Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Uzun ömürlü yeri iyi tutan lastik önerisi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Nisan 2019
    Motosikleti
    coming soon.
    aklımda supercorsa sp ve rosso 3 var sizce hangisini tercih etmeliyim. veya öneriniz varsa açığım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:28 ----------

    michelin power rsde olabilir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Ben pilot road4 kullanıyorum. Daha tutuşta bir problem yaşamadım. Ebat değiştireceğin için virajlar daha farklı gelecektir. Lastik basınçlarını kendini göre ayarlaman gerekecek.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Uzun ömürlü demişsiniz ancak bunlar uzun ömürlü lastikler değil. Kaliteli, iyi tutunan, sağlam ama genel anlamda kısa ömürlü lastikler. Genel olarak ömür/iyi tutunma ters orantılıdır.
    foxtrot bunu beğendi.

  4. #4
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    yollarımız iyi olsa. gidip sert hamurlu lastik alırsın. uzun ömürlü olur yol tutuşu da iyi olur. ama kiraç taşından yol yapıldığı için bizim ülkemizde uzun ömürlü iyi tutan lastik yok

  5. #5

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600
    michelin power rs yenı bır teknolojı onu alırdım alcak olsam

  6. #6

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben pilot road4 kullanıyorum. Daha tutuşta bir problem yaşamadım. Ebat değiştireceğin için virajlar daha farklı gelecektir. Lastik basınçlarını kendini göre ayarlaman gerekecek.
    üstadım ben de pilot road 4 gt kullanıyorum. ancak özellikle motor soğukken (sıcakta da yapıyor ama daha az) virajda biraz olsun gaz açayım anında arkadan kayıyor.. lastik üretim tarihi itibariyle daha yeni sayılır. 2 yıl önce üretilmiş ve 12 bin km dir motosikletin üzerinde.. virajlarda kaymaktan kastım diyelim ki keskin bir viraja geldiniz ve bir yola bağlantı yapacaksınız.. hızın 5 e 10 a düştüğü noktalardan bahsediyorum. yola bağlanırken biraz açınca gazı hemen sarmaya başlıyor ve tehlike yaşatıyor.. (basınçlar fabrika verisinden 1 psi daha fazla basıyorum. ve elbette lastik soğukken kontrol ediyorum.. nedeni ne olabilir acaba..

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstadım ben de pilot road 4 gt kullanıyorum. ancak özellikle motor soğukken (sıcakta da yapıyor ama daha az) virajda biraz olsun gaz açayım anında arkadan kayıyor.. lastik üretim tarihi itibariyle daha yeni sayılır. 2 yıl önce üretilmiş ve 12 bin km dir motosikletin üzerinde.. virajlarda kaymaktan kastım diyelim ki keskin bir viraja geldiniz ve bir yola bağlantı yapacaksınız.. hızın 5 e 10 a düştüğü noktalardan bahsediyorum. yola bağlanırken biraz açınca gazı hemen sarmaya başlıyor ve tehlike yaşatıyor.. (basınçlar fabrika verisinden 1 psi daha fazla basıyorum. ve elbette lastik soğukken kontrol ediyorum.. nedeni ne olabilir acaba..
    Benim motor Mt-25, lastik ebatlarımda farklı ama 5-10km'de öyle yaptığına şahit olmadım. Lakin tork eğrileri farklı olduğundan lastik dediğin gibi yapsa bile benim motor onu yapacak beceriye sahip değil Kusura bakma ama yardımcı olamayacağım bu konu ile ilgili.
    foxtrot bunu beğendi.

  8. #8
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    supercorsa sp pist lastiği değil mi, pek de uzun ömürlü olmaz diye düşünüyorum.

  9. #9
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Michelen pr4 iyidir. Ortası sert yanları yumuşaktır ( çift hamur) . 10 bin km oldu daha gözle görünür aşınma yok. En az 15 bin daha gider.

  10. #10

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    son2 motorumdada rosso 3 kullandım fazlasıyla memnun kaldım. Islak kuru performansı rosso 2 ye göre arttırılmış ve ömrüde arttırılmış deniyor.

  11. #11
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Uzun ömürlü ve başarılı: http://www.motorumla.net/anlas

  12. #12
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Bahsettiğiniz durum, motor soğukken, otomatik jikle devrede, hava/gaz karîişımı zengin, buda silindirde yanma esnasındsa piston sonuna kadar itiliyor demek. Türkce terimini bilmiyorum, ama almancada langhuber etkisi yaratıyor, yani gt motorun aksine piston itilerek daha uzun bir yll alıyor.Yani motor daha torklu çalışıyor. Yeni bmw motorlarına bakmadım, eski bmw motorları hep langhuber'di. Gazı saldıktan sonra, devir düşerken, motor hala itiş sağlıyor. Birde, düşük hızda orta devirlerde tork en etkinken, otomatik jikle, zengin karışım dahada uzun süreli torka sebep oluyor, olabilir. Motorsikletin açısıda yana yattıkca badanaj ehtimali yükseliyor. Tabi, birde lastik tipi, durumu ve basıncı bunu dahada tetikliyor olabilir.
    Soğuk motorda, jikle devredeyken, motor gücü farklı davrandığından, gazı sakin ve daha dikkatlı kullanmakda fayda var.
    Birde lastik hava basıncını lastikcide motorun üzerine otururken baktırın. Lastik en uygun şekilde yola oturması gerek. Lastikci bilir. Önerilenle, gereken hava basıncı farklı çıkabilir. Gereken havayı uygulayın. Tekeriniz düz bassın.
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstadım ben de pilot road 4 gt kullanıyorum. ancak özellikle motor soğukken (sıcakta da yapıyor ama daha az) virajda biraz olsun gaz açayım anında arkadan kayıyor.. lastik üretim tarihi itibariyle daha yeni sayılır. 2 yıl önce üretilmiş ve 12 bin km dir motosikletin üzerinde.. virajlarda kaymaktan kastım diyelim ki keskin bir viraja geldiniz ve bir yola bağlantı yapacaksınız.. hızın 5 e 10 a düştüğü noktalardan bahsediyorum. yola bağlanırken biraz açınca gazı hemen sarmaya başlıyor ve tehlike yaşatıyor.. (basınçlar fabrika verisinden 1 psi daha fazla basıyorum. ve elbette lastik soğukken kontrol ediyorum.. nedeni ne olabilir acaba..
    foxtrot bunu beğendi.

  13. #13
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Uzun ömür için yol serilerine bakman lazım onlar süpersport lastikler.
    Michelin Pilot Road 4-5 ya da Pirelli Angel GT-ST

  14. #14
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    İkisini de kullanmadım, deneyimim yok fakat supercorsa bildiğim kadarıyla daha yumuşak ve piste daha uygun bir lastik. Kullanım amacınız sadece pist ise supercorsa daha mantıklı ama aynı zamanda yol da yapacağım derseniz rosso 3 daha mantıklı. Nedeni ise şu: bildiğiniz gibi pist asfaltı normal asfalta göre daha farklı bileşenlerden oluşuyor. Bu bileşenler yol tutuşunu arttırıyor fakat bu da aynı zamanda daha fazla yıpranma demek. Sürtünme kuvvetinin fazla olması ise lastik çalışma sıcaklığının ve basıncının artması demek. Dolayısıyla pist lastiği daha yüksek sıcaklıklarda çalışacak hamur özelliğine (silika oranına) sahip. Bu lastikle ülkemizin müthiş(!) yollarına çıkarsanız büyük ihtimalle düşük sıcaklıktan dolayı yol tutuşunuz azalacak ve bol bol kaymalar yaşayacaksınız. Bu nedenle yolda kullanacağım ama ara ara da pist yaparım deseniz bile rosso 3 daha mantıklı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler