Çinliler Neden 250cc. den Büyük Motosiklet Yapmıyor?
-
22 Ağustos 2006, 18:58
#21
motor patenti vsvsv.. problemleri vardı bu adamların . Su anda buyuk firmaların hemen hemen tamamına motor üreten fabrikaları var.İşçilik ise sen ne kadar para verirsen okadar.Yani Almanya'dan mercedes firması bile gidip fason mal yaptırsa kafadan adama kalite ne düzeyde olsun diye soruyorlar.Sen 1. sınıf işçilik isterim dersen ona göre kalite standartlarını önüne seriyorlar. Anlaşırsan üretim yaptırıyorsun.Bundan yaklaşık 1 yıl önce başka bir forumda gene buna benzer bir konu vardı ( aslında hergun varya neyse ) O konuda şöyle demiştim adamlar kaliteyi oturtacak.Nitekim öylede oldu.Türkiye bunu hissetmiyor, kaliteye önem vermeyen ucuza alıp istediği fiyata kilitlemeyi düşünen girişimcilerimizden sebep Türkiye'de Çin işi dandik mal kaynıyor.Zamanında Kore,Taiwan nasıl dışlandıysa Çin de aynı muameleye tabi tutuldu .Aradaki fark Çin geçiş sürecini 20 bilemedin 50 milyonluk nufusuyla değil 1.5 milyarlık nufusuyla aşmak zorunda.Mucize kabul edilecek zaman içinde de kendini piyasa şartlarına adapte etmeyi başardılar ( en azından insanların aklına Çin üretimini kazıdılar )
Benim şahsi kanaatim önümüzdeki 5 yada 10 yıl içinde Çin markalaşma yarışına hız verecek ve fason firmaları marka firmaları olacak.Patent ve buna benzer problemleri hallettikten sonra üretim gücü ile istediği konuma gelecek.Yoksa adamlar için yapamıyor edemiyor demek kör olmak yada görmek istememek demektir.Neticede artık kendi tankını, kendi jet uçağını ( j10 ), kendi tersanelerini ( Hyundai tersanelerine rakip oldular ) yapan Çin'i 600 cc motora göre değerlendirmemeliyiz.
saygılar.
Reklamlar
-
22 Ağustos 2006, 20:01
#22
işin ÇİN'cesi..!!!
Çin zamanının japonu ve ardından taiwan'ın(milliyetci çin) yaptığını aynen taklit ediyor,
dolayısı ile çin malı =kötü mantığı yanlış,ucuz istersen halıyle kalitesiz ,kaliteli istersen halıyle daha pahallı.
Mesleğimden dolayı konuya daha yakınım(elektronik) kullandığınız bir çok cep telefonu hemde en kalitelileri bile genellikle çin malıdır hiç dikkat ettinizmi.
Şimdi bir motosiklet satıcısı belli bir miktardaki siparişini açsın bir çin firmasına (tabii yeterliliği olan)650 cc şu kalitede motor istiyorum diyebüyük markaların kalitesine yakın motorlar yapılır vede gelir,kimsenin şüpesi olmasın.
Ama onlar bile bize göre daha kuralcılar;250cc üstü motor imal etmeninde bir standartı var,her firma bu standardı karşılayamadığı için bu işe girmiyor. bizde bi bakıyosun adamlar 350cc yapmış ,kimse sormuyo standartı yeterliliği varmı diye eh işte x markanın taklıdi işte ya ...
kazasız sürüşler dilerim herkese..
[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Green"]ÖZGÜRLÜK+HUZUR=[/COLOR][COLOR="DarkOrange"]Keşke ben diyebilsem[/COLOR]:) [COLOR="Green"]Ama motosiklet üzerindeki herkes olabilir....[/COLOR][/FONT]::biggrinn...[COLOR="Red"]5562[/COLOR]...[COLOR="DarkOrange"]dj-roer[/COLOR]::sos::
-
23 Ağustos 2006, 00:11
#23
Xmaxman adlı üyeden alıntı
şimdi hyosung diye bi marka var 650 lik makinaya adam 13.500 ytl istiyor olacak iş değil... kime sorsam aman uzak dur diyor. ama şekline bakan hayran oluyor.. arkadaşlar çinliler şekli yapıyor eyvallah. ama gerisini bilmem.......yoruma açık
Arkadaş araştırsaydın Hyosung'un Kore malı ve en az Japonlar kadar kaliteli bir marka olduğunu bilecektin. Önyargılı olmamak ve her malı Çin Malı sanmamak lazım.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
-
23 Ağustos 2006, 00:38
#24
iyide arkadaşlar arkadaşlar resmini koyduğunuz motorun konuyla alakası ne alet 200 cc olarak geçiyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler