Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Mondial Rx-3 S Türkiye' ye geliyor!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hükümet bitti şimdi forumdakiler karışıyor kimin ne alacağına.

    ne günlere kaldık.
    karışıyor mu tavsiye mi veriyor ? ben kimsenin karışabileceğini sanmıyorum
    Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı tuna_tour adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karışıyor mu tavsiye mi veriyor ? ben kimsenin karışabileceğini sanmıyorum
    tavsiyenin bir üslubu vardır, burada üstü kapalı "alırsan salaksın bunu al daha iyi" diyor tipler.
    pacino ve exteras bunu beğendiler.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  3. #103
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna katılmıyorum. Bu benim 7. motorum, arada Honda ve Yamaha dışında iki Lifan, bir Zealsun, bir de Kymco cub kullandım. Kullandığım hiçbir motorda sorun yaşamadım. Lifan'lar ile 450 km uzun yol yaptım. Motoru doğru seçmesini bilirseniz ve adam gibi kullanırsanız, bakımları iyi yaparsanız sorun yaşamazsınız. Etliye sütlüye bulaşmam, yağın markasını düşünmem, iş bilmez ustayla mücadele edemem, kafamı yormam diyenler Japon alsınlar. Ben gidip serviste motorun başında beklerdim, istediğim yağı koydururdum, ustanın saçmalamasına izin vermezdim. Şimdi ise gidiyorum servise, hiç uğraşmıyorum. Bugün CFMoto, Lifan, Benelli alan biri yolda kalmaz. Bir iki kişi kaldıysa da ben onları suçlarım motoru değil. "İstisnalar kaideyi bozmaz" gibi havalı laflarımız vardır ama iş uygulamaya gelince iş "Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer"e döner. Bundan sonra ben de uğraşmak istemediğimden ikinci motor olmayacaksa Çin malı motosiklet almam (ikinciyi de özellikle düzgün Çinli alacağım) ancak almak isteyen arkadaşlar için iyi alternatifler de mevcut. Hayatta hiçbir şey yerinde saymıyor, hep ilerliyor. Çin motorları da bir on sene sonra Japonlar seviyesinde olacaklardır. 10 sene önce Çin malı telefon alır mısın diye sorsalar bir kişi alırım demezdi ama şimdi herkes Çin malı telefon kullanıyor.

    Bir de Mondial diyip duruyoruz da, Mondial'in motorları 4 - 5 farklı Çin firması tarafından üretiliyorlar. Yani Mondial diye bir marka yok. Bunların bazıları iyi oluyor, bazıları ise çöp oluyor. Titreşim makinası KT 125'ler bile 2006 yılından beri yollarda geziyorlar. Scooter modellerinin %90'ı ise çoktan hurdalıktaki yerlerini aldılar. Doğru modeli seçerseniz sorun yaşamazsınız.
    çin malı alırsan elin motorun üstünde olmalı deyişi hala geçerli ne yazık ki. bir mala para vereceğim ve elim ve gözüm sürekli üzerinde olacak? böyle bir saçmalığı ben kabul edemem. ama bunlar emsallerine göre çok ucuzlar diye bir savunmayı da kabul edemem. çünkü canımı emanet ediyorum. mutfak robotu değil bu, motosiklet.

    bazı çin markaları kalitede diğerlerine göre bir iki tık daha iyiler bunu kabul ediyorum. ancak çin motorları 10 sene sonra japon kalitesinde olmayacaklar. bir gün olabilirler mi? evet olabilir ama bu on sene sonra olmaz. telefon ile motosiklet elma ile armut. motosiklet mekanik, telefon ise elektronik. tamamen farklı sektörler. çin'in elektronikte ilerlemesi çok normal çünkü batılı şirketler ucuz işçilik var diye elektronik şirketlerinin fabrikalarını uzun yıllar önce çin'e taşımışlardı. yani know how çin'in ayağına gelmişti. göre göre öğrendiler.

    mekanik bir şey üretmek, elektronik üretmekten daha zor günümüzde. eskiden tam tersiydi. tabi bir de japon'ların mekanik dünyasında ne kadar iyi oldukları gerçeği var. her zaman iyiydiler. bugün 1980 üretimi bir walkman bul, koy pili çalışır. çok basit bir örnek verdim ama adamlar bu konularda iyiler. japon'lar otomotiv sektörüne girdiğinde millet bir tarafıyla gülmüştü ama japon'ların mekanik işlerde ne kadar iyi olduğu gerçeğini göz ardı etmişlerdi. şimdi bakıyorsun dünyanın en çok satan arabalarını japon'lar üretiyor. bir de iş disiplini çok acaip japon'lar da. çin'liler de o kadar değil. bu yüzden çin malı motorlar belki de asla japon'lar kadar iyi olamayacak.

  4. #104

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Valla ben şöyle diyeyim, mümkün olsa da bir CFMoto 250NK ve rakiplerine sürücülerin gözünü kapayıp sürüş testi yaptırsak, 250 NK'nin Çin motoru olduğunu kimse anlayamaz. BN251 veya TNT 249-S'i anlayabilirler ama diğerini anlayamazlar ki o motor CFMoto'nun son geliştirdiği modeldir. 650'ler zaten yıllardır vardı ve ER-6N taklitiydiler. Dolayısıyla adamlar kendilerini geliştiriyorlar. Taklitle başlayıp, ondan sistematik olarak dersler çıkartırsanız, öğrenirseniz bir yerlere varırsınız. Bakın bizim için gerçekten imkansızdır biz bazı şeyleri asla öğrenemeyecek bir milletiz, yapımız müsait değil ama Çinliler yaparlar. Son 10 yılda geldikleri nokta bunu gösteriyor.

    Diğer yandan şuna da tamamen katılıyorum, hiç kimse motoruna kendisi bakım yapabilmek zorunda değil. Bazı arkadaşlar ısrarla motorcunun elinin anahtar tutması gerektiğini söyleseler de ben aynı fikirde değilim. Bunu kabul etmememiz gerekiyor. Yapmak isteyen yapsın ama adam gibi servis almak herkesin hakkıdır. Firmalar bunu vermek zorundalar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------

    Alıntı tuna_tour adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok objektif bir yorum olmuş, bende 91 yılından beri motora biniyorum 4 adet çin malı motorum oldu ve ciddi anlamda tövbe ettim düşük bütçede motorsuz kalmaktan iyidir bir elin devamlı üstünde olur öyle böyle yürür ama bir mantığı vardır bütçen dardır ama 36.000 TL para nedir çin malı motordan bahsediyoruz 36.000 TL ye hiçte eski olmayan 2. el yüksek cc li japonda var avrupalıda var yorulmuşuda var temizide var japonun avrupalının parçası pahalı mı pahalı tamam ama parçanın ömrü uzun
    36 bin TL gerçekten çok para ama motorun çok sorunsuz bir motor olduğunu düşünün. Yağ değiştirmekten başka bir masraf yapmıyorsunuz diyelim. O zaman değmez mi ? Bunu motor satışa sunulup 2 sene geçmeden bilemeyiz tabi. Doğrudur, ikinci elde alternatifi çok var.

  5. #105

    Üyelik
    11 Mart 2006
    Alinmaz 36000 TL....cok fazla....crf 250 veya suzuki v Storm 250 var 43.000 TL

  6. #106
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben şöyle diyeyim, mümkün olsa da bir CFMoto 250NK ve rakiplerine sürücülerin gözünü kapayıp sürüş testi yaptırsak, 250 NK'nin Çin motoru olduğunu kimse anlayamaz. BN251 veya TNT 249-S'i anlayabilirler ama diğerini anlayamazlar ki o motor CFMoto'nun son geliştirdiği modeldir.
    Tnt 249-S kullandınız mı hiç ?

    Kullandıysanız Çinli olduğunu hissettiren yanlarını paylaşırmısınız?

  7. #107

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tnt 249-S kullandınız mı hiç ?

    Kullandıysanız Çinli olduğunu hissettiren yanlarını paylaşırmısınız?
    Ben yeni çıkan modeli kullanmadım ama ilk çıktığında adı TNT 250 iken kullanmıştım. O modelde tutuk bir gidiş vardı, motor yağ gibi akmıyordu, biraz da titriyordu, ağırdı. O ara bende CBF 150 vardı, alt devirlerde onun gibi gidiyordu. Japon gibi değildi yani ama malzeme kalitesi iyiydi. O gün için parasını hak etmediğini düşünmüştüm, hatta hemen ardından bununla ilgili olarak bir motor bayisi ile muhabbet ettiğimizde adam bana "Odun gibi bir motor o" demişti.

    Üzerinden çok zaman geçti, son modelde bunları iyileştirmiş olabilirler. Bu arada eleştiriyorum ama ben de motoru beğeniyorum.


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler