Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fren hidrolik yağı kaça değişir (işçilik)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?
    motorunda ABS varsa fren hidroliğini ihmal etme , o yağ aynı zamanda abs mekatroniginide yaglıyor , fren basıncını tamamen kaybetmese bile eskimiş yağ metallerin korozyonunu engelleyemez..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Fren hidroloğini de değiştiremiyorum diyen kendine motorcu demesin!!

  3. #43
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?
    Yok o ömürlük. Niye fren aktarma mekanizmasini da debriyaj gibi ömürlük yapmamislar? Sirf cinslik olsun diye tabii ki...

    Evet degismesi gerekiyor. Ancak fren kadar kritik olmayabilir. O kadar isindigini zannetmiyorum cunku. Bir bilen aydinlatabilir.

  4. #44
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Yağ dahil 50 liradan fazla verme

  5. #45

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Ben de fren hidroliği hava alma vakumu var: Geçen gün hortumla birlikte 'haliyle' hidrolik yağını da değiştirdim. Çok kolay bir şekilde; havayı, vahumla aldım.

  6. #46
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Gittigin servisin 1 saatlik servis ucreti kadar tutar isciligi. Saatlik servis ucreti 70TL'de olabilir, 100TL'de olabilir.

  7. #47

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Ben ilk spacy de denemiştim. İşin mantığını sökene kadar canım çıktı. Şimdi unuttum ama
    Birilerini izleyerek çok kolay yaparsın. Benim gibi cello gibi atlama çok yağ yersin

  8. #48
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Eğer dikkatliyseniz en temiz ve pratik yol "reverse bleeding" yöntemi. İnternette bu ibareyi aratırsanız yeterince bilgi bulursunuz. Dediğim gibi, motor yağı değiştirmekten basit bir işlem.

  9. #49
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca geçenlerde neredeyse ön frende sıvı kalmamıştı. Hidrolik eklenmesi ve motora biraz su tutulmasına 10 tl verdim. Bunlar hep pazarlıksız.
    Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak
    maktama bunu beğendi.

  10. #50
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak
    Yanlis degil bence. Rezervuarda sivi gorunmuyorsa sisteme hava girmeye baslar. O yuzden minimum seviyenin altina inmemesine ozen gostermek lazim.

  11. #51
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    50 tlye üstüne çayda içersin misler gibi olur

  12. #52

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    ön fren önemli , hava kalırsa sıkıntı , havasını fazla alırsanda sürtme yapar sıkıntı , :D hep sıkıntı mutlaka ustaya yaptır. ben kendim değişebildiğim halde 150 tl verdim ustaya yaptırdım , malum racing

  13. #53
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ozansntrk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....havasını fazla alırsanda sürtme yapar sıkıntı......

    biraz hava mı kalmalı ? ilk defa bunu yapmayı düşünenleri yanlış bilgilendirmeyin yahu , fren gibi ciddi bir konudan bahsediyoruz !

  14. #54
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok o ömürlük. Niye fren aktarma mekanizmasini da debriyaj gibi ömürlük yapmamislar? Sirf cinslik olsun diye tabii ki...

    Evet degismesi gerekiyor. Ancak fren kadar kritik olmayabilir. O kadar isindigini zannetmiyorum cunku. Bir bilen aydinlatabilir.
    Debriyaj mekanizması da hidrolik sistem kullanıyor ise fren hidrolikleri ile aynı sürede değiştirilmeli ve havası alınmalıdır. Fren sisteminde kullanılan fren hidrolik sınıfının aynısı debriyaj hidrolik değişiminde kullanılmalıdır. aksi halde ilk olarak alt merkezde iç kaçırmalar, ardından üst merkezde arızalar baş gösterir. Sonuçta bir süre sonra debriyajda anormal çalışma ve uzun süreli debriyajla beklemelerde kendiliğinden salma, debriyaj baskı kuvvetinde artmalar gözlenir. Sonrasında parça ile birlikte hidrolik değiştirilmesindense fren hidroliği ile birlikte değiştirmek elzemdir.
    ...

  15. #55
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak
    Kusura bakmayın geç kaldım ama geldim şimdi açıklama yapayım. fren hortumumla banjo birbirine döndürerek geçmeli şekilde. Bir ara motosikleti düşürünce nedense alt merkezdeki banjoun orada gevşeme oldu, hidrolik sızıntısı oldu. Yani tahmin ettiğiniz gibi sızıntı durumu vardı. O yüzden keşke hemen yanlış yaptığım kanaatine varmayıp tahmin ettiğiniz sızıntı durmunun olmuş olabileceğini düşünseydiniz. Ama iyi niyetli faydalı bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiyi yeni öğrendim.

  16. #56
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Ben sanayide otomobilime bakan frenciye götürmüştüm motoru. Fren sıvısı ve Komple kaliper bakımı dahil. 40 TL almıştı. Sadece 1 kaliper için. 2 kaliper için 100 TL normal bence. Eğer işinin ehliyse değer.

  17. #57
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Arkadaşlar yetkili servis bu işi yapar dimi ? Diğer ustalar gibi gerek yok falan demez ???

  18. #58

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yetkili servis bu işi yapar dimi ? Diğer ustalar gibi gerek yok falan demez ???
    Hafta içi yoğun olmadıkları bir günde götürürseniz yaparlar, haftasonu yoğun bir günde biraz keyiflerine kalmış; kalabalıkken el alan işler yapmak istemiyorlar pek...

  19. #59
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj mekanizması da hidrolik sistem kullanıyor ise fren hidrolikleri ile aynı sürede değiştirilmeli ve havası alınmalıdır. Fren sisteminde kullanılan fren hidrolik sınıfının aynısı debriyaj hidrolik değişiminde kullanılmalıdır. aksi halde ilk olarak alt merkezde iç kaçırmalar, ardından üst merkezde arızalar baş gösterir. Sonuçta bir süre sonra debriyajda anormal çalışma ve uzun süreli debriyajla beklemelerde kendiliğinden salma, debriyaj baskı kuvvetinde artmalar gözlenir. Sonrasında parça ile birlikte hidrolik değiştirilmesindense fren hidroliği ile birlikte değiştirmek elzemdir.
    Dikkat etmek lazim, her motosiklet icin gecerli degil bu bilgi. Mesela simdiki motosikletimin debriyaji DOT4 degil, mineral yag kullaniyor. Mineral yag, DOT4 gibi suyu cekmiyor, dolayisiyla kendi kendine zamanla bozulmuyor. Dezavantaji DOT4 gibi isiya dayanikli degil, ancak debriyaj mekanizmasi fren mekanizmasi gibi isinmadigi icin gerek duyulmamis demek ki. DOT 4 gibi cabuk kararmiyor da... boyaya da zarar vermiyor.

  20. #60
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkat etmek lazim, her motosiklet icin gecerli degil bu bilgi. Mesela simdiki motosikletimin debriyaji DOT4 degil, mineral yag kullaniyor. Mineral yag, DOT4 gibi suyu cekmiyor, dolayisiyla kendi kendine zamanla bozulmuyor. Dezavantaji DOT4 gibi isiya dayanikli degil, ancak debriyaj mekanizmasi fren mekanizmasi gibi isinmadigi icin gerek duyulmamis demek ki. DOT 4 gibi cabuk kararmiyor da... boyaya da zarar vermiyor.
    mineral yağ tercih edilmesinin sebebi zorlu coğrafyalarda kolay bulunur olmasıdır herhalde , yoksa ATF denilen sabit viskoziteli yağlar soğuk mevsimde daha iyi netice vermezmiydi ? mineral yağ soğuk havada debriyaj manetinin sertleşmesine yada debriyajın tam ayırmamasına sebep olabilir , yarı otomatik şanzımanların debriyaj mekanizmasıda fren yağı ile çalışmakta , hidrolik sıvısının üstün viskozitesi soğuk havada debriyaj kontrol pistonun daha hassas çalışmasını sağlıyor..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)