Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

endurolar neden suya battıkları halde stop etmiyorlar?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Kasım 2019
    Şehir
    aydın kuşadası
    Motosikleti
    RKS Winner 200
    Uzun süredir aklımda olan bir soru var , motocross yarışlarında motorlar çamur ya da su gibi yerlere girdikleri halde stop etmiyorlar.Nasıl olduğunu açıklar mısınız?

    belkide ben yanlış anlamış olabilirim*


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Genelde hava filtreleri bir muhafazanın içersinde, kolay su almıyor ve egzozlar yüksek pozisyonda ağzı yukarı bakıyor. Hava filtresi ıslanmadığı egzoza da su dolmadığı sürece sürüş devam ediyor.
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Babam böyle pasta yapmayı nerden öğrendi?
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bir de bu motorlar niye bu kadar yüksek?
    Yazmayı unutmuşsundur diye ekleyeyim dedim.
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Havagirişi su seviyesinin üstünde kalıyordur tasarım olarak. Arazi araçlarındada tasarım öyle oluyor hava girişi yükseğe konumlandırılıyor ki su geçişlerinde motor su çekmesin Ya sa sonradan şnorkel ile yukarı çekiliyor. Egzoz önemli değil pek suyun içine girsede olur hava girişi önemli.

  6. #6
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Ben su aldırdım Başardım yani. Piston içine su aldığı için Marş felan basmıyor, kitliyor. Krankı ter yöne döndürüp emmeden tekrar suyu boşalttırmak gerekiyor :D Tabi yağa su karıştığından yağı da değiştirmek gerekiyor
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben su aldırdım Başardım yani. Piston içine su aldığı için Marş felan basmıyor, kitliyor. Krankı ter yöne döndürüp emmeden tekrar suyu boşalttırmak gerekiyor :D Tabi yağa su karıştığından yağı da değiştirmek gerekiyor
    Bence Piston üst ölü noktadayken bir ölçümünü yap. Silindire su girdiğinde marş yapıldığı zaman piston kolu mikron ölçüde yamuluyor ve üst ölü noktadayken piston normalden daha aşağıda oluyor. Açtığın konuyu takip ediyorum bunları zaten biliyorsundur diye tahmin ediyorum pistonda su varken krankı çevirmene şaşırdım
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......pistonda su varken krankı çevirmene şaşırdım......
    elle ters yöne çevirirsen hiçbirsey olmaz..
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    basit fizik.
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  10. #10
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence Piston üst ölü noktadayken bir ölçümünü yap. Silindire su girdiğinde marş yapıldığı zaman piston kolu mikron ölçüde yamuluyor ve üst ölü noktadayken piston normalden daha aşağıda oluyor. Açtığın konuyu takip ediyorum bunları zaten biliyorsundur diye tahmin ediyorum pistonda su varken krankı çevirmene şaşırdım
    Bu sadece bir kere KTM EXC250-F ile başımıza geldi. Ama öyle bir sorun yaşamadık. Gerçi Kontrolde etmedik. Herhangi bir sorun olmadı. Suyu boşalttıktan sonra tekrar çalıştı motor. Suyu boşaltmak için vitesi 6'ya felan takıp lastiği elle ters yöne çevirmek gerekiyor. Olay bundan ibaret.
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sadece bir kere KTM EXC250-F ile başımıza geldi. Ama öyle bir sorun yaşamadık. Gerçi Kontrolde etmedik. Herhangi bir sorun olmadı. Suyu boşalttıktan sonra tekrar çalıştı motor. Suyu boşaltmak için vitesi 6'ya felan takıp lastiği elle ters yöne çevirmek gerekiyor. Olay bundan ibaret.
    bilginiz olsun diye yazıyorum , çok silindirli motorda bu yöntemi uygulayamazsın , bujileri söküp marşa basmalısınız , aslında tek silindirlide de aynısını yaparsanız daha iyi olur , emme valfinden geri giden su hava filtresini şişirebilir , manifoldun şekline göre orada birikirse tekrar silindirede emilebilir , hertürlü motorda bujiyi söküp 30 sn marşa basmak en sağlıklı yöntem , hazır buji sökülmüş iken bir çay kaşığı yağı silindir içine dökerseniz sekmanların arasında kalan su birikintilerinin zararınınıda minimuma indirmiş olursunuz..
    hasmet, Thesinner83 ve EgeYslcmn bunu beğendiler.

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sadece bir kere KTM EXC250-F ile başımıza geldi. Ama öyle bir sorun yaşamadık. Gerçi Kontrolde etmedik. Herhangi bir sorun olmadı. Suyu boşalttıktan sonra tekrar çalıştı motor. Suyu boşaltmak için vitesi 6'ya felan takıp lastiği elle ters yöne çevirmek gerekiyor. Olay bundan ibaret.
    Motoru ters çevirseydiniz
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  13. #13
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilginiz olsun diye yazıyorum , çok silindirli motorda bu yöntemi uygulayamazsın , bujileri söküp marşa basmalısınız , aslında tek silindirlide de aynısını yaparsanız daha iyi olur , emme valfinden geri giden su hava filtresini şişirebilir , manifoldun şekline göre orada birikirse tekrar silindirede emilebilir , hertürlü motorda bujiyi söküp 30 sn marşa basmak en sağlıklı yöntem , hazır buji sökülmüş iken bir çay kaşığı yağı silindir içine dökerseniz sekmanların arasında kalan su birikintilerinin zararınınıda minimuma indirmiş olursunuz..
    Aynen öyle. Olması gereken yapılması gereken aslında dediğiniz gibi. Fakat öyle durumlar oluyorki gerekli ekipmanı bulamıyorsunuz 🙂 Krankı ters çevirme aslında alternatif bir yöntem.
    EgeYslcmn bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler