Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletime Su Kaçtı - Yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Daha önce çok konu açılmış ama açılan konulara baktım aynı sorun için çözüm bulamadım. Genelde biraz bekledikten sonra kuruyup çalışmış

    Dün motosikletimi tazyikli suyla güzelce yıkadım. Çalıştırdım, benzinciden iş yerine kadar (3-4 dakikalık mesafe) sorunsuz geldim. 5-6 saat sonra çalıştırdım yine zorlanmadan çalıştı. 2-3 dakika rölantide bekledikten sonra birden stop etti ve göstergeler gitti. Kontağı kapattım açtım göstergeler gelmedi, elektrik gelmiyor. Bugün, multimetre ile kablolara ve aküye baktım. Akü 12V. Park lambalarının kablolarında şase gözüküyor. Akü kutup başlıklarında oksitlenme yok. Kablolarda yanık vb. göremedim. Sigortaları söküp yuvalarına baktım, şase yok.
    Ana sigortayı söktüm, yedeğini taktım. Kontağı açınca elektrik geldi. Ama şimdi de marş düğmesine basınca tık edip kapanıyor. Nerelere bakmalıyım, ne yapmalıyım? Kafa grenajını tamamen söktüm. Ön tarafta su yok. Selenin altında akü taraflarında tozlar duruyor, hiç su girmemiş. Marş motoruna su girebilir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Sigortaların hepsinin sağlam olduğuna emin misin ?
    Ayaklık müşürünü kontrol ettin mi ?
    Marş motoruna voltaj geliyorsa kömürlerinde bir problem olabilir mi?

  3. #3

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sigortaların hepsinin sağlam olduğuna emin misin ?
    Ayaklık müşürünü kontrol ettin mi ?
    Marş motoruna voltaj geliyorsa kömürlerinde bir problem olabilir mi?
    Sigortalar sağlam. Ayaklık müşürü yok.
    Marş motoruna voltaj hiç gelmiyor sanırım. Marş sesi gelmiyor. Düğmeye bastığım gibi göstergeler kapanıyor.

  4. #4

    Üyelik
    31 Temmuz 2019
    Motosikleti
    Kuba cr1
    Ateşlemesi zayıf olabilir kontrol ettin mi

  5. #5

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Marş tuşuna basınca tık tık sesi geliyorsa marş rölesi arızalanmıştı bende ordan yapıyordu

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Marş düğmesine bastığınız anda ışıklar gidiyorsa yine aküye yönelmeniz gerek. Takviye veya geçici akü değişimi yaparak tekrar deneyin.

    Sorun devam ederse marş selenoidini sökün ve ıslaksa kurutmayı deneyin, tekrar takıp marş yapın. Islak değilse veya sorun çözülmedi ise marş selenoidini değiştirmeniz gerekebilir.

    Marş butonunu sökün ve arkasındaki kabloları kısa devre ederek marş yapmayı deneyin, marş yapar ve çalışırsa düğmeyi kontak spreyle temizleyebilir veya değiştirebilirsiniz. Sorun devam ederse tekrar marş selenoidine yöneliriz.

    Marş selenoidi sağlam, marş düğmesi ve akü de sağlam ancak aynı tepkiyi veriyor ise en son olarak marş motorunu kontrol ederiz. Marş motoru bağlantılarında şaseye neden olacak herhangi bir kısa devre olmadığından emin olun. Özellikle üzeri kapatılarak izole edilmiş kablonun hiçbir şekilde şase ile bağlantısı olmamalı, sadece marş motoruna bir somun ile bağlı bulunmalıdır.

    Bunlar da kontrol edildikten sonra marş motoru kömürleri kontrol edilir. Ardından rotor ve stator... ki bu da demektir ki marş motoru yenilenecek.

    Kabaca aklıma gelen kontrol şekli bu.

    not: Aküyü kontrol ettiğinizde 12V almanız, akünün sağlam olduğunu göstermez. Yük durumundaki akımı ölçmüyorsunuz. Bu tip durumlarda akü yük testi de doğru sonuç vermeyebilir. Kısa devre durumunda akü yük testleri sağlıklı cevap vermeyeceği için mutlaka takviye veya akü değişimi ile kontrole devam edilmelidir.
    killingroad bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    27 Haziran 2019
    Şehir
    İstanbul / Caddebostan
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Kontagi actiginiz zaman mars roleai uzerinde iki tane somun ile sikilmis kablo olacaktir, onlari bir tornavida yada 10-11 anahtar sayesinde kisa devre yaptirarak bir deneyin derin, eger mars basiyorsa mars rolesi arizalanmistir, eger yine basmiyorsa akuye takviye yapin, mars basar hale gelip calismazsada bujiye elektrik gelmedigini kontrol edin, eger bujiye elektrik gelmiyosa statoru kontrol edin derim

  8. #8

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Cevaplar için teşekkürler.
    Aküyü ve tüm sigortaları yeniden söktüm taktım. Şu an motosiklet çalışabiliyor. Ama rölantide 2-3 dk bekledikten sonra ana sigorta yanıyor ve stop ediyor. 3.sigorta da yandı.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bu yüzden hiç yıkamadım motosikleti. Görünen yerlerini siliyorum o kadar.
    atalayalper bunu beğendi.

  10. #10
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Önceden tazyikli ile sık yikardım, beş yıl önce yıkama sonrası motosikletten bir ki garip ses gelmesiyle beraber hızında 25 30 km düşme ve devir yukselse de hızlanmamaya başladı ve egsozu deli gibi bağırıyordu. Arızayı bulamadılar pek, sonra sattim, artik motosiklet için yıkama makinesi edindim, seyrek ve dikkatli yıkıyorum. .

    Konuyu bölmek gibi olmasın benzer sorunum var fakat su yok olayda, bikaç zamandır kontagi kapadiktan sonra, tekrar calistirmada -zaman ve beklemekten bagimsiz olarak- marş basıyor fakat motor çalışmiyordu, yan sehpa müsürünü kurcalayinca çalışıyordu, temassizlik var diye dusunuyordum, belki de sansaydi belki de başka arıza çıkacakti emin değilim.

    Dün gece ücra bi yerde yine motor çalışmadı kapattıktan sonra ( motor giderken yolda ileriye atılmak istiyor ve geri çekiliyormuş gaz yemiyor gibi bi hali oluyor ani silkelenme yavaşlama sonrası stop etti bir iki, normalde olmadığı halde egsoz patlatiyordu aynı anda), calismayinca çektim kenara iki saat uğraştım, buji piposunu söküp şase yapsın diye marsa bastığımda hiç kıvılcım atmıyor elektrik yok gibi, farlar falan bi tamam yanmakta, akü yeni sayılır çalıştığı tek marsta alır. ..Neyse gece karburatoru kendimce temizledim, calistiramadim, ayaklı müsürünü pirgaladim bana mısın demedi.Gıy gıy ötüyor marsa basınca, çalışmıyor. Otuz kere marsa basinca akude biraz azaldi, pes ettim.Gecenin bi yarisı taksiye bi avuç para bayıldım ve üç saatlik uykuyla sabah, motoru bıraktığım yere kilit ıvır bağlamaya başka motorla gittim işyerine gidecegime, ugrastigim bi yana çalınma korkusu falan ayrica can sıkıcı oldu, akşama nakliye masrafi falan da bindi derken ustaya bıraktık bakalım. ..

    Bu ayaklık müsürü ne menem bi şeydir, mekanik mıdır, vd40 mi, kontak spreyi mi kullanmali sonrasi icin, nerden arıza yapar, eğer oradansa iptal edeceğim sanirim, okuyan arkadaşlardan ricam bu arızanın ayaklik disinda başka nerelerden kaynaklanabilecegi bilgisi, motosiklet yapılınca da buradan paylaşım yapacağım benzer problem yaşayanlar için. .

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı mucahitm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkürler.
    Aküyü ve tüm sigortaları yeniden söktüm taktım. Şu an motosiklet çalışabiliyor. Ama rölantide 2-3 dk bekledikten sonra ana sigorta yanıyor ve stop ediyor. 3.sigorta da yandı.
    Ulaşabildiğiniz tüm seketleri sökün. Basınçlı hava ile kurutun ve tekrar takın. Bir soket grubu ciddi şekilde su almışa benziyor.

    Ana sigortanın yanıyor olması kısadevrenin kontak grubunda, gösterge panelinde, ateşleme modülünde, akü bağlantılarında, şarj soketlerinde.... herhangi birinde olmasını muhtemel kılıyor. Bir süre çalışıp ardından atıyor olması bu kısa devrenin doğrudan değil, arada bir dirençle gerçekleştiğini gösteriyor.

    Bİüyük ihtimalle ilk satırdaki işlem sonrası sorun tamamen düzelecektir. Zahmetli ancak yapılması gerek. Basınçlı su yalıtışmış soketin içine girebilir ancak oradan kendiliğinden uzaklaşması mümkün olmayabilir.

  12. #12
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Nedense başlığı gördükçe hani şu bir Ramazan sorulan soru vardıya o geliyor.
    Şöyle bir soruydu galiba.

    "Hocam şeyime su kaçtı. Orucum bozulur mu"

  13. #13

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    Akü kutup başlıklarını çıkartıp yerine multimetreyi bağladım. Kafa grenajını söktüm. Ulaşabildiğim tüm soketleri kontrol ettim. Hepsi tozluydu, su girmemiş. Kornada şase vadı. Kornayı söktüm. Sadece kornadan olduğunu düşünerek; kornayı söktüğüm için sorunun düzeleceğini sanarak bağlantıları yaptım. Motoru çalıştırdım çalıştı. Yine 1-2 dakika sonra sigorta yandı. Yine aynı şekilde aküye multimetreyi bağladım. Kontajı açık konuma getirip tüm düğmelere bastım. Sinyal verirken multimetre şase ötüşü yaptı. Flaşörü de söktüm, sinyal verirkenki şase de kayboldu. Motoru topladım tekrar. 8 km yol gittim. Sorun çıkarmadı. sabah işe gelirken yolun yarısında yine sigorta yandı. Sigortayı yine değiştirdim. Motor çalıştı ama şimdi de devir göstergesi çalışmıyor.
    Sanırım ya baştaki korna ve sinyaldeki şaseden dolayı bir kablo yandı. Ya da göstergelere su kaçtı. Göstergeyi kendim sökersem kendime 1-2bin liralık masraf açarım diye korkuyorum.
    Ve flaşörde ve kornada da ıslaklık falan yoktu. Onlara da su girmemiş ama kısa devre var. Onlar da şu an bulamadığım sorunlu yerden dolayı yanmış sanırım.

  14. #14
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Motosikleti tazyikli su ile yıkmayın. Her tarafı oksitlenebilecek, paslanabilecek vida, somun, demir aksam dolu makineler bunlar. Ayrıca motor kısmı ve elektrik aksamına çok rahatlıkla su kaçabilir, gösterge paneline de su kaçıp bozulabilir. Temiz nemli bir bez ile silin daha sonra da kuru ve yumuşak bir bez ile kurulayın. Biraz uğraşırsınız ama su yüzünden risk almamış olursunuz ayrıca motorunuzun gözden kaçırdığınız yerlerini kontrol etme fırsatı da bulmuş olursunuz.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı mucahitm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü kutup başlıklarını çıkartıp yerine multimetreyi bağladım. Kafa grenajını söktüm. Ulaşabildiğim tüm soketleri kontrol ettim. Hepsi tozluydu, su girmemiş. Kornada şase vadı. Kornayı söktüm. Sadece kornadan olduğunu düşünerek; kornayı söktüğüm için sorunun düzeleceğini sanarak bağlantıları yaptım. Motoru çalıştırdım çalıştı. Yine 1-2 dakika sonra sigorta yandı. Yine aynı şekilde aküye multimetreyi bağladım. Kontajı açık konuma getirip tüm düğmelere bastım. Sinyal verirken multimetre şase ötüşü yaptı. Flaşörü de söktüm, sinyal verirkenki şase de kayboldu. Motoru topladım tekrar. 8 km yol gittim. Sorun çıkarmadı. sabah işe gelirken yolun yarısında yine sigorta yandı. Sigortayı yine değiştirdim. Motor çalıştı ama şimdi de devir göstergesi çalışmıyor.
    Sanırım ya baştaki korna ve sinyaldeki şaseden dolayı bir kablo yandı. Ya da göstergelere su kaçtı. Göstergeyi kendim sökersem kendime 1-2bin liralık masraf açarım diye korkuyorum.
    Ve flaşörde ve kornada da ıslaklık falan yoktu. Onlara da su girmemiş ama kısa devre var. Onlar da şu an bulamadığım sorunlu yerden dolayı yanmış sanırım.
    Şarj ile ilgili soketlere özellikle dikkat edin. Statordan çıkan akım ve sinyal kablolarını kontrol edin(daha önceki mesajımda belirtmiştim).

    Kontak yuvasını kontrol edin(daha önceki mesajımda belirtmiştim). Benim bizzat karşılaştığım benzer iki farklı olay var. Her ikisi de kontakta yaşanan kısa devre ve oksidasyondan kaynaklıydı. Kontağa gelen kabloları kısa devre yaparak bir çalıştırmayı deneyin. Sorun tekrarlarsa lütfen tekrar yazın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)