neden erken subap ayarı bozar?
-
herkeze merhaba. 3 bin km önce motoruma subap ayarı yapıldı ve şu sıra titreşim artmasıyla beraber subap şıkırtısı gelmeye başladı.
bir motor neden erken subap ayarını bozar?
Reklamlar
-
Kullandigin yağda farkettirir.
Ornek,Yaz sezonunda 10w-50 kulanirken 10w-40 geçince bu da bir etken.
Ayardan sonra ince viskozite yag koyduysan,zamanla yağ ozelligini kaybetmeye baslayip incelebilir.
Ee buda supap sesini etkiler.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Kullandigin yağda farkettirir.
Ornek,Yaz sezonunda 10w-50 kulanirken 10w-40 geçince bu da bir etken.
Ayardan sonra ince viskozite yag koyduysan,zamanla yağ ozelligini kaybetmeye baslayip incelebilir.
Ee buda supap sesini etkiler.
castrol 10-50 kullanıyorum abi full sentetik
Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!
M.Kemal ATATÜRK
-
EUOGLU adlı üyeden alıntı
castrol 10-50 kullanıyorum abi full sentetik
O zaman egzantrik zincirin bollaşmiş olabilir.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
O zaman egzantrik zincirin bollaşmiş olabilir.
umarım bollaşmamıştır. önce tansiyoneremi bakmak lazım yoksa subaplaramı
Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!
M.Kemal ATATÜRK
-
Benim motor öyle olup, 25000km’de blok parçalanmıştı. Fabrikasyon bir civatanın yerinden çıkıp, tüm motoru gezdiğini ve yeni motor yapılması gerektiği şeklinde söylenmişti. Para da vardı o zaman ve direk Dominar almıştım takasa verip.
Acilen servise göstermeni tavsiye ederim. Zira ben servis yolunda giderken, ulaşamadan motor ruhunu teslim etmişti.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Benim motor öyle olup, 25000km’de blok parçalanmıştı. Fabrikasyon bir civatanın yerinden çıkıp, tüm motoru gezdiğini ve yeni motor yapılması gerektiği şeklinde söylenmişti. Para da vardı o zaman ve direk Dominar almıştım takasa verip.
Acilen servise göstermeni tavsiye ederim. Zira ben servis yolunda giderken, ulaşamadan motor ruhunu teslim etmişti.
Tövbe ya, bu nasıl bir hikaye kanım dondu resmen
hangi marka yaşattı bunu bajaj mı ? ne demek abi motor içi civatanın atması
-
büyük ihtimal subaplar çok sıkı ayarlandı , özellikle egzoz subapı yeterli boşluğa sahip değilse kompresyon kaçırmaya ve motorun titreşimli çalışmasına sebep olur..subap tablası yüksek ısıdan zarar görerek silindir kapağına sertçe çarpmaya ses çıkarmayada başlar..ilerleyen kilometrelerde subap keserek silindirin içine düşer ve motor kilitler hatta yukarda arkadaşın yazdığı şekilde blok bile patlayabilir..
-
Quantrell adlı üyeden alıntı
Tövbe ya, bu nasıl bir hikaye kanım dondu resmen
hangi marka yaşattı bunu bajaj mı ? ne demek abi motor içi civatanın atması
2016 pulsar 200ns’de yaşadım bu durumu. Geçen sene mart ayında. Şubatta garantisi bitti die garantilik işi yapmamışlardı. Bundan ötürü pulsarlara biraz daha negatif bakıyorum ama ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı ile sesimi etmemiştim.
En büyük sorunumuz da bu yaklaşımımız değil mi?
-
14 Aralık 2019, 20:07
#10
Motor tam soğumadan mı yapıldı
-
15 Aralık 2019, 10:51
#11
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Motor tam soğumadan mı yapıldı
bir gece serviste durdu soğuması için. kastamonu yetkili servisinde yapıldı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
Buraya birdaha soruyorum ama titresim artti bu subap ayarindanmidir yoksa egzantirik bollaşsa yinede bu titresim artarmi
-
15 Aralık 2019, 11:22
#12
En iyisi eline sentil çakısı alıp kendin kontrol etmen. Bende de arttı. Hava soğuk diye uğraşasım gelmiyor. Egzantrik zinciri desen şıngır şıngır. Şu kıştan bi sağlam çıksın da ilk masraflarımı yapacağım.
-
15 Aralık 2019, 15:04
#13
EUOGLU adlı üyeden alıntı
bir gece serviste durdu soğuması için. kastamonu yetkili servisinde yapıldı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
Buraya birdaha soruyorum ama titresim artti bu subap ayarindanmidir yoksa egzantirik bollaşsa yinede bu titresim artarmi
boşta çalışırken hissettiğin titreşimden bahsediyorsan , soğuk havada rölanti düştüyse daha fazla hissedebilirsin , yok yolda giderken aşırı titreşim varsa bunun birçok nedeni olabilir , subap ayarından sonra sesle beraber titreşimde arttıysa doğal olarak subapların yanlış ayarlanmış olduğu ilk olarak akla geliyor , subaplar olması gerekenden gevşek ayarlanırsa motor daha pürüssüz titreşimsiz ama düşük performanla çalışır , daha sıkı bir ayar yapılmışsa ilk başta performans bariz şekilde artar , özellikle üst devirlerde motor coşar , fakat ilerleyen kilometrelerde özellikle egzoz subapı zarar görerek sesle beraber titreşimli çalışma akabinde en kötü senaryo motor kilitlemesine kadar gider , titreşimin diğer sebepleri herkesin tahmin edebileceği şeyler , karenaj ve koruma demiri veya çanta bağlantıları , jant eğrilikleri yada lastiklerdeki yapısal balans bozukluğu vs..
tavsiyem motorun sağını solunu kontrol et gevşeklik vs var mı , lastikleri yerden kesip elle hızlı çevir gözle farkedilir yalpalama varmı , yolda ilerlerken sadece belli bir km de gidonda titresim var mı ? bunları elediysen acilen subap ayarını kontrol ettir..
-
15 Aralık 2019, 15:53
#14
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
boşta çalışırken hissettiğin titreşimden bahsediyorsan , soğuk havada rölanti düştüyse daha fazla hissedebilirsin , yok yolda giderken aşırı titreşim varsa bunun birçok nedeni olabilir , subap ayarından sonra sesle beraber titreşimde arttıysa doğal olarak subapların yanlış ayarlanmış olduğu ilk olarak akla geliyor , subaplar olması gerekenden gevşek ayarlanırsa motor daha pürüssüz titreşimsiz ama düşük performanla çalışır , daha sıkı bir ayar yapılmışsa ilk başta performans bariz şekilde artar , özellikle üst devirlerde motor coşar , fakat ilerleyen kilometrelerde özellikle egzoz subapı zarar görerek sesle beraber titreşimli çalışma akabinde en kötü senaryo motor kilitlemesine kadar gider , titreşimin diğer sebepleri herkesin tahmin edebileceği şeyler , karenaj ve koruma demiri veya çanta bağlantıları , jant eğrilikleri yada lastiklerdeki yapısal balans bozukluğu vs..
tavsiyem motorun sağını solunu kontrol et gevşeklik vs var mı , lastikleri yerden kesip elle hızlı çevir gözle farkedilir yalpalama varmı , yolda ilerlerken sadece belli bir km de gidonda titresim var mı ? bunları elediysen acilen subap ayarını kontrol ettir..
abi dedimki bakımdan sonra fişek fişek ama 3 bin km sonra bunlar olmaya başladı
Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!
M.Kemal ATATÜRK
-
16 Aralık 2019, 22:43
#15
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
büyük ihtimal subaplar çok sıkı ayarlandı , özellikle egzoz subapı yeterli boşluğa sahip değilse kompresyon kaçırmaya ve motorun titreşimli çalışmasına sebep olur..subap tablası yüksek ısıdan zarar görerek silindir kapağına sertçe çarpmaya ses çıkarmayada başlar..ilerleyen kilometrelerde subap keserek silindirin içine düşer ve motor kilitler hatta yukarda arkadaşın yazdığı şekilde blok bile patlayabilir..
Hocam hakli ciktiniz egzoz subabi haddiden sıkı çıktı
-
17 Aralık 2019, 16:44
#16
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Hocam hakli ciktiniz egzoz subabi haddiden sıkı çıktı
daha büyük sorun çıkmadan hallolduğuna sevindim , geçmiş olsun..
-
17 Aralık 2019, 23:03
#17
Ağır gelebilir ama kastım yok subap ayarı tutmayan motorlar vardır kalitesiz olduğundan ayar tutmazlar diğer seçenekleri arkadaşlar yazmış bi bunu göremedim yazayım dedim.
-
19 Aralık 2019, 04:58
#18
enderbilgi adlı üyeden alıntı
Ağır gelebilir ama kastım yok subap ayarı tutmayan motorlar vardır kalitesiz olduğundan ayar tutmazlar diğer seçenekleri arkadaşlar yazmış bi bunu göremedim yazayım dedim.
Motor supap ayarı tutmuyorsa supap tablasında sorun vardır...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)