motosiklet seçmesini bilmeyen, teknik yaklaşımı zayıf, biraz da cesaretsiz olan herkes Çin motorlarına ön yargıyla yaklaşmaktadır. Çünkü bu çok kolaydır ve bizim milletin yapısına uygundur. Biz genelleme yapmayı çok severiz ve bu şekilde her sorundan kendimizi izole ederiz. İşin kötüsü, bu arkadaşlar kendilerinin, imkansızlıklardan dolayı böyle yapamayanlardan daha bilgili ve akıllı olduklarını düşünmeleridir. Halbuki sen sorunsuz hazır mal peşindeyken, etliye sütlüye bulaşmazken, zorunlu olarak öteki malı tercih eden adam sürekli tecrübe kazanmaktadır. O malı tercih etmesinin sebebi de bütçesinin el vermemesidir. O adam başının ağrıyabileceğinin bilinciyle o motoru alır ve bir gün bir daha almamaya karar verdiğinde de gerçekten bir bildiği vardır. Bu ön yargılı olanların bir çoğu geçmişinde bu konuda kazık yemiştir. Aslında haksız değillerdir ama o şikayet ettikleri motorun kötü olduğunu anlayamamaları biraz da kendi hatalarıdır.

    Peki Çin motorları gerçekten kötü müdür ? Arora, Kanuni, Yuki, Kral vs gibi markaların getirdikleri modeller gerçekten büyük oranda kötü motorlardır. Onların da içlerinde tek tük düzgün modeller çıkar ama azınlıktadır. Servis sorunları da cabası olur. Mondial, RKS gibi biraz daha ne yaptığını bilenler ise arada düzgün modeller getirebilmektedirler. Aslında onların çalışanlarının da model seçimi konusunda halktan bir farkı olmadığından saçma sapan motorları da getirebilmektedirler. Sonuçta müşteriyi deneme tahtası olarak kullanırlar. CFMoto, Benelli gibi markalar ise başka bir kulvarda yer almaktadır. İşte en başta anlattığım profildeki arkadaşlara göre CFMoto ile Yuki "Çin menşeili" olmaktan aynı kefededirler. Eğer bunun ayrımını yapabiliyorsanız, yani ne yaptığınızı bilerek riske giriyorsanız büyük olasılıkla hiçbir sorun yaşamayacaksınızdır. Bu arada şunu unutmamalı ki bu adamlar bizim firmalar ne kadar ucuz mal isterlerse istesinler kendilerini sürekli geliştiriyorlar. Bir kaç sene sonra siz isteseniz de belirli bir kalitenin altına düşmeyeceklerdir.

    Son olarak da, tabi ki bütçeniz elveriyorsa gidin en iyisini alın. Bütün bu işlerin çıkış noktası bütçe çünkü...

  17. #37
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    2016'da ilk vitesli motorumu alma arefesinde epey araştırma yapmıştım. 2. el Ybr ya da Cbf bakıyordum. Ancak gördüğüm, bana denk gelen her motorun cılkı çıkmıştı. Tanıdık,bildik ustam da olmadığından başıma bir iş gelirse yanmayalım diye düşündüm,durdum. O dönem bu motorların piyasası 5000-5500 TL civarındaydı yanlış hatırlamyorsam. Ben 4500 TL.ye sıfır Rks Titanic 150-S aldım. Dedim "en kötü 10.000 km sıkıntı çıkarmadan dayanır, 10.000 sonrası da zaten ben motoru değiştirmiş olurum." 17.000 km sürdüm, sadece 1 kere yolda bıraktı, onda da 240 TL.ye sorunu Vale Moto - Atanur Usta'da çözdürmüştüm. Şu an 3. vitesli motorumu sürüyorum, eski model bir Japon. Tabi ki verdiği hissiyat, gidişi,duruşu çok çok farklı ama Rks ya da Sym Wolf'e güvendiğim kadar şu anki motoruma güvenmiyorum. Çünkü elbet başıma iş açacak birgün. O işi açtığı gün de motorun yarı parası kadar para ödemek durumunda kalacağım. Para bulunur, ödenir yeter ki parça olsun, ee parça da yok Eski model Japon alacaksanız da parça erişiminizin daha kolay olduğu Honda ya da Yamaha tercih etmek daha mantıklı, ya da Türkiye'den medet ummayıp gerekli her parçayı yurt dışından getirteceksiniz.
    yamtareroglu ve karayel90 bunu beğendiler.

  18. #38
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    2006 yılında bir adet Kanuni seyhan 150c almıştım.Hala duruyor ve rektefiye olmadı.Birazda kullanıcılardan kaynaklı.

  19. #39
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Ben bir markanın (otomobil, motosiklet) sağlamlığını değerlendirmek için o markanın 10 yıl önceki modellerinin durumlarına bakıyorum. Arada elbette istisna cikiyor ama x modelin 10 yilliginin ne farlar ne de kilometre saati matliktan görünmüyorken, aynı yıl aynı sınıf y markasininkiler yeni gibiyse, bu markaların ekseriyeti bu durumdaysa, başka açılardan da bu farklar belirginse elbette y markasını seçerim. Ha x belki yeni modellerde kalitesini arttırmış olabilir ama ben de onun 10 yıl sonraki durumlarına bakar o zaman da ona göre karar veririm. Bu arada japon pahalı, çin kalitesiz Hint ikisinin ortası aslında. Çok başarılı bulduğum modelleri var hintlerin. Piyasaya gireli epeyce oldu ve yürüyor motorlar.

  20. #40
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2006 yılında bir adet Kanuni seyhan 150c almıştım.Hala duruyor ve rektefiye olmadı.Birazda kullanıcılardan kaynaklı.
    Onlarda gerçekten taş gibi motorlardı hatta benim bir arkadaşımda hala var sanırsam 2010 model


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)