Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaynak yaparken konjektörü yaktım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mart 2020
    Motosikleti
    Rks Newlight 125 Pro - Rks Rk 150
    Motosikletimin bir yerimi kaynak yaparken yanlışlıkla kaynak pensesini akünün artı kısmına bağlanan kabloya değdirdim konjektörü yaktı yeni sipariş verdim onu bekliyorum takmadan bilemem ama başka bir yere zarar vermişmidir acaba :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Modül+Stator+Ateşleme bobini+Tüm sigortaların kontrol edilmesi gerekir. Gösterge de kullanılmaz hale gelmiş olabilir. İş bittiğinde tüm aydınlatmaları da özellikle kontrol etmeyi unutmayın. Sinyal açık kalmışsa röleyi de yakabilir. Malesef çok kötü bir iş yapılmış, bir araç için elektrik tesisatında yapılabilecek en kötü senaryolardan biri. Umarım en iyi senaryo ile masrafsızca atlatabilirsiniz. Geçmiş olsun.
    liquem ve sutlusoda bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    20 Mart 2020
    Motosikleti
    Rks Newlight 125 Pro - Rks Rk 150
    Teşekkür ederim yanımdakiler ile konuşurken dikkatsizlik sonucu değdirmiş bulundum :(

  4. #4
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
    maktama bunu beğendi.

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
    Yanlış, yazdığınızı kesinlikle yapmayınız.
    Kaynak yapmadan önce akü kutup başları muhakkak sökülmelidir.
    Yapılabilirse daha emniyetli olsun diye bütün ECU, regülatör gibi elektronik devrelerin soketleri çıkarılmadır.

  6. #6

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış, yazdığınızı kesinlikle yapmayınız.
    Kaynak yapmadan önce akü kutup başları muhakkak sökülmelidir.
    Yapılabilirse daha emniyetli olsun diye bütün ECU, regülatör gibi elektronik devrelerin soketleri çıkarılmadır.
    simdiye dek bir defa bile böyle birseyi ne duydum ne de gördum.
    calisir durumda bir araca kaynak yapmak, hele ki motosiklet gibi daha dar alanda calismak zorunda birakan bir arac?

  7. #7
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
    kim diyor bunu? hayatımda böyle saçma sapan bir tavsiye görmedim.

  8. #8

    Üyelik
    20 Mart 2020
    Motosikleti
    Rks Newlight 125 Pro - Rks Rk 150
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
    Bu arkadaş dalga geçiyor bence üstüne gitmeyin :D benim kaynak yaptığım yer aküye yakın bir yerdi. Kutup başlarını söktüm ama gidipte sökük kabloya değdirdim işte :D :((((((((((((((

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Arkadaşlar kaynak yaparken daha motor çalışır vaziyette mi olsun yoksa akü kutup başları sökük mü olsun kararını veremiyoruz. 2 argümanı da savunan arkadaşların elbet bir bildiği vardır ama ben olsam kaynaktı, mekanikti, boyaydı iyi bilmediğim konu için motosikletime bir başıma girişmezdim. Emin olun tam hakim olmadığımız konuda motosikletlerimize vereceğimiz zarar, ustalarımıza ödeyeceğimiz işçilik parasından fazla.

  10. #10

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Kural[Z]'nin dediği bölümleri kontrol edin. Ayrıyetten ne tür bir kaynak türü kullandığınıza göre de bu durum değişir.

    Ark kaynağı kullanan arkadaş bu durumu sormuş ve aldığı cevapları okuyabilirsiniz alttaki linkten.
    https://www.quora.com/If-I-arc-weld-on-the-frame-of-my-motorcycle-do-I-need-to-take-precautions-to-avoid-damaging-electronics-in-the-ignition-system

  11. #11

    Üyelik
    20 Mart 2020
    Motosikleti
    Rks Newlight 125 Pro - Rks Rk 150
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kural[Z]'nin dediği bölümleri kontrol edin. Ayrıyetten ne tür bir kaynak türü kullandığınıza göre de bu durum değişir.

    Ark kaynağı kullanan arkadaş bu durumu sormuş ve aldığı cevapları okuyabilirsiniz alttaki linkten.
    https://www.quora.com/If-I-arc-weld-...gnition-system
    Elektrot kaynağı kullandım. Daha önce 3 motorada yaptım bir zararını görmedim belki parçaları bozmadı hemen ama ömrünü yedi bilemem ama bir sıkıntı yaşamamıştımm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kaynak yaparken daha motor çalışır vaziyette mi olsun yoksa akü kutup başları sökük mü olsun kararını veremiyoruz. 2 argümanı da savunan arkadaşların elbet bir bildiği vardır ama ben olsam kaynaktı, mekanikti, boyaydı iyi bilmediğim konu için motosikletime bir başıma girişmezdim. Emin olun tam hakim olmadığımız konuda motosikletlerimize vereceğimiz zarar, ustalarımıza ödeyeceğimiz işçilik parasından fazla.
    Bizimkisi deneyerek hakim olma yolu oldu abi :D konjektör gelmedi geldiği zaman kontrol edicem sağı solu başka hasar var mı. Başka parçaları direkt bozmasada belki ufak bir hasar bırakmış olabilir ve daha kolay bozuşmasına yol açabilir
    tommygun bunu beğendi.

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Roland-Kane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrot kaynağı kullandım. Daha önce 3 motorada yaptım bir zararını görmedim belki parçaları bozmadı hemen ama ömrünü yedi bilemem ama bir sıkıntı yaşamamıştımm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------



    Bizimkisi deneyerek hakim olma yolu oldu abi :D konjektör gelmedi geldiği zaman kontrol edicem sağı solu başka hasar var mı. Başka parçaları direkt bozmasada belki ufak bir hasar bırakmış olabilir ve daha kolay bozuşmasına yol açabilir
    İnşallah başka hasar yoktur. Bende bu konularda hiç yetenek yok, dün depo kapağımı söktüm evde boya atayım dedim. Rezil ettim depo kapağını, bugün gittim nalburdan boya sökücü ve zımpara aldım ki dün berbat ettiğim depo kapağını toparlayayım diye


  13. #13

    Üyelik
    20 Mart 2020
    Motosikleti
    Rks Newlight 125 Pro - Rks Rk 150
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah başka hasar yoktur. Bende bu konularda hiç yetenek yok, dün depo kapağımı söktüm evde boya atayım dedim. Rezil ettim depo kapağını, bugün gittim nalburdan boya sökücü ve zımpara aldım ki dün berbat ettiğim depo kapağını toparlayayım diye

    https://i.hizliresim.com/NjjQbK.jpg
    Ee son durum nedir abi tekrar boyadın mı yoksa boyayı söküp bıraktın mı? Başka bir parça üzerinde deneyerek elini alıştır abi

  14. #14
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kaynak yaparken daha motor çalışır vaziyette mi olsun yoksa akü kutup başları sökük mü olsun kararını veremiyoruz. 2 argümanı da savunan arkadaşların elbet bir bildiği vardır ama ben olsam kaynaktı, mekanikti, boyaydı iyi bilmediğim konu için motosikletime bir başıma girişmezdim. Emin olun tam hakim olmadığımız konuda motosikletlerimize vereceğimiz zarar, ustalarımıza ödeyeceğimiz işçilik parasından fazla.
    Asil Özbay hanımefendi'nin nepal yolculuğu sırasında CRF 250'nin yan ayaklık tabanı kırılıyordu ve bir motor ustası(ya Hindistandı yada Pakistan) motoru çalıştırmasını istiyor ve kaynağı öyle yapıyordu

    Benim kendi motor ustamında bir kaç sefer böyle yaptığına şahit oldum.
    Dayım torna ustasıdır ama kaynak,ölçüm kesme,biçme işlerinde oldukça iyidir oda benim motorun ayaklığını kaynatırken çalıştırmamı istemişti.

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Roland-Kane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ee son durum nedir abi tekrar boyadın mı yoksa boyayı söküp bıraktın mı? Başka bir parça üzerinde deneyerek elini alıştır abi
    Hemen hemen tüm boyayı boya sökücü ve 3 farklı kalınlıkta zımparayla yok ettim. Şu an boyasız, metal görünümünde ki buna razıyım. Bugün-yarın bir depo kapağı stickerı aldım mı görünümü toparlarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------

    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asil Özbay hanımefendi'nin nepal yolculuğu sırasında CRF 250'nin yan ayaklık tabanı kırılıyordu ve bir motor ustası(ya Hindistandı yada Pakistan) motoru çalıştırmasını istiyor ve kaynağı öyle yapıyordu

    Benim kendi motor ustamında bir kaç sefer böyle yaptığına şahit oldum.
    Dayım torna ustasıdır ama kaynak,ölçüm kesme,biçme işlerinde oldukça iyidir oda benim motorun ayaklığını kaynatırken çalıştırmamı istemişti.
    Dediğim gibi üstadım, ben kaynak işinden anlamadığım için elimde malzeme,aparat olsa bile girişmem. Girişsem bile oluşturduğum sıkıntıyı çözmesi için yine ustam Yakup'a yol görünür.

  16. #16
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah başka hasar yoktur. Bende bu konularda hiç yetenek yok, dün depo kapağımı söktüm evde boya atayım dedim. Rezil ettim depo kapağını, bugün gittim nalburdan boya sökücü ve zımpara aldım ki dün berbat ettiğim depo kapağını toparlayayım diye

    https://i.hizliresim.com/NjjQbK.jpg
    sprey boyayı yakından veya çok miktarda sıkmışsın galiba. biraz uzaktan hafif hafif sıksan kolay hallolurdu.

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sprey boyayı yakından veya çok miktarda sıkmışsın galiba. biraz uzaktan hafif hafif sıksan kolay hallolurdu.
    Etrafın boyanmasını engelleyecek malzemem yoktu, etraf batmasın diye yakından sıktım, patates olduk. Gerçi bugün uğraştım,toparladım durumu.

  18. #18

    Üyelik
    20 Mart 2020
    Motosikleti
    Rks Newlight 125 Pro - Rks Rk 150
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asil Özbay hanımefendi'nin nepal yolculuğu sırasında CRF 250'nin yan ayaklık tabanı kırılıyordu ve bir motor ustası(ya Hindistandı yada Pakistan) motoru çalıştırmasını istiyor ve kaynağı öyle yapıyordu

    Benim kendi motor ustamında bir kaç sefer böyle yaptığına şahit oldum.
    Dayım torna ustasıdır ama kaynak,ölçüm kesme,biçme işlerinde oldukça iyidir oda benim motorun ayaklığını kaynatırken çalıştırmamı istemişti.
    biraz araştırayım çalışır vaziyette kaynağı bari :D

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etrafın boyanmasını engelleyecek malzemem yoktu, etraf batmasın diye yakından sıktım, patates olduk. Gerçi bugün uğraştım,toparladım durumu.
    Abi şimdi benim aklıma girdin bende boyucammmmm

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Roland-Kane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz araştırayım çalışır vaziyette kaynağı bari :D



    Abi şimdi benim aklıma girdin bende boyucammmmm
    Orijinal herzaman daha iyidir

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Ark kaynağı yerine argon kaynağı tercih edilmeli. Ark kaynağında elektrik sisteminr zarar riski hep vardır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)