Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Türkiye neden kendi motosikletini üretmiyor?

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Green_Beret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cafe Racer 152
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğin yer var olan motorlara makyaj yapıyor diyelim. Sıfırdan motor no yada şasi no almıyorlar. Var olan motosikletin üstüne inşaa ediyorlar. Zaten öbür türlüde bir ton teferruat ile ruhsat çıkarmaları pek olası değil.

    Custom die anlatıyorsun. Customise işlemi yapıyorlar yani müşterinin isteği doğrultusunda kişiselleştiriyorlar.
    Evet doğrudur o şekilde yapıyor olabilirler dediğin gibi sıfırdan şasi işiyle uğraşması evrak işi zor. Lakin demek istediğim yapılamayacak birşey değil ama mantığımız kolayca al sat olduğu için o daha kolay geldiği için yapılamıyor. Tıpkı aslında araba üretebilecek durumda olmamız ve üretememiz gibi. Bu işe gönül vermek azmedip sabredip çalışmakla ancak olabilir. Birde maddi güç tabiki. Büyük şirketler anca distribütörlük yapsın.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #62
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Osman madem benim merhum pederin hangi musiki aletini çaldığını merak ediyorsun ; bilgilendirelim. Kendileri Bursa Tarihi Mehter Cemiyeti kurucu üyeleri arasında idi. Takım içinde mevki CEVGAN BAŞI idi . Açalım biraz daha; hanende
    başı, anlaşılmadıysa koro başı, en kolay ifadeyle okuyucu başı idi. Merakınızı izale edebildiysek ne mutlu bize.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

    Osman madem benim merhum pederin hangi musiki aletini çaldığını merak ediyorsun ; bilgilendirelim. Kendileri Bursa Tarihi Mehter Cemiyeti kurucu üyeleri arasında idi. Takım içinde mevki CEVGAN BAŞI idi . Açalım biraz daha; hanende
    başı, anlaşılmadıysa koro başı, en kolay ifadeyle okuyucu başı idi. Merakınızı izale edebildiysek ne mutlu bize.
    yaşlıveacemi, ekremcelik00 ve Cem Hazir bunu beğendiler.

  3. #63
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi tam araştırma yapıp net rakamları ortaya koyamayacağım. Verdiğim sayılara ait yıllar birbirleriyle uyuşmayabilir. Genel durum tespiti olarak anlayabilirsiniz.

    Honda 2013 yılında 16,8 milyon motosiklet üretmiş. Satış rakamına ulaşamadım ama hepsi mutlaka satılmıştır. Aksini iddia edemeyiz.
    https://honda.com.tr/haberler/300-mi...let-yola-cikti

    Honda 16 milyon ürettiyse en küçük markanın en az 1 milyon üretim yaptığını ve iyi kötü kar ettiğini kabul edebiliriz. Ducati, Triumph gibi özel markaların üretimleri daha düşük olabilir ama onları burada kıyaslamak doğru olmaz.

    Türkiye'de 2019 yılında 154.627 adet motosiklet trafiğe tescil edilmiş.
    http://www.moted.org.tr/IDS-Media/Ha...-Moted-B23.pdf

    Yani yerli bir marka 155 binlik pazardan ne kadar pay alabilir? Dış pazarlara ne kadar açılabilir? Yatırım maliyetlerini kaç senede çıkartabilir?

    Bu nedenle talep yetersiz kalır / maliyeti kurtarmaz demek zırva olmaz.

    Dediğiniz gibi yapacak kaba eti, kara gözü, kalın cüzdanı olan birileri lazım. Bu da devlet desteği olmadan imkansız.

    Eğer devlet destek verirse dışarıdan getirilen maldan büyük payı olanlar ve aracılar emin olun bu girişime ortak olmak isterler.

    Beğenin ya da beğenmeyin TOGG'un ortaklarına bakalım: Anadolu Grubu (%19), BMC (%19), Kök Grubu (%19), Turkcell (%19), Zorlu Holding (%19) ve TOBB (%5)
    Üretim olmayan yerde ithal etmek her zaman karlıdır. Fakat devlet üretime destek verirse iş değişir.

    Koronavirüs çökmekte olan liberal sıcak para düzeninin ateşine benzin döktü. Kısa vadede yaşanacak gelişmelere çok şaşıracağız. İnsanlık lehine olacağından ben şahsen eminim. Umutluyum.
    Gerçeklik ile Sayılar her zaman birbirini tutmaz.

    Hesap etmediğiniz şeyler var.

    Sizin derdiniz hemen bir firma kurayım, dünyanın en büyüğü olsun. Deli gibi kar edeyim, tuvaletten bile kürekle para çıkartayım derdi. Malesef ki bu iş öyle olmuyor. Çok satayım ki sürümden kazanayım, ama bunun içn de rakiplerle mücadele... Az ama öz yapayım, az satayım çok kar edeyim ama bilinmeyen markaya güvenilirlik ve satış/kar oranı... Parça ve dövizin satış ve stok üzerine etkileri...

    Yanlış hesaplıyorsunuz!!!

    Sizin mantığınızla dünyada yeni bir şirket kurulmamalı çünkü kurulamaz. Kurulursa kesin batar, zarar eder.

    Devlet desteği konusuna gelirsek. Evet, aslında tam olarak ondan bahsediyoruz ama benim istediğim destek değil. Köstek olunmasa yetecek ancak yerli üretim için tüm yollar kasıtlı olarak tıkanmış durumda. İşte bu da bir önceki yazımda belirttiğim ince noktaya değiniyor.

    Liberalite veya kapitalizm değil konu. Konu, bizim ne yapmayı tercih ettirildiğimiz.
    Aktif Kullanılan ve Mevcuttakiler: MSX125 + INNOVA125(Innovation) + CBF150 Cafe Racer + Honda CRF250L + MT-07ABS

  4. #64

    Üyelik
    01 Eylül 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar ns200
    bu siyasi bir karar istemekle alakalı yerli araba yapılabilirdi saab modelini satın aldılar fakat üretmediler destek inşaat firmalarına eğer desteği yerli araçlara verilseydi örnek uygun kıredi desteği ucuz yedek parça devlet araçları audi yerine yerli araç tercihi bu çeşitlendirilebilir bölgesel yerli uçak mesela elinizdeki parayı nereye aktarıcaksınız inşaat yoksa üretim cami yoksa okul imam yoksa doktor yönetimsel tercihler bunlar .
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #65
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F
    Üretmesine üretiriz. Bizde çoğu şeyi üretecek imkan, kalifiye zeka, yetenek, teknoloji var ancak satış sonrası hizmet konusunda cortluyoruz. Bugün dünyanın en güzel motorunu, en uygun fiyatla sat yedek parça ve servis desteği sağlayamıyorsan tutunamıyorsun.
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #66
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Bu biraz da "Biz evde neden kendi sütümüzü, peynirimizi, ekmeğimizi, domatesimizi, buzdolabımızı kendimiz

    üretmiyoruz?" demeye benziyor. Bir evin çalışanları da bir yerlerde, bir şeyler üretiyordur ve onun karşılığında

    ihtiyaçlarını alıyordur. Önemli olan bizim ürettiğimiz şeylerin getirisinin dışarıdan aldıklarımızı karşılıyor olmasıdır.
    yamtareroglu ve espresso bunu beğendiler.

  7. #67

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osman madem benim merhum pederin hangi musiki aletini çaldığını merak ediyorsun ; bilgilendirelim. Kendileri Bursa Tarihi Mehter Cemiyeti kurucu üyeleri arasında idi. Takım içinde mevki CEVGAN BAŞI idi . Açalım biraz daha; hanende
    başı, anlaşılmadıysa koro başı, en kolay ifadeyle okuyucu başı idi. Merakınızı izale edebildiysek ne mutlu bize.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

    Osman madem benim merhum pederin hangi musiki aletini çaldığını merak ediyorsun ; bilgilendirelim. Kendileri Bursa Tarihi Mehter Cemiyeti kurucu üyeleri arasında idi. Takım içinde mevki CEVGAN BAŞI idi . Açalım biraz daha; hanende
    başı, anlaşılmadıysa koro başı, en kolay ifadeyle okuyucu başı idi. Merakınızı izale edebildiysek ne mutlu bize.
    Ali abi boş ver takılma illa biri bir sivrilik yapacak. İçindeki çocukluk kıbraşmış eşref saati gelmiş de geç.

  8. #68
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    NC750x
    İcatlar çağı kapandı, gerçek akıl, zeka icattır üretim ise ihtiyaç ve kârlılık odaklıdır. Günümüzde herhangi bir şeyi üretmek yeterli paran varsa sorun değil, basarsın yatırımı, ithal edersin makineleri, yurtdışından mühendisi üç katına paraya getirir üretirsin. Demek ki yeterince kâr getirdiği düşünülmüyor, öncelik olarak görülmüyor yoksa bir kişinin iki dudağı arasındaki lafa bakıyor herşey.

  9. #69
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tarım yapılmasın o zaman?
    Ne alakası var? Ben bu ülkede yeni marka oluşturacak vizyonun yüzyıllardır olmadığını hazır ve zahmetsiz ticarete alıştığımızı anlatmaya çalışıyorum.
    Devletler istedikleri kadar zorlasın sonuçta iş vatandaşta bitiyor.

    En basitinden emlak getirisiyle geçinen vatandaş sıralamasında dünyada en üst sıralardayız. 3 5 kuruş kazanan tüm ticaret insanı parayı eve, dövize basıyor ve işten çekiliyor. Kimse elindekini riske atıp yeni yatırımlar yapmıyor, büyümüyor. Bu bir millet alışkanlığı.

    Bugun o çok sevdiğimiz markaların nasıl kuruldukları belli. Hangisi devlet desteğiyle yapılmış?

    Bu konun dışında.30 yıl sonra en önemli gelir bence tarım ve içme suyu. Ama öyle tohumu oradan alayım, gübreyi şuradan alayım ile olmuyor. Kendi tarımını kendi yapabilen olmak lazım. Tıpkı eskisi gibi.

  10. #70
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugun o çok sevdiğimiz markaların nasıl kuruldukları belli. Hangisi devlet desteğiyle yapılmış?
    Hyundai Kia. En son dünya çapında otomotiv başarısı sayılabilecek marka. Taklitle başladılar. Yavaş yavaş ilerlediler. Bugün Toyota'ya kafa tutuyorlar...

    Endüstrinin bu kadar olgun olduğu bir alanda devlet stratejisi ve desteği olmadan başarı çok mümkün değil. Devasa yatırım gerekli çünkü. Ancak ekonomiye potansiyel getirisi çok yüksek ve uzun soluklu bir proje.

    Tesla da elektrikli arabalara sağlanan vergi avantajlarıyla bu kadar yayıldı. Ama artık çok da ihtiyacı kalmadı...

  11. #71
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Motosiklet değil iğne ucu üretsek bile kardır. Dünya büyük bir pazar. Bu pazara ne koysan satılır. Üretimde çok gerizdeyiz bence. Bir araç uretilmesi için tüm parçalarının ülkedeki birileri tarafından uretiliyor olması lazım.

  12. #72
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne alakası var? Ben bu ülkede yeni marka oluşturacak vizyonun yüzyıllardır olmadığını hazır ve zahmetsiz ticarete alıştığımızı anlatmaya çalışıyorum.
    Devletler istedikleri kadar zorlasın sonuçta iş vatandaşta bitiyor.

    En basitinden emlak getirisiyle geçinen vatandaş sıralamasında dünyada en üst sıralardayız. 3 5 kuruş kazanan tüm ticaret insanı parayı eve, dövize basıyor ve işten çekiliyor. Kimse elindekini riske atıp yeni yatırımlar yapmıyor, büyümüyor. Bu bir millet alışkanlığı.

    Bugun o çok sevdiğimiz markaların nasıl kuruldukları belli. Hangisi devlet desteğiyle yapılmış?

    Bu konun dışında.30 yıl sonra en önemli gelir bence tarım ve içme suyu. Ama öyle tohumu oradan alayım, gübreyi şuradan alayım ile olmuyor. Kendi tarımını kendi yapabilen olmak lazım. Tıpkı eskisi gibi.
    Ben hokahey'e cevaben yazmıştım.
    May the force be with McLaren Renault

  13. #73
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hyundai Kia. En son dünya çapında otomotiv başarısı sayılabilecek marka. Taklitle başladılar. Yavaş yavaş ilerlediler. Bugün Toyota'ya kafa tutuyorlar...

    Endüstrinin bu kadar olgun olduğu bir alanda devlet stratejisi ve desteği olmadan başarı çok mümkün değil. Devasa yatırım gerekli çünkü. Ancak ekonomiye potansiyel getirisi çok yüksek ve uzun soluklu bir proje.

    Tesla da elektrikli arabalara sağlanan vergi avantajlarıyla bu kadar yayıldı. Ama artık çok da ihtiyacı kalmadı...
    Tamam işte bende onu diyorum. Hiçbir şekilde sıfırdan devlet bir marka yaratmaz. Önce birilerinin bu işe başlamış belli bir noktaya getirmiş olması lazım. Belki de TOFAŞ daha fazla desteklenmeli ve markanın çoğunluğu ele alınmalıydı.

    Bugun Kia, Saab, Opel gibi şirketler bile batabiliyor. O zaman devlet araya girip gerekli desteği sağlıyor.

    Ayrıca 2020 yılında taklitlerle başlayamazsınız. O devir geçti.

  14. #74

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    şu an sıfırdan yeni bir motor üretmek herhalde karli olmadigi icin uretmiyordur para babalari

  15. #75
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osman madem benim merhum pederin hangi musiki aletini çaldığını merak ediyorsun ; bilgilendirelim. Kendileri Bursa Tarihi Mehter Cemiyeti kurucu üyeleri arasında idi. Takım içinde mevki CEVGAN BAŞI idi . Açalım biraz daha; hanende
    başı, anlaşılmadıysa koro başı, en kolay ifadeyle okuyucu başı idi. Merakınızı izale edebildiysek ne mutlu bize.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

    Osman madem benim merhum pederin hangi musiki aletini çaldığını merak ediyorsun ; bilgilendirelim. Kendileri Bursa Tarihi Mehter Cemiyeti kurucu üyeleri arasında idi. Takım içinde mevki CEVGAN BAŞI idi . Açalım biraz daha; hanende
    başı, anlaşılmadıysa koro başı, en kolay ifadeyle okuyucu başı idi. Merakınızı izale edebildiysek ne mutlu bize.
    Neden kuru gürültü yaptığınız anlaşıldı. Mutmain oldum efendim.
    KTM DUKE 250 ABS - 2016

  16. #76
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Çünkü Türkiye'de para kazanmanın daha kolay yöntemleri var.

    Herhangi konuda niye bizim yerli markamız yok diyen arkadaşlar konuya yanlış yerden bakıyor. İthal hammaddeyi ve üretim araçlarını döviz kurundan kredi ile alıp, üretene kadar kur farkından karını kaybedip, aldığı 9-10 aylık çeklerin yarısını da tefecide bırakıp kalanı devlete kdv diye hiç ödememişler anlaşılan.

    Motosiklet kuracak fabrikayı 2016'da kursanız bu gün borcunuz 3'e katlanmış olacaktı ve siz Bajajla rekabet edecektiniz öyle mi? Parası olan kimse bu kadar aptal değil. 5000 liraya yaptırdığı kurumsal kimlikle dönerci franchaise'ı satıyor adam. Televizyona reklam basıyor bitiyor iş. Salak mı milyonları 5 sene sonra bölüneceği bu günden görünen ülkenin toprağına yatırsın. Vatan haini gavur bi kaç mühendis çalıştırsın?

    Onun yerine doğu karadenizli biraderlerinle terörist dediğine orman yaktırıp vatansever dediklerinle üzerine otel yada millet bahçesi yaparsın daha iyi. Millet de müsait. Bayrağı sallayınca tokatlanmaya hazır milyonlar var.

    Bir motosiklet alıyorsun. Devletin birimden karı motosikletin üreticisinden fazla. Bir telefon alıyorsun, devletin karı telefonu üretenden fazla.


    BLUE MOTOR
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)