Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Rtr 150 zor çalışma çekişten düşme ve beyaz duman atma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senteye nası aldın onu anlat.

    supap lastiklerinin hepsi zaten üst kısmı metal yaylı. orijinal supap lastiği kırmızı renkli altı da komple metal. öyle mi aldın? paketinin fotosu var mı at bakalım orijinal mi karar verelim.
    Ustam subaplar sıkıymış onları biraz düzelttim çalıştı amaaaaa asıl sorun bu videoda bide bunu incelermisin sanki egzantrik zinciri gergi ğaletine vuruyor gibi bi ses var motorda çok gürültü yapıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    https://youtu.be/7R4Qg7pB1X8
    Silindir piston takımından yana sorun yok çekişten düşme düzeltildi yağ yakma kalmadı ama sorun bu garip sesler ne sesleri


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    gergiyi sök parmağını deliğe sok bak bakalım bi terslik var mı? ama videodan tam anlaşılmıyor. supap sesi olabilir, krank sesi olabilir.

    iyi olasılık ise üst kapağı temizledim demiştin. temizlikten sonra bir alışma rodaj dönemi var. hele rektefiyeden sonra parçaların azcık kurumlanması lazım. rodajdan sonra ses düzelebilir. kendi apache'mde de rektefiyeden sonra böyle bir ses oldu. 200km sonra ses falan kalmadı. bir süre bin ses düzelmez ise tekrar sökersin beraber bakarız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende çakma 150cc ve yine çakma 180cc blok var, sıkıldıkça değiştiriyorum

    180cc takınca gözle görülür bir performans artışı ve yakıtta gözle görülür bir artış söz konusu, şu anda 180cc takılı.

    bir ara gaza geldim lpg takacağım dedim ama yahu iş yaptık paramızı alamıyoruz, su arıtıcının filtrelerini değiştiremedim, telefon faturasıydı der iken motosikletime lpg takma işi yalan oldu.

    180cc blok baya bir güç artışı sağladı ve ön dişliyi büyülttüm, 6500 devirde 90 civarı hızla ekonomik sürüş yapıyorum işte 80-90 arası sürüyorum, dayanamazsamda yapıştırıyorum 120 yi., üzerine çıkmamam iyi olur çünkü motosikletimde 10w 40 tır yağı kullanıyorum. 4 litresini 90 liraya aldım luqoil benzinlikten.

    bıktım motul 5100 yada 7100 e boşa para dökmekten. 74 bini geçti motosikletim, şu motorumda 200 binleri görebilecek miyim acaba? hedefim 200 bin kilometre.
    ağır hizmet yağları çoğu yadan iyidir. birazdan beni taşlayacaklar fakat özellikle abd'de harley davidson'lar için shell rotella ağır hizmet dizel yağı kullanıyorlarmış.

    180cc lik blok takınca çıkma falan bulursan 180'in karbüratörünü al. daha çok fark edecek.

    ilaveten rektefiyecim ile 180 cc ve 150 cc pistonlarını ölçmüştük. yaklaşık 1mm kadar 180 cc pistonu daha uzun. eğer ki ses yapma durumu var ise pistonun üzerinden ince bir talaş alma ses durumunu da düzeltecektir.

  3. #43
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gergiyi sök parmağını deliğe sok bak bakalım bi terslik var mı? ama videodan tam anlaşılmıyor. supap sesi olabilir, krank sesi olabilir.

    iyi olasılık ise üst kapağı temizledim demiştin. temizlikten sonra bir alışma rodaj dönemi var. hele rektefiyeden sonra parçaların azcık kurumlanması lazım. rodajdan sonra ses düzelebilir. kendi apache'mde de rektefiyeden sonra böyle bir ses oldu. 200km sonra ses falan kalmadı. bir süre bin ses düzelmez ise tekrar sökersin beraber bakarız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------



    ağır hizmet yağları çoğu yadan iyidir. birazdan beni taşlayacaklar fakat özellikle abd'de harley davidson'lar için shell rotella ağır hizmet dizel yağı kullanıyorlarmış.

    180cc lik blok takınca çıkma falan bulursan 180'in karbüratörünü al. daha çok fark edecek.

    ilaveten rektefiyecim ile 180 cc ve 150 cc pistonlarını ölçmüştük. yaklaşık 1mm kadar 180 cc pistonu daha uzun. eğer ki ses yapma durumu var ise pistonun üzerinden ince bir talaş alma ses durumunu da düzeltecektir.
    @Fatih,çift conta kullansa iş görmez mi?

    O zaman kurs(strok)

    Teknik verilere bakarsak bir çelişki var,

    57.8 mm degilde
    58.8 o zaman.

    Bu durumda,lifan kpr200 pistonu 180 cc ye tam upgrade olur.

    58.8


  4. #44

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Fatih,çift conta kullansa iş görmez mi?

    O zaman kurs(strok)

    Teknik verilere bakarsak bir çelişki var,

    57.8 mm degilde
    58.8 o zaman.

    Bu durumda,lifan kpr200 pistonu 180 cc ye tam upgrade olur.

    58.8

    https://i.hizliresim.com/OrXA63.jpg
    hocam mevzu şöyle: 150 cc nin pistonu içe doğru kavisli, 180 cc nin pistonu dışa doğru kavisli. piston kenarından ölçersen strok 150cc ile aynı. pistonun tam ortası +1mm civarı. 150 cc de ise pistonun tam ortası stroktan -1mm civarı kısa.

  5. #45
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam mevzu şöyle: 150 cc nin pistonu içe doğru kavisli, 180 cc nin pistonu dışa doğru kavisli. piston kenarından ölçersen strok 150cc ile aynı. pistonun tam ortası +1mm civarı. 150 cc de ise pistonun tam ortası stroktan -1mm civarı kısa.
    Dostum,

    Perno delik merkezinden mi ölçtün?

    Veya perno delik altindan ölçüp, yari çapi çikartinca,daha garanti olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------


  6. #46

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum,

    Perno delik merkezinden mi ölçtün?

    Veya perno delik altindan ölçüp, yari çapi çikartinca,daha garanti olur.
    ölçümüm şu şekilde: 180cc pistonun piston pimine bağlı olacak şekilde hemen yanında 150cc pistonu takıp üzerine bir cetvel koyunca 150cc pistonun daha aşağıda olduğunu gördük.

    şu şekilde:


    bu 180 cc. dışa doğru kavisli.


    bu da 150 cc. içe doğru kavisli.


    180cc nin üst kapak daha derin ve yanma odası iç çapı daha geniş. dolayısıyla 150cc nin üst kapağa 180cc pistonu takınca ince bir ses sorunu oluyor.

  7. #47

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gergiyi sök parmağını deliğe sok bak bakalım bi terslik var mı? ama videodan tam anlaşılmıyor. supap sesi olabilir, krank sesi olabilir.

    iyi olasılık ise üst kapağı temizledim demiştin. temizlikten sonra bir alışma rodaj dönemi var. hele rektefiyeden sonra parçaların azcık kurumlanması lazım. rodajdan sonra ses düzelebilir. kendi apache'mde de rektefiyeden sonra böyle bir ses oldu. 200km sonra ses falan kalmadı. bir süre bin ses düzelmez ise tekrar sökersin beraber bakarız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------



    ağır hizmet yağları çoğu yadan iyidir. birazdan beni taşlayacaklar fakat özellikle abd'de harley davidson'lar için shell rotella ağır hizmet dizel yağı kullanıyorlarmış.

    180cc lik blok takınca çıkma falan bulursan 180'in karbüratörünü al. daha çok fark edecek.

    ilaveten rektefiyecim ile 180 cc ve 150 cc pistonlarını ölçmüştük. yaklaşık 1mm kadar 180 cc pistonu daha uzun. eğer ki ses yapma durumu var ise pistonun üzerinden ince bir talaş alma ses durumunu da düzeltecektir.
    Ulkerhan hocam motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum uzun uğraş sonrası 40 km yol yaptım 60km hız ile sübap ve o değişik ses dışında birşey yok motor ısınınca marşa parmağımı basar basmaz hemen alıyor

    Egzantrik zincir gergisini mi çıkarıpta parmagımı koyayım hocam bide motor çalışırkenmi yapayım yoksa çalışmıyorken mi yapayım

  8. #48

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Konu güncelll sorunum devam etmekte maalesef :/

  9. #49

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Ygkoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu güncelll sorunum devam etmekte maalesef :/
    dostum bize bişey anlatmıyorsun ki? sorun var diyorsun.

    bu sorulara tek tek cevap ver de bakalım duruma karar verelim:
    supapları kim söktü?
    üst kapak temizlendi mi?
    supaplar temizlendi mi?
    supap keçelerinin altı kalın metal çerçeveli ve kırmızı renkte miydi?
    supap alıştırması yapıldı mı?
    supap ayarı nasıl yapıldı? hangi ayarlarla yapıldı?
    sente ayarı nasıl yapıldı?

  10. #50

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Eyvah eyvah ilk fırçamızı yedik ustamızdan :D
    Subapları arkadaşım söktü birinin çubuk kısmı kurum bağlamıştı ince tel fırçayla temizledik
    Üst kapak yanma odası sanırım orayıda ince telli matkap ucuyla temizledim
    Sübap ağızlarını çok hafif belli belirsiz temizledik
    Subap keçeleri bordo renkti ve metal kısmını hatırlamıyorım arkadaşım taktı yerine
    Subaplar yeni olmadığı için alıştırma
    yapmadık
    Subap ayarı el ile yapıldı sentil çakısı elimizde olmadığı için yedek parçacılardada 0.06-0.08 bulamadığımız için
    Sente ayarı için komşu olan bi motorcu ustayı çağırdık o yaptı

    Sorunum motor soğukken 3-4 sefer denemede ayak marşı ile çalışıyor

    Isınınca tek marş çalışıyor el marşı ile

    Subap sesi geliyor bariz anlayabiliyorum

    Egzantrik zincir seside geliyor belki palet değişimi yaptım onun alışma sürecimi bilmiyorum o konuyu

    Silindirden egzos çıkışı 2 dakika içinde acayip şekilde ısınıyor
    Sorunum bunlar ustam ilgin içinde çoook çok teşekkür ediyorum emek veripte yazdığın için bu arada herkesede ayrıca teşekkür ediyorum

  11. #51

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Ygkoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvah eyvah ilk fırçamızı yedik ustamızdan :D
    Subapları arkadaşım söktü birinin çubuk kısmı kurum bağlamıştı ince tel fırçayla temizledik
    Üst kapak yanma odası sanırım orayıda ince telli matkap ucuyla temizledim
    Sübap ağızlarını çok hafif belli belirsiz temizledik
    Subap keçeleri bordo renkti ve metal kısmını hatırlamıyorım arkadaşım taktı yerine
    Subaplar yeni olmadığı için alıştırma
    yapmadık
    Subap ayarı el ile yapıldı sentil çakısı elimizde olmadığı için yedek parçacılardada 0.06-0.08 bulamadığımız için
    Sente ayarı için komşu olan bi motorcu ustayı çağırdık o yaptı

    Sorunum motor soğukken 3-4 sefer denemede ayak marşı ile çalışıyor

    Isınınca tek marş çalışıyor el marşı ile

    Subap sesi geliyor bariz anlayabiliyorum

    Egzantrik zincir seside geliyor belki palet değişimi yaptım onun alışma sürecimi bilmiyorum o konuyu

    Silindirden egzos çıkışı 2 dakika içinde acayip şekilde ısınıyor
    Sorunum bunlar ustam ilgin içinde çoook çok teşekkür ediyorum emek veripte yazdığın için bu arada herkesede ayrıca teşekkür ediyorum
    keçeler orijinal gibi duruyor. anlattığın kadarıyla.
    dostum yanma odası temizlendiyse, supaplar temizlendiyse, supaplar yerinden söküldüyse mutlaka ve mutlaka alıştırma yapılması zorunlu. ilaveten doğru düzgün birisi supap ayarını yapması gerekiyor.

    sentil çakısı yok ise, yaprak jileti zımparalayıp, mikrometre ile ölçüp 0,06 - 0,08 kalınlığına getirebilirsin. bu dediklerim yapıldıktan sonra 3-4 denemede çalışma sorunu düzelir. hemen çalışır.

  12. #52

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keçeler orijinal gibi duruyor. anlattığın kadarıyla.
    dostum yanma odası temizlendiyse, supaplar temizlendiyse, supaplar yerinden söküldüyse mutlaka ve mutlaka alıştırma yapılması zorunlu. ilaveten doğru düzgün birisi supap ayarını yapması gerekiyor.

    sentil çakısı yok ise, yaprak jileti zımparalayıp, mikrometre ile ölçüp 0,06 - 0,08 kalınlığına getirebilirsin. bu dediklerim yapıldıktan sonra 3-4 denemede çalışma sorunu düzelir. hemen çalışır.
    O zaman benim problemim direkt olarak sübap ayarı ve alıştırmada onları pazartesi günü halledip tekrar seni rahatsız edeyim ustam o zaman teşekkür ederim tekrar tekrar sizlere mahçup oluyorum

  13. #53
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    @ulkerhan, hocam özelden yazfım bir kaç gün önce. Cwvaplarsanız sevinirim.

  14. #54

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    Alıntı Ygkoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustam subaplar sıkıymış onları biraz düzelttim çalıştı amaaaaa asıl sorun bu videoda bide bunu incelermisin sanki egzantrik zinciri gergi ğaletine vuruyor gibi bi ses var motorda çok gürültü yapıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    https://youtu.be/7R4Qg7pB1X8
    Silindir piston takımından yana sorun yok çekişten düşme düzeltildi yağ yakma kalmadı ama sorun bu garip sesler ne sesleri
    dostum krank sesinede benziyor korkutmak gibi olmasında subapta olabilir krank koluda elin yatkın belliki bir kontrol et istersen

  15. #55

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende çakma 150cc ve yine çakma 180cc blok var, sıkıldıkça değiştiriyorum

    180cc takınca gözle görülür bir performans artışı ve yakıtta gözle görülür bir artış söz konusu, şu anda 180cc takılı.

    bir ara gaza geldim lpg takacağım dedim ama yahu iş yaptık paramızı alamıyoruz, su arıtıcının filtrelerini değiştiremedim, telefon faturasıydı der iken motosikletime lpg takma işi yalan oldu.

    180cc blok baya bir güç artışı sağladı ve ön dişliyi büyülttüm, 6500 devirde 90 civarı hızla ekonomik sürüş yapıyorum işte 80-90 arası sürüyorum, dayanamazsamda yapıştırıyorum 120 yi., üzerine çıkmamam iyi olur çünkü motosikletimde 10w 40 tır yağı kullanıyorum. 4 litresini 90 liraya aldım luqoil benzinlikten.

    bıktım motul 5100 yada 7100 e boşa para dökmekten. 74 bini geçti motosikletim, şu motorumda 200 binleri görebilecek miyim acaba? hedefim 200 bin kilometre.
    Bazen forumdaki kişileri merak ettiğim zamanlar oluyor. Onları hayal ediyorum.
    "Fatih aslında orta yaşlı hali vakti yerinde bir beyefendi. Foruma sadece kafasını dinlendirmek biraz da eğlenmek için takılıyor"

  16. #56

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Alıntı ques1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum krank sesinede benziyor korkutmak gibi olmasında subapta olabilir krank koluda elin yatkın belliki bir kontrol et istersen
    Krankta çok çok az bi boşluk var üstten pistonu takmadan önce içeriye doğru bastırıp çektim 0.03 mm gibi varla yok arası yani

  17. #57

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Arkadaşlar sentil çakısı bulamadım ve bir ustaya sentil çakısıyla ayar yaptırdım subap sesi kesildi ancak halen bir sesler geliyor otomatik gergini değiştir dedi ve onuda aldım şimdi onuda değiştirip duruma göre olumlu olumsuz yazıcam buraya yine

  18. #58

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Zincir uzamışsa, gergi paletleri aşınmışsa gergiyi değiştirmenin bir anlamı yok. Gerginin sökülüp kontrol edilmesi lazım.

  19. #59

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir uzamışsa, gergi paletleri aşınmışsa gergiyi değiştirmenin bir anlamı yok. Gerginin sökülüp kontrol edilmesi lazım.
    Gergi paletlerini değiştirdim zincirde uzama yok bozukluk da yok gergiyi söktümde arızalı yeni bir gergi aldım daha takamadım fırsat bulamadık gergiyi takınca yine güncel yazacağım belki başka arkadaşlarda yararlanır

  20. #60

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Arkadaşlar egzantrik gergisinide değiştirdim az önce ama daha iki gün önce yaptırdığım subap ayarım kaçtı yardımcı olabilecek varmı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler