Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Markalara göre rodaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Ayrıntı isteyen buraya bakabilir ama gerekli her şey söylenmiş: https://motorhikayesi.com/rodaj-motor-acma-konusu/

    Bir uyarıda bulunalım:
    Bazı motosikletlerde özel bir rodaj yağı vardır ve belirli bir kilometreden önce değiştirilmesi yasaktır (aksi takdirde motosiklet garanti dışı kalır, o kadar ciddilerdir),

    Aynı mantıkla: İlk servis kilometresini de ihmal etmeyin.


    Görseldeki: "yapılamaz" cevabı hep güldürüyor beni
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ZXCornering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT09 -YBR esd
    Bende 2015 yılında sıfır ninja 250SL almıştım. Kullanım kılavuzunda onun rodajı biraz daha farklıydı;

    İlk 800 km 4000 devri geçme,
    800-1600 km arası 6000 devri geçilmemesi gerektiği yazıyordu. Dolayısıyla rodajda zorlu bir süreçten geçmiştik.

    Konuyla alakası yok ama şunu söylemeden geçemiyeceğim. R25, 250Sl'in yanında bir hiç kalır. 250SL çok farklı çok güzel değeri bilinmemiş bir motordur.

  3. #23
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı ZXCornering adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 2015 yılında sıfır ninja 250SL almıştım. Kullanım kılavuzunda onun rodajı biraz daha farklıydı;

    İlk 800 km 4000 devri geçme,
    800-1600 km arası 6000 devri geçilmemesi gerektiği yazıyordu. Dolayısıyla rodajda zorlu bir süreçten geçmiştik.

    Konuyla alakası yok ama şunu söylemeden geçemiyeceğim. R25, 250Sl'in yanında bir hiç kalır. 250SL çok farklı çok güzel değeri bilinmemiş bir motordur.
    Hocam biraz daha açar mısınız ? Hangi konuda ninja 250 sl nin yanında hiç kalır r25 ?
    Yanlış anlaşılmasın gerçekten merak ettiğim için soruyorum. Ninja 250 sl deneyimim hiç olmadı çünkü.

  4. #24

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

    "Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

    Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

    Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  5. #25
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

    "Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

    Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

    Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.
    Hocam yazılanları hiç mi okumadınız!

  6. #26
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------

    [/COLOR]
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

    "Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

    Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

    Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.
    Konuyu açan ben olduğum için ister istemez üzerime alındım. Arkadaşım konuyu açarken ne yazmışım okuyun önce. Konunun rodaj nasıl yapılırla alakası yok. Merak etme 35 yaşındayım. 12 yaşımdan beri yani 23 yıldır motosiklet üzerindeyim. 50cc den 1000cc ye kadar bir ton motor alıp sattım. Bunların çoğu da rodajını kendim yaptığım sıfır km aldığım motosikletlerdi. Rodaj nasıl yapılır diye soracak seviyede değilim. Zekiyim demiyorum ama gerizekalı olan bir adamın yapamayacağı bir mesleğim var. Lise matematik öğretmeniyim. Aynı zamanda profesyonel gitaristim. Ama hiçbir zaman kimseyi bu şekilde aşağılar gibi konuşmadım. Ha arada yazan arkadaşlara cevap olarak yazdıysanız da biraz daha kibar bir üslupla eleştirebilirdiniz. Gerçi çok da eleştirilecek bir yorum yok konuda. Emin olun şu kitapçığı okumayarak kafadan rodaj kuralı uyduranlara sizden daha çok sinir oluyorum ama saygımı bozmadım hiçbir zaman.

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

    "Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

    Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

    Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.
    Rodaj yapacak arkadaş umarım seni dinlemez.
    (Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti.)
    Rodaj belli bir hızda sürekli gitmek ile oluyormuymuş ?
    Tüm vites ve belirli devir aralıklarını kullanarak yapılıyor diye biliyorum yani insan gezi yaparken dur vitesi 4ten 3e atayim ordan 2ye sonra 3-4-5...Bu şekilde haftasonu gezisinde 600-700km nasıl biter açıklarmısın ?

    Bu arada yazılanları okumamışsın burda çok bilmiş şekilde insanlara kudurdunuz mu olum gibi Nihat Hatipoğlu örneklemesi v.s gibi cümleler kuruyosun üslubuna dikkat et.
    Seni YouTube ta izlemiştim gayet efendi efendi açıklamalar yapan bi insandın ne değişti ?
    s.e.c bunu beğendi.

  8. #28
    ZXCornering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT09 -YBR esd
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam biraz daha açar mısınız ? Hangi konuda ninja 250 sl nin yanında hiç kalır r25 ?
    Yanlış anlaşılmasın gerçekten merak ettiğim için soruyorum. Ninja 250 sl deneyimim hiç olmadı çünkü.
    Şimdi şunu söylemek istiyorum. Ben top speed'den daha çok ara hızlanmayı yani torku aynı zamanda kıvraklığı (viraj) çok seven birisiyim.

    Madde olarak Yazıcam

    Ninja 250SL R25'e göre artıları:

    +Küçük ve dar yapısı sayesinde trafikte aralardan geçmek çok daha basit.
    +Dingil mesafesinin kısa olmasından dolayı kontra vermek çok daha kolay.(oyuncak gibi)
    +Çok daha hafif.
    +Grenaj ve plastik parça kalitesi daha yüksek.
    +Frenleri Mükemmel daha güzel(Bende abs'lisi vardı çok iyi çalışıyor)
    +Yakıtı çok daha düşük. (Yüksek devirli kullanıldığında ninja 4.5 - 5 litre arası yakarken R25 6 litrenin üstüne çıktığı oluyor arasında 1.5-2 litre fark var)
    +Gaz tepkisi daha yüksek, daha ani cevaplar.



    Ninja 250SL R25'e göre eksileri:

    -Daha bi cılız görüntüsü var.
    -Dingil mesafesi daha kısa dolayısıyla tankslapper girme olasılığı daha yüksek.
    -Top speed'i daha düşük.
    -Daha konforsuz.
    -Artçı selesi çok küçük ve konforsuz.
    -Rahatsız edici olmayan depoda ve elciklerde titreşim var.
    -Göstergede fazla birşey yok.




    R25'in Ninja 250SL'e göre artıları:

    +Daha şekil ve daha kallavi bir gösteriş.
    +Top Speed daha yüksek.
    +Daha konforlu daha rahat bir oturuş.
    +Artçı selesi daha konforlu.
    +Titreşim var fakat nispeten daha az.
    +Göstergede yok yok denilecek kadar birçok şey var.
    +Dingil mesafesi daha uzun.(Daha dengeli)



    R25'in Ninja 250SL'e göre eksileri:

    -Devirli kullanımda gittiğinden haddinden daha fazla yakması.(sıralı dört silindir bir motosikletlerle neredeyse aynı yakıt)
    -Alt devirler ölü. (8-9bin devirden sonra yürüyebilmesi)
    -Parça kalitesi daha düşük.
    -Kontra vermek biraz daha zor. Linç yiyebilirim ) (Tabikide aslında çok basit motoru rahatlıkla yatırabiliyorsunuz fakat bir 250Sl gibi değil,bunda kontrayı sanki biraz daha erken vermemiz gerek gibi düşünün)
    -Dingil mesafesi daha uzun.(bu kimine göre artı kimine göre eksi)
    -Frenler kötü. (Bu kadar kötü ön fren nasıl olur dedirtiyor)

    NOT: Bu arada R25'in eski kasası olarak nitelendirdim.

    Kronik Sıkıntılardan bahsetmemişim
    250SL'in kronik sıkıntısı azda olsa blokta terletme yapıyor. Bu çok önemli birşey değil. Yağ doldurma kısmından farkedersiniz. Başka bir kronik problemi yok.

    R25'in kronik sıkıntılarını boşver bahsetmeyim.

  9. #29
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sözümüz meclisten dışarı. Memleket olarak büyük bir kısmımızın dürüst satıcılar ve alıcılar olmadığı aşikar. Daha geçenlerde Tramer'e işlenmesin diye kazalı motoru için ne yapması gerektiğini soran bir post açıldı. İşin ilginç yanı satın aldıktan 10-15.000 km sonra satacağımız motosikletler için sanki çok önemsiyormuşuz gibi rodaj konusunda triplere girmemiz. Sen zaten kullanırken ırzına geçmişsin motorun birader, kitapçığa göre rodajı yapsan ne olur? Yapmasan ne olur?

  10. #30
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı ZXCornering adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi şunu söylemek istiyorum. Ben top speed'den daha çok ara hızlanmayı yani torku aynı zamanda kıvraklığı (viraj) çok seven birisiyim.

    Madde olarak Yazıcam

    Ninja 250SL R25'e göre artıları:

    +Küçük ve dar yapısı sayesinde trafikte aralardan geçmek çok daha basit.
    +Dingil mesafesinin kısa olmasından dolayı kontra vermek çok daha kolay.(oyuncak gibi)
    +Çok daha hafif.
    +Grenaj ve plastik parça kalitesi daha yüksek.
    +Frenleri Mükemmel daha güzel(Bende abs'lisi vardı çok iyi çalışıyor)
    +Yakıtı çok daha düşük. (Yüksek devirli kullanıldığında ninja 4.5 - 5 litre arası yakarken R25 6 litrenin üstüne çıktığı oluyor arasında 1.5-2 litre fark var)
    +Gaz tepkisi daha yüksek, daha ani cevaplar.



    Ninja 250SL R25'e göre eksileri:

    -Daha bi cılız görüntüsü var.
    -Dingil mesafesi daha kısa dolayısıyla tankslapper girme olasılığı daha yüksek.
    -Top speed'i daha düşük.
    -Daha konforsuz.
    -Artçı selesi çok küçük ve konforsuz.
    -Rahatsız edici olmayan depoda ve elciklerde titreşim var.
    -Göstergede fazla birşey yok.




    R25'in Ninja 250SL'e göre artıları:

    +Daha şekil ve daha kallavi bir gösteriş.
    +Top Speed daha yüksek.
    +Daha konforlu daha rahat bir oturuş.
    +Artçı selesi daha konforlu.
    +Titreşim var fakat nispeten daha az.
    +Göstergede yok yok denilecek kadar birçok şey var.
    +Dingil mesafesi daha uzun.(Daha dengeli)



    R25'in Ninja 250SL'e göre eksileri:

    -Devirli kullanımda gittiğinden haddinden daha fazla yakması.(sıralı dört silindir bir motosikletlerle neredeyse aynı yakıt)
    -Alt devirler ölü. (8-9bin devirden sonra yürüyebilmesi)
    -Parça kalitesi daha düşük.
    -Kontra vermek biraz daha zor. Linç yiyebilirim ) (Tabikide aslında çok basit motoru rahatlıkla yatırabiliyorsunuz fakat bir 250Sl gibi değil,bunda kontrayı sanki biraz daha erken vermemiz gerek gibi düşünün)
    -Dingil mesafesi daha uzun.(bu kimine göre artı kimine göre eksi)
    -Frenler kötü. (Bu kadar kötü ön fren nasıl olur dedirtiyor)

    NOT: Bu arada R25'in eski kasası olarak nitelendirdim.

    Kronik Sıkıntılardan bahsetmemişim
    250SL'in kronik sıkıntısı azda olsa blokta terletme yapıyor. Bu çok önemli birşey değil. Yağ doldurma kısmından farkedersiniz. Başka bir kronik problemi yok.

    R25'in kronik sıkıntılarını boşver bahsetmeyim.
    Teşekkürler değerlendirmeniz için. Ufak bir şey de ben ekliyim. Aynı şartlarda kullanıldığında bu cc deki motorlar genelde çok benzer yakıyorlar. Evet eski r25 ler biraz mimliydi yakıt konusunda ama şunu da düşünmek lazım; ninja250sl ve r25 için yüksek devirli kullanım yapıldığı esnada r25 daha çok gidiyor oluyor. O yüzden de daha cok yakıyor. Iki motorla da ayni kiloda iki arkadaş, aynı anda seyahate çıkın benzer yaktığını görürsünüz. Ben şu an kullandığım mt25 i hiç sakin kullanmama rağmen 4 lt ortalamanın üzerine çıkmıyor. Önceki motorum cb250r ise 3.7 lt ortalamadaydı. Ama mt25 daha çok gidiyor. Mt25im i de aynı cb250r ın max performansı kadar kullansam demek ki 4 ün altına düşecek o da. Ama yine de eski r25 e bir şey diyemem kullanmadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sözümüz meclisten dışarı. Memleket olarak büyük bir kısmımızın dürüst satıcılar ve alıcılar olmadığı aşikar. Daha geçenlerde Tramer'e işlenmesin diye kazalı motoru için ne yapması gerektiğini soran bir post açıldı. İşin ilginç yanı satın aldıktan 10-15.000 km sonra satacağımız motosikletler için sanki çok önemsiyormuşuz gibi rodaj konusunda triplere girmemiz. Sen zaten kullanırken ırzına geçmişsin motorun birader, kitapçığa göre rodajı yapsan ne olur? Yapmasan ne olur?
    Ben aldığım her motosikleti kitapçığına uygun rodaj yaptım. Satarken de vicdanım çok rahattı. Örneğin 100000 km gidecek olan ömrünü 50000 km de bitirip benden bilmem kaçıncı sonra ki sahibini de üzmemek adına elimden geleni yapmış oluyorum bu şekilde. Başkalarının dürüst satıcı veya alıcı olup olmamaları benim doğrularımı etkilemez. Olması gereken normal bir vatandaş gibi üzerime düşeni yaptığıma inanıyorum sadece.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler