Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü sorunum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Akü ışıkları iyi yakıyor ama marşa bastığımda akünün yanında o ta*ak gibi olan şey tır tır ötüyor bunu neden yapar ve motoru ayak marşı ile çalıştırıp el marşına bastığımda motoru stop ettiriyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Sigara içiyorsa, cinsel iktidarsızlık yaşıyordur.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Akü bitikmiş marş rölesinde sorun yok ama o bitik aküde marşa basınca stop etmesini anlayamadım

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı TuncayK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü bitikmiş marş rölesinde sorun yok ama o bitik aküde marşa basınca stop etmesini anlayamadım
    Şarj sisteminde sorun olabilir. Eğer şarj sisteminizdeki problem yeterince akım üretilememesi ise özellikle rölanti gibi düşük devirlerde aküden destek alan sisteme, bir de marş yükü bindirilince ateşleme için yeterli akım üretilemeyip motorun stop etmesine neden olabilir.

    Yakın zamanda akü sorununuz tekrarlanırsa mutlaka konjektör ve stator için ölçümleri yapıp gerekli tamiratı yaptırın. Hatta yerinizde olsaydım şimdiden bir kontrol ettirirdim.
    maktama bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Akünün yüksüz/hafif yükte iken verebildiği voltaj ile yükte iken vereibildiği voltaj farklı olur.
    Yüksüz ölçtüğünüzde 12-12.5V veriyor gibi görünse de marşa basma anınızda voltajı ölçerseniz gerçekten kaç volt verebildiğini görürsünüz. Marş anında 0V-3V-5V gibi bir değere düşüyorsa akünüzde sülfatlaşma vardır/akünüz ölüyordur/ölüdür demektir.

    Özetle: Anlattıklarınıza göre sorun çok büyük ihtimal akünüzde.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj sisteminde sorun olabilir. Eğer şarj sisteminizdeki problem yeterince akım üretilememesi ise özellikle rölanti gibi düşük devirlerde aküden destek alan sisteme, bir de marş yükü bindirilince ateşleme için yeterli akım üretilemeyip motorun stop etmesine neden olabilir.

    Yakın zamanda akü sorununuz tekrarlanırsa mutlaka konjektör ve stator için ölçümleri yapıp gerekli tamiratı yaptırın. Hatta yerinizde olsaydım şimdiden bir kontrol ettirirdim.
    Stop konusunda dediğiniz mantıklı
    Ven aküyü kendi motorumda denedim akünin kullanıldığı motorun alternatörü değilmesi lazımmış aküyü şarj etmiyormuş

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün yüksüz/hafif yükte iken verebildiği voltaj ile yükte iken vereibildiği voltaj farklı olur.
    Yüksüz ölçtüğünüzde 12-12.5V veriyor gibi görünse de marşa basma anınızda voltajı ölçerseniz gerçekten kaç volt verebildiğini görürsünüz. Marş anında 0V-3V-5V gibi bir değere düşüyorsa akünüzde sülfatlaşma vardır/akünüz ölüyordur/ölüdür demektir.

    Özetle: Anlattıklarınıza göre sorun çok büyük ihtimal akünüzde.
    Evet sorun aküde yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim hepinize


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)