Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Motosiklet Turbo

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Zır cahil olduğum bir konu.

    Motosiklet lerde turbo olan var mı. Neden yapılmaz. Sadece maliyet mi yoksa ihtiyaç mı yok.....vs

    Mesela NC serisinin hava filtresi yeri çok büyük. Sonradan olabilir mi...

    Şimdiden Bilgi için teşekkürler


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Sanırım turbo değil de bazılarında Quick Charger var öyle duymuştum sanki. Belki de turbolu da vardır.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zır cahil olduğum bir konu.

    Motosiklet lerde turbo olan var mı. Neden yapılmaz. Sadece maliyet mi yoksa ihtiyaç mı yok.....vs

    Mesela NC serisinin hava filtresi yeri çok büyük. Sonradan olabilir mi...

    Şimdiden Bilgi için teşekkürler
    Evet var. Sonradan eklenen türleri olduğu gibi fabrika çıkışı mevcut olan modeller ve var. Bunlara en taze ve bilindik örnek Kawasaki Ninja H2 ve H2R.

    Neden yapılmaz, çünkü ciddi maliyet artışıdır. Küçük turbonun imalatı ve malzeme kalitesi ile çalışma devri çok daha yüksek olacağından maliyeti de daha yüksek olacak, ayrıca ağırlığı arttıracaktır. Elbette ki vereceği güç ile bunu kolaylıkla kapatır fakat düşük devirlerde, yani günlük kullanımda sürekli güç çalacağından verimsizliğe doğru bir adım atar, yakıt tüketimini bu nedenle ciddi şekilde güç/tüketim oranında arttırır.

    Bir de malumunuz piyasanın doyumu konusu var ki tamamen pazarlama stratejisi ve arge masrafları ile ilgili bir konu. Apayrı bir senaryonun kapağını açmak gerekir ki firmalar için gereksiz riskli bir değişkendir. Mevcut bilindik ürünü geliştirmek çok daha masrafsız ve sorunsuz olacak, şikayetler azalacak ve statü artacaktır. Diğer senaryo ise bunların tam tersini içerir.

    Hava filtre kutusu ile ilgisi yok, her şekilde birden fazla konuma yerleştirilebilir. Ancak dediğim gibi, konu farklı.
    Aktif Kullanılan ve Mevcuttakiler: MSX125 + INNOVA125 + CBF150 Cafe Racer + MT-07ABS(x2 adet) + CB125ACE + Z-One180

  4. #4
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet var. Sonradan eklenen türleri olduğu gibi fabrika çıkışı mevcut olan modeller ve var. Bunlara en taze ve bilindik örnek Kawasaki Ninja H2 ve H2R.

    Neden yapılmaz, çünkü ciddi maliyet artışıdır. Küçük turbonun imalatı ve malzeme kalitesi ile çalışma devri çok daha yüksek olacağından maliyeti de daha yüksek olacak, ayrıca ağırlığı arttıracaktır. Elbette ki vereceği güç ile bunu kolaylıkla kapatır fakat düşük devirlerde, yani günlük kullanımda sürekli güç çalacağından verimsizliğe doğru bir adım atar, yakıt tüketimini bu nedenle ciddi şekilde güç/tüketim oranında arttırır.

    Bir de malumunuz piyasanın doyumu konusu var ki tamamen pazarlama stratejisi ve arge masrafları ile ilgili bir konu. Apayrı bir senaryonun kapağını açmak gerekir ki firmalar için gereksiz riskli bir değişkendir. Mevcut bilindik ürünü geliştirmek çok daha masrafsız ve sorunsuz olacak, şikayetler azalacak ve statü artacaktır. Diğer senaryo ise bunların tam tersini içerir.

    Hava filtre kutusu ile ilgisi yok, her şekilde birden fazla konuma yerleştirilebilir. Ancak dediğim gibi, konu farklı.
    Turbo yakıt tasarrufu sağlar mı. Yani çok güçlü ama çok yakan bir makina turbo ile daha ekonomik olabilir mi.

    Yada sadece daha düşük CC den daha fazla güç almak için mi

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turbo yakıt tasarrufu sağlar mı. Yani çok güçlü ama çok yakan bir makina turbo ile daha ekonomik olabilir mi.

    Yada sadece daha düşük CC den daha fazla güç almak için mi
    Bahsettiğimiz motor tipine göre değişir. Örneğin dizel otto çevrimli motorlarda turbo ünitesi verimi %40 civarında yükseltebilir. Ancak benzinli aynı tip motorlarda bu değer genellikle %18-20 civarlarındadır.

    Konu, motora ne kadar oksijen alabildiğimiz ile ilgili ki, bu nedenle intercooler da kullanılması gerekiyor.

    Düşük hacimli benzinli bir motora turbo eklentisi için tek açıklama "daha fazla güç" iken, dizel motorda bu "yakıt ekonomisi" olabilir. Kaba izahati bu diyebilirim.

  6. #6
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NS 200 2014
    Ghostrider hayabusa streetfighter🤫

  7. #7

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Motosikleti
    apache rtr 180
    tam bu günlerde aklımdan geçen bi şeydi üstüne basmışsınız.bizim ümraniye oto sanayinde dükkanımız var.ordan eski bi turbo araştırıyorum.eğer bulabilirsem.motora takma gibi bişeyler var aklımda.ama çok büyük gelir vs vs daha bi çok durum var. kendim bi takım testler yapıp her devir aralığında sıkıştırıp içeri bastığı havayı hesaplıcam olmadı hava yolladığı yeri kısıtlayıp motora uygun bi hale getircem. inşallah bi tane denk düşürünce.

  8. #8
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğimiz motor tipine göre değişir. Örneğin dizel otto çevrimli motorlarda turbo ünitesi verimi %40 civarında yükseltebilir. Ancak benzinli aynı tip motorlarda bu değer genellikle %18-20 civarlarındadır.

    Konu, motora ne kadar oksijen alabildiğimiz ile ilgili ki, bu nedenle intercooler da kullanılması gerekiyor.

    Düşük hacimli benzinli bir motora turbo eklentisi için tek açıklama "daha fazla güç" iken, dizel motorda bu "yakıt ekonomisi" olabilir. Kaba izahati bu diyebilirim.
    Düşük CC li benzinli ve turbolu araçların çok yüksek güç ve yakıt ekonomisi ile çalıştığını biliyorum. İlk arabam Ford Granada 2,3 altı silindirli idi ve 65 beygir di şimdi adamlar 1,0 motordan 100 beygir güç alıyorlar mesela

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------

    Alıntı fool rookie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam bu günlerde aklımdan geçen bi şeydi üstüne basmışsınız.bizim ümraniye oto sanayinde dükkanımız var.ordan eski bi turbo araştırıyorum.eğer bulabilirsem.motora takma gibi bişeyler var aklımda.ama çok büyük gelir vs vs daha bi çok durum var. kendim bi takım testler yapıp her devir aralığında sıkıştırıp içeri bastığı havayı hesaplıcam olmadı hava yolladığı yeri kısıtlayıp motora uygun bi hale getircem. inşallah bi tane denk düşürünce.
    Ben de Ümraniye'de yim. Motor ne

  9. #9

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Motosikleti
    apache rtr 180
    rtr 180 benim motor

  10. #10
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i
    Valla olay biraz dağılacak ama H2 supercharge lı, turbolu değil. Supercharge alt devirlerden başlayarak devirle beraber içeri hava girişini besleyen motordan tahrik alan bir sistem. Turbo egzoz gazı ile hareket alan bir sistem. Yanılmıyorsam WV nin bazı düşük hacimli motorlarında ikiside var.

  11. #11
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Xj6 diversion f
    yapım aşamasıda var.

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Turbo'lu MT-07'lerde var ama uğraşmak ve vakit harcamak gerekir. Ayrıca turbo basıncından dolayı hortumlar atarsa pek hoş şeyler olmaz. Ayrıca tüvtürk muayenede geçer not vermez. Bence uğraşmaya pek değmez.

  13. #13

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Turbonun bildiğim 3 avantajı. Başkaları da vardır muhtemelen.
    1. Düşük ağırlıktan yüksek güç elde etmek. Özellikle yarışlarda büyük avantaj.
    2. Atmosferik koşullardan etkilenmez (yüksek rakım, sıcak, soğuk, yağmur vb.).
    3. Düşük hacimden yüksek güç ile vergi dilimi küçük sınıfa girer (mercedes ve amerikalılar turbo yerine kompresör kullanabiliyor).

    Turboda amaç yakıt tasarrufu değildir genelde. Ucuz 1 lt. hacimli, 3 silindir motorları kullanabilmek için zaruri günümüzde.
    Turbonun işleyişi ise, aynı hacme daha fazla benzin gönderebilmek. Bu benzini yakacak kadar oksijen de turbo tarafından gönderiliyor.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Aşırı beslemenin esas amacı düşük devirde daha fazla tork almaktır , motosikletler hafif olduğu için daha fazla tork ihtiyacı yok ki bir kaç örnek dışında uygulanmamış.

  15. #15

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Turbo duruma göre yakıt tasarrufu sağlar ancak aynı zamanda tüketimde de çılgınca rakamların önünü de açabilir. Motosikletlerdeki bloklar turboya pek dayanmayabilir. Aşırı besleme motorların ömrünü ciddi kısaltıyor. Soğutmada ayrıca başa bela.

  16. #16
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    150 MR Vulture

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Turbo yakit tasarrufu saglayacak sekilde de dizayn edilebiliyor. Turbo'nun sagladigi basinc devirle birlikte arttigi icin, dusuk devirde kucuk hacimli, yuksek devirde yuksek hacimli motor etkisi elde edilmis oluyor.

    Turbo bir motosiklet icin gereksiz agir ve kompleks bir sistem. Motosiklete optimize bir sistemin ARGE'si ucuz degil, getirisi minimal.

    Cunku amac performans ise, kucuk ve hafif motorlardan inanilmaz yuksek guc elde ediliyor gunumuzde zaten. Turbo ayni sisteme agirlik ekler sadece.


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)