Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ybr 125 Esd Kronik Krank Sorunu Yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Selamun aleyküm motoru 2011 model 17 binde aldım alalı 3 4 ay oluyor şuan 19 bin küsür de ortalama 2000 km yol yaptım aldığımda motordan krank vurma sesi gibi bir ses geliyordu git gide arttı geçen sorduğum motorcu yaptır bunu yolda kalırsın dedi değiştirsem ne tutar ses gider mi ne gibi değişiklikler olur kronik sorunmuş galiba yaptıran varmı ne tutar ücret 19 bindeki bi motor için normalmidir yardımcı olursanız sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Aleyküm selam hocam.

    Km 100 binde sıfırlanıyor hocam ben pek imkan veremedim 17 binde olduğuna. 100 bine gelip km tur atmıştır büyük ihtimal. Hele ybr gibi motora ne yapmış da 19 binde krank yemiş? Millet ömürlük biniyor o motora. Bence motoru bitmiş olabilir. Benim 80 bindeki kıçı kırık cbf bile ses yapmıyor henüz.

  3. #3

    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aleyküm selam hocam.

    Km 100 binde sıfırlanıyor hocam ben pek imkan veremedim 17 binde olduğuna. 100 bine gelip km tur atmıştır büyük ihtimal. Hele ybr gibi motora ne yapmış da 19 binde krank yemiş? Millet ömürlük biniyor o motora. Bence motoru bitmiş olabilir. Benim 80 bindeki kıçı kırık cbf bile ses yapmıyor henüz.
    Valla bende öle düşündüm motor genel olarak temiz ve araştırdım baya bi hep 18 19 20 bin civarında yaptığından şikayetçi millet

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    YBR de kronik olan krank da oluşan bir sorun değildir, krank rulmanlı zaten. 2005 gibi modellerde rulmanlar değişti.
    Bende 2005 model vardı, oradan biliyorum.
    Şimdi 2011 ESD modeli var, 25.000 km.de, yenilerde durum ne bilmiyorum.


  5. #5
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    geçen mart ayıda komple orjinal parçalarla işçililk dahil 1500 liraya yaptırmıştım. benim tavsiyem motor bloğunun içinde bi sıkıntınız var ise orjinal parçalar kullanmalısınız. yan sanayi parçalarla sağlıklı olmayabilir.

  6. #6
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YBR de kronik olan krank da oluşan bir sorun değildir, krank rulmanlı zaten. 2005 gibi modellerde rulmanlar değişti.
    Bende 2005 model vardı, oradan biliyorum.
    Şimdi 2011 ESD modeli var, 25.000 km.de, yenilerde durum ne bilmiyorum.

    https://www.oemmotorparts.com/fiche-...25-2-C-C03.png
    Hocam size özelden ulaşamadım, 2006 Ybr nin karbüratör şemasını da gönderebilir misiniz?
    Şamandranın yönünü karıştırdım
    Konu sahibi arkadaş, krank sorunlu değil bazı motorlarda krank rulmanları ses yapıyormuş rulman değişiyo o kadar. İşçiliği pahalı olabilir.

    Eskiden Ybr Club vardı her bişeyi oradan öğreniyorduk o da kapandı.

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam size özelden ulaşamadım, 2006 Ybr nin karbüratör şemasını da gönderebilir misiniz?
    Şamandranın yönünü karıştırdım
    Konu sahibi arkadaş, krank sorunlu değil bazı motorlarda krank rulmanları ses yapıyormuş rulman değişiyo o kadar. İşçiliği pahalı olabilir.

    Eskiden Ybr Club vardı her bişeyi oradan öğreniyorduk o da kapandı.
    https://www.bike-parts-yam.com/thumb...900/FIG_07.PNG

  8. #8
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Ybr ve kronik kelimelerini yan yana görmek bana tuhaf geldi.
    2004 kendi ybr me vakti zamanında 70 bin km bindim, eşte dosta benzer ve hatta daha yüksek km lerde binmiş olanlar veya hala binenler mevcut. Kronik olarak nitelenebilecek hiç bir sıkıntı duymadım.
    Ha şöyle bir durum var, 125 cc bir motor alıp misal 250 cc bir motoru tokatlama gayreti içine girenler, egsozun ucunu kesip boru kaynatıp motor devrini sürekli sona dayayanlar, nasılsa sağla motor diyip 20-30 bin km yağ değiştirmeyenler istisna.

  9. #9

    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr ve kronik kelimelerini yan yana görmek bana tuhaf geldi.
    2004 kendi ybr me vakti zamanında 70 bin km bindim, eşte dosta benzer ve hatta daha yüksek km lerde binmiş olanlar veya hala binenler mevcut. Kronik olarak nitelenebilecek hiç bir sıkıntı duymadım.
    Ha şöyle bir durum var, 125 cc bir motor alıp misal 250 cc bir motoru tokatlama gayreti içine girenler, egsozun ucunu kesip boru kaynatıp motor devrini sürekli sona dayayanlar, nasılsa sağla motor diyip 20-30 bin km yağ değiştirmeyenler istisna.
    Öle bi kullanımım olmadı zaten bu sorun esdlerde varmış

  10. #10
    batuhanaslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2022 Pcx 125
    ybr de kronik krank sorunu varsa eğer bu 100 binde falan olur kardeşim, senin motor da buyuk ihtimalle 117 binde

  11. #11
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Aynı sorunu 2014 model YBR de 19 binde filan yaşamıştım. Motor tık tık tık diye ses yapıyordu rölanti de bile sonuç olarak rulman boşluk yapmış komple motor açıldı ve rulmanlar değişti 600tlye yaptırdım yetkili serviste. Yaptıralı neredeyse 2 sene oldu zamlardan dolayı fiyat ikiye katlanmış olabilir.
    O şekilde de bir süre binebilirsin ama çok riskli 1000tllik masraf olur sana 2500-3000tl. Motorun içine doğru rulmanı dağıtırsa işin içinden çıkamazsın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

    Alet edevat ve biraz bilgin varsa aslında kendin bile yapabilirsin tek silindirli motorun içinde çok az sayıda parça var pek karışık değil. Motor dağıtmayla alakalı onlarca video var oradan da yardım alabilirsin ama ciddi anlamda alet edevat ister o konuda uyarayım.

  12. #12

    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Alıntı batuhanaslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr de kronik krank sorunu varsa eğer bu 100 binde falan olur kardeşim, senin motor da buyuk ihtimalle 117 binde
    117 binde olma ihtimali çok düşük çünkü motor genel olarak eski değil temiz kullanılmış sadece ben değil nereden araştırsam 20 bin km civarı başına böle bişe gelen çok var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorunu 2014 model YBR de 19 binde filan yaşamıştım. Motor tık tık tık diye ses yapıyordu rölanti de bile sonuç olarak rulman boşluk yapmış komple motor açıldı ve rulmanlar değişti 600tlye yaptırdım yetkili serviste. Yaptıralı neredeyse 2 sene oldu zamlardan dolayı fiyat ikiye katlanmış olabilir.
    O şekilde de bir süre binebilirsin ama çok riskli 1000tllik masraf olur sana 2500-3000tl. Motorun içine doğru rulmanı dağıtırsa işin içinden çıkamazsın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

    Alet edevat ve biraz bilgin varsa aslında kendin bile yapabilirsin tek silindirli motorun içinde çok az sayıda parça var pek karışık değil. Motor dağıtmayla alakalı onlarca video var oradan da yardım alabilirsin ama ciddi anlamda alet edevat ister o konuda uyarayım.
    Bakalım yarın göstericem durumu buraya yazarım başına böle bişe gelen diğer arkadaşlarda yardımcı olmuş olurum[COLOR="Silver"]

    Motorumun resimlerini yükledim az çok da olsa belli eder km sini resimlerden 117 bin olucak kadar eski değil

    https://eksiup.com/p/o5132576y43e
    https://eksiup.com/p/w3132588fbrp

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ybr yi bende 2 yıl 25000 km kullandım taş gibi motordu
    forumda daha önce hiç böyle birşey duymadım görmedim

  14. #14

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aleyküm selam hocam.

    Km 100 binde sıfırlanıyor hocam ben pek imkan veremedim 17 binde olduğuna. 100 bine gelip km tur atmıştır büyük ihtimal. Hele ybr gibi motora ne yapmış da 19 binde krank yemiş? Millet ömürlük biniyor o motora. Bence motoru bitmiş olabilir. Benim 80 bindeki kıçı kırık cbf bile ses yapmıyor henüz.
    İlk motorum YBR idi (2012 model) , ilk sahibi bendim 30000 km civarında bu sorunu yaşamıstım.
    Eski Ybr'lerle karıştırılmasın.

  15. #15

    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Alıntı mgora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorum YBR idi (2012 model) , ilk sahibi bendim 30000 km civarında bu sorunu yaşamıstım.
    Eski Ybr'lerle karıştırılmasın.
    Evet yeni kasalarda oluyormuş zaten bu sorun

  16. #16
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Başlığı okuduktan sonra krankta değil de rulman sorunu olduğunu anlamış oldum. Ben motorun kronik krank sorunu var diye algılamıştım ilk mesajı.

  17. #17

    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığı okuduktan sonra krankta değil de rulman sorunu olduğunu anlamış oldum. Ben motorun kronik krank sorunu var diye algılamıştım ilk mesajı.
    Bugün bıraktım motoru açılıcak yarın tahminimce netleşir son durumu yazarım buraya


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)