Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir Gerdirmekten Usanmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba, motosikletimi ne kadar düzenli yağlarsam yağlayayım 20 25 günde bir bollaşıyor gerdirme istiyor.. sürekli gerdirme yapmak yerine zincir gergileri varmış satılan. kullanan ve faydasını gören var mı? bunların hem açık hem kapalı versiyonları var sanırım gördüğüm kadarıyla aradaki farkı bilmiyorum.. sanki kapalı versiyonu daha güvenli gibi geldi bana hem görsel olarak da daha iyi gibi ancak aparat olarak bulamadım kapalı tipi bazı enduro motosikletlerin direkt fabrika çıkışı olarak geliyor sanırım.. bir de bunların kullanılan motosikletin cc'sine göre değişkenlik gösterip göstermediğini bilmiyorum.. her gergi her motor gücüne uygun olmayabilir..

    Açık versiyonu:


    Kapalı Versiyonu:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Zinciri sürekli gerdirmek zorunda kaldığına göre zincir motorun gücüne dayanmıyor demektir. Zincir vergisi alacağına alacağına adam gibi kaliteli bir zincir almak daha mantıklı.

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Zincir sürekli gerdirme istemez, ömrü bitmiş olabilir mi ? Ayrıca kişisel olarak Forever Şaft diyorum

  4. #4
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri sürekli gerdirmek zorunda kaldığına göre zincir motorun gücüne dayanmıyor demektir. Zincir vergisi alacağına alacağına adam gibi kaliteli bir zincir almak daha mantıklı.
    Ulan zincire de mi vergi geldi lanet olsun
    pea, Osm@n, sutlusoda ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri sürekli gerdirmek zorunda kaldığına göre zincir motorun gücüne dayanmıyor demektir. Zincir vergisi alacağına alacağına adam gibi kaliteli bir zincir almak daha mantıklı.
    fabrikasyon gelen zinciri... motor henüz 24 bin km de.. servis aralığına göre zincir değişimi 44 binde imiş aynı motora sahip bir arkadaşımın demesine göre.. peki eğer zincir ve dişli sağlam ise pay kalmadığında bakla çıkartmak gibi bir durum söz konusu olabilir mi? bu arada zincir bakımı düzgün yapılmamış olabilir öncesini bilmiyorum. sonuçta sarf malzeme bu.. bin tl bandında zincir ve dişli seti.. ve bunlar beraber değişmek zorundadır gibi bir durum var mıdır?

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fabrikasyon gelen zinciri... motor henüz 24 bin km de.. servis aralığına göre zincir değişimi 44 binde imiş aynı motora sahip bir arkadaşımın demesine göre.. peki eğer zincir ve dişli sağlam ise pay kalmadığında bakla çıkartmak gibi bir durum söz konusu olabilir mi? bu arada zincir bakımı düzgün yapılmamış olabilir öncesini bilmiyorum. sonuçta sarf malzeme bu.. bin tl bandında zincir ve dişli seti.. ve bunlar beraber değişmek zorundadır gibi bir durum var mıdır?
    Honda'nın stok zinciri, otomatik yağlama filan varsa belki 44 bin gider.
    Benim motorda 16 binde bir ölüyor zincir. (Yağmur sürüşleri ve yeterince yağlamamamın da etkisi büyük tabii) Bir dahakine gidip, DID'nin düzgün serisinden alacağım.

    Bakla çıkartmak söz konusu değil, zincir aşınmış sonuçta.
    Dişlilerin durumuna bakmak lazım. İyi durumdalarsa değişim gerekmeyebilir.

  7. #7

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir sürekli gerdirme istemez, ömrü bitmiş olabilir mi ? Ayrıca kişisel olarak Forever Şaft diyorum
    üstadım problemin sebebi başka bir şey olabilir mi acaba. genelde eşimle biniyoruz toplam 165 kilo çantalar falan 175 kilo diyelim ortalama.. monoshock un rebound ayarı yumuşaktır belki.. ilk motorum olduğundan farkı bilemem.. eğer rebound ayarı gevşek ise yük zincire biniyor ve bu sebepten hızlıca gevşiyor olabilir mi?

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan zincire de mi vergi geldi lanet olsun
    Yazım hatası yapmışım pardon.

    Zincirde de ÖTV var ne yazık ki. Ayrıca ilave yüzde 20 gümrük vergisi, kdv, ÖTV'nin KDV'si.. diye uzayıp gidiyor liste.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    NC torklu ve ağır makina, ben 15-17.000 arası sadece zincir değiştirip 30-34.000 arası komple takım (dişlilerle birlikte) değiştirmeyi uygun buluyordum.

    Benim CB500F çok daha kibar davranıyor zincire; 18.500'deyim değişiklik istemiyor, 10.000km'dir aynı gerginlik ayarında kullanıyorum...

  10. #10
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Kaliteli bir zincirle problem çözülür

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstadım problemin sebebi başka bir şey olabilir mi acaba. genelde eşimle biniyoruz toplam 165 kilo çantalar falan 175 kilo diyelim ortalama.. monoshock un rebound ayarı yumuşaktır belki.. ilk motorum olduğundan farkı bilemem.. eğer rebound ayarı gevşek ise yük zincire biniyor ve bu sebepten hızlıca gevşiyor olabilir mi?
    Çok iyi bildiğimi söyleyemeceğim fakat, zincirin sürekli gevşemesi bildiğim kadarı ile 2 sebepten meydana gelir.

    1- uygun zincir değildir (ölçüsü, bakla sayısı ve zincirin cinsi)
    2- kullanım ömrü bitmiştir (ömrü dolan veya dolmaya yaklaşan zincir kendisini salar ve sürekli bollaşır, bir yerden sonra da kopar zaten)


    Öncelik ile zinciri kontrol etmeniz gerekir, üzerindeki zincir doğru mu diye? Akabinde zincirin ne kadar kullanıldığı önemli, ortalama bir zincir 20 bin ile 30 bin km stabil çalışır, tabi bu demek değil ki 10 bin km'de zincir perişan olmaz. Burada kullanım şekli devreye girer, hor kullanılan bir motosiklette zincir hızlı tükenir, veya kapasitenin üzerinde yüklenen bir motosiklet yine zincire olumsuz etki eder.


    Genel olarak bilgim bu yönde.
    karaca3 bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    fotoğraftaki ürünler aşınan zinciri gerdirmez , onlar extrem şartlarda sürülen motorlara aittir ve zincirin maşaya çarpmasını engeller , o kadar kısa sürede gerdirme istiyorsa zincir çok kalitesizdir , yakında kopabilirde ! veya zincirinde lokal uzama vardır ayar tutturamassın , her halükarda kaliteli bir zincir dişli takımı hatta arka jant takozlarına ihtiyaç var , ihmal etme başına iş açarsın !!

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Zincirinde sorun var. 30 bin km dir aynı zinciri kullanıyorum ve sadece 3 defa gerdirdim.

  14. #14
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Vay yavrum 40k km zincir nasıl dayanıyor helal olsun. Ben 15.000 e geldiğimde artık zinciri gerdirecek mesafem kalmamıştı. 17.000 kmde de zincir peynire dönmüştü. Zincir değiştirecek isen dişliler ile birlikte değiştirmeni öneririm. Eski dişli yeni zincirin ömrünü kısaltıyor.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı valeros46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay yavrum 40k km zincir nasıl dayanıyor helal olsun. Ben 15.000 e geldiğimde artık zinciri gerdirecek mesafem kalmamıştı. 17.000 kmde de zincir peynire dönmüştü. Zincir değiştirecek isen dişliler ile birlikte değiştirmeni öneririm. Eski dişli yeni zincirin ömrünü kısaltıyor.
    vstrom 86.000 km 2013 model ilk sahibiyim 50k da ön dişli ile zincir değişti , sıvı yağ kullanırsan uzun km leri görürsün , otomatik yağlama sistemleri kullanıp 80k gidenler var..

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vstrom 86.000 km 2013 model ilk sahibiyim 50k da ön dişli ile zincir değişti , sıvı yağ kullanırsan uzun km leri görürsün , otomatik yağlama sistemleri kullanıp 80k gidenler var..

    80 bin de biraz abartı
    O kadar büyük riske gerek yok, düşünsene zincir 60 binde yurt dışına cikiyorsun, Transfagaraşan dağlarında zincir koptu

  17. #17

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    tekrardan merhaba dün bir tanıdığın önerdiği motosiklet ustasına gittim.. ustamız zincirin miadını doldurduğunu söyledi ve zincir üzerindeki burkulmaları gösterdi (yan yana duran bazı baklaların biri yüksek biri alçak durmakta.. bunu görüyorsan zinciri hemen değiştirmelisin dedi.. dişlilerin ise herhangi bir problemi olmadığını çok minimal aşınmalar olduğunu söyledi.. elbetteki beraber değiştirmek en sağlıklısıdır ancak bu benim kendi motorum olsa değiştirmezdim tertemiz dişliye yazık dedi.. iki marka önerdi.. birincisi sfr diğeri did... sfr haftasonları biniyorsan çok yol yapmıyorsan yeterli ancak günlük kullanıyorsan did öneririm dedi.. nitekim ben de did vx2 almaya karar verdim.. sarı rengini almayı düşünüyorum ileriki zamanlarda pas oluşumunu belli etmemesi ve temiz durması bakımından iyi olur diye düşündüm... biraz araştırırken zincirlerde ring tiplerinin değiştiğini öğrendim o ring v rin x ring diye gidiyor.. bunlardan en çok yağ tutanı hangisidir kullanım ömründe farklılıklar var mıdır.. mesela aynı koşullarda oringli 30 bin gidiyorsa x ring 20 bin gider gibi bir durum var mıdır?

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ben de benim NC'ye 2. zincir olarak D.I.D. Vx takmıştım; bunlar X ring oldukları gibi O ring'li varyantlardan da daha dayanıklı materyalden üretiliyormuş. (D.I.D. ürün sayfalarında yazılan...) En yüksek dayanım için de bir üst serisi var. Takınca bir 1.000-1.500 sonra bir gerdirme isteyecek sonrasında stabilleşecek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Bir not: Pas oluşumu ile ilgili derdiniz varsa zinciri yeterli kadar veya yeterli sıklıkta yağlamıyorsunuzdur, ben hiçbir zincirimde noktasal bile pas görmedim şimdiye kadar. (Yağmur çamur demem kullanırım ve motor hep açıkta durur...) Erken gerdirme ihtiyacı bundan da olabilir...

  19. #19

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de benim NC'ye 2. zincir olarak D.I.D. Vx takmıştım; bunlar X ring oldukları gibi O ring'li varyantlardan da daha dayanıklı materyalden üretiliyormuş. (D.I.D. ürün sayfalarında yazılan...) En yüksek dayanım için de bir üst serisi var. Takınca bir 1.000-1.500 sonra bir gerdirme isteyecek sonrasında stabilleşecek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Bir not: Pas oluşumu ile ilgili derdiniz varsa zinciri yeterli kadar veya yeterli sıklıkta yağlamıyorsunuzdur, ben hiçbir zincirimde noktasal bile pas görmedim şimdiye kadar. (Yağmur çamur demem kullanırım ve motor hep açıkta durur...) Erken gerdirme ihtiyacı bundan da olabilir...
    üst serisi hangisi acaba ? ek olarak motosikleti aldığım günden beri hiç eksik etmedim yağını.. önceden oluşan problemler var belli ki

  20. #20
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Normal bi durum değil,
    Ben ortalama 10.000 km'de bir gerdirme yapıyorum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)