Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

supercorsa sp sc2 sc1

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    bunları deneyip arasındaki farkı hissedebilen oldu mu?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 RF, KTM RC8
    evet oldu.

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet oldu.
    peki söyleyebileceğin birşeyler var mı?
    insta: veli_montana_

  4. #4
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 RF, KTM RC8
    Merak ettigin ya da ogrenmek istedigin nedir ne degildir net bir sekilde belirtsen daha verimli cevap alabilirsin diye dusunuyorum.

    ozet olarak SC serisi sadece pist icindir. 2-3 kere isinip sogudu mu hamur ozelligini kaybetmeye baslar, kisaca tek kullanimlik dusunebilirsin.
    SP serisi yari yol yari pisttir. bir cok kez isinip sogumaya musaittir yol kullanimina gore de yapildigi icin, ama diger yol lastiklerinden daha cabuk biter hamurundan dolayi.
    Lakin bu bilgilerin hepsi zaten Pirelli sitesinde herkesin erisimine acik.

    Sahsi notum; Eger yolda gercekten agresif veya hizliysan SP kullanman uygun olur. SC yolda kaza sebebin olur.
    Eger pistte agresif ve hizlysan da SC uygun olur, bu seferde SP pistte isini gormeyebilir.
    Ama hem pistte hem yolda ortalama kullaniyorsan veya hem sc hem sp kullanip farki hissedemediysen, bu iki lastikte senin kullanimin icin gereksiz kalir, o yuzden fazladan para vermek yerine herhangi bir yol lastigi ile de isini cozebilirsin.
    numan bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettigin ya da ogrenmek istedigin nedir ne degildir net bir sekilde belirtsen daha verimli cevap alabilirsin diye dusunuyorum.

    ozet olarak SC serisi sadece pist icindir. 2-3 kere isinip sogudu mu hamur ozelligini kaybetmeye baslar, kisaca tek kullanimlik dusunebilirsin.
    SP serisi yari yol yari pisttir. bir cok kez isinip sogumaya musaittir yol kullanimina gore de yapildigi icin, ama diger yol lastiklerinden daha cabuk biter hamurundan dolayi.
    Lakin bu bilgilerin hepsi zaten Pirelli sitesinde herkesin erisimine acik.

    Sahsi notum; Eger yolda gercekten agresif veya hizliysan SP kullanman uygun olur. SC yolda kaza sebebin olur.
    Eger pistte agresif ve hizlysan da SC uygun olur, bu seferde SP pistte isini gormeyebilir.
    Ama hem pistte hem yolda ortalama kullaniyorsan veya hem sc hem sp kullanip farki hissedemediysen, bu iki lastikte senin kullanimin icin gereksiz kalir, o yuzden fazladan para vermek yerine herhangi bir yol lastigi ile de isini cozebilirsin.
    bu sitede piste giden adam sayısı bir elin parmak sayısını geçmez bence :/

    sc nin ısınıp soğuyunca özelliğini kaybettiğini bilmiyordum? biz onları burda 2-3 yıl kullanıyoruz

    merak ettiğim aralarındaki tutuşun ne kadar iyi olduğu? yani sc1 sc2 sp diye gidiyor sanırım ama mesela sc2 ile sp arasında ne kadar fark var acaba
    insta: veli_montana_

  6. #6
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 RF, KTM RC8
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sitede piste giden adam sayısı bir elin parmak sayısını geçmez bence :/

    sc nin ısınıp soğuyunca özelliğini kaybettiğini bilmiyordum? biz onları burda 2-3 yıl kullanıyoruz

    merak ettiğim aralarındaki tutuşun ne kadar iyi olduğu? yani sc1 sc2 sp diye gidiyor sanırım ama mesela sc2 ile sp arasında ne kadar fark var acaba
    Sitede piste giden kac kisiyizdir bilmiyorum tabi ama bildigim bir kac kisi de tenhada saklaniyor zaten

    Pistte gercekten hizliysan ya da agresifsen aralarinda ki fark senin icin elzem oluyor, yanlis secim dusmene bile sebep olur, ki bizzat yasadim. o durumda SC daha doru bir tercih. Ama yeni lastik icin konusuyorum, cunku belirttigim gibi SC bir kac isinip sogumadan sonra ozelligini kaybetmeye basliyor, ki zaten uretim amacida sadece tek yarislik.
    Ama pistte ortalama ya da ortalamanin az ustu gidiyorsan, limitlerde olmadigin icin aralarinda ki fark onemsiz kalir.

    Yolda da yine yukarida belirttigim hamurun ozelligini kaybetmesi durumundan dolayi SC hic kullanmamak lazim, SP daha iyi. yanlis lastikle tum sezon kullanirsin, limitlerde gitmezsin vs o yuzden hissetmeyebilirsin bunu,ama anlik gelisen bir durumda sadece 1 sn lastigin tutmasi gerekirken seni yuz ustu birakir Allah korusun.

    Hic piste girmiyorsan aslinda SP de cok sart degil. Normalde hem pist hem yolda kullandigim sezonlarda hep SP takiyordum, ama bu sezon pist dusunmedigimden Rosso Corsa 2 taktim, hem daha cabuk isiniyor hemde hamur karisimi yola daha uygun
    Reşit bunu beğendi.
    instagram.com/a.k.kucukcaglayan

  7. #7
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sitede piste giden adam sayısı bir elin parmak sayısını geçmez bence :/

    sc nin ısınıp soğuyunca özelliğini kaybettiğini bilmiyordum? biz onları burda 2-3 yıl kullanıyoruz

    merak ettiğim aralarındaki tutuşun ne kadar iyi olduğu? yani sc1 sc2 sp diye gidiyor sanırım ama mesela sc2 ile sp arasında ne kadar fark var acaba
    Ne motor kullanıyorsun, tecrüben nedir? Hangi eğitimleri aldın? Daha önce hangi lastikleri kullandın? 2-3 yıl kullanıyorum dediğine göre çok detaylı bilgin yok diye anlıyorum lastiklerden. Hatta aldığın risklerin de farkında olduğunu düşünmüyorum. Bence bu soruları cevaplayalım sonra SC0, 1, 2 ve SP'ye değinelim.

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sitede piste giden kac kisiyizdir bilmiyorum tabi ama bildigim bir kac kisi de tenhada saklaniyor zaten

    Pistte gercekten hizliysan ya da agresifsen aralarinda ki fark senin icin elzem oluyor, yanlis secim dusmene bile sebep olur, ki bizzat yasadim. o durumda SC daha doru bir tercih. Ama yeni lastik icin konusuyorum, cunku belirttigim gibi SC bir kac isinip sogumadan sonra ozelligini kaybetmeye basliyor, ki zaten uretim amacida sadece tek yarislik.
    Ama pistte ortalama ya da ortalamanin az ustu gidiyorsan, limitlerde olmadigin icin aralarinda ki fark onemsiz kalir.

    Yolda da yine yukarida belirttigim hamurun ozelligini kaybetmesi durumundan dolayi SC hic kullanmamak lazim, SP daha iyi. yanlis lastikle tum sezon kullanirsin, limitlerde gitmezsin vs o yuzden hissetmeyebilirsin bunu,ama anlik gelisen bir durumda sadece 1 sn lastigin tutmasi gerekirken seni yuz ustu birakir Allah korusun.

    Hic piste girmiyorsan aslinda SP de cok sart degil. Normalde hem pist hem yolda kullandigim sezonlarda hep SP takiyordum, ama bu sezon pist dusunmedigimden Rosso Corsa 2 taktim, hem daha cabuk isiniyor hemde hamur karisimi yola daha uygun
    sc nin 1-2 ısınmadan sonra özelliğini kaybettiği konusuna gelelim pistteki ısınma ile sokakdakinin arasında dağlar kadar fark var belki ondan dışarıda problem olmuyordur, benim burda sorduğum sorudaki aradığım cevap ratingli karşılaştırma tablosu gibi birşey arıyorum sitelerde de bu lastiklerin hepsinin karşılaştırmasını bulamamıştım geçende, malum biz türkiyedeyiz en iyi lastik bile tutmuyor bu yüzden en iyisinin dışında bir seçenek yok

    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne motor kullanıyorsun, tecrüben nedir? Hangi eğitimleri aldın? Daha önce hangi lastikleri kullandın? 2-3 yıl kullanıyorum dediğine göre çok detaylı bilgin yok diye anlıyorum lastiklerden. Hatta aldığın risklerin de farkında olduğunu düşünmüyorum. Bence bu soruları cevaplayalım sonra SC0, 1, 2 ve SP'ye değinelim.
    iyi tecrübeye kötü lastik mi öneriyorsun?
    insta: veli_montana_

  9. #9
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 RF, KTM RC8
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sc nin 1-2 ısınmadan sonra özelliğini kaybettiği konusuna gelelim pistteki ısınma ile sokakdakinin arasında dağlar kadar fark var belki ondan dışarıda problem olmuyordur, benim burda sorduğum sorudaki aradığım cevap ratingli karşılaştırma tablosu gibi birşey arıyorum sitelerde de bu lastiklerin hepsinin karşılaştırmasını bulamamıştım geçende, malum biz türkiyedeyiz en iyi lastik bile tutmuyor bu yüzden en iyisinin dışında bir seçenek yok
    Sokakta ki isinmayla yolda ki farkli da olsa SC'nin omru yine de diger lastiklere gore az oldugu gercegi degismez. Asla yukarida yazdigima da geliyor aslinda bu soyledigin, eger limitlerde gitmiyorsan(malum bizim yollarda imkansiz) yani ortalama gidiyorsan bu lastiklerin tam kullanim amacina zaten hizmet etmiyorsun, o yuzden daha normal bir yol lastigi alman daha guvenli olur.

    Onun da haricinde en hizli gitmeye uygun lastik yolda en iyi anlamina da gelmez. Mesela normal yol lastikleri daha cabuk isinir, ama gerek SC gerek SP daha gec isinir, bu da yolda ki surus guvenligini azaltir aslinda.

    Bu arada SC ve SP'nin kullanim ve uretim amaclari farkli oldugu, yani birbirinden ayri kategorilerde olduklari icin birbiriyle karsilastirmali ratingli bir grafik bulamazsin. Ancak asagida ki gibi kullanim semasini bulursun.




    https://www.google.com/url?sa=i&sour...53978139148884
    instagram.com/a.k.kucukcaglayan

  10. #10
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sitede piste giden adam sayısı bir elin parmak sayısını geçmez bence :/

    sc nin ısınıp soğuyunca özelliğini kaybettiğini bilmiyordum? biz onları burda 2-3 yıl kullanıyoruz

    merak ettiğim aralarındaki tutuşun ne kadar iyi olduğu? yani sc1 sc2 sp diye gidiyor sanırım ama mesela sc2 ile sp arasında ne kadar fark var acaba
    Evet sc1 sc2 ya da sc0 ısınıp soğudukça 2-3 hafta sonra ilk başta ki gibi tutunmuyor ama yine de değil michelin power rs,rosso corsa 2 ya da rosso 3'ü geç süper corsa sp bile sc1 sc2 sc0 gibi çabucak ısınıp yapış yapış olmuyor.Sc0 bildiğin kadarıyla en yumuşak olanı sc1 orta,sc2 biraz sert ama üçü de süper corsa sp den daha iyi ısınıp tutuyorlar.Pirelli bu lastiklerinin hepsini cadde de kullanıp viraj yapıp zorladım.
    Sc1 sc2 ya da sc0 ın cadde için artı ve eksileri var.Rosso 3,rosso corsa 2 nin bile tutmadığı kaydığı asfalt da sc ler tutuyor ama en fazla 2-3 ay kullabilirsin hatta kullanıma göre 1 ay bile olabilir bu süre.lastik ısınınca inip elin ile bile sıcaklığı kontrol etsen o başlarda ki yapış yapış özelliğini yitirdiğini göreceksin.Bir diğer eksi yönü sc1 sc2 lerin cadde de ki toz toprak lastik hemen ısındığı için yapışıyor,tozu toprağı atamıyor üstünden.lastik o kadar yumuşak ki cadde üzerin de ne var ne yok topluyor çivi cam falan çok rahat giriyor.
    En önemlisi de yağmur yağarsa çek kenara bekle,tutuş sıfıra yakın iniyor.Hem hamur yapısı hem de su tahliye kanalları yok.
    Benim şahsi fikrim ne rosso corsa 2 ne süper corsa sp bir sc1 sc2 nin tutuş olarak eline su dökemez.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------

    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sokakta ki isinmayla yolda ki farkli da olsa SC'nin omru yine de diger lastiklere gore az oldugu gercegi degismez. Asla yukarida yazdigima da geliyor aslinda bu soyledigin, eger limitlerde gitmiyorsan(malum bizim yollarda imkansiz) yani ortalama gidiyorsan bu lastiklerin tam kullanim amacina zaten hizmet etmiyorsun, o yuzden daha normal bir yol lastigi alman daha guvenli olur.

    Onun da haricinde en hizli gitmeye uygun lastik yolda en iyi anlamina da gelmez. Mesela normal yol lastikleri daha cabuk isinir, ama gerek SC gerek SP daha gec isinir, bu da yolda ki surus guvenligini azaltir aslinda.

    Bu arada SC ve SP'nin kullanim ve uretim amaclari farkli oldugu, yani birbirinden ayri kategorilerde olduklari icin birbiriyle karsilastirmali ratingli bir grafik bulamazsin. Ancak asagida ki gibi kullanim semasini bulursun.


    https://www.google.com/url?sa=i&sour...53978139148884

    https://www.google.com/url?sa=i&sour...53978139148884
    "normal yol lastikleri daha cabuk isinir, ama gerek SC gerek SP daha gec isinir" ?? Şu yazdığın da ciddi olamazsın.Hiç bir cadde lastiği sc yi geç sp den bile daha çabuk ısınamaz.ki o cadde lastikleri ısındığın da bile süper corsa kadar yere yapışmıyor.yumuşak malzeme çabuk ısınır,çabuk biter her zaman.

  11. #11

    Üyelik
    15 Ocak 2019
    Gören duyanda, dünya superbike şampiyonasında yarisiyorsunuz sanacak. Yok daha iyi isinir, yok yola yapisir.ciktiginiz 2 pist gunu en fazla, kendinizi dunya sampiyonu gibi tanitmayin. Canım Ülkem yollarında cadde surusune uygun lastikler tartismasiz daha iyidir neyin kafasindasiniz sizler.

  12. #12
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X Crosstourer
    Soruyu soran arkadaşım eğer Antalya'da yaşıyor ve bahar ve yaz itibarıyla motor kullanıyorsan bahsettiğin hiçbir lastik senin doğal ortamına uygun değil bana göre. O sıcakta o lastiklerin ömrü acayip kısa olacaktır, paran çoksa o ayrı. Sorduğun lastiklerin o kadar çok dökümanı ve grafik tablosu var ki heralde testini yapmayan veya rekabet incelemesi yapmayan motosiklet yayın organı yoktur. O lastiklerin odağı belli yani Pist sürüşü hedefleyen insan, oranına göre de birden çok çeşit lastik yapmış adamlar.
    BatuhanK bunu beğendi.

  13. #13
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı Mossberg500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gören duyanda, dünya superbike şampiyonasında yarisiyorsunuz sanacak. Yok daha iyi isinir, yok yola yapisir.ciktiginiz 2 pist gunu en fazla, kendinizi dunya sampiyonu gibi tanitmayin. Canım Ülkem yollarında cadde surusune uygun lastikler tartismasiz daha iyidir neyin kafasindasiniz sizler.
    "cadde surusune uygun lastikler tartismasiz daha iyidir" şunu bu kadar kesin söylebildiğine göre pirelli süper corsa ve bir kaç çeşit cadde kullanıma uygun lastik denedin de mi konuşuyorsun yoksa sağdan soldan kulaktan duydukların ile mi böyle boş konuşuyorsun??

  14. #14
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 RF, KTM RC8
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "normal yol lastikleri daha cabuk isinir, ama gerek SC gerek SP daha gec isinir" ?? Şu yazdığın da ciddi olamazsın.Hiç bir cadde lastiği sc yi geç sp den bile daha çabuk ısınamaz.ki o cadde lastikleri ısındığın da bile süper corsa kadar yere yapışmıyor.yumuşak malzeme çabuk ısınır,çabuk biter her zaman.
    Sanırım seni biraz üzdük kusura bakma kardeş ama malesef o yazdığımda ciddiyim.
    Yarış lastiklerinin optimum çalışma ısısı, yol lastiklerinin ihtiyacı olan ısıdan daha yüksektir. Bundan sebep sokakta aynı yolda hem yol lastiğini hemde yarış lastiğini kullanırsan yol lastiği ihtiyaç duyduğu optimum ısıya, yarış lastiğine göre daha çabuk ulaşır bu yüzden de daha güvenli sürüş sunar. Yol lastiğini o ısıya getirmek için çok çaba sarfetmeden düz gitmek bile yeterliyken, yarış lastiğini kendi ısısına getirebilmek için agresif kullanmak gerekir, ki cadde de genelde bu pek mümkün değildir.Bu yüzden de yarış lastiğini asla pistte tuttuğu gibi tutturamazsın yolda. Hepsini geçtim zaten pist lastiklerinin ısı döngüsü 1 yarış veya 2-3 pist günü olarak geçer, sonra lastik özelliğini yitirir.

    Alıntı Mossberg500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gören duyanda, dünya superbike şampiyonasında yarisiyorsunuz sanacak. Yok daha iyi isinir, yok yola yapisir.ciktiginiz 2 pist gunu en fazla, kendinizi dunya sampiyonu gibi tanitmayin. Canım Ülkem yollarında cadde surusune uygun lastikler tartismasiz daha iyidir neyin kafasindasiniz sizler.
    Kendimi dünya şampiyonu gibi ya da superbike yarışçısı gibi nerede tanıtmışım bi yardımcı olsana güzel kardeşim?
    Ayrıca merakını da gidereyim, 28 yıldır motor kullanan biri olarak yolda ki tecrübem bir kenara, pist günü sayım gerek avrupa'da gerek istanbul'da sayısını unutacak kadar fazla, arada yarıştığım dönemi de saymıyorum...

    Konuyu açan kardeşimiz bilgi edinmek adına kendince araştırmaya karar vermiş, burada da konu açmış.
    Konuya herhangi bir katkınız olmadığına göre, ya da olan katkınızdan da belli olduğu üzere konuya hakimiyetiniz pek yok, en azından başlığı bulandırmayın. Belki motor üstünde ki tecrübeniz buna yetecek kadar değildir, o yüzden başkalarını da aynı görüp burada bilgilenmek yerine atarlanıyor olabilirsiniz, bu da tamam. Ama en azından açın google'da konuyla ilgili araştırma yapın, 5dk nızı almaz
    splender bunu beğendi.

  15. #15
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım seni biraz üzdük kusura bakma kardeş ama malesef o yazdığımda ciddiyim.
    Yarış lastiklerinin optimum çalışma ısısı, yol lastiklerinin ihtiyacı olan ısıdan daha yüksektir. Bundan sebep sokakta aynı yolda hem yol lastiğini hemde yarış lastiğini kullanırsan yol lastiği ihtiyaç duyduğu optimum ısıya, yarış lastiğine göre daha çabuk ulaşır bu yüzden de daha güvenli sürüş sunar. Yol lastiğini o ısıya getirmek için çok çaba sarfetmeden düz gitmek bile yeterliyken, yarış lastiğini kendi ısısına getirebilmek için agresif kullanmak gerekir, ki cadde de genelde bu pek mümkün değildir.Bu yüzden de yarış lastiğini asla pistte tuttuğu gibi tutturamazsın yolda. Hepsini geçtim zaten pist lastiklerinin ısı döngüsü 1 yarış veya 2-3 pist günü olarak geçer, sonra lastik özelliğini yitirir.


    Kendimi dünya şampiyonu gibi ya da superbike yarışçısı gibi nerede tanıtmışım bi yardımcı olsana güzel kardeşim?
    Ayrıca merakını da gidereyim, 28 yıldır motor kullanan biri olarak yolda ki tecrübem bir kenara, pist günü sayım gerek avrupa'da gerek istanbul'da sayısını unutacak kadar fazla, arada yarıştığım dönemi de saymıyorum...

    Konuyu açan kardeşimiz bilgi edinmek adına kendince araştırmaya karar vermiş, burada da konu açmış.
    Konuya herhangi bir katkınız olmadığına göre, ya da olan katkınızdan da belli olduğu üzere konuya hakimiyetiniz pek yok, en azından başlığı bulandırmayın. Belki motor üstünde ki tecrübeniz buna yetecek kadar değildir, o yüzden başkalarını da aynı görüp burada bilgilenmek yerine atarlanıyor olabilirsiniz, bu da tamam. Ama en azından açın google'da konuyla ilgili araştırma yapın, 5dk nızı almaz
    Cadde lastiği ihtiyaç duyduğu optimum ısıya yarış lastiğine göre daha çabuk ulaşsa da o ulaştığı ısı da bile bir sc1 sc2 kadar yere daha iyi tutunamadığı fikrindeyim."yarış lastiğini asla pistte tuttuğu gibi tutturamazsın yolda" bunda hemfikiriz ama bunun en büyük sebebi pist asfaltının zımpara gibi olması ile alakalı bir durum değil mi? Misal her hangi bir X cadde lastiği ile pist günlerine git o lastik ile de pist de yanakları sıfırlayacak kadar yatabilirsin ama gerek lastiğin kesiti gerekse hamuru hiç bir zaman pist lastiği kadar iyi tutunup güven vermeyecektir.Misal bir süper sport fabrika lastiği ile yanakları sıfırlayabilirsin ama viraj çıkışında gaz açtığında o yanaklar bırakabilir.Pist lastiğin de bu çok daha zordur.Daha önce sc1 sc2 ve sp kullandım hatta şu an rosso corsa 2 var,ön lastik gerçekten çok iyi güven veriyor ama rosso corsa arka lastik berbat gerçekten.Haa belki sc ler de ki tutuşa alıştım,diğer cadde lastiklerine göre rosso corsa 2 ler belki iyi ama dediğim gibi sıfır bir takım rosso corsa 2 yerine 2 takım pistten çıkma sc1,sc2 yi olmadı sıfır süper corsa sp takımı tercih ederim.Pist lastikleri için ısınıp soğudukça başlarda ki tutunma özelliğini yitirdiği konusunda hemfikiriz.

  16. #16
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 RF, KTM RC8
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cadde lastiği ihtiyaç duyduğu optimum ısıya yarış lastiğine göre daha çabuk ulaşsa da o ulaştığı ısı da bile bir sc1 sc2 kadar yere daha iyi tutunamadığı fikrindeyim."yarış lastiğini asla pistte tuttuğu gibi tutturamazsın yolda" bunda hemfikiriz ama bunun en büyük sebebi pist asfaltının zımpara gibi olması ile alakalı bir durum değil mi? Misal her hangi bir X cadde lastiği ile pist günlerine git o lastik ile de pist de yanakları sıfırlayacak kadar yatabilirsin ama gerek lastiğin kesiti gerekse hamuru hiç bir zaman pist lastiği kadar iyi tutunup güven vermeyecektir.Misal bir süper sport fabrika lastiği ile yanakları sıfırlayabilirsin ama viraj çıkışında gaz açtığında o yanaklar bırakabilir.Pist lastiğin de bu çok daha zordur.Daha önce sc1 sc2 ve sp kullandım hatta şu an rosso corsa 2 var,ön lastik gerçekten çok iyi güven veriyor ama rosso corsa arka lastik berbat gerçekten.Haa belki sc ler de ki tutuşa alıştım,diğer cadde lastiklerine göre rosso corsa 2 ler belki iyi ama dediğim gibi sıfır bir takım rosso corsa 2 yerine 2 takım pistten çıkma sc1,sc2 yi olmadı sıfır süper corsa sp takımı tercih ederim.Pist lastikleri için ısınıp soğudukça başlarda ki tutunma özelliğini yitirdiği konusunda hemfikiriz.
    Yaris lastiginin yoldayken pistte tuttugu gibi tutmamasinin asil sebebi yukarida belirttigim isi durumu. Asfalt tabiki bir etken, ama yol lastigi de ayni asfaltta sonucta, sartlar ayni yani. Pistte bile eger agresif gitmiyorsan gerekli isiya ulasmakta zorlanir yaris lastigi. Hatta yarislarda kaza vs bi sebepten yaris yavaslatildiginda yariscilarin duzlukte bir saga bir sola slalom yaparken gittiklerini gormussundur mutlaka, sebebi lastik isisini korumaya calismak. Cok sert frenler, ani gaz acmalar, bir virajdan digerine maksimum acilarda girmek vs yaris lastigini optumim isida tutan seyler ve bunlari zaten yolda yapmak imkansiz. Hal boyleyken sen ayni yaris lastigini yolda gunluk surusunde kullanirken surekli optimum isisinda tutamazsin, o yuzden de asla ureti amacina hizmet edecek sekilde yolu tutamaz.
    Pistten cikma SC omrunu coktan bitirmistir. Lstik isindikca lastigin hamurunu olusturan maddelerde degisiklik olur, ve bazi bilesenler gaz haline donusup ayrismaya baslar, bunun da en belirgin hali lastikte olusan mavimsi izlerdir, pist cikmasi lastik aldiysan eminim gormussundur.

    Bu arada Rosso corsa 2 viraj cisikinda birakir SC SP birakmaz demisin, sanirim bu yasadigin biraz placebo etkisi dedikleri zihinde kendini sartlamadan kaynakli olabilir cunku Rosso corsa 2, SP ve SC'nin yanaklari tamamen ayni karbon bilesen. Kaldi ki zaten viraj cikisinda aralarinda ki farki test edecek seviye de yolda kullanmak zaten imkansiz, dirsek degdirecek vaziyette gitmen lazim o farklari anlayabilmek icin
    instagram.com/a.k.kucukcaglayan

  17. #17

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ,
    biz genellikle virajcıyız yollarımız iyi değil, buradaki bir çok kişi sc kullanıyor ve bu ilk bir kaç ısınıp soğumadan sonra biraz sertleşmesinin sebebi belkide pist dışında kullanımda ömrünün uzaması içindir, bu konuda öğrendim bunu sitesinde falanda görmedim böyle birşey, sc 2-3 ay gider derken her gün binerek mi? ortalama 3 bin km falan sanırım ben hiç sıfır takıp bitirmedim ama öyle duymuştum,
    sc almak için çok zengin olmak gerekiyor ney alsam karar veremedim şimdi geçende r10r gördüm arkadaşda oda baya yumuşakdı ve ucuz

    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaris lastiginin yoldayken pistte tuttugu gibi tutmamasinin asil sebebi yukarida belirttigim isi durumu. Asfalt tabiki bir etken, ama yol lastigi de ayni asfaltta sonucta, sartlar ayni yani. Pistte bile eger agresif gitmiyorsan gerekli isiya ulasmakta zorlanir yaris lastigi. Hatta yarislarda kaza vs bi sebepten yaris yavaslatildiginda yariscilarin duzlukte bir saga bir sola slalom yaparken gittiklerini gormussundur mutlaka, sebebi lastik isisini korumaya calismak. Cok sert frenler, ani gaz acmalar, bir virajdan digerine maksimum acilarda girmek vs yaris lastigini optumim isida tutan seyler ve bunlari zaten yolda yapmak imkansiz. Hal boyleyken sen ayni yaris lastigini yolda gunluk surusunde kullanirken surekli optimum isisinda tutamazsin, o yuzden de asla ureti amacina hizmet edecek sekilde yolu tutamaz.
    Pistten cikma SC omrunu coktan bitirmistir. Lstik isindikca lastigin hamurunu olusturan maddelerde degisiklik olur, ve bazi bilesenler gaz haline donusup ayrismaya baslar, bunun da en belirgin hali lastikte olusan mavimsi izlerdir, pist cikmasi lastik aldiysan eminim gormussundur.

    Bu arada Rosso corsa 2 viraj cisikinda birakir SC SP birakmaz demisin, sanirim bu yasadigin biraz placebo etkisi dedikleri zihinde kendini sartlamadan kaynakli olabilir cunku Rosso corsa 2, SP ve SC'nin yanaklari tamamen ayni karbon bilesen. Kaldi ki zaten viraj cikisinda aralarinda ki farki test edecek seviye de yolda kullanmak zaten imkansiz, dirsek degdirecek vaziyette gitmen lazim o farklari anlayabilmek icin
    arkadaş demek istiyor ki sc nin bitmiş hali bile spden corsadan rossodan iyidir diyor, buralarda idare eder yollar var 5-10-15 kişi toplanıp hafta sonu pazarları 100-200km yapıp geliyoruz ortalama, asıl amaç viraj

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

    birde power rs var ısınınca sc kadar iyi oluyor diyorlar

  18. #18
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze/Fatih
    Motosikleti
    Var bişeyler
    Pistten çıkma lastikle R1 süren bi adam bariyere girmişti hatırlatayım aman diyim

  19. #19

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ,
    Alıntı Alikenan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ,
    arkadaşlar sc gibi lastik diğer markalarda yok mu?

    birde michelin power rs nasıldır? sanırım o da süper lastik katagorisinde
    insta: veli_montana_

  20. #20
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    @Alikenan hocam, Rosso 3 ve Rosso Corsa 2 yi karşılaştırabilir misiniz?
    Genellikle kuru havada şehiriçi normal kullanım ve şehirler arası virajlı yollarda zorlayarak kullanımda hangisi daha iyidir?


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)