Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


    İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

    Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz...

    Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

    Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

    Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

    Beceri ve kabiliyet

    Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


    Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GÖKSEL... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL- KASIMPAŞA- KURTULUŞ- BAKIRKÖY
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250
    bugünün gündemini meşgul edecek polemiklere yol açacak tartışmalar çıkaracak (umarım hiç biri olmaz)
    bir o kadarda faydalı bilgiler
    eline saglık paylaşımın için
    dünden hırs yaptın galiba

  3. #3

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 kh
    vallahi ben direksiyon çalışırken arkadaşımın 500 cc kawasakisi ile dönmeye kalkmıştım. zar zor durdum ama motoru tutamadım düşürdüm 190 kg alet. giderken dah adengeli olsada düşük hızlarda sakat. kalsın ben istemem.

  4. #4
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Yazı için teşekkürler boy, fakat belirtmemiz gereken bir nokta olduğunu unutmamak gerekir. Olay sadece cc boyutu değildir, konu bence "motor tipi" olmalı ve bu tartışılmalıdır.

    Yani 600 cc bir race ile kesinlikle başlangıç yapılmamalıdır, benim mantığım ve tüm dünyadaki otorite bunu söyler. Fakat 500-600 cc bir enduro yada cruiser ile eğitim aldıktan sonra başlanabilir.

    Not: Eğitim alınsa bile Super Sport ile başlama yapmak bence doğru değildir.

  5. #5
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Eyong
    Olay sadece cc boyutu değildir, konu bence "motor tipi" olmalı ve bu tartışılmalıdır.
    Evet bu konuda haklısın. Sadece hacim önemli olmadığı için yüksek hacimli ve süratli şeklinde açtım başlığı. Burada esas olarak kastettiğim 600cc Supersport ve 1000cc Superbike kategorisidir. Ancak bunun dışında VFR800, CBF1000, FJR1300, FZ6, Fazer600, FZ1 gibi motorlar da var, başlanmaması gereken.

    @GÖKSEL
    bugünün gündemini meşgul edecek polemiklere yol açacak tartışmalar çıkaracak (umarım hiç biri olmaz)
    Başta ne dediğimi kimse unutmazsa, bir tartışma çıkmayacaktır...

    Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #6
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Zaten epi topu bir defa şansın ve bir kez kaza yapma lüksün var. Ondan sonra istesende şans vermez bu aletler insana....
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  7. #7
    GÖKSEL... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL- KASIMPAŞA- KURTULUŞ- BAKIRKÖY
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250
    dünkü düellodan sonra emin olamadım onun için böyle yazdım.
    insanların bu kadar bilinçli yazıların altına imza attıktan sonra
    hadi yok kapışalım yok anahtarımı alırım yok benim motorum seninkini geçer
    gibi çocuksu muhabbetlerden sonra insan emin olamıyor topigin sonunun nereye gidecegi hiç belli olmuyor dünkü (((600f i nasıl bilirdiniz))) topiginde buna fazlasıyla şahit oldum.
    sorulan bir sorunun nereye gittigini sonucun ne oldugunu ve buna istinaden bu topigin açıldıgını ben dahil bir çogumuz çok iyi biliyoruz.
    neyse konuyla alakasız yazılar okuyun sonra degiştiririm
    ben degiştirmesem zart diye uyarı gelir zaten konu dışına çıkmayalım diye
    saygılarla.

  8. #8
    heysem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/kadıköy
    Motosikleti
    Piaggio Skipper 150
    Selam dostlar.....
    Ben bu konuda konuşmak istiyorum çünkü gerçekten kanayan bir yaradır, özellikle önümüzdeki günlerde motosiklet kazalarının çıban başı haline geleceğini görüyorum, umarım olmaz......
    Türkiye de motorsiklet eğitimi verilen yerler yok desek yeridir,çünkü tüm Türkiye de bir iki yer ne kadar var sayılır ne kadar insana ulaşabilir?
    Durum böyle olunca motor ehliyeti alıp üstüne binen herkes işte kullandım zor değilmiş diyor. Bir aracı kullanmak demek reflexlerinle,vücudun denge mekanizmasıyla günü kurtarmak değil istediğin yere istediğin hızla gitmek,motora tam hakim olmak demektir. Bu noktada şuna parmak basayım motoru yavaş hızlarda dengede tutmak daha zordur, hızlı gitmek daha kolay yani
    Bindim oldu felsefesinden sonra , ikinci olay maalesef kendimizi frenleyememe olayından kaynaklanır.Yani hız tutkusu! Bunun da bu günkü çözümü ancak kişisel olabilir çünkü bizim trafik kurallarımız daha bu felsefeyi sürücülerin kafasına oturtacak düzeyde değil.
    Ben Türk milletinin birçok yanıyla diğer milletlerden daha vasıflı olduğu bildiğim halde araç konusunda diğer toplumların bizden daha önce trafik sahibi olduklarından dolayı daha tecrübeli olduklarını gördüm.(Teknik konularda ve uygulamalarda genelde daha iyiler maaesef..) Avrupa ülkelerinde bizim ülkemizde kullanılmaya tenezzül bile edilmeyen 125 lik motorların ne kadar fazla olduğuna dikkat etmek gerekir, öyleki bazı modelleri Türkiye ye getirmemişler bile. Çünkü biz ha bire motor büyüteceğimiz için küçüğü ne yapalım. Ama adamların mantığı farklı demek ki.
    Bunlardan sonra şunu diyeyim. Ben motoru sürekli kullanmaya başlayalı daha bir sene bile olmadı, daha büyük motor alabilirdim ama 150 lik bir scooter dan başladım.Motor aldığım gün tüm korumaları alıp öyle motora bindim,en sıcak günlerde kaskımı ve montumu çıkarmadım. Şu an gene büyütebilirim ama daha fazla tecrübe kazanmak istiyorum, son motorum da 250 lik olur ve gene scooter ...
    Şunu söyleyeyim Motor oyuncak değildir, 70 - 80 gibi hızlar az bir hız değildir. 70 km hızla giden bir insan vücudunun ani duruşunda üstüne binen atmosfer basıncı 2 tondur= ölüm ....
    İnsan hayatı en değerli şeydir.Yitirdiğiniz bir canı dünyanın tüm zenginliğini verseniz geri getirebilir misiniz?
    Motor üstünde bir sıkıntınız olduğunda bile sürüşünüz değişir. Tecrübe ve hız çok önemli yani......
    Dengeniz hiç bozulmasın......

  9. #9
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Ben de aynı fikirdeyim, 150 ile başladım, sonradan 650'ye çıkarttım, ilerde daha da yükseltir miyim bilmiyorum? Gözüm 800'lük bir BMW'de ama hayırlısı

    Bütün bunlara rağmen, herkes kendinden sorumludur, niye öyle yaptın, niye böyle yaptın diye insanları suçlayamayız. En nihayetinde mal onun, can onun...
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  10. #10
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    alışalım diye ailem tarafından büyük motor alınmıyor. bunu küçük gören ve motorlarımızla dalga geçen insanlar var.

    bir sene kullandım seneye de kullancam tam 2 sene küçük motor tecrübem olcak. ondan sonra yükseltcem kim küçümserse küçümsesin.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  11. #11
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @GÖKSEL
    insanların bu kadar bilinçli yazıların altına imza attıktan sonra hadi yok kapışalım yok anahtarımı alırım yok benim motorum seninkini geçer gibi çocuksu muhabbetlerden sonra insan emin olamıyor
    Arkadaşım, konu Supersport, Superbike ve benzeri ile motora başlanır mı başlanmaz mı. Daha doğrusu başlanmamasının nedenleri. Ben kimseyle benim motorum senin motorunu döver kavgası yapmadım. Motorumun markası modeli belli, teknik özelliklerine göre hangi motoru dövüp dövmeyeceği kolayca tespit edilebilir. Ayrıca yarışmak isteyen varsa, uygun şartlarda (pist kiralayıp, tulum da dahil olmak üzere full koruma ile) yarışabiliriz, yoksa trafikte yarışmayı kesinlikle aklına bile getirmesin kimse. Ben her zaman insanları bilgilendirici bir tavır takındım, bazıları anlamadı, kendimi övüyorum falan sandı sadece. Kimseye kendimi övmeye ihtiyacım yok. Önemli olan insanları doğru şekilde bilgilendirmektir.

    @ylmzzz
    alışalım diye ailem tarafından büyük motor alınmıyor. bunu küçük gören ve motorlarımızla dalga geçen insanlar var. bir sene kullandım seneye de kullancam tam 2 sene küçük motor tecrübem olcak. ondan sonra yükseltcem kim küçümserse küçümsesin.
    Sizi küçümseyenlere kulak asmayın. Altındaki motora bakıp insanları küçümsemek hazımsızlıktan başka birşey değildir. Ben 1000RR kullanıyorum ama eşime 125R aldığımdan beri işe onunla gidiyorum. İnsanları küçümseme gibi bir tavır takınsaydım, 125R üzerine oturmazdım bile. Motor hacmi ne olursa olsun motor motordur. 125cc cross makinanın verdiği zevki 1000cc bir Superbike veremiyor ne yazık ki. Her motorun amacı ve vermiş olduğu zevk farklıdır.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #12
    vedo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2005
    Motosikleti
    yamaha fz6
    Boy,

    Seninle aynı gün körfez pistinde hyosung testinde bulunmuştuk. Orada senin motosiklet deneyimini ve kapasiteni görmüş oldum. Motosiklet konusunda bilgi deneyim ve kabiliyetin konusunda topluma mesaj verme hakkına sahip çok az arkadaştan biri olduğun kanaatindeyim.
    Yazılarından anladığım kadarıyla,
    Ben yaptım bakın oldu, 3 aydır 5 aydırda bakın bişey olmadı diye topluma mesaj veren arkadaşların verdiği yanlış mesajları düzeltme çabası... Seni destekliyorum.

    Arkadaşlar,
    bir konuda topluma mesaj vermek deneyim bilgi vede belli disiplinlerede yetişmeyi gerekli kılıyor.
    Vede en önemlisi müsbet bir amacın olması gerekiyor.
    Ben başladım bakın oldu diyen arkadaşın topluma birkaç motosiklet mağduru veya kazazedesi veya acılı aileler veya dostalar bırakma dışında ne faydası olabilir. Olamaz ancak zararı olur. Hemde çok büyük.

    Birkere yeni başlayan insanlar ne tür tehlikelerle karşı karşıyadır, onları bile bilmemektedir.
    Verdiğiniz mesaj topluma faydası yoksa, zararı varsa bırakın o sizde kalsın. Yanlış birşeyi bakın oldu demek benim yanlışlarımı sizde yapın demektir. Şark usulü uyanıklık yapmaya hiç ihtiyacımız yok.

    Boy arkadaşımızın yazdıkları doğrudur. İyi niyetlidir ve amacı bu konuda bilgisi olmayan yeni başlayan arkadaşların ve ailelerinin ve sevdiklerinin hayrınadır.
    Less is more...

  13. #13
    SemAms - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    Amsterdam, Hollanda
    Motosikleti
    BMW R1150R
    Oldukca genis bir konu;
    Baslangic motoru bireyin egitimine, toplumun gelismislik duzeyine, bireyin yasina ve fizigine bakiyor bence.

    Ben 36 yasinda ve oldukca kiloluyum. O yuzden epey dusunup, kurs hocamla da konustuktan sonra cc ve kg olarak yuksek gozukebilecek bir motor aldim: BMW R1150R (1130cc, 85bg, 232kg bos agirlik.. torku yuksek, max hizi dusuk bir motor)... Ama bunu seciyorken, esimin de benimle gelecek olmasi, fazla hizli kullanmayan biri olmam, yasim hepsi etkili oldu.. Tabii Hollanda'da -insanlarin her cesit iki-tekere alisik oldugu bir ulkede- kullanmaya baslayacak olmam, ve 6 ayi bulan bir kurstan, 3 ayri sinavtan gecmis olmam belli bir guveni olusturmustu.

    Etrafta gordugum, hizli ve curetli kullananlarin cogu benden bayagi genc. Hafifletici faktor olarak korumalari oldukca iyi. Bir de bahsedildigi gibi 22yasina kadar 25kw'in ustundeki motorlara binemiyorlar. Bu kuralda yas artikca insanlarin daha temkinli ve daha az curetkar kullanmalari dikkate alinmis.

    Kullanan dikkat etmedigi, trafikteki diger unsurlar birbirlerine saygi gostermedigi ortamda dusuk cc'lerde dahi yaralanma ve hatta olum kacinilmaz olabiliyor ne yazik ki

    Kisaca 22 yasa kadar cc/kw turu bir kisitlamaya kesinlikle katiliyorum ama belli bir yas sonrasinda, gerekli egitim alindigi takdirde motor seciminde daha serbest davranilabilir diye dusunuyorum

  14. #14
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Tabii Hollanda'da -insanlarin her cesit iki-tekere alisik oldugu bir ulkede- kullanmaya baslayacak olmam, ve 6 ayi bulan bir kurstan, 3 ayri sinavtan gecmis olmam belli bir guveni olusturmustu.
    Biz hala başlangıç motorunu tartışıyoruz !!!

  15. #15

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 kh
    ben ilk defa motor bineceğim için ufak motorlu bir cup tercih ettim. bunda iyi yaptığımı düşünüyorum. scooter e nezaman binsem bir saha bir sola gidiyor cup daha motorsiklet gibi. ama dediğim kawasaki motoru ayakta tutmakta bile zorlanmıştım. benim cup 94 kg. kaldırıp sürüklüyorum arka tekerini park ederken. bence başlangıç için hafifi ve ufak motor iyi .ama trafiğe çıkınca biraz güç lazım bunuda fark ettim.

  16. #16
    UMU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    YAMAHA R1
    Boy Kardeş Yazini Okudum, Sana Elbette Ki Katiliyorum, Dünkü Yazimi Sen De Okumuştun Herhalde, Lütfen Bugün Ayni Başliğa Ilave Neler Yazdim Lütfen Oku.
    Son Sözüm; Büyük Cc'li Motorla Başlamak Eğitimle Falan Alakali Bişey Değil, Bu Sadece Kendi Tercihim!

  17. #17
    johnny_rook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.
    boy bu konuda belirtttigin düşüncelere sonuna kadar katılıyorum, yukarıda yazdıgın uygulamanın Türkiyede yapılabilecegine keşke inanabilsem, neden olmaz diye düşünüyorsun dersen eger, bu konunun böylesine polemik olması bile bunun ispatı bence, mevcut sistemden bile şikayet edenler var, tabi genelde süre anlamında oluyor bu şikayetler, düşünsenize bir de böyle bir sürece tabi oldugumuzu, çoğu insan devlete saydırır durur bu nasıl sistem diye,
    hayretler içinde okuyorum, bazı arkadaşlar 1000cc ile başlama, başlangıç için 600F daha ideal falan diyorlar,
    bence bunun tek sebebi sitede yazdıklarından sorumlu olma düşüncesinin kişilerde henüz tam gelişmediginden, ben şahsen 30 yıllık motorcu bile olsam böyle bir düşünceyi savunup vebal almaktan çekinirim,
    ortada bilmsel olarak ispatlanmış gerçekler var, kabul edilmiş standartlar var ve biz hala bence lerden öteye gidemiyoruz,
    motor demek bazıları için sadece hava atmaktan öteye gitmeyen bir hobi, kusura bakmayın ama bir insan R1 ile başlamak istiyorsa bence altında yatan temel neden bu düşünce
    motor almadan önce Honda sürüş eğitimine katıldım, iki gün boyunca 125 cc motorlar ile eğitim aldım, ikinci günün sonunda tamam bu iş bu kadar şeklinde bir düşünce vardı aklımda, eğitimin sonunda 900CC hornet kullanana kadar tabiki, o motora bindikten sonra insan gerçekleri çok iyi anlıyor, böylesine kısa mesafede böylesine bir ivmelenme ve alınan riskler, bence kalsın en azından uzun bir süre.....
    işte eğitim bu yüzden çok önemli

  18. #18
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    boy eline saglık bu sitenin böyle yazılara ihtiyacı var . çok sagol iyi bir çalışma olmuş bravooo...

  19. #19
    AKREPAHMET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Yazi Için çok çok Teşekkürler.çok Doğru şeyler Bunlar.umarim Aramizdaki Yeni Motorcu Arkadaşlar Bu Yaziyi Dikkate Alirlar.herkese Iyi Sürüşler Dilerm.
    [I][B][COLOR="Blue"]Ahmet KÖSE[/COLOR][/B][/I]
    [I][B][COLOR="Blue"]05544016341[/COLOR][/B][/I]
    ::tutkuy::

  20. #20

    Üyelik
    12 Temmuz 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI GSX_750_F
    Ben sahsen bakiyorumda bosuna tartisiyorsunuz sitede o kadar bilgi var ya okusun vatandas bastan sona motosiklet kurallarını baslangiç motorunu okusun kardesim yazmasin buraya bole seyler...!bosu bosuna baslık ve o kadarda anlamsiz ki...! buyuk hacimli motorla baslarsa arkadas motorun "m"sini bilmeden bi yere yapisir ne olacak baska ne olur.adamım gazı cevirdimi motor altindan gider valla


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler