Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

genelde ön fren mi kullanılır arka fren mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    En güzeli (düşük hız manevra denge durumları ve viraj içi hariç) ikisini birden kullanmaya alışmak. Amortisörlerin mümkün olduğu kadar birlikte hareket etmesini sağlamaya çalışmak lazım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi diyorsunuz da, burada asfalt kalitesiz. genelde toz toprak olur asfalt üzerinde. ayrıca kırsal kesim olduğu için toprak/stabilize yol çoktur. birkaç kere ön fren sıkmam nedeniyle ön teker kaydı ve düştüm.
    ABS cozum o zaman... Yoksa on frene asilinca stres yasiyorsaniz acil bir durumda durmaniz zor.

  3. #43
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS cozum o zaman... Yoksa on frene asilinca stres yasiyorsaniz acil bir durumda durmaniz zor.
    aynen öyle haşmetciğim. abs dedin de, bizim deli oğlan damlar şimdi diyecektim ama bir haftalık mahpus cezasını çekiyor şu an. eminim buraları okuyup ağlıyor ve mastürbasyon yapıyordur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------

    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben burada başka bir yorum yapıcam. ön takımın hissi diye birşey duydunuzu bilmem belki ben uyduruyorum ama bir motorda ön takımdan yani lastiklerden ve tutuş hissinden yorum yaparsak. eğer bu his yok ise fren yaptığında kaydığını veya kayacağını hissedersiniz( en azından bende) çözümü iyi lastiktir iyi lastikli ve kötü lastikli motorla fren deneyin dozajlayarak iyi lastik geri tepki verir tutuğunu hissettirir.
    teşekkür ederim tavsiyeleriniz için..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi ki ön fren. arka fren durdurmuyor ki, istediğin kadar sık. kaya kaya gelirsin. ilk sıkışta arkayı sıkıp saniyesinde ön frenede dokunman gerekiyor. fakat küçüklükten gelme alışkanlık ile ön freni sadece iki parmak ile yavaş yavaş sıkacaksın. panik anı veya normal zamanda eğer ki aniden ön freni sıkarsan düşme olasılığın çok yüksek. ön freni sıkarken yavaş yavaş sertleştire sertleştire sıkman gerekiyor. arka fren yavaşlatır,ön fren durdurur. bu kural hep bilinir.
    teşekkür ederim..
    Mertcan39 bunu beğendi.

  4. #44
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Motor türü ve ağırlık merkezi fark etmez arkadaşlar ön fren ile durursunuz yoruma bile açık değil. Amerika’yı yeniden keşfetmiyoruz.

    BMW lazer sistemli yeni farlarını geliştirdi bu farlar sayesinde önde bir cisim olduğunda normalden 11 saniye daha önce bunu sistem algılıyor ve size bunu bildiriyor.

    Millet bu sistemleri artık motorlara adapte ederken biz motor ön frenle mi durur arka frenle mi durur onu konuşmayalım ayıp olur.

  5. #45
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor türü ve ağırlık merkezi fark etmez arkadaşlar ön fren ile durursunuz yoruma bile açık değil. Amerika’yı yeniden keşfetmiyoruz.

    BMW lazer sistemli yeni farlarını geliştirdi bu farlar sayesinde önde bir cisim olduğunda normalden 11 saniye daha önce bunu sistem algılıyor ve size bunu bildiriyor.

    Millet bu sistemleri artık motorlara adapte ederken biz motor ön frenle mi durur arka frenle mi durur onu konuşmayalım ayıp olur.
    lazer sistemi ile ön/arka frenleme arasında hiçbir bağlantı yok.

    burada tartışarak doğru olanı bulmaya çalışıyoruz, sadece bu.
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  6. #46

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    İyi lastik, düzgün (ağırlığınıza uygun yayı olan) amortisör (bakımlı da olacak; yağı özelliğini kaybetmeyecek, azami iki senede bir değiştirilecek), bol çalışma ile dozajlaması omuriliğe yerleştirilmiş fren, kendinin ve motosikletinin sınırlarını iyi bilme ve tanıma.

    Hastalığın ilacı yukarıdakiler...

    Arkadaşın dediği uzay çağında ön fren arka fren tartışmayalım. Bu bence üniversitede matematik bölümünde doğal sayıların tanımını tartışmaya benziyor, ayıp hakikaten...

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    iyi lastik, suspansiyon ve yol hissi guzel ama, eger yol tozlu, kumlu, cakilli ise bunlarin cok bir etkisi olmaz. Cekis zayif oldugu icin biraz fren yapinca cok kolay kayar lastikler. Eger kayan lastik ondeki ise de duseriz buyuk ihtimal... Bu tip durumlarda olay cok cabuk gelisirse de tekerin kaydigini anlayip onlem alma cok mumkun olmayabilir. Daha dogrusu tekerin kaydigini yerle temas ettigimizde anlariz muhtemelen. Acikcasi ABS tam da bu durumlar icin var.

  8. #48

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Doğru, ABS de kontrolümüzde olamayacak unsurlar veya hatalarımızın bir miktar telafisi için lazım. Ben daha ön tekerde devreye almaya beceremedim ama belli mi olur? Lazım geldiği gün toprakla yiyişmekten kurtarır

  9. #49
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Evet yolun o andaki durumu çok önemli. Lastiklerin durumu da öyle..Kombine fren sistemi standart olan motorlar mükemmel o yüzden. Hem ön + arka ABS olacak hem CBS.. En güvenlisi bu galiba.
    ufoz bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yol/hava koşullarına ve acil durum ihtimallerine uygun sürüş çok mühim yalnız... Yoksa en üstün bileşenler ve elektronik yardımlar bile boş.

  11. #51
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Ben eski usul takılıyom ayagımı arka tekere sıkıştırıyom genelde duramiyom ama yavaşlatiyo azsa olsa
    telike bunu beğendi.

  12. #52
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet yolun o andaki durumu çok önemli. Lastiklerin durumu da öyle..Kombine fren sistemi standart olan motorlar mükemmel o yüzden. Hem ön + arka ABS olacak hem CBS.. En güvenlisi bu galiba.
    CBS üretim masrafına ve hidrolik değişimindeki zorluğa bile değmeyecek pasif bir sistem bence. Faydası marjinal, yaptığı şeyi eğitimli herkes yapıyor zaten. ABS gibi kritik ve aktif bir sistem değil.

  13. #53
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben eski usul takılıyom ayagımı arka tekere sıkıştırıyom genelde duramiyom ama yavaşlatiyo azsa olsa
    Özlemişim seni reyiz
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #54
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBS üretim masrafına ve hidrolik değişimindeki zorluğa bile değmeyecek pasif bir sistem bence. Faydası marjinal, yaptığı şeyi eğitimli herkes yapıyor zaten. ABS gibi kritik ve aktif bir sistem değil.
    Katılmıyorum. Pasif sistem olması gereksiz veya kullanışsız olduğunu göstermez. Bir kademe daha ileri gidersem son derece kullanışlı bir sistem olduğunu söyleyebilirim. Zira ABS gibi değil. Her an devrede ve kullanımda.

    ABS'nin görevi neydi teker kitleyip kaymaya başladığında freni bırakmak.

    CBS ne yapıyor. Tekeri kilitlememeniz için arka frene bastığınızda ön frene hafif tahrik vererek yeterli miktarda yığılmayı sağlıyor ve ön freni sıkacak zamanı tanıyor.

    İstediğiniz kadar eğitimli olun. Her şey bir anlık dikkatsizliğinize bakar.

    @hasmet, çok sık bir şekilde CBS nin üretim ve hidrolik değişim zorluğundan bahsediyorsunuz.

    Bu tutumunuz kel oğlanın ABS diye tutturmasından veya ne gerek var ABS ye demekten farklı değil.

    İşe yarıyormu. Yarıyor.
    Adamlar hem ABS hem CBS motosiklet üretmeye başladımı.
    Üretiyor.

    O zaman artık bırakın şu gereksiz lafını.
    (Bazı kullanım tipleri için CBS sakıncalı olabilir. O ayrıca tartışılabilir).

    ABS nasıl acil durumda kullanışlı bir sistemse CBS de ABS yi devreye sokmadan kullanım için gerekli bir sistem.

    Biri kullanışlı diğeri kullanışsız veya gereksiz dediğiniz anda "ne gerek var ABS ye ben ayağımla o işi yapıyorum" diyenleri haklı çıkarmış olursunuz.

    PS: Hiç karşılık verme
    Ben çitlembik aldım @logaritma ile birbirinizi gıdıklamanızı seyredeceğim
    Sahi o nerde yahu?

  15. #55
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Ben de katılamıyorum CBS bence çok güzel bir buluş tamam bunu manuel olarak biz zaten yapabiliyoruz her motorda ama hazır yapılmışı var ve böyle bir sisteme kim neden hayır desin ki? ASR? TCS? Bunların varlığına da ben mesela hayır demem varsın bir sürü sensöre sahip olsunlar bir sürü ek işletim maliyeti getirsinler.. Bu iki tekerli yaramazları dizginlemek ve stabil tutmak için her yol mübah
    ufoz bunu beğendi.

  16. #56
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sahsen gereksiz oldugunu dusunmekteyim. Bakin ABS zorunlu oldu. Ama CBS hala bir cok ust seviye motosiklette yok.

    CBS'nin yaptigi isi yapmak zor degil, ABS'nin yaptigi isi yapmak imkansiz. Saniyede elli kez kontrolden bahsediyoruz. Insanin tepki suresi bile saniyenin 5'te biri, yani bir problemi gordukten sonra herhangi bir kasininizin hareket etmeye baslamasi icin gecen sure

    CBS'yi elestirmeye devam etmeyi planliyorum, cunku ABS isim benzerligi nedeniyle sanki muadilmis gibi yaklasanlar mevcut. Degil. Faydasi, fiyatina ve derdine degmeyen gereksiz bir sistem bence. CBS vardi motosikletimde. Dustum. ABS olsa dusmezdim buyuk ihtimalle. Cunku sistem aptal. Herhangi bir sensoru veya kontrolu yok. On fren yaptiginizda biraz da arka frene basiyor. Arka frene bastiginizda da biraz on frene basinc uyguluyor. O kadar. Allah askina iki freni de kullanmak cok mu zor?

    "ABS gibi değil. Her an devrede ve kullanımda." yazmissiniz. Televizyon sehpam da oyle.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------

    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ASR? TCS? Bunların varlığına da ben mesela hayır demem varsın bir sürü sensöre sahip olsunlar bir sürü ek işletim maliyeti getirsinler..
    Bakin iste bunun icin elestiriyorum, CBS bu akilli sistemlerle karsilastiriliyor. TCS (ASR) de ABS gibi asiri faydali bir sistem. High side yapmanizi engeller. Virajda gazi kokleseniz bile tekerin yola aktaramayacagi gucu yollamaz arka tekere. Bunlar pahali ve komplike sistemler, faydalari buyuk. CBS pasif ve aptal bir sistem. Extra boru sadece. TCS, MTS, ASR, ABS ile birlikte anilmasi buyuk yanilgi.

    Bakin Ducati, Aprilia, KTM gibi teknolojinin onundeki firmalarin ust seviye urunlerinin tumunde olan sistemler bunlar. CBS hic birinde yok. Bi tek Aprilia 150cc skuter'larina koyuyor.

  17. #57
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    @hasmet
    Sen gerçekten CBS kullandın mı?

    Benim kullandığım hiç bir CBS de ön frene basınca arkaya tahrik vermiyor.

    Sadece arka frene basınca ön frene tahrik veriyor.
    Tahrikte %70 arka %30 ön mertebesinde.

    O ön frene basınca arka fren yapan CBS sistem hangi motordaydı merak ettim.

    Yazıma dikkat edersen CBS her kullanım tarzı için uygun olmayabilir yazmıştım.

    Büyük ihtimal kullandıysan bile kullanım tarzına uygun olmadığı halde CBS kullandın.

    Seni anlayamıyorum.
    Kolay kolay yazmak için yazmazsın ama bu sefer öyle oldu galiba.

    CBS nin yaptığı işi sen kendin yapabilirsin.

    Bir farkla...

    O mekanik her zaman aynı şekilde iş görür.

    Ama sen veya biz değil...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

    Bide @hasmet
    "CBS pasif ve aptal bir sistem. Extra boru sadece" diyorsunuz...

    Motosiklet üzerinde aptal bir boru olan şasesinden başlayıp saydırmaya başlayayım mı

    @logaritma uzatmada gel artık. Ben gıdıklamak değil çitlemek istiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

    İlginç bir şekilde KTM, Ducati, Aprillada CBS yok demişiniz. Onlara bakmadım ama 150 cc dışında motorlardada CBS var.

    1. 2002 Honda VFR 800 with ABS & CBS
    2. 2002 BMW F650 with ABS
    3. 2002 BMW R 1150R with ABS & CBS
    4. 2002 BMW R 1150R without ABS or CBS
    5. 2004 Yamaha FJR1300 with ABS
    6. 2004 Yamaha FJR1300 without ABS

    Motorlarla yapılmış test raporlarıda mevcut

  18. #58

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Elektronik kontrollü kombine ABS (eCBS) varsa ön arkayı arka da önü sıkıyormuş:

    https://global.honda/innovation/tech...cturebook.html

    (Sayfada 5. başlık altında...)

  19. #59
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    yine abs cbs muhabbeti harlanmış. dua edin bizim delişmen yok. züccaciye dükkanına girmiş fil gibi, çil yavrusu gibi dağıtırdı sizi.
    ufoz bunu beğendi.

  20. #60
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Aşağıdaki linkte Amerikanyada yapılmış test sonuçlarını gösterir bir rapor var.
    Adamlar Abs+Cbs, sadece Abs, normal, sade ön, sade arka, hem ön hem arka fren testi yapıp güzelce listelemişler.
    Motorlar 600-1100 cc aralığında.

    Bence en iyisi şu pdf dökümanı incelemek.
    Çok güzel bir çalışma...


    http://msf-usa.org/downloads/imsc200...ance-Paper.pdf

    Özellikle farklı hızlarda ABS+CBS, sadece ABS değerleri ilginç gelecektir sanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektronik kontrollü kombine ABS (eCBS) varsa ön arkayı arka da önü sıkıyormuş:

    https://global.honda/innovation/tech...cturebook.html

    (Sayfada 5. başlık altında...)
    Bende biliyorum bu türleride @hasmet'i kızdırmaya çalışıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)