Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

KAWASAKI ZX25R ( 250 CC 4 SİLİNDİR ) MEKANIN SAHİBİ GERİ GELDİ

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #61
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorlar nedense çok yakıyor. Devir çeviriyor filan diyorlar ama yinede fazla. Bugün egea pejo308 Megane tarzı arabaların fabrika verisi şehir dışı 3.5 şehir içi 4.5 dizel olanları. Benzinli bu değerlere yaklaşan küçük arabalarda var. Her türlü motor çok yakıyor. Bende tam olarak anlamış değilim.
    Motosikletler genelde hacminin cok ustunde guc uretiyor. Motorlar kucuk. Yer az. Genelde zevk araclari oldugu icin performans daha onemli goruluyor.

    8200 devir ceviren 2200cc 4 silindir S2000 de 3500cc V6 gibi yakiyor mesela, ki VTEC olmasina ragmen. Turbo kullanmadan kucuk hacimden yuksek guc uretmenin tek yolu devri yukseltmek. Yuksek devirde de yakit tuketimi heba oluyor.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #62
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Sorun belkide vites kutusunda. Adamlar 10 ileri vites otomobil üretti (Lexus sanırım). BMW 7 serisi yolda 170 ile giderken 2000 devir bile çevirmiyor sonra vay efendim az yakıyor... az yakar tabi :D

  3. #63

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    otomobil piyasasında pasta çok büyük ne inanılmaz bir rekabet var büyük markalar arasında. Üstüne sürekli katılaşan emisyon yasaları var. Dolayısı ile orada Ar-Ge için inanılmaz bir yatırım var hem işgücü olarak hem para olarak. Bunda sonuçlara yansıyor tabii otomobil piyasası son 10-20 yılda inanılmaz gelişti. Bügün 2.0 motor 300hp arabalar Şahin’le aynı yakıyor.

    Motosiklet sektörü çok daha geriden geliyor. En basitinden en düşük ve ucuz otomobil segmentlerinde bile turbo motorlar standart hale geleli 10 yılı geçmiştir. 30 sene evvelinin Mercedes’lerinde kompresör yazardı. O kompresör supercharger işte. Bügün Kawasaki en pahalı en absürt modelinde kullandı diye teknoloji harikası ilan ediliyor o yüzden motor ile arabaları kıyaslamak çok makul değil

  4. #64

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun belkide vites kutusunda. Adamlar 10 ileri vites otomobil üretti (Lexus sanırım). BMW 7 serisi yolda 170 ile giderken 2000 devir bile çevirmiyor sonra vay efendim az yakıyor... az yakar tabi :D
    Cbr650R 90km hızla 6 ncı vites 4.000 de gidiyor. 2 3 vites daha olsa aslında sıkıntı olmayacak gibi. Gerçi.şehir.içi yakıtı değiştirmez ama en azından şehir dışında baya farkederdi

  5. #65

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomobil piyasasında pasta çok büyük ne inanılmaz bir rekabet var büyük markalar arasında. Üstüne sürekli katılaşan emisyon yasaları var. Dolayısı ile orada Ar-Ge için inanılmaz bir yatırım var hem işgücü olarak hem para olarak. Bunda sonuçlara yansıyor tabii otomobil piyasası son 10-20 yılda inanılmaz gelişti. Bügün 2.0 motor 300hp arabalar Şahin’le aynı yakıyor.

    Motosiklet sektörü çok daha geriden geliyor. En basitinden en düşük ve ucuz otomobil segmentlerinde bile turbo motorlar standart hale geleli 10 yılı geçmiştir. 30 sene evvelinin Mercedes’lerinde kompresör yazardı. O kompresör supercharger işte. Bügün Kawasaki en pahalı en absürt modelinde kullandı diye teknoloji harikası ilan ediliyor o yüzden motor ile arabaları kıyaslamak çok makul değil
    Motosiklet motor teknolojisi olarak çok çok ilerde bir yerde otomobil markalarından.. Bugun formula 1 tecrübesi olmayan hiçbir otomobil markası turbosuz 1.000 cc lik bir motordan 200 HP çıkaramaz.. Çıkarsada Honda cbr1000rr kadar uzun süreli ve sorunsuz kullanamazsın.

  6. #66

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Teknolojisine bir şey diyemem de biraz az yaksalar iyiydi

  7. #67

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet motor teknolojisi olarak çok çok ilerde bir yerde otomobil markalarından.. Bugun formula 1 tecrübesi olmayan hiçbir otomobil markası turbosuz 1.000 cc lik bir motordan 200 HP çıkaramaz.. Çıkarsada Honda cbr1000rr kadar uzun süreli ve sorunsuz kullanamazsın.
    Sadece beygir gücüne bakarak böyle bir sonuca varmak gerçekçi değil. SuperSport motosikletlerin motoru çok yüksek devir çevirir beygiri yüksektir ama torku fakirdir 200HP 1000RR dediğiniz motorun torku 113NM mesela onuda 11000 devirde verebiliyor. 2000 Model Doğan 1.6ie'nin torku daha yüksek ve 3000 devirde veriyor. Otomobil üreticileri böyle bir motoru geliştiremedikleri için değil böyle bir motorun bir otomobilde kullanılması mümkün olmadığından görmüyoruz. SS motorların kullanım ömrüde bir otomobille kıyaslanamaz bu arada. 30-40bin km'de 1000RR gelse 10 defa düşünürsünüz çok masraf açar mı diye, 40 bindeki arabaları sıfır ayarında diye satıyorlar.

    Bugün gerek verimlilik gerek ise tüketim anlamında otomobiller çok daha ileride bu bir gerçek. En basitinden Madem CBR1000RR dediniz aynı markanın bir spor arabasına bakalım. Honda Type-R, 2.0 Litre 320 beygir 400NM tork yani 1000RR'ın 1.5 katı beygiri 3 katından fazla torku var. 1450kg yani 1000rr'ın yaklaşık 7 katı ağırlığında bir arabayı yürüyor ve karma yakıt tüketimi 7.7 Litre (Honda verisi). Turbo'su var diyebilirsiniz evet bu da bir teknolojidir. İleride motorlarada gelir kesin belki 5 yıl sonra belki 15.
    hasmet bunu beğendi.

  8. #68
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Geçen seneki fuarda 1 cc = 100 TL gibi bir çıkarım yapmıştım.

    250 cc motorlar genelde tek veya iki silindirli olduğundan işin içine silindir sayısı hesaplamalarını da eklersek,
    1 veya 2 silindir 250 cc fiyatını ortalama 25.000 TL baz alırsak, 2+1/2 = 1,5 silindir başına ortalama ile 1,5x 4= 6 sonucunu elde ederiz.
    Silindir katsayısı 1 silindirde 1,5
    Silindir katsayısı 2 silindirde 3
    Silindir katsayısı 4 silindirde 6 sonucuna vardığımıza göre, bu verilerle sayın Devlet Bahçeli gibi parti kuruluş yıldönümünü bulabiliriz.
    Buraya kadar okuyup zahmet edenler kusura bakmasın, böyle hesap kitap yaptıran ben değilim

    4 Silindir 250 cc değil, 2 ve 4 silindir 400 cc motorun bizim ülke koşullarında nispeten usturuplu bir fiyatla peynir ekmek gibi satacağını 15 yıldır söylüyorum ama kimse beni dinlemiyor.

  9. #69
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kompresör süpercharger işte. Bugün Kawasaki en pahalı en absürt modelinde kullandı diye teknoloji harikası ilan ediliyor o yüzden motor ile arabaları kıyaslamak çok makul değil
    Önemli bir nokta. Başka bir örnek te Ducatı'nın DVT'si, yani devre göre değişken subap zamanlaması. Senelerdir Corolla'da bile olan özellik. Kawasaki'nin bu kadar az satacak bir model için özel süpercharger geliştirmesi kayda değer... ARGE'ye yapılan yatırımı geri kazanmaları kolay değil.

    Alıntı oktayakgöz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr650R 90km hızla 6 nci vites 4.000 de gidiyor. 2 3 vites daha olsa aslında sıkıntı olmayacak gibi. Gerçi.şehir.içi yakıtı değiştirmez ama en azından şehir dışında baya farkederdi
    Problem şu ki yüksek devirde güç üretmeye optimize edilmiş bir motor düşük devirde de çok yakıyor, üstüne üstlük performansı düşük oluyor, bir de rölantısı düzensiz oluyor. Yani düşük devirde kullansanız bile çok yakıyor. Bunu elimine etmenin yolu VTEC, o da ucuz değil.

    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet motor teknolojisi olarak çok çok ilerde bir yerde otomobil markalarından.. Bugün formula 1 tecrübesi olmayan hiçbir otomobil markası turbosuz 1.000 cc lik bir motordan 200 HP cikaramaz.. Çıkarsada Honda cbr1000rr kadar uzun süreli ve sorunsuz kullanamazsın.
    Çıkarabilseler de kullanamazlar, çünkü anlamsız olur. Hacmi arttırarak aynı gücü üreten, ama daha az yakan, emisyonu daha az olan bir motor üretmek varken niye öyle bir şey yapsınlar? Hafiflik ve performans için olabilir, o da spor araba demek, o modellerde de yapıyorlar zaten (S2000, R8, bilimum süper arabalar) ya da turbo yoluna gidiyorlar.

  10. #70
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Babalar bu kadar kasmayın ortamı birisi motor diğeri araba bırakın herşeyi kendi haline salın gitsin neyde ne varsa var

  11. #71

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı serconline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Babalar bu kadar kasmayın ortamı birisi motor diğeri araba bırakın herşeyi kendi haline salın gitsin neyde ne varsa var
    İtiraf ediyorum hepsi benim başımın altından çıktı

  12. #72

    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    Bursa
    Eveeet. 250CC motora 80.000 TL vermeye hazırmıyıııııızzzzz.

  13. #73

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    650lik motor 70 binken ben almıyım hazır değilim

  14. #74
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli Leoncino Cinquecento
    Yav gelmeyecek zaten kasmayın bu kadar


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)