Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

İlk Defa Piste Çıktım

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #41
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yaygara kopsun kavga çıksın diye bu hesapların forum yönetimine ait olduğunu düşünüyorum bazen :D salih reis dahil
    salih ile aynı kefeye koydugun için beni, artık düşmanımsın
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #42
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Mossberg500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha motosiklet üzerinde oturamayan adamı piste çıkarmışlar, oda marifetmiş gibi gelip burada paylaşmış. Video fecaat olmuş, Allah sonunu hayır etsin, İnşallah kendine ve başkalarına zarar vermezsin.
    Sıfatları sıralayalım : Kompleksli,kıskanç,hazımsız ,höşgörüsüz, . Aklıma şimdilik bunlar geldi

  3. #43

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam gördüğüm kadarıyla 1. viteste çok zorlamışsınız. 1. viteste viraj almak çoğu zaman tehlikelidir, en çok torkun olduğu yerde en ufak bir el hareketi motorun dengesini bozabilir.
    çok erken frenlemeler yapmışsınız, daha yol var ama baya uzaktan yavaşlamaya başlıyorsunuz.
    güvenli sürüş için yapıyor olabilirsiniz, ancak o piste genellikle motorun sınırlarını öğrenmek için giriyor insanlar
    motoru virajlarda biraz daha yatırabilirseniz daha hızlı dönüş yapabilirsiniz.
    en iyi tur süreniz neydi?

    Evet 1. viteste baya kullandım. hızım düşük olduğundan 1. vitese kadar düştüm ama muhtemelen gerek yoktu 2. viteste kalsamda

    bu arada şu saçma sapan yorumlar yapan henüz 10 aylık üyeyi pek fazla takmayın.
    kendisi 11-12 yaşlarında, ona buna sataşmak suretiyle kendine eğlence çıkarmaya çalışan biri
    evet 1. viteste çok gerçekten çok kalmışım. 2. viteste kalsam da muhtemelen pek bir şey kaybetmezdim aynı yerlerde. Bir sonraki girişimde buna dikkat edeceğim teşekkür ederim.

    Frenleme noktam çok erken bunun birkaç sebebi var aslında. Yani çok güvenli süreyimden ziyade, hem pisti tanımıyorum, hem gece olduğundan net seçemiyorum, hem motoru yeni yeni tanıyorum aslında 1500km civarı bir tanışıklığımız var kendisiyle. Virajlarda önce doğru konumlanma ve fren noktalarını doğru belirleme şu an en öncelikli öğrenmem gereken konular. Teşekkür ederim

    Tur zamanı bilmiyorum yani ölçmedim, videolardan bakmak lazım ama şu aşamada pek gerek duymadım

  4. #44
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Şimdilik zorunluluktan 4 teker ile çile dolduruyor
    Video gayet hoş olmuş zevkle izledim.İlk kez piste çıkan birine göre ve böyle kötü aydınlatılan bir piste gayet güzel risksiz güvenli bir sürüş olmuş.

  5. #45
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Gündüz bol bol giderseniz alışır, hızlanırsınız. Bir de sizden hızlı bir arkadaş edinirseniz bu süreç çok daha çabuk işler. Yeni yol zevkten çok panik demek. Hele yeni motosiklette. Üstelik güçlü bir motosiklette. Hem de gece.

  6. #46
    Süper Moderatör (eyong) Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ben de bir tavsiye vereyim, piste çıkacağınız zaman devir saati hariç göstergeleri kağıt bant veya benzeri bir şeyle kapatın.

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bir tavsiye vereyim, piste çıkacağınız zaman devir saati hariç göstergeleri kağıt bant veya benzeri bir şeyle kapatın.
    Kapatmasa da bakacağını tahmin etmiyorum

    Şahsen gösterge değil devir hız hararet, danseden çıplak kadınlar gösterse bile "lan bi git başımdan" derim o esnada...

  8. #48

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    hız göstergesine baktım arada, viraj giriş ve çıkış hızlarımı görmek için ama evet bakmamak daha doğru. Göstergeye bant yapıştırma işi mantıklı bunu deneyebilirim.

    bakalım ay sonu yine pist günü var işlerimle çakışmazsa ona da katılmayı planlıyorum.

  9. #49

    Üyelik
    01 Temmuz 2019
    Motosikleti
    bajaj dominar 400
    dostum güzel bir tecrübe yaşamıssın,eminim çokta keyif almışşındır.benim nacizane bi tavsiyem olacak,aynı viteste çok uzun süre gidiyorsun.hem motora yazık hemde sana yazık))yeri zamanı ve devri gelince vites değiştirmekten korkma dostum.tabi bu ilk defa pist tecrüben olmasındanda kaynaklanıyor olabilir.bir değerlendir bu konuyu derim.iyi sürüşler.

  10. #50
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    hocam pist çıkışında söylüyolar genelde tur sürelerini. orada kayıt tutuyolar bildiğim kadarıyla.

  11. #51
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 500 R
    Bence iyi hocam piste çıkamayanlar utansın, mesela ben

    Acaba bu pistlerde ölüm oluyor mu ? bunu merak ettim şimdi ? Ölüm olsa sorumluluk pist sahibinin mi mesela ? evrak falan imzalanıyor mu piste çıkmadan önce ?
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  12. #52

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı pesimistt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum güzel bir tecrübe yaşamıssın,eminim çokta keyif almışşındır.benim nacizane bi tavsiyem olacak,aynı viteste çok uzun süre gidiyorsun.hem motora yazık hemde sana yazık))yeri zamanı ve devri gelince vites değiştirmekten korkma dostum.tabi bu ilk defa pist tecrüben olmasındanda kaynaklanıyor olabilir.bir değerlendir bu konuyu derim.iyi sürüşler.
    pistin çoğunluğu 1. ya 2. viteste gidebilecek hızlar aslında ama 1. vites yerine 2. viteste gidebilirmişim onun dışında start finish düzlüğü harici 3. vitese geçebileceğim bir yer yok sanki en azından benim tempomda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:06 ----------

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam pist çıkışında söylüyolar genelde tur sürelerini. orada kayıt tutuyolar bildiğim kadarıyla.

    maalesef burada söylemiyorlardı hocam hatta briefingte yarışmak ve süre ölçüm cihazı kullanmakta yasak dediler. Belki tecrübesiz grubunda çıktığım içindir. geçişlerle ilgili kısıtlamalarda vardı virajlarda geçiş yapmamış yasaktı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence iyi hocam piste çıkamayanlar utansın, mesela ben

    Acaba bu pistlerde ölüm oluyor mu ? bunu merak ettim şimdi ? Ölüm olsa sorumluluk pist sahibinin mi mesela ? evrak falan imzalanıyor mu piste çıkmadan önce ?

    herhangi bir kayıt imzalatmadılar. ölümlü kaza durumunda ne oluyor bilmiyorum ama pistten kaynaklı bir kusur yoksa pist sahibinin sorumlu olacağını sanmıyorum. Birkaç sene evvel bir kişi hayatını kaybetmiş frenleri tutmamış start finish düzlüğü sonunda hiç yavaşlayamadan 200+km hızla kaza yapmış.

  13. #53

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Bugün tekrar piste çıktım - aslında arada bir defa daha çıkmıştım onunla beraber 3. pist tecrübem oldu bu. Seansın başında check engine light yandı kararsız kaldım devam edip etmemek arasında ama limp mode'a almadığı için önemli birşey değildir diyerek devam ettim bakalım ne çıkacak.

    Bugünün hataları, vites geçişleriyle ilgili sorunlar yaşadım, bir virajda vites düşürmeden girip viraj içinde düşürmek durumunda kaldım, bir başkasında boşa geçti öyle olunca yatık posizyonda tekrar vitese almak istemeyip viraj dışına çıktım vs. Geliştirmem gereken çok şey var ama devam edeceğim çıkmaya inşallah.

    bir türlü videoyu ekleyemi başamadım :(

    https://www.youtube.com/watch?v=Hc4K_6dKAlM


  14. #54
    Anfibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MT-07 ABS
    Coğrafya cidden kader ya daha motosiklet ile 10k KM yapmış adam panigale ile piste giriyor,bizde 100k+ KM ile anca mt 07 ye çıkabildik Video çok güzel bu arada hocam ALLAH kaza bela vermesin.Doya doya zevkine varın pistin,kuyruga takılan kuş bakışı kamera almanızı tavsiye ederim hem daha sonra sürüşünüzü daha iyi bir açı ile izleyip hatalarınızı daha kolay fark edebilirsiniz

  15. #55
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı Mossberg500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha motosiklet üzerinde oturamayan adamı piste çıkarmışlar, oda marifetmiş gibi gelip burada paylaşmış. Video fecaat olmuş, Allah sonunu hayır etsin, İnşallah kendine ve başkalarına zarar vermezsin.
    nyk en iyisini yapıp piste çıkmış. Kendine ve başkalarına en az zarar vereceği yerde motosiklet sürmüş. Acemiler için piste çıkmayı şiddetle tavsiye ediyorum, aynı şeyleri yolda deneyeceğinize pistte deneyin: düşerseniz çarpacağınız kaldırım yok, refüj yok, ağaç yok; başkalarına çarpma ihtimaliniz de yol göre çok daha düşük.

    nyk acemi olduğunu söylemiş, ve tüm acemilerde olduğu gibi bilmeyen, bilmediğini fark edemez. Acemiler için tavsiyem, iyi bir eğitmen bulup kapalı alan eğitimi alması, zira postür (bedenin konumu ve duruşu) ve bakış gibi konularda mutlaka eksikler olur ve acemiler için ilerlemek, en hızlı ve sağlam kapalı alan eğitimiyle olur.

    Her halükarda: tekerimize taş değmesin!
    *
    İlave
    Yeni başlayanlar için: şu yazım faydalı olabilir.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  16. #56
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Motosiklet konusunda tecrübem az fakat uzun yolculuklar sebebiyle viraj konusunda çok deneyim yaşadım.

    Genelde virajlarda apeks çizgisine çok dikkat etmediğinizi gördüm. Bunu kendimde çok önemsiyorum.

    Kendime viraj eğitimi verirken komut kullanma alışkanlığım oluştu. Çok faydalı oluyor.

    Şöyle;

    Düşür vitesi - Gir apekse - Yat - Aç gazı - Çıkışa bak - Bakışını düşürme - Düzelt motoru..

    Bu komutları yüksek sesle söyleyerek iyi sonuç aldım.

    Naçizane tavsiyem. Kolay gelsin.

  17. #57

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    teşekkür ederim, pist eğitimi almak istiyorum ama burada çok fazla imkan yok maalesef eğitim anlamında. denk getirirsem mutlaka gitmek istiyorum. birden fazla apeksi olan virajlarda ve uzun virajlarda apeks noktasını kestiremiyorum.

    onun dışında kuyruk kamerası hiç düşünmemiştim ileride belki düşünebilirim. Gyro ile depo üstünden yapılan kayıtlar çok hoşuma gidiyor aslında ama bunu yapan çok az kişi var onlarda sır gibi saklıyor setuplarını. Deneyenlerin neredeyse tamamı gyronun sapıttığından yeri göğü çektiğinden bahşediyor.

  18. #58
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Apeks çizgisi ve yatma noktası çok önemlidir. Bunları öğrenmek gerekir.

    Erken yada geç yatmak sıkıntılar doğurur. Yatış noktası dönüş merkezine yakındır.

    Motosikleti dinlersen, o bunu size söyler. "Şimdi" der. Yatışı ani yapmalısın.

    Yatışta ağırlık merkezini iç taraf aktarmak yeterli olmazsa gidondan kontra
    uygulamak gerekebilir.

    Viraja girerken karnına yumruk yemiş gibi kambur olmalısın. Vücudun ağırlık merkezini
    kalçanı seleye bastırarak aşağı vermek gerekir. Kollar yere paralel olmalı.

    Sol el en büyük düşmanın. Gidonu sıkı tuttuğu anda motosikletin dinamiği bozulur.Virajda
    sol elinin gidonu sıkı tuttuğunu fark ettiğin anda kendine ağır sözler söyle. Sağ el her
    türlü masumdur. Gaz açmakla meşguldür.

    Viraj dışına "bakış kilitlenmesi" de en büyük tehlikedir. Buna da dikkat etmek lazım.

    Aklıma bunlar da geldi, yazdım.

    Son söz: Eğitim önemli.

  19. #59
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı Vista86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet konusunda tecrübem az fakat uzun yolculuklar sebebiyle viraj konusunda çok deneyim yaşadım.

    Genelde virajlarda apeks çizgisine çok dikkat etmediğinizi gördüm. Bunu kendimde çok önemsiyorum.

    Kendime viraj eğitimi verirken komut kullanma alışkanlığım oluştu. Çok faydalı oluyor.

    Şöyle;

    Düşür vitesi - Gir apekse - Yat - Aç gazı - Çıkışa bak - Bakışını düşürme - Düzelt motoru..

    Bu komutları yüksek sesle söyleyerek iyi sonuç aldım.

    Naçizane tavsiyem. Kolay gelsin.

    Üstad yazdığınız nefis günlüklerden sizi tanıyorum , kısa sürede büyük hacimli motora geçtiniz aman dikkat diye kafanızı ütülemek istemiyorum eminimki konsantrasyonunuz motorun hacmi ve hızıyla beraber artmıştır , lakin apex konumlanma hakkında yazdıklarınız oldukça hızlı viraj almaya başladığınızı düşündürdü , nacizane tavsiyem pist dışında viraj tepe noktalarına yatarak yaklaşmamanız ve panik frende motoru düzeltip yavaşlayabileceginiz daha yavaş bir çizgi takip etmeniz olabilir..
    Vista86 bunu beğendi.

  20. #60

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şuan Yok.
    Alıntı Vista86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yatışta ağırlık merkezini iç taraf aktarmak yeterli olmazsa gidondan kontra
    uygulamak gerekebilir.
    .
    Yazdıklarınızın birçoğu doğru olmakla birlikte; Motoru döndüren şey kontradır. Ağırlık transferiyle motor dönmez!
    Aşağıda üstad Kieth Code un kontra ve ağırlık transferi mevzusunu anlattığı kısmı ekliyorum. İzleyiniz lütfen.

    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)