Ybr 125 Esd Kronik Krank Sorunu Yardım
-
Selamun aleyküm motoru 2011 model 17 binde aldım alalı 3 4 ay oluyor şuan 19 bin küsür de ortalama 2000 km yol yaptım aldığımda motordan krank vurma sesi gibi bir ses geliyordu git gide arttı geçen sorduğum motorcu yaptır bunu yolda kalırsın dedi değiştirsem ne tutar ses gider mi ne gibi değişiklikler olur kronik sorunmuş galiba yaptıran varmı ne tutar ücret 19 bindeki bi motor için normalmidir yardımcı olursanız sevinirim
Reklamlar
-
Aleyküm selam hocam.
Km 100 binde sıfırlanıyor hocam ben pek imkan veremedim 17 binde olduğuna. 100 bine gelip km tur atmıştır büyük ihtimal. Hele ybr gibi motora ne yapmış da 19 binde krank yemiş? Millet ömürlük biniyor o motora. Bence motoru bitmiş olabilir. Benim 80 bindeki kıçı kırık cbf bile ses yapmıyor henüz.
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Aleyküm selam hocam.
Km 100 binde sıfırlanıyor hocam ben pek imkan veremedim 17 binde olduğuna. 100 bine gelip km tur atmıştır büyük ihtimal. Hele ybr gibi motora ne yapmış da 19 binde krank yemiş? Millet ömürlük biniyor o motora. Bence motoru bitmiş olabilir. Benim 80 bindeki kıçı kırık cbf bile ses yapmıyor henüz.
Valla bende öle düşündüm motor genel olarak temiz ve araştırdım baya bi hep 18 19 20 bin civarında yaptığından şikayetçi millet
-
YBR de kronik olan krank da oluşan bir sorun değildir, krank rulmanlı zaten. 2005 gibi modellerde rulmanlar değişti.
Bende 2005 model vardı, oradan biliyorum.
Şimdi 2011 ESD modeli var, 25.000 km.de, yenilerde durum ne bilmiyorum.
-
geçen mart ayıda komple orjinal parçalarla işçililk dahil 1500 liraya yaptırmıştım. benim tavsiyem motor bloğunun içinde bi sıkıntınız var ise orjinal parçalar kullanmalısınız. yan sanayi parçalarla sağlıklı olmayabilir.
-
emremm adlı üyeden alıntı
YBR de kronik olan krank da oluşan bir sorun değildir, krank rulmanlı zaten. 2005 gibi modellerde rulmanlar değişti.
Bende 2005 model vardı, oradan biliyorum.
Şimdi 2011 ESD modeli var, 25.000 km.de, yenilerde durum ne bilmiyorum.
https://www.oemmotorparts.com/fiche-...25-2-C-C03.png
Hocam size özelden ulaşamadım, 2006 Ybr nin karbüratör şemasını da gönderebilir misiniz?
Şamandranın yönünü karıştırdım
Konu sahibi arkadaş, krank sorunlu değil bazı motorlarda krank rulmanları ses yapıyormuş rulman değişiyo o kadar. İşçiliği pahalı olabilir.
Eskiden Ybr Club vardı her bişeyi oradan öğreniyorduk o da kapandı.
-
Alisilin adlı üyeden alıntı
Hocam size özelden ulaşamadım, 2006 Ybr nin karbüratör şemasını da gönderebilir misiniz?
Şamandranın yönünü karıştırdım
Konu sahibi arkadaş, krank sorunlu değil bazı motorlarda krank rulmanları ses yapıyormuş rulman değişiyo o kadar. İşçiliği pahalı olabilir.
Eskiden Ybr Club vardı her bişeyi oradan öğreniyorduk o da kapandı.
https://www.bike-parts-yam.com/thumb...900/FIG_07.PNG
-
Ybr ve kronik kelimelerini yan yana görmek bana tuhaf geldi.
2004 kendi ybr me vakti zamanında 70 bin km bindim, eşte dosta benzer ve hatta daha yüksek km lerde binmiş olanlar veya hala binenler mevcut. Kronik olarak nitelenebilecek hiç bir sıkıntı duymadım.
Ha şöyle bir durum var, 125 cc bir motor alıp misal 250 cc bir motoru tokatlama gayreti içine girenler, egsozun ucunu kesip boru kaynatıp motor devrini sürekli sona dayayanlar, nasılsa sağla motor diyip 20-30 bin km yağ değiştirmeyenler istisna.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Ybr ve kronik kelimelerini yan yana görmek bana tuhaf geldi.
2004 kendi ybr me vakti zamanında 70 bin km bindim, eşte dosta benzer ve hatta daha yüksek km lerde binmiş olanlar veya hala binenler mevcut. Kronik olarak nitelenebilecek hiç bir sıkıntı duymadım.
Ha şöyle bir durum var, 125 cc bir motor alıp misal 250 cc bir motoru tokatlama gayreti içine girenler, egsozun ucunu kesip boru kaynatıp motor devrini sürekli sona dayayanlar, nasılsa sağla motor diyip 20-30 bin km yağ değiştirmeyenler istisna.
Öle bi kullanımım olmadı zaten bu sorun esdlerde varmış
-
ybr de kronik krank sorunu varsa eğer bu 100 binde falan olur kardeşim, senin motor da buyuk ihtimalle 117 binde
-
Aynı sorunu 2014 model YBR de 19 binde filan yaşamıştım. Motor tık tık tık diye ses yapıyordu rölanti de bile sonuç olarak rulman boşluk yapmış komple motor açıldı ve rulmanlar değişti 600tlye yaptırdım yetkili serviste. Yaptıralı neredeyse 2 sene oldu zamlardan dolayı fiyat ikiye katlanmış olabilir.
O şekilde de bir süre binebilirsin ama çok riskli 1000tllik masraf olur sana 2500-3000tl. Motorun içine doğru rulmanı dağıtırsa işin içinden çıkamazsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Alet edevat ve biraz bilgin varsa aslında kendin bile yapabilirsin tek silindirli motorun içinde çok az sayıda parça var pek karışık değil. Motor dağıtmayla alakalı onlarca video var oradan da yardım alabilirsin ama ciddi anlamda alet edevat ister o konuda uyarayım.
-
batuhanaslan adlı üyeden alıntı
ybr de kronik krank sorunu varsa eğer bu 100 binde falan olur kardeşim, senin motor da buyuk ihtimalle 117 binde
117 binde olma ihtimali çok düşük çünkü motor genel olarak eski değil temiz kullanılmış sadece ben değil nereden araştırsam 20 bin km civarı başına böle bişe gelen çok var
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Aynı sorunu 2014 model YBR de 19 binde filan yaşamıştım. Motor tık tık tık diye ses yapıyordu rölanti de bile sonuç olarak rulman boşluk yapmış komple motor açıldı ve rulmanlar değişti 600tlye yaptırdım yetkili serviste. Yaptıralı neredeyse 2 sene oldu zamlardan dolayı fiyat ikiye katlanmış olabilir.
O şekilde de bir süre binebilirsin ama çok riskli 1000tllik masraf olur sana 2500-3000tl. Motorun içine doğru rulmanı dağıtırsa işin içinden çıkamazsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Alet edevat ve biraz bilgin varsa aslında kendin bile yapabilirsin tek silindirli motorun içinde çok az sayıda parça var pek karışık değil. Motor dağıtmayla alakalı onlarca video var oradan da yardım alabilirsin ama ciddi anlamda alet edevat ister o konuda uyarayım.
Bakalım yarın göstericem durumu buraya yazarım başına böle bişe gelen diğer arkadaşlarda yardımcı olmuş olurum[COLOR="Silver"]
Motorumun resimlerini yükledim az çok da olsa belli eder km sini resimlerden 117 bin olucak kadar eski değil
https://eksiup.com/p/o5132576y43e
https://eksiup.com/p/w3132588fbrp
-
ybr yi bende 2 yıl 25000 km kullandım taş gibi motordu
forumda daha önce hiç böyle birşey duymadım görmedim
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Aleyküm selam hocam.
Km 100 binde sıfırlanıyor hocam ben pek imkan veremedim 17 binde olduğuna. 100 bine gelip km tur atmıştır büyük ihtimal. Hele ybr gibi motora ne yapmış da 19 binde krank yemiş? Millet ömürlük biniyor o motora. Bence motoru bitmiş olabilir. Benim 80 bindeki kıçı kırık cbf bile ses yapmıyor henüz.
İlk motorum YBR idi (2012 model) , ilk sahibi bendim 30000 km civarında bu sorunu yaşamıstım.
Eski Ybr'lerle karıştırılmasın.
-
mgora adlı üyeden alıntı
İlk motorum YBR idi (2012 model) , ilk sahibi bendim 30000 km civarında bu sorunu yaşamıstım.
Eski Ybr'lerle karıştırılmasın.
Evet yeni kasalarda oluyormuş zaten bu sorun
-
Başlığı okuduktan sonra krankta değil de rulman sorunu olduğunu anlamış oldum. Ben motorun kronik krank sorunu var diye algılamıştım ilk mesajı.
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Başlığı okuduktan sonra krankta değil de rulman sorunu olduğunu anlamış oldum. Ben motorun kronik krank sorunu var diye algılamıştım ilk mesajı.
Bugün bıraktım motoru açılıcak yarın tahminimce netleşir son durumu yazarım buraya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)