Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Eksantrik değişim sonrası yakıt artışı ve çekişten düşüş.

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2008:Fz6N 2012:Zx10R
    Öncelikle herkese selamlar.Bir ay önce konu açmıştım eksantrik değiştim diye hatırlayanlarınız vardır.

    Eksantriği değiştim eksantrikten gelen o ses gitmiş durumda fakat.

    Motosikletim aşırı derecede fazla yakmaya başladı ayriyeten çekişten düştü.
    Alt devirlerde sönecek gibi olup teklemeye başladı.

    Youtube da bir video gördüm Fazer ile ilgili altına durumu anlattım adam Sente ayarını yanlış yapmışsınız dedi.

    Bilgisi olan varmı acaba eğer böyle birşey var ise ne yapmam gerek.

    Ustaya bir 400 daha verip tekrarmı açtıracağız ben anlamıyorum(eğerki cidden sente ayarı yanlış yapılmış ise)benim tamire diye götürüp verim almak istediğim aletin bana sürekli daha kötü bir şekilde verilmesinden bıkmış durumdayım.
    Artık ben çok doldum bunu burada uzun uzun anlatmak istiyorum.İnsanı makineden soğutuyorlar.

    1.Motoru ilk aldığım zamanlar hava yakıt ayarı gerekiyordu,gittim ustaya havafiltesi,yağ filtresi,yağ,su,zincir seti de ayar yapılırken yanında değişsin bari dedim bi tomar para bayıldım aldım motoru güya hava-yakıt ayarı yapılan motorda aynı sorun devam ediyor çiğ benzin kokuyor hala.

    2.Lastikleri değiştik(bununla ilgili konuda açmıştım) ön arka sökülüp takıldıktan sonra arka tekerden bir uğultu zincirden vurma sesi(düşük devirde) gelmeye başladı.(Ben yeni lastik almışım keyifli bir şekilde motoruma binmek istediğimde sürekli böyle şeylerle uğraşıyorum)Bir yeri yaptırıyorsun en ufak sorun olmayan başka biyerden sorun çıkıyor.(rulman ve tekerin içindeki adını unuttuğum takozlarda sorun olmadığını söylediler)

    3.Eksantrik olayı yukarda anlattığım gibi.(Rolantide çalışırken devir 900-1300 arası kafasına göre bir azalıyor bir çıkıyor)

    4.Zinciri alalı daha 1 yıl olmadı orjinal DİD usta o zincir vurma sesinin oradan geldiğini söylüyor zincir setin değişmesi gerek.

    5.Ve artık vites atarken debriyajı biraz sert bırakınca gelen bir taaaak sesi var.........

    Öğrenciyim motorumu seviyorum.Bi sorunu olduğunda götürüp yaptıriyim diyorum(OLMUYOR)
    Benzin alıyorum 50 liraya sayacı sıfırlıyorum(eksantrik değiştikten sonra)50 lira benzin 7küsür litre benzin alıyorum.Gittiğim yol yemin olsunki 50 km değil(şehir içi)Benzin yanıp sönmeye başlıyor.

    NE YAPACAĞIMI,ne yapmam gerektiğini şaşırdım.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Hocam merhaba, motorunuz ne bilmiyorum ama rolantinin bir azalıp bir yükselmesi TPS ile alakalı gibi duruyor. Youtubeden bakarsanız yorumlarda vs bu sensör değişince düzeldiği yazıyor.

    Çiğ benzin olayı bende de var ( gsxr 600-2007 ) sanırım o da bujilerle alakalı gibi görünüyor. Ayrıca buji sorunu alt devirlerde güç kaybı yaşatır.

    + olarak TPS sorunu yakıt artışı yapar.

    Not: Bu dediklerim bende de var. Araştırmalarıma göre böyle bir sonuç aldım. Youtube’ye “ throttle position sensor idle problem ” Yazarsan belki bir şeyler bulabilirsiniz.
    desertseek bunu beğendi.

  3. #3
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Honda CBR 250 Repsol
    Benzer bir durum kanuni tiger250 si olan bir tanıdıkta başına geldi. Bilmediği bir yerde motor yaptırmış. Motoru yaptırdıktan sonra yakıtta artış ve cekişte düşüklük vardı. Güvenilir işini iyi yapan bir ustaya getirdi külbütör kapağını açıp baktıklarında motorun sentede olmadığı görüldü. 1 diş tam çizgide durmadığı için bu sorunlar meydana gelmiş. Tam senteye getirdikten sonra motor düzene girdi.
    desertseek bunu beğendi.

  4. #4
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    kuşadası
    Motorun sentesi doğru yapılmamış. O ustaya güvenip tekrar götürmen mantıklı olmaz.

  5. #5

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun sentesi doğru yapılmamış. O ustaya güvenip tekrar götürmen mantıklı olmaz.
    hocam bilmediğim için soruyorum. Sente ayarını böyle motorlarda TP Sensörü otomatik yapmıyor mu acaba?

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bilmediğim için soruyorum. Sente ayarını böyle motorlarda TP Sensörü otomatik yapmıyor mu acaba?
    Sente ayarı fiziksel bir şeydir , eksantrik zinciri yerinden çıkarılıp tekrar takılırken subaplar ve pistonun senkronize şekilde çalışabilmesi için belli bir düzene uygun montajı gerekir aksi halde sorun yaşarsınız , TPS ise gaz kolunu ne kadar çevirdiginizi algılar ve yakıt hava karışımını belirlemek için motor kontrol ünitesine (beyin) iletir..
    desertseek ve ferhatkars bunu beğendiler.

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    YMH YZF R1
    Yakıt Sarfiyatı;
    Map Sensörünün ve veya Yakıt regülatörünün Vakum hortum tesisatlarından biri veya birkaçı yerinden çıkmış veya gevşeyip hava alıyordur.

    Gaz dengesizliği
    Kısaca Gaz teli ayarınız kaçmıştır. Çift tel olduğu için ve motorla ilgili bir söküm olduğu zaman gaz teli ayar civatası gevşiyor ve gaz dengesizleşiyor.

    Bunları araştırıp motorunuzda bulmanız gerek. Bunlar nerede diye sormanıza pek gerek yok servis kılavuzunuza bakmanız yeterli.

    Kolay gelsin.

    No: Tabi ki Bunlar motorunuzda bahsettiğimiz parçalarda arıza olmadığı durumlarda gerçerli.
    desertseek bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sente ayarı fiziksel bir şeydir , eksantrik zinciri yerinden çıkarılıp tekrar takılırken subaplar ve pistonun senkronize şekilde çalışabilmesi için belli bir düzene uygun montajı gerekir aksi halde sorun yaşarsınız , TPS ise gaz kolunu ne kadar çevirdiginizi algılar ve yakıt hava karışımını belirlemek için motor kontrol ünitesine (beyin) iletir..
    Teşekkür ederim. Ellenmediği sürece bir değişiklik olmaz yani yanlış anlamadıysam?

  9. #9
    chevy64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    04 monster 620
    Eksantrigi degistim demissiniz. Eger zinciri kastediyorsaniz zinciri degisirken senteyi kacirmis olabilir degisen.

    Yani zinciri degismeden once senteye almak sonrada zinciri degistirmek gerekir.
    zinciri takarken bir diş bile atlasa sıkıntı. Büyük ihtimalde oyle olmuş.

    Misal bu 2 disli arasindaki dis sayisi tutmali

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcS0u3GJ0-UdGk8IvGpHW2WcZiPrXzVdVCnKzRs3x93FPXbIE86u
    desertseek bunu beğendi.

  10. #10
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2008:Fz6N 2012:Zx10R
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam merhaba, motorunuz ne bilmiyorum ama rolantinin bir azalıp bir yükselmesi TPS ile alakalı gibi duruyor. Youtubeden bakarsanız yorumlarda vs bu sensör değişince düzeldiği yazıyor.

    Çiğ benzin olayı bende de var ( gsxr 600-2007 ) sanırım o da bujilerle alakalı gibi görünüyor. Ayrıca buji sorunu alt devirlerde güç kaybı yaşatır.

    + olarak TPS sorunu yakıt artışı yapar.

    Not: Bu dediklerim bende de var. Araştırmalarıma göre böyle bir sonuç aldım. Youtube’ye “ throttle position sensor idle problem ” Yazarsan belki bir şeyler bulabilirsiniz.
    Teşekkürler bakacağım zaten fz6ların TPS sensörlerinde sorun olduğunu ve servisten ücretsiz değiştiklerini duymuştum bakalım.(Şuan olacağını hiç sanmıyorum)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------

    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun sentesi doğru yapılmamış. O ustaya güvenip tekrar götürmen mantıklı olmaz.
    Abi aslında usta iyi güveniyorum.Adana'da ki bütün yunusların motorunu kendiler yapıyor.Ayriyeten öğrenciyim bir 400 TL daha verip tekrar açtıracak param malesef yok şuan.Adama gidip böyle böyle desem acaba kontrol edermi bilmiyorum.2 arada 1 derede kaldım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------

    Alıntı chevy64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksantrigi degistim demissiniz. Eger zinciri kastediyorsaniz zinciri degisirken senteyi kacirmis olabilir degisen.

    Yani zinciri degismeden once senteye almak sonrada zinciri degistirmek gerekir.
    zinciri takarken bir diş bile atlasa sıkıntı. Büyük ihtimalde oyle olmuş.

    Misal bu 2 disli arasindaki dis sayisi tutmali

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcS0u3GJ0-UdGk8IvGpHW2WcZiPrXzVdVCnKzRs3x93FPXbIE86u
    Ozaman bana yol göründü abi bir gidip konuşayım ustayla ona göre bilgilendiririm sizide.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

    Alıntı chevy64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksantrigi degistim demissiniz. Eger zinciri kastediyorsaniz zinciri degisirken senteyi kacirmis olabilir degisen.

    Yani zinciri degismeden once senteye almak sonrada zinciri degistirmek gerekir.
    zinciri takarken bir diş bile atlasa sıkıntı. Büyük ihtimalde oyle olmuş.

    Misal bu 2 disli arasindaki dis sayisi tutmali

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcS0u3GJ0-UdGk8IvGpHW2WcZiPrXzVdVCnKzRs3x93FPXbIE86u
    Ustanın yanına gittim.
    Giderken petrole uğradım ve ilk defa gördüğüm bir hata kodu ile karşılaştım.
    Hata kodu:46 YAKIT ENJEKSİYON(FI SİSTEMİ)sistemin mevcut gücü normal değil.
    Benzini aldım çıktım.Ustanın yanına varınca stop edip kontağı tekrar açtığımda kod söndü.
    Herneyse konumuza dönelim.
    Eksantrik zinciri değiştikten sonra yakıtı çok fazla yaktığını,motorun çekişten düştüğünü,araştırma yaptığımda bunun sente ayarından olabiliceğini söyledim.
    Kendiside;alakası bile yok,sente ile de alakası yok,zincir atlasa marşa basar basmaz motor patlar dedi.Bununla ilgili olmadığını.Yakıtın çok fazla yakmasınında hava filtresi vs bi kaç şeyden olacağını söyledi.
    Bende döndüm geldim...
    Not:Önceden gazı bırakınca egzozdan patlama sesleri gelmiyordu.Şuan biraz gaz açıp bırakınca egzozda ciddi manada patlamalar meydana geliyor.(Bundan yola çıkarak da belki bir yere varırız diye belirtmek istedim.)

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Hava akış metre (MAF) sensorunde sorun olabilir mi?

    Olmadi,

    Oksijen sensoru soketlerini sök,contact spreyle temizle bakalim.

    Egzozdaki patlama,zengin karişimi gosteriyor.

    Hava filtresi yakiti etkiler ama,7litre ile 50km gidecek kadarda etkilemez.

    Buji pipolarina,bobinede bakilabilir.

    Motor rolantide ve gaz verilerek akü voltajini ölçtur bakalim,

    Rolantide 12-12.5
    Gazda 13.5-14.5 değerlerin cikmasi lazim
    desertseek bunu beğendi.

  12. #12
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2008:Fz6N 2012:Zx10R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava akış metre (MAF) sensorunde sorun olabilir mi?

    Olmadi,

    Oksijen sensoru soketlerini sök,contact spreyle temizle bakalim.

    Egzozdaki patlama,zengin karişimi gosteriyor.

    Hava filtresi yakiti etkiler ama,7litre ile 50km gidecek kadarda etkilemez.

    Buji pipolarina,bobinede bakilabilir.

    Motor rolantide ve gaz verilerek akü voltajini ölçtur bakalim,

    Rolantide 12-12.5
    Gazda 13.5-14.5 değerlerin cikmasi lazim
    Abi malum ona git buna git para kalmadı
    Kendimi toplayayım biraz söylediklerinizi dikkate alacağım.Baktırdıktan sonra konu altında bilgilendiririm.Teşekküler.
    levend84 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Alıntı desertseek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi malum ona git buna git para kalmadı
    Kendimi toplayayım biraz söylediklerinizi dikkate alacağım.Baktırdıktan sonra konu altında bilgilendiririm.Teşekküler.
    Hocam en güzeli servise gitmek. Vallahi benim makine de çiğ benzin atıyor. Sıcakken zor çalışıyor vs. Bugün bir ustaya gittim bana engine tempareture sensöründen olabilir dedi. Allahtan 45-50 tl bir şey. Onu geçti tps de yapabilir dedi. Ee dedim engine temp. Sensor hatalı olsun motor hata kodu verir dedim. Suzuki servisine götürsem olur mu dedim onlar bir boktan anlamaz dedi diagnostic bile bulamaz sorunu dedi. Ee dedim ne yapacaz. Kullanacaksın motor iyice kötü olunca bakıcaz(sokucaz) dedi. Servise götürmeyi düşünüyorum.

  14. #14
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2008:Fz6N 2012:Zx10R
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam en güzeli servise gitmek. Vallahi benim makine de çiğ benzin atıyor. Sıcakken zor çalışıyor vs. Bugün bir ustaya gittim bana engine tempareture sensöründen olabilir dedi. Allahtan 45-50 tl bir şey. Onu geçti tps de yapabilir dedi. Ee dedim engine temp. Sensor hatalı olsun motor hata kodu verir dedim. Suzuki servisine götürsem olur mu dedim onlar bir boktan anlamaz dedi diagnostic bile bulamaz sorunu dedi. Ee dedim ne yapacaz. Kullanacaksın motor iyice kötü olunca bakıcaz(sokucaz) dedi. Servise götürmeyi düşünüyorum.
    Aslında haklısın abide serviste çok seviyorlar diye götürmüyoruz.Ama yapmamız gerek o.
    Benim 5 kuruş gelirim yok aileden utana sıkıla para alıyorsun onuda veriyorsun adamlara olmayınca da böyle moral bozuyor.Biraz bende suçluyum binmeyip güzelce para biriktirsem servise götürsem hallolacaktı.(en azından motorun servise girdisi çıktısı olur,olaki sorun devam etsede elinde bak burası yapıldı ama devam ediyor sorun diye belgemiz olurdu)2.5 aydır 2.800TL masraf ettim yok motor gene aynı suç bende,hem burda milletin kafasını şişiriyoruz,hemde paranla rezil olmak ne demekse onu yaşıyoruz.Birde motor eski olduğundan şurasında şu var dediğinde kimse iplemiyor.
    Ben bu motoru 2 yıl önce 37 binde aldım abi şuan 64binde.
    Tamam usta olabilirsiniz ama ben adama diyorum bu eksantirik değiştikten sonra bu motor aşırı yakmaya başladı,çekişten düştü,alt devirlerde tövbeler olsun kimse yok.(ben 27 bin km dir kullandığım motoru bilmeyecekmiyim)alıp binip bu motormu gitmiyor diyip gülüyorsun.İnsanlara kalp kırmadan,can sıkmadan,üzmeden güzelce anlatınca kimse seni iplemiyor.İlla kavgacı dövüşçü olacaksınki işin görülsün...

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı desertseek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......sente ayarından olabiliceğini söyledim.
    Kendiside;alakası bile yok,sente ile de alakası yok,zincir atlasa marşa basar basmaz motor patlar dedi.....

    biraderim zincirin atlaması başka bir şey , burda kimse zincir atlamıştır da yazmadı , zincir montaj esnasında bir diş kaçık takılmış ise motor patlamaz senin yaşadıklarına benzer sonuçları olur..egzantrik sensörünün bahsettiğimiz sente kaçıklığı nedeniyle yanlış konum okuması ve enjeksiyonun hatalı çalışması nedeniyle hata kodu veriyor olabilir , zaten aşırı bir tüketim var çekiş yok ve tüm bunlar zincir değişimi ile başlamış , tutup da bir hava filtresinin bu derece sorun yumağı oluşturacağını söylemek abes olur , benim anladığım adam yaptığı işin arkasında durmuyor , senden tekrar para talep edemeyeceği için motoru açıp kontrol etmek için vakit harcamak istemiyor , kısaca seni oyalıyor ( tanımam etmem ama kim olsa güvenini kaybeder bu ustaya karşı)

  16. #16

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Alıntı desertseek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında haklısın abide serviste çok seviyorlar diye götürmüyoruz.Ama yapmamız gerek o.
    Benim 5 kuruş gelirim yok aileden utana sıkıla para alıyorsun onuda veriyorsun adamlara olmayınca da böyle moral bozuyor.Biraz bende suçluyum binmeyip güzelce para biriktirsem servise götürsem hallolacaktı.(en azından motorun servise girdisi çıktısı olur,olaki sorun devam etsede elinde bak burası yapıldı ama devam ediyor sorun diye belgemiz olurdu)2.5 aydır 2.800TL masraf ettim yok motor gene aynı suç bende,hem burda milletin kafasını şişiriyoruz,hemde paranla rezil olmak ne demekse onu yaşıyoruz.Birde motor eski olduğundan şurasında şu var dediğinde kimse iplemiyor.
    Ben bu motoru 2 yıl önce 37 binde aldım abi şuan 64binde.
    Tamam usta olabilirsiniz ama ben adama diyorum bu eksantirik değiştikten sonra bu motor aşırı yakmaya başladı,çekişten düştü,alt devirlerde tövbeler olsun kimse yok.(ben 27 bin km dir kullandığım motoru bilmeyecekmiyim)alıp binip bu motormu gitmiyor diyip gülüyorsun.İnsanlara kalp kırmadan,can sıkmadan,üzmeden güzelce anlatınca kimse seni iplemiyor.İlla kavgacı dövüşçü olacaksınki işin görülsün...
    Sormayın hocam aynı durum bende de var. Bende öğrenciyim olabildiğince kendim yapmaya çalışıyorum bazı şeyleri. Hava filtresi değişimi, yağ değişimi vs.

    Şimdi ebaydan tps, ets ve marş rolesi alacağım. Yanımda bulunsun garanti olsun. İleri de illaki bu sensörlerde problem çıkıyor. TR de gelmesini beklemek vs sorun olacağı için alıp kenarda bekletmek daha basit iş.

    Servis konusunda hala ısrarcıyım. Serviste yaptırmak zorunda değilsiniz. En azından sorunu çözerler diye tahmin ediyorum..

    Bu arada yabancı forumlara bakmayı unutmayın illaki bu sorunu yaşayan insanlar mevcut. Aynı şekilde youtube video yorumlarına vs bakabilirsiniz.
    desertseek bunu beğendi.

  17. #17
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2008:Fz6N 2012:Zx10R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraderim zincirin atlaması başka bir şey , burda kimse zincir atlamıştır da yazmadı , zincir montaj esnasında bir diş kaçık takılmış ise motor patlamaz senin yaşadıklarına benzer sonuçları olur..egzantrik sensörünün bahsettiğimiz sente kaçıklığı nedeniyle yanlış konum okuması ve enjeksiyonun hatalı çalışması nedeniyle hata kodu veriyor olabilir , zaten aşırı bir tüketim var çekiş yok ve tüm bunlar zincir değişimi ile başlamış , tutup da bir hava filtresinin bu derece sorun yumağı oluşturacağını söylemek abes olur , benim anladığım adam yaptığı işin arkasında durmuyor , senden tekrar para talep edemeyeceği için motoru açıp kontrol etmek için vakit harcamak istemiyor , kısaca seni oyalıyor ( tanımam etmem ama kim olsa güvenini kaybeder bu ustaya karşı)
    ''burda kimse zincir atlamıştır da yazmadı ''
    Alıntı:Chevy64:''zinciri takarken bir diş bile atlasa sıkıntı. Büyük ihtimalde oyle olmuş.''
    Ayriyeten şunuda belirtmek isityorum gidip ustayla konuşurken orada çalışan birinin söylediği şey.Bence sen bu motordan sıkılmışsın doymuşsun artık sana öyle geliyor demesi...
    Ben kimseyi kötülemiyorumda abi burada ama 1 2 olsa canım bukadar sıkılmayacak üst üste üst üste geliyor.Tutuyorum motor sömürüyor zaten benzini gidiyorum ustanın oraya anlatıyorum durumu afedersin ama ipleyen yok.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    arkadaşın yazısını görmemiştim , ama eminimki o da atlama derken montaj hatasını anlatmak istemiştir , yeni zincirde atlama olmaz , eski zincirin gergi mekanizması bozulursa dişliden kurtulur , atlama diye bu duruma denir ve öyle bir diş falan atlamaz , önce subaplar saliseler içinde eğrilir , debriyajı hemen çekmezsen piston delinebilir vs vs kısaca motor patates olur..

  19. #19
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Benzer durumlarla karşılaşmış biri olarak.Bu işin bir sonu olmucak , bilgin olsun.4-5 yaşından büyük bir motosiklet alınca illa bir yeri bozulacaktır.Sağını yaptırsan solu bozulur.

    Ben olsam hiç uğraşmam satarım 4-5 yaşından küçük , japon malı bir motor alırım.

  20. #20
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    D400
    Sente atlamış olsa rölantide ara ara farkedilir şekilde teklemede yapması lazım.Sente atlamış ise subaplarıda eğer,sonrada kırar.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)